1. Kısım
Ön Konsolun Sökülmesi
Gerekli olan malzemeler:
1: Evrensel Lokma anahtarı (normal lokma da olur ama bu benim tüm işimi gördü.)

2: Cırcır tornavida
3: Düz tornavida
4: Keçeli kalem (Soketleri sökmeden önce işaretlemek için.)
İlk olarak Teyp kısmı ile başlayalım küllüğü söküp alın iki vida var sökelim teyp çerçevesini yukarıda iki vida tutuyor. onları da sökünce çerçeve çıkacak altında teyp ve saati tutan iç çerçeve var 4 vidalı onları da söküyoruz sonra çerçeveyi çekin ve soketleri sökün. Kalorifer sıcak soğuk ayarını yapan koldan iki kablo gidiyor direksiyon tarafına siyah yolcu tarafına mavi. Siyah kabloyu takip edin direksiyon altından kafanızı uzatınca en dipte beyaz bir plastiğe takıldığını göreceksiniz oradan ucunu söküp alın. Konsolu sökerken takılıyor. Tek tarafı sökmeniz yeterli telin girdiği kısım tek tarafı boşta olunca konsoldan çıkarılabiliyor.

Konsol üstünde ki hoparlör kapaklarını ve üst tam ortada ki küçük kapağı söküyoruz. Düz tornavida ile hafifçe zorlasak hemen çıkıyor. sonra hoparlörleri tutan vidaları hemen cama doğru ön konsolu kaportaya sabitleyen vidayı söküyoruz sonra da ortada ki vidayı. Hoparlörleri Sökerken + - kablosu dışarı kadar çıkıyor. Keçeli kalemle işaretleyin yada iki uca da numara verin takarken çok kolaylık olacak.


Üst tarafla işimiz bitti. Şimdi her iki yanda bulunan küçük kapakları düz tornavida ile çıkartıyoruz. altından iki civata ve bir vida çıkacak onları söküyoruz.

Şimdi yolcu tarafı airbag sökülecek. öncelikle torpidoyu sökuyoruz. Çok kolay iki plastik klips tutuyor onları çıkarınca torpido elinizde. Sonra kafanızı uzatın siyah bir metal plaka göreceksiniz. 3 adet civata ile sabit onları söküyoruz. Hazır oraya eğilmişken kaput açma kolunu tutan iki vida var onları söküyoruz. Airbag soketlerinin hepsi sarı renktedir. civataları sökmeden önce soketleri sökün. Sonrasında airbag in üst kısımlarında sağ ve solda iki vida var onları söküyoruz. Fotoğrafta sarı kablonun arkasında kalmış tam gözükmüyor. Benim araçta sadece bir vida vardı. Daha önce sök tak yapılmış konsol. Geri takarken zor gelmiş vidanın birini takmamışlar.


Şimdi direksiyon kısmına geçiyoruz. direksiyonu kaplayan plastik kısımlar 4'lü sinyal düğmesinin olduğu kısım alttan 6 vida yeri var onları söküp çıkarıyoruz ve direksiyonun en altında bulunana kablo ve sigortaları kapatan plastik kapağı da söküp alıyoruz. Direksiyon sinyal ve silecek kolunun altında iki küçük kapak var tornavida yardımıyla çıkartıyoruz. Yıldız başlı iki civata var onları söküyoruz. lokma anahtarı sökmek için yeterli. Benim kullandığım evrensel başlı lokmada gayet güzel oluyor.

Sonra direksiyonun orta kısmında ki hava yastığımız yukarı doğru alıyoruz soketleri söküyoruz. Direksiyonu tutan cıvata karşımızda. Benim evrensel anahtar kalın olduğu için buraya girmedi bijon anahtarı ile söktüm cıvatayı. Sökerken direksiyonun sağ sol yapmamasına dikkat edin. Cıvatayı söktükten sonra direksiyon simidini çıkarmadan keçeli kalemle işaretleme yapın. Takarken aynı işaretlerden takarsınız. Ancak ne kadar özenseniz de geri taktıktan sonra rot için sanayi ye gideceksiniz. Cıvatayı söktükten sonra direksiyonu aşağı yukarı biraz oynatın gelmezse hafifçe birkaç kez vurun yerinden oynayıp çıkacak.

En sıkıntılı parçaya geldik. Airbag zembereği dedikleri parça aslında direksiyonun sağa ve sola dönüş sırasında kablo ayarını yapan parça. bu parçanın vidalarını söküp alıyoruz. Sökerken sakın oynatmayın hemen bir kablo bağı ile olduğu gibi sabitleyin. Diyelim ki oynattınız ayarını bozdunuz benim gibi. Panik yok döndüğü kadar sağa çevirin sona geldi mi zorlamayın sonra sola doğru 2,5 tur çevirip sabitleyin. Kabloların çıktığı soket kısmı tam ortada kalacak. En son olarak silecek ve sinyal kollarını sabitleyen vidaları söküp alıyoruz. direksiyon üst kısmıyla işimiz bitiyor.


Direksiyon üst kısmıyla işimiz bitince hemen altta iki cıvata var (beni çok uğraştırdılar bulmam yarım saat sürdü direksiyon demirini konsola sabitlediklerini anca anladım) onları söküyoruz. Direksiyon çubuğu serbest kalıyor. direksiyonun altında resimde sağ altta zımparalanmış olarak parlak gözüken yerde bir cıvata daha var onuda söküyoruz.

Gelelim beni en çok uğraştıran kısma (Yaklaşık 1 Saat) Gösterge paneli aslında sökmesi çok kolay ama bilmeyince ilk seferde çok uğraştırıyor. paneli sabitleyen 4 vidayı sökün siyah kısım çıkacak altta beyaz kısmı sabitleyen vidaları da sökün artık panel serbest. Eliniz yetişirse hoparlör deliğinden elinizi uzatıp kilometre telini sökün (ben yapamadım). Yada 1 saatlik uğraşlarım sonucunda keşfettiğim yolla km kablosunu alttan takip edin konsola sabitlendiği yerlerden sökün kabloyu serbest bırakın ve panele verebildiğiniz kadar kabloyu yukarı verin panel bi 10 cm kadar daha öne geldi ve rahatlıkla km kablosunu söktüm. soketleri sökerken dikkat edin 3 soket var çok zorlayınca tırnakları kırılabiliyor.
Paneli de söktüyseniz artık son bir işimiz kaldı ön konsolu tutan tüm kablo soketlerini ve kablo bağlantılarını söküyoruz. Soketleri sökerken mutlaka keçeli kalemle işaretleyin yada numaralandırın takarken çok büyük kolaylık olacak. Soketleri birbirinden ayırırken düz tornavidayı tırnak arasına sokup iki taraftan çekerek çıkardım. Maalesef plastik kısımlar eskimeden dolayı esnekliğini kaybetmiş Bir saç kurutma makinesi burada çok işinize yarar plastik kısımları ısıtıp esnetebilirsiniz. Kablo ve soketlerde söküldüyse artık konsolu kaldırıp alabilirsiniz. İlk defa hiç bir şey bilmeyen benim için yaklaşık 4 saat sürdü. Şimdi olsa yarım saatte sökerim hemen.
Tüm cıvata ve vida yerlerini fotoğraflayıp koymaya çalıştım. Unuttuğum bir yer varsa kusura bakmayın. Zaten konsolu çekerken takıldığı bir yer varsa orada bir vida yada cıvata kalmış demektir. Bazen kablo bağlantısı da olabiliyor. Söker alırsınız.

Temizlik
Ön konsolu söktük. Boş boş bakmak için sökmedik. Şimdi Fan motorunun niye ses yaptığını bulma zamanı. Fan motorunu tutan 3 cıvata 2 si üstte biri altta bu cıvataları sökünce motor kısmını tamamen ayırabiliyoruz. motorun önünde torpido kısmını tutan bir demir var onu da sökerseniz işiniz çok daha kolay.

Fan motorunu sökünce kalorifer peteği de görünür hale geliyor ve sesin niye geldiği anlaşılıyor. Fan ve petek içinde benden başka her şey var. Fan motorundan çıkanlar resimde gözüküyor. Petek daha kötü haldeydi. Eski diş fırçamın sapını ısıtıp bükerek petek içine ulaşılabilecek duruma getirip temizledim. sonra elektrik süpürgesiyle bütün çeri çöpü çektim. Aracın yaşından sebep bütün süngerleri gitmiş. Bu durumla bir daha karşılaşmamak için ön camın üstündeki dış ızgara altında hava alma kısmına güzel bir filtre yapacağım ancak o bu yazıya yetişmedi.


Bitti mi? Tabi ki bitmedi fan motoru tamamen söküldü üstünde kalıp haline gelmiş toz tabakası temizlendi. Silindi parlatıldı (olduğu kadar) sonra yerine geri takıldı.


Sonrasında ön konsolu eve çıkarıp havalandırma yollarını ve yönlendirme kulaklarını tamir etmek gerekti. Havalandırma boruları kağıt gibi çok hassas sökerken dikkat edin. Havalandırma pencereleri içeriden vidalı ön konsolu sökmeden müdahale edilemiyor. Benden önceki sahibi kırılan kulakçıkları yapıştırıcı ile sabitleyip yapıştırmış. yönlendirme kanatlarının plastikleri sertleşmiş çoğu kırılmış. Yapıştırılan kanatları oynatmaya çalışırken bir iki tanesinin bağlantı yerini kırdım baktım olacak gibi değil ben de hepsini sabitleyip yapıştırdım. Aşağı yukarı oynamıyor sadece sağ sol yapılabiliyor. kanatları hareket ettirmek için kullanılan fotoğraflarda gözüken siyah plastikler hep kopmuş bu yüzden bir kola şişesinden kestiğim parçaları aynı yerlerinden delerek siyah plastiklerin yerine kullandım. Gayet güzel başarılı oldu. Eğer kanatları sökmek isterseniz öncesinde sıcak suda bekletin yada saç kurutma makinesiyle ısıtın size gereken esnekliği kazanacaktır. O an için benim aklıma gelmedi.



Kola şişesinden yaptığım parça.



Havalandırma kanalları içine de ıslak bir bez salarak bir ucunu diğer taraftan çıkardım ve bir o yana bir bu yana çekerek içeride kalıplaşmış tozu temizledim.

Ön konsolla işim bu kadardı Direksiyonun altından tık tık bi ses geliyordu. Sökerken farkettim aracın merkezi sistem beyninin bulunduğu kutu kırılmış o parçalar ses yapıyormuş. parçaları temizleyip araç beynini başka bir kutu içine koyup etrafını süngerle ve elektrik bandıyla sarıp yerine koydum.

Şimdi Sıra Elektrik Aksamında
Ana soketlerden birinde iki kablo soketi eritmiş. Benden önceki sahibi araca 100 Watt lık ampil takmış büyük ihtimal o sebepten çünkü daha önce sinyal kolunun olduğu devreyi de eritmiş yaptırırken 270 lira vermiştim. Ampullerin 100 Watt lık olduğunu da o zaman öğrendim 55 Watt lık ampullerle değiştirmiştim. Yanan soket girişlerine müdahale edemediğimizden o iki sokete giren kabloları kesip direkt bağladık soketi atlamış olduk.

Elektrik aksamı toplarken enişte THY teknisyeni olduğu için çok yardımı dokundu. Ön konsolla işimiz bitip geri taktığımızda cam düğmelerinde sorun çıktı. Yolcu tarafı iniyor ancak yukarı çıkmıyordu. Şoför tarafı düğmesi ise iki camı aynı anda kaldırıyordu. Ancak ön konsolu sökmeden önce böyle bir sorun yoktu. Bu arada ön konsol sökükken araçtan 8 10 metre civarı boş kablo söktük. Eski sahibi arıza yapan her kısım için arızayı bulmak yerine ek kablo çekmiş. Ön tarafın her yerinden bir yere ek kablo gidiyor. Boşta olan kabloları bulduk söktük. Cam rölelerine ve motorlara giden elektrik tesisatını araç manüelinden baktık ve olması gerektiği gibi topladık. bazı kablolar kısa devre yapmış ve yanmıştı sadece bakır kısımları vardı onları kesip yeni kablo koyduk. camlarımız normale döndü. Eski sahibi cam düğmesini de bozmuş ve kendince bir çözüm üretip düğme devresinde bir iki kısa devre yapmış onlara dokunmadım. Ama Eski sahibini çokca andım.


2. Kısım
Kaporta ve İç Döşeme
Cam işini de halledip ön konsolumuzu tamamen monte ettik. Ön konsolla işimiz bitti. Şimdi sıra daha önce ön camdan su aldığı için sürekli ıslanan yolcu tarafı döşeme altına bakmak. Daha önce forumda okuduklarımdan dolayı pastan şüpheleniyordum. Araçta membran kaplama olduğundan bazı açık yerlerine baktım ve arka emniyet kemerleri bağlantı yerleri kötüydü. Döşemeyi tamamen sökmeye karar verdim. Ön koltuklar kolayca söküldü. arka koltuk cıvata uçları alt sacdan dışarı çıktığı için toprak ve pas yüzünden kolay çıkmadı iki cıvata kaldı onları en son sanayide ısıtarak söktürdüm. yolcu tarafında alt sac ve yan maşpiyerde baya pas vardı ama çok büyük delikler yoktu. arka emniyet kemerlerinde de baya pas vardı ama kopma yada delik yoktu. sadece orta kupa takozlarının olduğu kısımda hafif delikler mevcuttu oraları da bir güzel temizleyip zımparalayıp kaynak için hazırladım. Camdan giren sus yüzünden ön paspasların altında yüzeysel pas oluşmuştu. orijinal ses yalıtımını sökünce gözüktü güzelce zımparalayıp temizledim. (zımpara için güzel bir tel fırça ve zımpara kağıdı yeterli oluyor ama çok uğraşmak istemiyorsanız makina ile yapabilirsiniz. )
(kaynak henüz yapılmadı yapılınca resimlerini ekleyeceğim.)




Araba ile iş bitince iç döşeme plastiklerini bir güzel yıkadım evde. Yüzey tırtıklı olduğu için bez yada bulaşık süngeri çok iyi sonuç vermiyor. Bende Eski diş fırçalarımdan birini kullandım. Sonuç Mükemmel oldu. Hazır sökmüşken çok çizik olan yer yer tornavida ile kanırtılmış yarısı kazınmış yerleri boyayayım dedim. Sanayiden 800 zımpara (400 de gayet güzel oluyor.) sprey plastik astar boyası ve sprey plastik boya aldım. (plastik boya için döşeme parçalarından birini istediler renk tonu aynı olması için. Eğer düşünen varsa boyayı bu şekilde sanayide hazırlatsın ton farkı olmaması için). Evde zımpara, astar ve boya işleminden sonra boyanan parçalar yeni gibi oldu eski çiziklerden yada oyuklardan eser kalmadı. Ama boya da bitti hoparlörlerin olduğu iki kısım ve alt süpürgelikler kaldı. Tekrar boya yaptırıp onları da boyayıp takacağım. Boyana kısımlar öncesi sonrası ve boyanmayan kısımlarla karşılaştırma yapmak için fotoğraflarda mevcut.

Bu aşağıda ki iki parça çok kötü haldeydi. İlk bunları boyadım ve sonuç inanılmaz oldu sonrasında gaza gelip hepsini boyadım.







Bu arada ses yalıtımı için malzememi sipariş ettim. 2x3 metre Yeni membran aldım. Kaynak, antipas ve pütür işlemi bittikten sonra onlara başlayacağım.
Yazıyı fotoğraflarla güncellerim.