Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

SUZUKI DİFERANSİYEL HK. SORU VE PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 536Okunmamış mesaj Offroadpassion
28 Oca 2010 12:26

Resim

Limited Slip kilitte balatalar mevcuttur .

Aynı aks üzerindeki tekerler arasında dönüş farkı olduğunda balatalar belirli bir oranda tutmaya ve her iki aks'ıda aynı ayna çevirmeye çalışır ve belli oranda kilit sağlar, bu oran yaklaşık olarak %25-40 oranındadır.

Ancak zorlu şartlarda otomatik olarak balatalar kayar ve kaçırır, kendi içinde balatalarda kaydırma yapar.

%100 kilit ise mekanik olarak kilitlenir ve kaçırma sözkonusu değildir .
LSD2de ciddi avantaj sağlar ama %100 tam kilit kadar değil elbette.

LSD Asfalt ve hafif şartlar için % 100Kilit içi Extrem şartlar için düşünülerek yapılmıştır.

LSD kilit çamurda iyi iş yapmasına rağmen tek tekerleğin havaya kalktığı çapraz geçiş durumlarında işe yaramaz. Kullanıcıların bu özelliklerini bilerek sürmesinde fayda vardır.
En son Offroadpassion tarafından 10 Mar 2010 11:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
DERKAN
Er
Mesajlar: 13
Kayıt: 25 Oca 2010 21:40
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Mesaj: # 637Okunmamış mesaj DERKAN
29 Oca 2010 13:00

Bu güzel aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederim Hakan hocam, peki kilitlerin maliyetleri hakkında bi bilginiz varmı??

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 639Okunmamış mesaj Offroadpassion
29 Oca 2010 13:10

%100 kilitler Türkiye için 350Euro yurt dışı için 350 $ civarında satılıyor.

LSD sistem daha karmaşık ve şehir içi için kullanışlı olması sebebiyle daha pahalılar.

Hemen hemen 2 katı kadar.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Mesaj: # 4866Okunmamış mesaj yuzen_adam
05 Mar 2010 22:32

Geçenlerde Bulgaristan plakalı bir vitara gördüm. Arkasında Limited slip Differantial yazıyordu... Keşke bizde olsaydı...
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

_EdiZ__
Er
Mesajlar: 57
Kayıt: 03 Şub 2010 19:11
Konum: KARTAL
İletişim:

Mesaj: # 4870Okunmamış mesaj _EdiZ__
05 Mar 2010 22:35

hakan abi seni yalancı çıkarma gibi bir amacım yok ama yurt dışından klit getirmek Türkiyeden almaktan daha ucuz oldugunu söyleye bilirim 1hafta beklemeyi saymazsak eğer
CİDDİ İSEN SONUNA KADAR VARIM..DALGA İSEN ÇOK GÜZEL SÖRF YAPARIM..!! ROLLİNG TEHLİKELİ DEĞİLDİR BİR MARİFETTİR...!

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Mesaj: # 4872Okunmamış mesaj yuzen_adam
05 Mar 2010 22:38

Hakan abi o zaman ön arka lsd kilit olursa iyi iş yapabilir arazide. Hemde öyle kasıntı falan yaşamadan sürüş konforundan ödün vermeden...
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

_EdiZ__
Er
Mesajlar: 57
Kayıt: 03 Şub 2010 19:11
Konum: KARTAL
İletişim:

Mesaj: # 4877Okunmamış mesaj _EdiZ__
05 Mar 2010 22:41

hakan abinin dediği american araçların coğunda standart olarak veriliyor ama koray sana katılıyorum öndede olsa süper iş yapar benim araçda
CİDDİ İSEN SONUNA KADAR VARIM..DALGA İSEN ÇOK GÜZEL SÖRF YAPARIM..!! ROLLİNG TEHLİKELİ DEĞİLDİR BİR MARİFETTİR...!

Kullanıcı avatarı
metebingol
Er
Mesajlar: 8
Kayıt: 06 Mar 2010 13:40
İletişim:

Mesaj: # 5184Okunmamış mesaj metebingol
09 Mar 2010 12:38

Hakan Hocam bir sualim olacak

2004 model 1.6 3kapı manuel aracımda, lsd kullanmayı düşünüyorum fakat daha evvel bir tanıdığım 2000 model 2.5 manuel V6'sına %100 kilit taktırıp, difransiyelden gelen seslerden ve kasıntılardan dolayı söktürmüştü, otomatik viteslerde bu hatalar büyük ölçüde otomatik oluşundan dolayı kayboluyor;

Şimdi sormak istediğim aracımda lsd kullanırsam manuel oluşundan dolayı %100 kilitteki gibi ses ve kasıntı yaparmı, yoksa varlığını hissettirmezmi, bu konu hakkında bilginiz varsa yol gösterirseniz sevinirim.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 5235Okunmamış mesaj Offroadpassion
10 Mar 2010 11:11

Mete bey % 100 kilit'den gelen ses sağlıklı çlaışdığına işarettir, dönüşlerde tık tık tık sesi giliyorsa aksda oluşan kaşıntıyı gerilimi boşaltıyor demektir ve iyiye işarettir. Lock Right dışındaki %100 ler için bir yorum yapamam bakmam lazım..

Sizin arkadaş'ın Vitarasında gelen sesler ise yukarıdaki sebeplerden dolayıdır, ses yapması iyidir ;) kasıntın gaza basarak keskin viraj durumunda olur ayagınızı gazdan çekip şarfı serbest bırakma tekniginde alışırsanız uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız. Örnek ben 3 yıl ve 50000km kilitle kullandım ve hala kullanıyorum sorun yaşamadım.

Yurt dışından gelen parçalar posta kargo vs. gümrük riskleri ile hemen hemen yurt içi fiyatlara yaklaşır demek istedim, tabiki belli bir oradan daha ucuza maal olacaktır.

Gelelim sizin sorunuza, %100 kilit otomatiklerde şaft sürekli yükde tutulduğu için ses yapmaz veya çok az yapar. Manual düz vitesde ise keskin dönüşlerde tık tık sesi hisseder belli zaman sonrada alışırsınız, hatta ses yapmassa neoldu dersiniz ;)

Kasıntı konusunda ise ayagınızı gazdan çekerek veya çok kasar gbi olursa bir debriyaj pompalayarak çözersiniz.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 5236Okunmamış mesaj Offroadpassion
10 Mar 2010 11:13

yuzen_adam yazdı:Hakan abi o zaman ön arka lsd kilit olursa iyi iş yapabilir arazide. Hemde öyle kasıntı falan yaşamadan sürüş konforundan ödün vermeden...
Aynen öyle Koray, bize arık öndede kilit gerekiyor, abartıyoruz giderek. Vitara için ön ve arka LSD mevcut ama az bulunuyor.

Bazı eski modellerde Fabrikasyon oldukları söyleniyor.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Mesaj: # 5281Okunmamış mesaj yuzen_adam
10 Mar 2010 22:52

Geçenlerde görüm abi bir Bulgaristan plakalı vitaranın arkasında yazıyordu limited slip diye...
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

Kullanıcı avatarı
metebingol
Er
Mesajlar: 8
Kayıt: 06 Mar 2010 13:40
İletişim:

Mesaj: # 5306Okunmamış mesaj metebingol
11 Mar 2010 10:24

Hakan bey manuel 2.5 GV'dan virajlarda öyle ses geliyorduki zannedersin difransiyel kopacak o sebepten üç gün sonra kilidi söktüler, aynı aracın birde otomatiği vardı az bulunan 178 bg olanlardan ondaki kilit refleksi sizin bahsettiğiniz gibiydi bu araca kısa oranlı ayna mahruti ve öne lsd takıldı ondan sonra başladı aks kırmaya (2kere) onuda söktüler ama arazide bir görseydiniz resmen kükrüyordu, bu sebeplerden elimizde boşta kilitler olmasına rağmen temkinli yaklaşmak istiyorum, gerçi sizin önceki forumdan yaptığınız yorumları hatırlıyorumda bu iş neyi nekadar isteğinizle alakalı

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mesaj: # 5307Okunmamış mesaj Offroadpassion
11 Mar 2010 10:43

Valla 2,5 v6 olan modelleri çok güçlü, arazide iyi tutunan lastik ve kötü kullanımda genelde aksları keser atar, bir arakdaşım GV2.5'de 7 kez aks değiştirdi, an sonunda defransiyelleri değiştirdi. :)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
metebingol
Er
Mesajlar: 8
Kayıt: 06 Mar 2010 13:40
İletişim:

Mesaj: # 5316Okunmamış mesaj metebingol
11 Mar 2010 13:18

Güçlü demek az kalır orantısız bir güç var sanki drag aracı öyle bir araca sahip olunca unimog sürer gibide kullanamıyorsun nitekim,
önlerin haricinde değişen arkaları sayarsak bir o kadar'da bizim arkadaş değiştirdi.

Kullanıcı avatarı
metebingol
Er
Mesajlar: 8
Kayıt: 06 Mar 2010 13:40
İletişim:

Mesaj: # 5535Okunmamış mesaj metebingol
13 Mar 2010 14:47

Resim

Elimde arka için %100 ön için LSD var, 1 hafta kullanılıp araç değişikliğinden söküldü ilgilenen olursa irtibat için mesaj yazabilirler.

Kullanıcı avatarı
blackzuk
Er
Mesajlar: 13
Kayıt: 10 Nis 2010 00:59
İletişim:

Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 18816Okunmamış mesaj blackzuk
21 Eki 2010 00:09

Son dönemde arka defransiyel satın almak için fiyat araştırması yaparken, kilitlimi kilitsiz mi olsun gibi sorularla karşılaşıyorum.

Vitara için arka orjinal kilitli defransiyel varmıdır?

Varsa LSD midir ve hafif arazi ve yol şartlarında kullanımda tercih edilmelimidir? (Ağır şartlar için bir adet arka %100 kilitli defransiyelim var ve yeni defransiyeli yol kullanımında daha rahat ve sorunsuz olması önemli)

İyi günler dilerim.
no pain no gain

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: SUZUKİ VİTARA %100 VE LSD KİLİT SİSTEMİ

Mesaj: # 18817Okunmamış mesaj oguz1134
21 Eki 2010 00:57

Hem asvaltta konforum olsun + olarak arazide de iş yapsın derseniz :!: parada problem degil derseniz havalı kilit öneririm :idea: asvaltta standart kilitsiz kullanırsınız ,araziye girildiginde takılıcagınızı hissettiginizde dügmesine basınca 3 saniyede devreye girer %100 kilit olarak vazife yapar yaklaşık 2000 tl kilt 500 tl pompa +500 de montaj gibi düşünün + 2 dügmeli ön + arka kilitlide olabiliyor ..4-5 bin tl gibi tutar ;) :!:
%100 kilit 24 saat vazife başında asvalt ve arazi ayırımı yok :!: sehir içinde keskin dönüşlerde debriyaja basıp kendi haline bırakırsanız cıt cıt ses duyarsınız bu belki hafif rahatsız edebilir..
ama , :idea: keskin dönüşlerde dip gaz yaparsanız arac spın atar :!: onuda şu şekil izah ediyim kavşakta bekliyorsunuz 90 derece saga dönecekseniz yerler kaygansa su ,kar,camur gibi ortamda ise dip gaz yaparsanız arac kıçını sola dogru atar direksiyonu sola cevirip kontra yapmayı biliyorsanız sorun yok ,bazen esstimmi yaparım adrenalin iyi gelir .. :!: morgulus

''Vitara için arka orjinal kilitli defransiyel varmıdır? '' lsd vardır ayarı oynanıp %40 gibidir genelde % 70-80 lere cıkarılabiliyor ama ömründen yemek şartıyla :( cok özelde yagı var lt si 100-150 tl gibi onuda bulmanız zor otomatik sanzıman prensibi ile calışır balataları vardır disk şeklinde aşınır ve bulmanız tamir ettirmeniz zor bir ihtimal tekerlegin biri tam patinaja düşmeden digeri kolay kolay devreye girmez gıdıklanmaz bile buda camurda toprakta mt lastikle tam patinaj bizde zor derim..

LSD hangi aracta olmazsa olmaz derseniz :?: ralliye giren wrc türü subaru evo gibi araclarla virajlara yan girip düz cıkmak için ön ve arkada kesinlikle olmalı olmazsa olmaz derim . :?:

4L yada 4H viteste önden 1 teker arkadan 1 teker döner toplamda 2 ceker olur arkaya %100 kilit kullanılırsa toplam 3 ceker olur buda vitarayı hiç bir yerde bırakmaz 2 arka + 1ön ..
+ olarak ön e lsd takarsanız 3,5 ceker olur . ;)
ön ve arkaya %100 kilit yada havalı kilit 4 ceker olur cokda gerekli degil hatta dönüşler aşırı kasmalara sebeb verip ön aks ve defransiyelden sorunlar yaratabilir olmaması daha hayırlıdır derim. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 18823Okunmamış mesaj Offroadpassion
21 Eki 2010 09:51

Vitara için arka orjinal kilitli defransiyel varmıdır? / Mevcuttur, bazı modellerde opsiyonel olarak kullanılmıştır.

Varsa LSD midir./ Orjinali LDS'dir.

Hafif arazi ve yol şartlarında kullanımda tercih edilmelimidir. / Tercih edilmelidir derim.


Ağır şartlar için bir adet arka %100 kilitli defransiyelim var / Bu kilit normal orta arazi şartlarındada işinize yarayacak, bir çok kalınan yerden 2 çeker ile geçmenizi sağlayacaktır.

Yeni defransiyeli yol kullanımında daha rahat ve sorunsuz olması önemli. / LSD kullanımında hissetmessiniz, %100 Kilit ise sağa ve sola keskin dönüşlerde gaz vermeniz durumunda kasıntı yapar, araba kendi hızı ile dönerse(Gaz vermeden) def. içinden çıt çıt şeklinde hafif bir ses yapar ve kasıntı olmadandönersiniz, belli bir süre sonra kullanımına alışırsınız sorun olan birşey değildir. %2-4 Civarı yakıt artışına sebep olur, arazide ise çekişi son derce arttırıcı etkiye sahiptir.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
blackzuk
Er
Mesajlar: 13
Kayıt: 10 Nis 2010 00:59
İletişim:

Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 18883Okunmamış mesaj blackzuk
22 Eki 2010 12:50

Bilgi ve tecrübeleriniz için teşekkür ederim.
no pain no gain

Kullanıcı avatarı
aytekin
Onbaşı
Mesajlar: 107
Kayıt: 23 Haz 2010 18:06
İletişim:

Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 23733Okunmamış mesaj aytekin
09 Ara 2010 16:33

Hakan bey değerli bilgiler için teşekkürler.
benim vitaraya arka defransiyele kilit takmaya karar verdim. fiyat avantajı olduğu için Lock Right kullanmaya karar verdim. Otomatik olduğu için kasıntılardan daha az etkileneceğimi de Hakan beyden öğrenmiş oldum.
Lock Right temini ve montajı hakkında bana tavsiyelerinizi merakla bekliyorum.
Aracım 1993 vitara 5k 1.6 16v
ViTARA HIDIR

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 23738Okunmamış mesaj Offroadpassion
09 Ara 2010 16:43

Aytekin bey LockRihgt %100 dogru bir seçim iyi ayarlanırsa bendeki gibi (4 yıldır) sorunsuz hizmet edecektir. Montaj sırasında dikkat edilecek iki nokta var.

1-İyi ayar yapılması (Boşluk Ayarı)
2-İç bağlantı pimleri ileride kırılacagı için pim içine pim (Çift pim) çakılması gereklidir. (Tecrübe)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 23739Okunmamış mesaj Offroadpassion
09 Ara 2010 16:44

Temin yeri olarakda 4x4fourart Mehmet Becce abimizde slm'mızı söyleyip temin edersin, yardımcı olacaktır. :)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
gokhan5234
Kurmay Albay
Mesajlar: 6044
Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
Konum: marmaris
İletişim:

Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 23740Okunmamış mesaj gokhan5234
09 Ara 2010 16:49

hakan abı bızım sakaryada bır arkadas armandan aldı 350 euroya aracta ses yaptıgı ıcın sokturerek sahıbınden comda sattı o tavsıye etmıyordu onun kılıt defransıyelımı hatalıydı yksa ses olayı normaldede varmı
ılanıda buydu hala aktıf ama,satılmıs
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-y ... lidi/detay
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 23743Okunmamış mesaj Offroadpassion
09 Ara 2010 16:55

90 Derece dönüşlerde kasıntılarda hafif bir Çıt çıt çıt sesi yaparak kendi içinde diş kaydıran bir sistem var, eger ses çok fazla ve kasıntı atılamıyor ise ayar hatasıdır, iyi usta lazımdır ;)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
gokhan5234
Kurmay Albay
Mesajlar: 6044
Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
Konum: marmaris
İletişim:

Re: Suzuki Vitara %100 ve LSD Kilit Sistemi

Mesaj: # 23744Okunmamış mesaj gokhan5234
09 Ara 2010 16:57

ole dyısan gelınce senın arabadakı ses durumuna bakıp bende ala bılırım bu arada grand oto montaj yapmıs arkadasınkını bız kıme yaptıralım kı hata olmasın ??????????
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33

Cevapla

“SUZUKI DİFERANSİYEL / DIFFERENTIAL ISSUES” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 47 misafir