Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
Gönderilme zamanı: 30 Eyl 2020 10:02
Wastegate (Türkçesi Atık gaz kapısı-geçidi) turboda oluşan fazla basınçın engellenmesi, eksoz gazının turbo pervanesine uğramadan bye-pass edilmesi(Atılması) sabit tutarı kontrol edilir turbo basıncı için yapılmış eski nesil Turbo kontrol sistemlerinden biridir.
Wastegate kapak (fotolara bakınız) sistemi beş sebepten bazen açık kalabilyor, buda direk olarak çekiş düşüklüğü turbonun geç dolması, turboda gecikme kalkışlarda hantallık gibi sorunlara sebep olur, malesef bazen arıza ikazı vermeden öylece oluşan, bilinmeyen bir şekilde kalır.
1-Mekanik sıkışma- Eksoz kurumu sebepli hareket edememe ve açık pozisyonda kalma..eksoz gazının Turboya uğramadan egzoza gitmesi=çekişte düşüklük, el ile kontrol edin mekanik olarak çalışması pürüzsüz olmalıdır, hareket ettirdiğinizde tık tık şeklinde metal metale hafif çarpma kapak kapanması sesini duyun. Kapakçık kapanmazsa turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık.. bu videoyada göz atın..https://www.youtube.com/watch?v=Y6kXFUfLcMY
2-Diafram Patlaması/Yırtılması: Wastegate kontrol kumandasını yapan minik vakum diaframın içinden yırtılması bozulması (turbonun üzerindeki yan duran minik vakum)yırtılmışsa araç çalıştığında vakum yapamayacağında wastegat'i kapatamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
3- Diafram Kontrol Hortumu çıkması/Yırtılması: Selonoid den vakuma gelen aradaki minik siyah hortum yırtık, çatlak, wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
4- Selenoid kontol valfi kaynaklı sorunlar: selenoid yanık bozuk veya açık wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
5- Selenoid Kablo Hasarları: Beyinden Selenoid'e giden kablo sisteminde sorun var, selenoid çalışmıyor wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
Umarım birilerini işine yarıyordur.. Devam edecek....
Wastegate kapak (fotolara bakınız) sistemi beş sebepten bazen açık kalabilyor, buda direk olarak çekiş düşüklüğü turbonun geç dolması, turboda gecikme kalkışlarda hantallık gibi sorunlara sebep olur, malesef bazen arıza ikazı vermeden öylece oluşan, bilinmeyen bir şekilde kalır.
1-Mekanik sıkışma- Eksoz kurumu sebepli hareket edememe ve açık pozisyonda kalma..eksoz gazının Turboya uğramadan egzoza gitmesi=çekişte düşüklük, el ile kontrol edin mekanik olarak çalışması pürüzsüz olmalıdır, hareket ettirdiğinizde tık tık şeklinde metal metale hafif çarpma kapak kapanması sesini duyun. Kapakçık kapanmazsa turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık.. bu videoyada göz atın..https://www.youtube.com/watch?v=Y6kXFUfLcMY
2-Diafram Patlaması/Yırtılması: Wastegate kontrol kumandasını yapan minik vakum diaframın içinden yırtılması bozulması (turbonun üzerindeki yan duran minik vakum)yırtılmışsa araç çalıştığında vakum yapamayacağında wastegat'i kapatamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
3- Diafram Kontrol Hortumu çıkması/Yırtılması: Selonoid den vakuma gelen aradaki minik siyah hortum yırtık, çatlak, wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
4- Selenoid kontol valfi kaynaklı sorunlar: selenoid yanık bozuk veya açık wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
5- Selenoid Kablo Hasarları: Beyinden Selenoid'e giden kablo sisteminde sorun var, selenoid çalışmıyor wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
Umarım birilerini işine yarıyordur.. Devam edecek....