P0300 arıza kodu ve yanıp sönen "CHECK ENGINE" ışığı, ve delifişek bir sigorta

SUZUKİ MOTOR HAKKINDA SORU VE PAYLAŞIMLAR

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
FRATH
Onbaşı
Mesajlar: 134
Kayıt: 14 Ara 2015 16:01
İletişim:

P0300 arıza kodu ve yanıp sönen "CHECK ENGINE" ışığı, ve delifişek bir sigorta

Mesaj: # 260156Okunmamış mesaj FRATH
19 Oca 2022 14:53

Herkese selamlar,

2004 3K otomatik grand vitara aracım var. 195bin km de. LPG li. Ve yaklaşık 6 senedir bende. Aracımı aldıktan yaklaşık 6 ay kadar sonra yanıp sönmeye başlayan CHECK ENGINE ikazı, ve bu güne kadar hiç bir şekilde kalıcı olarak söndüremediğim P0300 arızası için artık buraya konu açmayı uygun buldum. Bunca yıldır yurt içi / yurt dışı forumlarda araştırdım.

Konuyu dağıtmak istemiyorum ancak bu P0300 ikazı nedir, öncelikle bilmeyenler için çok basitçe konuyu özetleyeyim, P0300 ateşleme hatası arızasıdır. "multiple cylinder misfire" şeklinde hata detayı veren bir kod. Örneğin P0301, P0302 vb gibi de arıza gelebilir. P0301 : 1.silindirde ateşleme hatası, P0302: ikinci silindirde ateşleme hatası vb gibi gider,

atıyorum; 8 silindirli OBDII bir aracınızda check engine light yanıyor veya yanıp sönüyor (yabancı forumlardan öğrendiğim kadarıyla bu P0300 genellikle arıza ışığını düz yakmak yerine yanıp-sönen "flaş" şeklinde yakıyormuş) , ve siz OBD cihazı bağlayıp P0304 kodu okudunuz diyelim, aracınızın ECU su size "4. silindirde ateşleme hatası var" anlamına gelen arıza kodunu vermiş demektir.

konumuza dönecek olursak;
CHECK ENGINE sürekli yanıp sönüyor, yüksek devirlere çıkarsam sadece düz yanıyor, devir düşünce yanıp sönmeye devam. Tek arıza ise P0300.

Aracımın şimdiye kadarki -rutin bakım/ayar harici işlemleri de şu şekilde;

aracı aldığımdan beri motor bir kere hararetten bir kere de yatak vurma sorunundan dolayı toplamda 2 kere komple bakım gördü. Hararet sonucu motor açıldı ölçüldü kapak milimetrik taşlandı, üst kapak contası değişti, tüm soğutma sistemi elden geçti, termostat değişti, ardından yatak vurma sorunu sonrası motor alt üst komple toplandı, krank mili, tüm yataklar, pistonlar, piston kolları, yağ pompası, contası vb herşey değişti komple ölçüldü biçildi toparlandı. Sübap ayarıymış, yağıymış, suyuymuş vb detaylara hiç girmiyorum, hepsi yapıldı edildi vb...

bir kere de çok garip bir şey oldu; aracı çalıştırıyorum, sorun yok, her şey çok güzel, vitese takıyorum, yine no problem, ancak hareket edip biraz ilerleyince ateşleme sigortası yanıyor, değiştirdim denedim, boş viteste 15 dakika rölanti/yüksek devir vb değişik değişik devirler denedim, hiç sorun yok, vitese takınca tak sigorta atıyor. aracı çekici ile götürdüm tamirciye, tesisatı elimize almayalım diye. Sorun oksijen sensörlerinden birinin kablosu sıyrılmış şaseye değip kısadevre yapıyormuş, kabloyu değiştirip yalıtım yaptılar 3 4 aydır falan bir sorun yok.

Aracı aldığım ilk günden beri ne bir tekleme, ne bir güçten düşme, ne bir yığılma vb hiç bir şey yok. Rölantisi düzgün, gidişi üzerindeki onca ekipmana rağmen gayet iyi otomatik 1.6 ya göre. Yakıtı 100km de şehiriçi 12-13 litre civarı (büyük lastikler, araç üstü çadır, tente, çelik tampon, arkası takım çantası vb ağır eşyalarla dolu, ve evet yine de biraz fazla yakıyor) Titremesi vb hiç bir şeyi yok kedi gibi çalışıyor, aldığım ilk günden beri hep tek marşta çalıştı. ama yok bu P0300 kalıcı olarak sönmüyor abicim.

P0300 kodunu aldıktan sonra lpg ci, sanayi vb nereye gitsem cihazla söndürüldü her seferinde arıza tespiti yapalım dedik yok arıza falan çıkmadı. Motorda kesinlikle bir misfire vb yok. Egzantrik pozisyon sensöründen olabilir dendi sensörü sıfır mitsubishi sensör ile değiştirdim, yok, lpg ayarından olabilir dendi lpg cim tanıdığım bildiğim kadarıyla çok düzgün dürüst bir adam onunla kaç kere ayar yaptık yok, aküyü sök tak yapıyorum, ya da cihazla vb siliyorum, kafasına göre ya 6 ay sonra, ya 6 dakika sonra yanıp sönmeye başlıyor. Sadece LPG de kullanıyorum, yine çözüm yok, sadece benzinde kullanıyorum, yine çözüm yok. Ateşlemede ve rölantisinde çalışmasında vb hissedilen bir sorun olmamasına rağmen yine de belki çok hassas hafif bi sorun vardır diye bobinler kablolar vb iki kere değiştirdim, yine yok.

Başka hiç bir arıza kodu vermedi araç bunca zamandır. Ve dediğim gibi ne ateşlemesinde, ne çalışmasında vb hiç bir problem yok.

Artık kolları sıvayıp teker teker peşine düşüp bu işi çözmek istiyorum,
Aracın katalitik konverteri dağ bayır geze geze kırıldı içinde cızır cızır ediyor, egsoz emisyondan kalırım vb diye içini boşaltmak istemiyorum, oksijen sensörleri değişmedi hala orjinalleri duruyor, egr hala aktif iptal edilmedi...

aklımdaki plan şu şekilde;

1. hava filtre kutusundan motora kadar ne kadar sensör varsa MAF ıydı hava akış metresiydi kontesiydi konsomatrisiydi hepsini bi güzel açıp temizleyeceğim,

2. oksijen sensörlerini orjinalleriyle değiştireceğim (yan sanayi fiyatı uygun olanlardan alıp takmayı düşünüyorum, forumdan o konuda bayağı bilgi edindim başta hakan abi sağolsun) (yukarıda paylaştığım garip sigorta yakma durumu ve yüksek yakıt tüketimimden dolayı aslında oksijen sensörleri sebebiyle sorun yaşadığımı düşünüyorum)

3. EGR yi söküp içeride durumlar nasıl kurum kömür vb ne alemde b bakacağım.

4. O ışığı bir daha yanmamak üzere söndüreceğim. :D

Uzun uzun eskisini de dahil ederek yazmamın sebebi, benzer problemler yaşayan arkadaşlar olur ise onlara da bir dayanak destek vb olabilmek adına.

Konu hakkında siz ileri gelen dostlara sorum şu, yukarıda 1. 2. 3. 4. diye yazdığım sıralamada yolum doğru mu sizce? "Önce ona değil de şuna bak" vb derseniz söz dinlerim.

Sanayisiydi ustasıydı servisiydi vb uğraşmadan mümkün mertebe kendim halletmek istiyorum. Mümkünse.
Fırat Ulusu / ANKARA
"Beast Man"
2004 Grand Vitara 1.6 A/T

Cevapla

“SUZUKI MOTOR / SUZUKI ENGINE” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 35 misafir