GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- prodrive
- Er
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 24 Kas 2013 23:45
- Konum: Lüleburgaz (39,5)
- İletişim:
GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Herkese merhaba, 2 ay önce arazide 2. defa ön diferansiyelimi kırınca artık döküm kovana geçme zamanı geldi dedim
bu arada ön difi kırınca ön ayna mahrutinin de dişleri kırılmış,
bende döküm kovan, sabit aks ve ayna mahrutiyide 8/39 dan 8/41 e çevirmeye karar verdim. parçalarımın siparişini verdim kısmetse hepsi yarın elimde.
Şimdi gelelim asıl soruya;
şuan kullandığım lastikler 225*75*16 bf mt, bunların yerine yeni jantlarım ile birlikte extrem lastik takmayı düşünüyorum,
NOT : resimde jantların üzerindeki lastikler 245*75*16 dır ama temsilidir deneme amaçlı takmıştık.
bu oranlarla kullanabileceğim en büyük lastik çapı sizce kaç olmalıdır, kaldırabileceği en büyük lastiği(yanak çapı geniş olan) kullanmak istiyorum.
Yardımınızı bekliyorum Teşekkürler.
bu arada ön difi kırınca ön ayna mahrutinin de dişleri kırılmış,
bende döküm kovan, sabit aks ve ayna mahrutiyide 8/39 dan 8/41 e çevirmeye karar verdim. parçalarımın siparişini verdim kısmetse hepsi yarın elimde.
Şimdi gelelim asıl soruya;
şuan kullandığım lastikler 225*75*16 bf mt, bunların yerine yeni jantlarım ile birlikte extrem lastik takmayı düşünüyorum,
NOT : resimde jantların üzerindeki lastikler 245*75*16 dır ama temsilidir deneme amaçlı takmıştık.
bu oranlarla kullanabileceğim en büyük lastik çapı sizce kaç olmalıdır, kaldırabileceği en büyük lastiği(yanak çapı geniş olan) kullanmak istiyorum.
Yardımınızı bekliyorum Teşekkürler.
İbrahim KURT - 1985 Lüleburgaz - A Rh+
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
İbrahim selamlar, kupa yükseltme yoktu sanırım aracında değil mi? Standart kit kullanıyorsan şu anda kullanabileceğin en ideal ölçüyü kullanıyorsun.
Extrem lastiklerde ölçüler de standart değil ve birbirini tutmuyor. Mezurayla ölçüp 30 inchi geçmemeni öneririm. Sürtme olursa extremler çamurlukları doğrayabilir.
Extrem lastiklerde ölçüler de standart değil ve birbirini tutmuyor. Mezurayla ölçüp 30 inchi geçmemeni öneririm. Sürtme olursa extremler çamurlukları doğrayabilir.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- prodrive
- Er
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 24 Kas 2013 23:45
- Konum: Lüleburgaz (39,5)
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Merhaba Barış araçta şuan 4xf 3 inç extrem kit var, kupa yükseltme sorun değil, onu zaten yapıcam o halde kullanabileceğim kısacası arka defransiyeli en çok yerden kesebileceğim lastik ölçüsü ne ise onu alıp kullanmak istiyorum.bbalta yazdı:İbrahim selamlar, kupa yükseltme yoktu sanırım aracında değil mi? Standart kit kullanıyorsan şu anda kullanabileceğin en ideal ölçüyü kullanıyorsun.
Extrem lastiklerde ölçüler de standart değil ve birbirini tutmuyor. Mezurayla ölçüp 30 inchi geçmemeni öneririm. Sürtme olursa extremler çamurlukları doğrayabilir.
Bu arada aracım otomatik.
İbrahim KURT - 1985 Lüleburgaz - A Rh+
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Güle güle kullan, araç güçlü zaten döküm iyi olmuş.
Site Admin
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Muhtemelen kupa yükseltmeyle sorunsuz 33'e kadar çıkabilirsin ama lastikleri elle ölçüp denemeden uzaktan sipariş etmek riskli abi. Tamponları da biraz içten tıraşlamak gerekebilir. Bence en güzeli boru tampona geç
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- prodrive
- Er
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 24 Kas 2013 23:45
- Konum: Lüleburgaz (39,5)
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
sağol hakan abi teşekkürler,Offroadpassion yazdı:Güle güle kullan, araç güçlü zaten döküm iyi olmuş.
2 defa kırdım abi ki son sefer ayna mahrutiyide kırmışık o yüzden artık zamanı geldi dedim, tr de çok maliyetli oluyor ama yapıcak bişey yok.
İbrahim KURT - 1985 Lüleburgaz - A Rh+
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
- prodrive
- Er
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 24 Kas 2013 23:45
- Konum: Lüleburgaz (39,5)
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
bu ayna mahrutilerle 33 çevirebilirmiyiz yaa ?bbalta yazdı:Muhtemelen kupa yükseltmeyle sorunsuz 33'e kadar çıkabilirsin ama lastikleri elle ölçüp denemeden uzaktan sipariş etmek riskli abi. Tamponları da biraz içten tıraşlamak gerekebilir. Bence en güzeli boru tampona geç
İbrahim KURT - 1985 Lüleburgaz - A Rh+
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Yanlış hatırlamıyorsam Emre adminim 2.5 V6'da standart ayna mahrutiyle çeviriyordu ama 31 miydi 33müydü emin olamadım.prodrive yazdı:bu ayna mahrutilerle 33 çevirebilirmiyiz yaa ?bbalta yazdı:Muhtemelen kupa yükseltmeyle sorunsuz 33'e kadar çıkabilirsin ama lastikleri elle ölçüp denemeden uzaktan sipariş etmek riskli abi. Tamponları da biraz içten tıraşlamak gerekebilir. Bence en güzeli boru tampona geç
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
31" geçmeyin tadı tuzu kalmaz..ayrıca her yeri kesmek durumunda kalırsınız..
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Ben kendi aracıma % 9 büyük çaplı lastik takıp dinamometrede ölçmüşdüm..% 20 beygir yok olması vardı bende..mazotlu olduguna alt devirlerin yüksek..torkundan idare etmişdi..
27,1 den 30 inç e cıkmak % 10 büyüme..
8/39' dan 41/8 ' e dönmek + %5 getiriyor : % 15 içerdesiniz..
benzinli motorlar 3500 devir altı pek tork vermiyorlar..yürüsün diyede devir yükselinçe bu kırılmaca işleri peydah oluyor..
sizin motor 170 lik den ise cok sorun etmez..didim..
41/8 orjinal aynalı mahmut eskimez +sesiz+konforlu olur ..seçim güzel..
biraz daha beyğir lazım ise...
https://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=7&t=3&p=759&n=
bu modeller için yok bildiğim ama aks lara degişiklik söz konusu..
https://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=5&t=3&p=695&n=
https://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=5&t=3&p=694&n=
en sondaki de saç dan imal defransiyel..döküm ile aynı işi yapan..
modifiye ediçem adam gibi de yapıçam diyede iddanız var ise 2. bi araba parasını yer yutar didim..
27,1 den 30 inç e cıkmak % 10 büyüme..
8/39' dan 41/8 ' e dönmek + %5 getiriyor : % 15 içerdesiniz..
benzinli motorlar 3500 devir altı pek tork vermiyorlar..yürüsün diyede devir yükselinçe bu kırılmaca işleri peydah oluyor..
sizin motor 170 lik den ise cok sorun etmez..didim..
41/8 orjinal aynalı mahmut eskimez +sesiz+konforlu olur ..seçim güzel..
biraz daha beyğir lazım ise...
https://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=7&t=3&p=759&n=
bu modeller için yok bildiğim ama aks lara degişiklik söz konusu..
https://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=5&t=3&p=695&n=
https://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=5&t=3&p=694&n=
en sondaki de saç dan imal defransiyel..döküm ile aynı işi yapan..
modifiye ediçem adam gibi de yapıçam diyede iddanız var ise 2. bi araba parasını yer yutar didim..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- MEHMETALİKORKMAZ
- Çavuş
- Mesajlar: 404
- Kayıt: 06 Şub 2016 22:36
- Konum: İstanbul Zeytinburnu
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Bi abi 2.7v6 otomatiğe orjinal ayna mahrutiyle 235-85-16 (32'') çevirtiyordu ama yakıtın artışından şikayetçi idiprodrive yazdı:bu ayna mahrutilerle 33 çevirebilirmiyiz yaa ?bbalta yazdı:Muhtemelen kupa yükseltmeyle sorunsuz 33'e kadar çıkabilirsin ama lastikleri elle ölçüp denemeden uzaktan sipariş etmek riskli abi. Tamponları da biraz içten tıraşlamak gerekebilir. Bence en güzeli boru tampona geç
Mehmet Ali KORKMAZ 22 İstanbul Rize
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
- zaferkucuk
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 743
- Kayıt: 20 May 2013 23:07
- Konum: RİZE
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Arka dif deki mahruti dışlı kırıldı.Söktügümüzde 39/8 oran çıktı.Lastiklerim 245 70 16.43/10
2.5 v6 nın orjinal aynalı mahmut olduğu için ön ve arkayı değiştirdik.Araçta get yükseltme var.Yeni difler takıldıktan sonra sağa ve sola dört çekerde çok kasma oluyor.Eski difler de oluyordu ama bu kadar fazla değildi.Tabiiki sert zeminlerde kullanmıyorum.Lastikleri 225 65 16 ya çevirmeyi düşünüyorum.Bel biraz daha araba rahatlar
2.5 v6 nın orjinal aynalı mahmut olduğu için ön ve arkayı değiştirdik.Araçta get yükseltme var.Yeni difler takıldıktan sonra sağa ve sola dört çekerde çok kasma oluyor.Eski difler de oluyordu ama bu kadar fazla değildi.Tabiiki sert zeminlerde kullanmıyorum.Lastikleri 225 65 16 ya çevirmeyi düşünüyorum.Bel biraz daha araba rahatlar
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
- zaferkucuk
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 743
- Kayıt: 20 May 2013 23:07
- Konum: RİZE
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Ön dif değiştik ten sonra dört çekerde sağa dönüşte tak diye ses geliyor.Aks kafaları sağlam sorunu çözemedik.Istavroz dişlilerinde sorun olurmu.Olursa nasıl olur.
Daha önce Arka dif ve ön dif 39/8 dı.sorun yoktu.Arka dif kırıldıktan sonra 43/10 dif taktım ön ve arkaya.Sağ a dönüşte başladı bu sorun sola dönüş normal.
Daha önce Arka dif ve ön dif 39/8 dı.sorun yoktu.Arka dif kırıldıktan sonra 43/10 dif taktım ön ve arkaya.Sağ a dönüşte başladı bu sorun sola dönüş normal.
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Sol aks ses yapmıyor, sağ aks ses yapıyor bu durumda ... bence sağ aksı sökün laleleri dağıtın çok basittir..yağları benzinle yıkayın pırıl pırıl olsun..aksın içini iyice inceleyin tık sesinin sebebini mutlaka bulursunuz..
Site Admin
- zaferkucuk
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 743
- Kayıt: 20 May 2013 23:07
- Konum: RİZE
- İletişim:
Re: GRAND VİTARA V6 AYNA MAHRUTİ VE DÖKÜM KOVAN DEĞİŞİMİ
Sağ aks ta hiçbir sorun bulamadık.İç aks lalesi dış aks kafası kontrol ettik.Hatta MGA marka aks kafasını değiştirdik.Yine aynı sesi yaptı.Sanki Def e giren freze dişlilerinde atlama oluyor.
Enson def e giren yeri gösteren bir kamera yerleştireceğim belki sorunu buluruz.
Uyuz etti beni.
Enson def e giren yeri gösteren bir kamera yerleştireceğim belki sorunu buluruz.
Uyuz etti beni.
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir