Uzun, çok uzun yola hazırlık.

2007-2021 - TEKNİK DIŞI GEYİK BİRİMİ - SOHBET MUHABBET

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258280Okunmamış mesaj CorvusCorax
01 Ağu 2020 15:15

Herkese selam.Konunun çok fazla detayına girmeden, sizleri de sıkmadan bahsedeceğim uzun yolculuk ile ilgili tavsiye ve yönlendirmelerinize ihtiyacım var.

Uzun yıllar süren devlet hizmetim sonrası yıllardır hayalini ve planlamasını yaptığım İpek Yolu rotasını 6 aylık ücretsiz izin hakkımı alıp mevcut pandemi durumunun dinmesi sonrası eşim ile beraber yapmak istiyoruz. Seyahat ara rotalarla gidiş geliş ortalama 40.000-50.000 km sürecek.İşin maliyet planlaması,rota çıkarılması,bürokratik işlemler ile ilgili bilgi toplanması vs. yapıldı.Yol koşulları ve mevsimsel iklim şartları bu rotayı yapmış olan kişilerden bilgi alarak öğrenildi.Rota çok fazla zorlayıcı değil, zor kısmı genelde step geçişleri.Uzun yol tecrübem var Gürcistan ve Batı Kafkasya'yı farklı bir araç ile gezdim malum bu rota çok daha uzun.

İşin en hassas ve önemli kısmı ile ilgili sizlerin fikrine ihtiyacım var.Aracım 2004 G.V 3 K motor 210000 km de.Motor ile ilgili problem yaşamasam da riske girmemek için komple motor yaptırmak düşüncesindeyim, malum 210.000 km yüksek sayılacak rakam.Sizce mutlaka revize edilmesi gereken parçalar hangileri.Yanıma almam gereken yedek parça mahiyetinde parçalar nelerdir.Örnek olarak yakın zamanda arızalanan ve elden geçen alternatör sizce sıfır olarak değiştirilmeli mi, ya da hiç elden geçmemiş marş motoru ile çıkmak risk midir değiştirmek lüzumlumu. İnsan tüm önemli parçaları değiştirmek istiyor ama gerçekte maliyet kısmıda önemli olduğundan bilgi ile adım atmak gerekli.
Forum kısmında konu ile alakalı burayı seçtim umarım hata yapmamışımdır.Okuyarak zaman ayırdığınız ve fikirlerinizi paylaştığınız için şimdiden teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258284Okunmamış mesaj bbalta
03 Ağu 2020 15:18

Cesaretiniz için tebrik ederim. Kararı vermişsiniz, işin yarısı tamam demektir. Aklımdakilerin bir kısmını şimdi ileteyim, sonra tekrar yazacağım.

Bu araçla benzer rotaları ve mesafeleri kat eden birden fazla Türk var. Farklı forumlarda da konular mevcut. Araç tercihi konusunda sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. Bir de elinizin anahtar tutabildiğini ve basit tamiratları, bakımları yapabileceğinizi düşünüyorum.

Gelelim bakım ve revizyon konusuna. Forumda çok uzun süre bu aracı kullanmış kişiler var. Ben kendi aracımla neredeyse 140bin km tamamladım. Yaklaşık 60bin'den şu ana kadar sadece ben yol yaptım. Şu anda 200bin olmak üzere. Hala da severek kullanıyorum. Beni bir kez olsun yolda bırakmadı. G16B motor uçmaz kaçmaz ama siz bakımlarını ihmal etmediğiniz sürece ve doğru-orjinal yedek parçaları kullandığınız sürece taş gibidir, size hizmet eder. Aracınızın bakım kitapçığı size en önemli yol gösterici kaynak. Japonlar gerçekten tüm detaylarla yazmışlar. Okudukça vay diyorum.

Bütçe zorlayıcı olabilir haklısınız ama bakım olarak her ne yaparsanız yapın kaliteli yedek parça ya da tamir takımı kullanmanızı öneriyorum. Buradaki amaç gittiği kadar gitsin değil, ülkenizden kilometrelerce uzak bir yerde yaşayacağınız olası sorunların önüne geçmek.

Kilometreniz yüksek ve 50bin daha üzerine koyacaksınız. Aracınızın bakım geçmişini biliyor musunuz? Aracınızda LPG ya da LPG geçmişi var mı? Ben olsam dinamometre testi ve kompresyon ölçümü ile başlardım. Motorun şu andaki durumunu anlamak önemli. Daha önce motor yapıldı mı? Üst kapağı açıp silindirlerin durumunu görmek iyi olurdu hem de açılmışken subapların durumu kontrol edilir, lastikleri değişir. Buna göre motor yapıp yapmama kararı verilebilir. Sanırım Antalya'dasınız. Tez Oto ile görüşüp, aracınızı gösterip bu konuda görüş alabilirsiniz.

Motorun durumu iyiyse sanırım motordan tahrik alan her bir parçayı tek tek kontrol ederdim. (Alternatör, direksiyon pompası, klima kompresörü, devirdaim pompası, fan termiği). Yeni değişmiş olsa bile değiştirebileceğim her türlü kayışı (triger seti dahil) değiştirirdim. Benzin filtresi dahil tüm filtreleri değiştirirdim.

Enjektörleri test makinasına bağlayıp kontrol etmek faydalı olacaktır. Aynı şekilde yakıt pompasını ve yakıt basıncını da kontrol etmek iyi olacaktır. Eğer mümkünse depoyu indirip içine şöyle bir bakmakta fayda var. Ben 180bin'de yaptım tertemiz çıktı. (Yıllardır sadece Shell'den yakıt alıyorum)

Aracınız otomatik mi manuel mi? Otomatikse şanzımanın da iyi bir kontrolden geçmesi, filtresinin ve yağının tamamen değişmesi iyi olur görüşündeyim.

Elektrik tesisatını gözden geçirmek önemli. Akünüzü eğer 1-2 yıldan eskiyse en az 60A kaliteli bir marka ile (Mutlu, Bosch, vs.) değiştirmeniz iyi olacaktır. Akü kutup başlarını ağır hizmet tipi olanlarla değiştirmek (çok faydasını gördüm) iyi olacaktır. Pabuçları zarar vermeden zımpara ile parlatıp elektrik iletkenliğini en iyi seviyeye getirebilirsiniz. Tüm ana elektrik pabuçlarını-soketleri bir haftasonu kuru kontak sprey ve diş fırçası ile temizlemeniz çok iyi olur. Alternatör revize edilirken bilyaları da değişti mi? Revize edilirken kullanılan parçalardan eminseniz alternatöre dokunmayın. Marş motoruna bir bakım iyi olacaktır. Saçma sapan bir yerde sorun çıkarmasından ya da aklınızı kurcalamasından iyidir.

Radyatör sıvısını LIQUI MOLY ya da MOTUL gibi kaliteli bir marka hazır karışım ile değiştirirdim.

Bir tane daha yedek anahtar yaptırıp mümkünse eşinize emanet edebilirsiniz.

Lastiklerinizi araziye girmeyecekseniz bile AT ile değiştirmenizi tavsiye ederim. Patlamaya karşı daha dirençli olacaktır. GoodYear AT/SA, BFGoodrich All Terrain, Michelin Latitude Cross iyi lastikler. İlk ikisini deneyimledim. Michelin iyi yorumlar duydum.

Daha önceden deneyimlisiniz ama konuyu okuyan arkadaşlara yol göstermesi amaçlı bilgi de vermek isterim. Yanınıza bol miktarda yedek almalısınız. Mümkünse Hava, benzin, polen, yağ filtreleri; kayışlar, yağ bulunur ama en azından tek değişimlik motor yağı. Zor durumlarda devam etmenizi sağlayacak hızlı köpük lastik tamir spreyleri (würth oldukça iyi)

Şimdi çıkmak zorundayım. Tekrar görüşmek üzere. Selamlar.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258286Okunmamış mesaj Offroadpassion
04 Ağu 2020 09:39

Merhabalar, plan çok güzel heyecan verici, yazınızı ve Barışın yazdıklarını keyifle okudum, araç çok güzel keyifli bir araç ancak hacim olarak küçük, km olarakta hem olur hem olmaz bir yerde..Türkiye içinde +60.000km yapacağım deseniz olur-olabilir ama yurt dışına çıkınca aracın hiç arıza yapmaması en tercih edilir durum olur.

Sadece ilgili bakım km geldiğinde bakımları yapmak ve arada olası küçük tamirleri yapmak tercih nedeni olur..Her motor iiçin geçerli düzenli yağ ve filtre değişimi genel bakımları çok önemli. Bunlar yapılsa bile 300-320 bin km civarlarında motorlar komple bir revizyondan geçiyor, hatta 180-200 binde biten motorda gördük duyduk.

Bu kaba taslak veriler ışığında gezinin ortalarında motorunuz 240 bin km civarlarında sizde yabancı bir ülkenin dağlarında bir yerde birde motor sorunu vs yaşarsanız (olabilirde-olmayadabilir) hoş olmaz, parça usta ve işçilik nasıl olur, o konuda belirsiz?

Bu ihtimaller olmasın diye burada komple motor yapmak herşeyi söküp elden geçirmek toplamak sonucunda herşeyi kurcalanmış bir araç manasına gelir..nacizane tecrübem sonradan yapılan motorlar fabrikanın yaptığı gibi uzun ömürlü olmuyor, neden bilmem orjinal parça orjinal conta setide kullanılsa orjinal motor gibi olmuyor.

Ben olsam ne yapardım, 210bin de araba ile bu işi yapmazdım. Ancak imkan durum buna elveriyorsa tanıdığım işi yapışına güvendiğim bir usta ile üst kapağı açıp piston seğman kapak durumunu incelerdim, tüm marş şarj sistemini elden geçiridim, olası bozulacak şaft keçesi, şarf ıstavrozu, aks körüğü, alternatör rulman ve kömür seti, marş motor kömür seti,kayış seti termostat, yedek bobin, radyatör hortumları yedek kelepçe seti, kopacak eksoz için balya teli, yakıt ve yag filtre yedekleri, güzel bir takım çantası, fener, sıfır akü, sıfır lastik, sıfır aks bilyaları, tüm yağ ve sıvıların değişimi, baskı balata(düz vitesiçin)...gibi bir liste yapardım, bu saydıklarımı burada iyibir usta ile yeniler ek olarak yedeklerini alır ve motorun üst kapağını söküp fikir edinmeye çalışırdım.

Tekrar söylüyorum butip bir seyahat için araç çok küçük, araç yedek parçaları ve takımlar için bir kutu ve bagaja sabitlenmiş organizer yaparsanız rahat edersiniz, aşağıdaki youtube linkleri fikir verebilir..Hayırlı yoluculuklar çıkış tarihi nezaman düşünüyorsunuz.


https://www.youtube.com/watch?v=9oFvA1uYLXc
https://www.youtube.com/watch?v=lnf82sYH5NE
https://www.youtube.com/watch?v=4H5cbZ822os
Site Admin

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258294Okunmamış mesaj CorvusCorax
04 Ağu 2020 15:08

Her ikinize de vakit ayırıp ve fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.Aracın mevcut km sinin ve yaşının bu yolculuk için riski arttırdığı doğru.Bu km ve yaşta, hatta çok daha fazlası ile bu işin altından kalkacak tek araç defalarca dünyayı dolaşan Mercedes G serisi. Özellikle 84-89 model. Bendeniz de okuduklarım sonrası acele ile bu araca talip olmaya karar verdim, verdim ama fiyatı görünce şok geçirdim qaz3 85 modelleri 200 civarı artı yolculuk için araca yapacağınız masraf ile 300 e yaklaşır, mantık dışı fiyat.Sonrasında biraz daha ayağım yere basarak, acaba alternatif kamyonet sınıfı olurmu diye düşündüm. O sınıftaki araçların çoğu yük altında ezilmiş, yüksek km li sorunlu araçlar zaten fiyatlar malum bir de temizi iyice uçuk fiyatta.Yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum ama, model gençleştikçe elektronik parçalar ve teknoloji artıyor. Gelişmemiş coğrafyalarda bu araca müdahale edecek usta bulmak çok zor olacak, her iki ucu b.. değnek misali.Sonrasında anladım ki kaldık yine emektar Suzukimize.

Benzer rotaları yapan, hatta nerdeyse tüm dünyayı gezen bizden ve yabancı kişilerle yazışma şansım oldu.İnanın çok daha genç marka ve modelli araçlar ile yaşadıkları arıza problemlerini okuyunca Suzukime sevgim daha da arttı.Ha bu arada çok enteresan, nerdeyse hiç problem yaşamayan, Lada Niva qaz2 ile tüm Asyayı gezen biriydi.Coğrafyada Lada'nın bilinirliği ayrı bir konu ama neredeyse hiç arıza yaşamamış ufak tefek bakım ve ihtiyaçlar harici ustaya lüzum görmemiş, şanslı adam :roll:

Aracın ufak olduğu konusunda haklısınız. İyi bagaj organizesi ,arka koltukların sökümü ve mevcut tavan sepeti ile bu sorunu aşarız düşüncesindeyim.Rotada konaklama imkanları ucuz ötesi, o yüzden araç üstü çadır düşüncem yok. Sepet kısmıda ihtiyaç halinde oldukça fazla yük alır.

Bahsettiğiniz ve işin en önemli kısmı olan motor,diğer kontroller ve revizyonlar ile ilgili İstanbul'da işinin ehli ve ustalığı üzmeyen bir yer tavsiyeniz olurmu.Plan dahilinde çıkış tarihinden evvel bir kaç ay İstanbulda olacağım için orada yaptırmayı düşünüyorum.Bir de sizce yedekleyeceğim bazı parçları, sıfır muadil ürün olarak mı tercih ediyim yoksa çıkma olarak, bakımı yapılması şartı ile orjinal mi.Orjinal parçaların bir çoğunu burda ancak servis ile getirtebiliyoruz, bu durumda fiyat uçuk.Ya da megazip vs. ile yurt dışından getirtme seçeneği var orasıda fiyat olarak çok uygun sayılmaz.En ekonomik seçenek mantıklı fiyatta orjinal çıkma bulup bakım yaprarak ile yedeklemek.Sizce hangisi ?

Çıkış tarihi olarak kışı atlatıp Mart gibi düşünüyoruz.Gerçi durumlar malum, umarım pandemi süreci bitmese bile iyice azalır yoksa ertelemek durumunda kalırız.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258296Okunmamış mesaj Offroadpassion
04 Ağu 2020 16:42

Üstad bu durumda istanbula gelince haber verin burada kişiliği ve yaptığı işçiliği çok düzgün bir kaç servisimiz var tanıştırır durumu anlatırız, fiyat konusunda piayasadan ikiçıt fazladır ancak yapılan işçilik servis kalitesi çok iyidir.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258300Okunmamış mesaj bbalta
04 Ağu 2020 20:22

Böyle bir gezi için geçmişi belli olmayan, çıkma bir parça almayın. Mümkünse orjinal yoksa muadil yüksek kaliteli yedek parça kullanın.
Ben yerinizde olsam sponsor bile arayabilirdim. Piyasada online oto yedek parça satışı yapan ve bir çok youtube kanalını destekleyen şirket var. Biriyle iletişime geçseniz bence ilgilenirler. Maddi olarak olmasa da yedek parça temini konusunda size destek olabilirler.

Bagaj konusunda arka koltuklar sökülecekse tavana kadar fena olmayan bir hacim var. Tavan sepetini iyi şekilde sabitlemeniz önemli. Ben bu konuda kendi hatamdan dolayı (aşırı ağır yükledim) kötü bir tehlike atlattım. Sonra sepete braketler ekleyip, ara atkıları profil demirle değiştirip kaynattım. Orjinal gibi ve çok sağlam oldu. Bendeki sepetin ve bağlantıların fotoğraflarını çekip buradan paylaşırım.

Bir diğer aklıma gelen konu yardımcı ve kurtarma ekipmanı. Mümkünse sentetik halatlı 9000lbs orta kaliteli bir vinç, ırgat (el vinci), 3-4 adet mapa, 2-3 adet strap (polyester sapan olarak da geçer, offroad aksesuarcılarından almayın. iş güvenliği malzemesi satan yerlerden ucuza alın), hidrolik kriko ve ıssız yerlerde görüşünüzü iyileştirmek için düşük akım çeken delici LED aydınlatmalar (sis farı ya da led bar) edinin. Aracınızda mekanik diferansiyel kilidi ya da air locker var mı?

Hakan abi'nin dediği gibi İstanbul'a gelecekseniz bu işi elinin hakkıyla yapan, Suzuki konusunda know-how geliştirmiş kıymetli servisler var. Düşünebilirsiniz.

Bir de şimdi aklıma geldi. Bu coğrafyayı Defender ile geçen Ali Eriç'in İstanbul'dan İstanbul'a Bir Dünya Seyahati adlı kitabı var. Dünyanın etrafında 132bin KM yol yapmış. Kitabın kodu ISBN-978-605-323-502-6 Ben heyecanla okumuştum ve kıymetli şeyler öğrenmiştim. Size de öneririm.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258301Okunmamış mesaj Offroadpassion
05 Ağu 2020 08:37

Bu arada arabanın bir kaç fotoğrafını mesaja eklerseniz araç içinde fikir yazabiliriz..Yükseltme kitiniz varmı lastik ebadınız nedir, çeki demiri, vinç, strap mapa ve ek bağlantı yerleri varmı, örnek biryerde araç full yüklü ve kapıya kadar çamura gömüldünüz, mevcut çekme yerleri güçlendirme olmassa yırtılabiliyor..şahsen ben 3-4 vitaranın şasisini koparttım morgulus

Kıssadan hisse = demek insan gibi kullanmamışız :roll: :arrow: birini çekerkende benim arka şaşi yırtılıp kopmuştu yuhh :arrow: yine Suzuki JLX'de ön çekme noktası şasiden yırtıldı kopmadan güçlendirme yapmıştım. Aklın başa gelme süresi zaman almış morgulus 2007-2015 döneminde trail şeklinde denemeler ve rotalar yapıyorduk gelen arkadaşlarında ekipte çok keyif alıyordu, ufak tefek hasarlarda olmuyor değildi.
Site Admin

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258306Okunmamış mesaj CorvusCorax
05 Ağu 2020 22:33

Araç foto
Araç foto
[photobucket]

Araç hakkında size biraz daha bilgi vereyim.2004 model araç 2 senedir bende. Mazisi Ankara o yüzden yaşadığım Antalya'nın nem belasından muzdarip olmamış. qaz2 Çürüğü çarığı yok.Aldığımda, kapı içleri dahil tavan hariç heryerini kaliteli vibrasyon süngeri ve bitüself ile uzun süre uğraşarak izole ettim.Ağır kazası yok, söylendiği kadarı ile komplike bir arıza vermemiş.Bende iken sadece Kars seyahatimde sebebini bir türlü anlamadığım şekilde hortum patlattı, zar zor sanayide hallettik.Bakımlarını hiç aksatmadan zamanından önce bizzat kendim yaparım. Olmadı bu işin piri yere emanet ederim.Araçta GET yükseltme mevcut.Lastiklerin değişim vakti geldi.Aktif şnorkel mevcut.Demir tampon var.Lpg ben almadan 6 ay önce BRC marka takılmış o yüzden LPG ye has uzun dönem kullanında oluşan motor arızaları şu ana kadar yok.

Sizin de bahsettiğiniz gibi vinç kesinlikle şart, ayrıca Becce ya da Calmini yükseltme düşünüyorum sizce gereklimi boşa masrafmı.Aydınlatmalar halojen onlarında Led ile değişimi gerekli.Biraz daha gaza gelip ARB diferansiyel kilidi düşündüm, fiyatlarını görünce düşünmekten vazgeçtim qaz2.Koltukların rahat ve konforlu olduğunu düşünüyorum uyum sağlayan, daha rahat koltuk tavsiyeniz olursa değerlendiririm.Sizlerin fikirleri gerçekten benim için çok önemli.Bir ajanda dolusu not ve hatırlatmalarıma rağmen Barış beyin sepet konusundaki tavsiyeleri hiç aklıma gelmemişti.Bu arada bahsettiğiniz kitabı dün hemen sipariş ettim.Aynı şekilde Hakan beyin şasi tavsiyeleri de çok önemli, benim aklıma gelmezdi.

Yedek parça konusu tahminimden daha sıkıntı olacak galiba.Orjinal parça bulmak çok zor.Örnek Hava akış sensörü bulmak mucize, Magazip te fiyatı 750 USD qaz3 .Ateşleme bobini 150 USD bunları alt alta koyduğunuzda tüm hesapla alt üst oluyor.O yüzden gerçekten işinin piri bir ustanın tavsiyesi çok önemli.Krank sensörü ki en ucuzu sayılır 65 USD, belki de bozulması mucize bir parça boş yere yedekleme lüzumu yok. Gibi gibi liste uzuyor.

Kullanıcı avatarı
zaferkucuk
Uzman Çavuş
Mesajlar: 735
Kayıt: 20 May 2013 23:07
Konum: RİZE
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258307Okunmamış mesaj zaferkucuk
06 Ağu 2020 01:28

Üstad motoru kompresyon testi yaptır nasıl olduğu ortaya çıkar.Bütün yağ ve sıvılarını yenile,yürüyen ön takım kol burçları def ve şanzumanı kontroĺ ettirdikten sonra bu arabayla uzaya bile gidebilirsin.😁😁😁
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258309Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Ağu 2020 08:59

Üstad selam, halojenleri sökün atın tanesi 4,5 amper çeker 4 tanesi 18 amper yaklaşık akünüz 60 amper, şarj dinamosu anca kendine yeter..Becce kiti koymayın aracın tüm konforu gider sert taş gibi garip bir araç olur, ben tüm araçlarımda Mercedes yayları kullandım, önlerde orjinal amortisörünü ellemedim, arkalarda uzun Renault19 veya Era amortisörleri kullandım vs birçok arkadaş ve Suzukicide bakıp benzer şeyler yaptılar, modifikasyon ve yapım hikayeler bölümlerinde onlarca araç kesme biçme yükseltme vs hikayesi var hepsi çok değerli, mutlaka fikir verecektir.

Snorkelin emişini elinizle kapatın araç rahat rahat çalışmaya devam ediyorsa birşeyler yanlış demektir. Normali rölanti çok düşüp stop etti edecek kıvama kadar gelmesi gerekir..bu olmassa, girişi kapalıyken hala çalışıyorsa, heryerden hava alıyor demektir, bu duruda snorkel fonksiyonu yok demektir.

Vinç için düzgün tabla, düzgün motaj çok önemli. Birde dodiklerin ara bölümleri siyah olsa güzel olurmuş, bence şahsi düşüncem biraz alacalı olmuş o bölümler.

Sepet sağlam güzel görünüyor, yükleri bağladıktan sonra üzerine su geçirmez kalın branda yağmur kılıfı iyi olacaktır.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258349Okunmamış mesaj bbalta
17 Ağu 2020 13:20

Tavan sepeti konusunda ben böyle bir sistem kullanıyorum. Size de fikir vermesi açısından paylaştım.
.
.
IMG_7330.jpg
.
.
IMG_0448.jpg
.
.
IMG_2091.jpg
.
.
IMG_2404.jpg
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258361Okunmamış mesaj CorvusCorax
19 Ağu 2020 23:11

Teşekkür ederim.Kesinlikle uygulayacağım.Özelllikle uzun ve zor yolda mevcut hali ile sepet bağlantıları güçsüz kalacak,muhtemelen başıma iş açacak.

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258362Okunmamış mesaj CorvusCorax
20 Ağu 2020 23:22

Merhaba.Sizleri soru yağmuruna tutuyorum kusura bakmayın.Aklıma takılan önemli bir konuda malum aracın özellikle uzun yokuşlarda ki yetersizliği, bunun ile ilgili mahrutinin 5:85:1ile değişimi ile bu durumu farkedilir derecede düzeltirmi?Birde sizce dif lock gerekirmi? Ağır arazi şartlarından mümkün mertebe uzak duracağız ama yine de aklıma takıldı.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258371Okunmamış mesaj Offroadpassion
25 Ağu 2020 14:03

5.85 ayna mahruti ile dünya değişir, araç inanılmaz toplar rahatlar..ancak Becce ayna mahrutisini üç kez değiştirip bir dahada alırsam diyen biri olarak, takılan hemen her mahrutinin ötme ve garanti sorunlarını hem duyup hemde yaşamış biri olarak önermem..ha şuan durum nedir bilmiyorum ama..arayın konuşun gitmeden 5000km burada kullanın...öterse arabadan hayattan soğutur bilesiniz..

Sepet konusunda çok çok çok sağlam temiz bir işçilik ve bağlantı lazım hayatınızı taşıyacak, üzerine koyacağınız max yükü koyup örnek 100kg(iki çimento tobası atıp, 2-3 hafta gezin, şile ömerli bölgesinde bol bol bozuk toprak taş yola girip gazlayın, her türlü işkenceyi yapın 15-20 gün sonra sökün hal her kaynak heryeri sağlamsa test tamam denebilir..burada düz yolda az yük ile sahada full yüklü günlerce sarsıtılı yük eşit değil, çok sağlam yapın ve ciddi sert test edin..içinize sinsin derim.

Arka iki koltuğu sökün gereksiz ağırlık, onun yerine bagaj organizer gibi bir şeyler yapın.. :arrow: basit bir örnek ben arabama şöyle bir şey yaptım altı çekmece içi buzdolabı gizli 1mt sağ sol dolaplı iki parça açılır koltukları yatırınca açılır yatak(185x130) bir modül imal ettim..örnek olsun diye paylaşıyorum..yüz farklı çeşidi yapılabilir..(fikir verirse ne mutlu)
IMG_20200510_172332.jpg
IMG_20200510_172332.jpg (309.68 KiB) 1684 kere görüntülendi
IMG_20200510_172357_1.jpg
IMG_20200510_172357_1.jpg (290.56 KiB) 1683 kere görüntülendi
Site Admin

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258378Okunmamış mesaj CorvusCorax
25 Ağu 2020 21:21

Güzel ve kullanışlı olmuş bagaj ellerinize sağlık.Kesinlikle fikir olarak hoşuma gitti.Sürgülü alüminyum sistem yapan bir kaç yere fiyat açısından danıştım çok pahalı gereksiz maliyet.Mahruti konusunda özellikle ötme ve ustalık açısından en ufak hatada akslara bindireceği ekstra yük ve zorlanma büyük problem. Aks konsunda yaşanacak problem, uzun yolda aman diyim :)
Becce dışında mahruti konusunda alternatif varmıdır bildiğiniz? Calmini nin bu tip bir ürünü yok.Gerçi ülkemizde maalesef ürün bulmak büyük mesele.Yurt dışında bulsanız,prosedür ve kargo ücreti ağır ürünlerde üzüyor.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258383Okunmamış mesaj Offroadpassion
26 Ağu 2020 12:56

Eskiden Calmini yapıyordu ve çok kaliteliydi hiç sıkıntı vs duymadık..Becce harici alternatifi ben duymadım. Ağır offroad yapılmadıysa akslara kolay kolay birşey olmaz. Ha olacağı varsa da olur önceden bilmek mümkün değildir.
Site Admin

salihd
Onbaşı
Mesajlar: 154
Kayıt: 14 Oca 2014 21:59
Konum: Trabzon
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258413Okunmamış mesaj salihd
29 Ağu 2020 20:37

Hayali bile güzel.Hayırlı yolculuklar şimdiden
Trabzon Merkez
2004 Grand Vitara 1.6 3k
2006 Grand Vitara XL7 2.0Hdi(05.02.2020-Halen)
Ölümü unutmadan hayata devam

Instagram:@gezgorgezz

CorvusCorax
Er
Mesajlar: 39
Kayıt: 08 Mar 2015 21:15
Konum: Antalya
İletişim:

Re: Uzun, çok uzun yola hazırlık.

Mesaj: # 258414Okunmamış mesaj CorvusCorax
29 Ağu 2020 23:00

salihd yazdı: 29 Ağu 2020 20:37 Hayali bile güzel.Hayırlı yolculuklar şimdiden
Teşekkür ederim.

Cevapla

“KAFE SUZUKİ - KURULUŞ 2007” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir