Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Benim JLXde km sayacı, orjinal ayna mahruti ve orjinal ebad lastik olsa da gidilen km'yi gerçeğinden fazla gösteriyordu. Grand'da durum nasıl bilmiyorum.
Ancak büyük lastik takıldığında sayaç yapılan km'yi gerçeğinden eksik gösteriyor.
Kısa oranlı ayna mahruti ise tersine gidilen km'yi gerçeğinden fazla gösterir diye düşünüyorum.
Her ikisinde yapılan oynama milimetrik şekilde oranlı olursa mantıken sayaç orjinal halinde kalması lazım.
Sizde lastik büyüdüğü halde, sayaç eksik değil fazla gösteriyorsa tahminimce lastik biyitme oranı ile ayna mahruti değişim oranı tam eşdeğer olmadığındandır. Tabi benimkisi sadece tahmin belki de yanılıyorum.
Ancak büyük lastik takıldığında sayaç yapılan km'yi gerçeğinden eksik gösteriyor.
Kısa oranlı ayna mahruti ise tersine gidilen km'yi gerçeğinden fazla gösterir diye düşünüyorum.
Her ikisinde yapılan oynama milimetrik şekilde oranlı olursa mantıken sayaç orjinal halinde kalması lazım.
Sizde lastik büyüdüğü halde, sayaç eksik değil fazla gösteriyorsa tahminimce lastik biyitme oranı ile ayna mahruti değişim oranı tam eşdeğer olmadığındandır. Tabi benimkisi sadece tahmin belki de yanılıyorum.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
valla bende anlamıyorum o yüzden saldım çayıra
- tolga1453
- Çavuş
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 31 May 2011 14:57
- Konum: Tolga Bayraktar İstanbul-Rize
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Bir şey sormak istiyorum. Konuyu okudum anladım fakat hani çıkan her rakamı çarpıp bölüyoruz da, şu 30'' lastiğin 76.2 cm çıkan çapını çarpılan yada bölünen bölümü göremedim.
3.14= p sayısı
38.1= 15'' jant
2x3.14x38.1=239.27 cm çıkan çember oranı tamam.
dakikadaki devir saatini, istediğimiz dişli oranına böldük ve çıkan şanzuman dönüş oranını da ayna mahruti oranına böldük o da tamam. Ama yukarıdaki 76.2 cm olan lastik çemberini ne yapacağız nerde kullanacağız.
3.14= p sayısı
38.1= 15'' jant
2x3.14x38.1=239.27 cm çıkan çember oranı tamam.
dakikadaki devir saatini, istediğimiz dişli oranına böldük ve çıkan şanzuman dönüş oranını da ayna mahruti oranına böldük o da tamam. Ama yukarıdaki 76.2 cm olan lastik çemberini ne yapacağız nerde kullanacağız.
Tolga BAYRAKTAR (42) O rh (+)
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
anladığım kadarıyla yorum ve hesaplama hatası var, anlayışınıza sığınarak düzelteyimtolga1453 yazdı:Bir şey sormak istiyorum. Konuyu okudum anladım fakat hani çıkan her rakamı çarpıp bölüyoruz da, şu 30'' lastiğin 76.2 cm çıkan çapını çarpılan yada bölünen bölümü göremedim.
3.14= p sayısı
38.1= 15'' jant
2x3.14x38.1=239.27 cm çıkan çember oranı tamam.
dakikadaki devir saatini, istediğimiz dişli oranına böldük ve çıkan şanzuman dönüş oranını da ayna mahruti oranına böldük o da tamam. Ama yukarıdaki 76.2 cm olan lastik çemberini ne yapacağız nerde kullanacağız.
30" lastiğin çapıdır, 15" yarıçap = 38,1 cm---bu tamam
lastik çevresi 2x3,14x38,1 = 239,268 cm --- bu da tamam---bir tam turda bu kadar yol alır
devir sayısını şanzıman ve diff oranı ile düzelttikten sonra tekerin kaç tur döneceğini bulursanız- o sayıyı 239,268 cm ile çarparak bir dakikada, onu da 60 ile çarparak saatteki hızı hesaplayabilirsiniz,
76,2 cm lastik çapını-ya da yüksekliğini kullanmanıza gerek yok,
illa kullanılacaksa çemberin çevresi formülünü 2xPi sayısı x r yerine Pi sayısı x R olarak kullanabiliriz
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- tolga1453
- Çavuş
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 31 May 2011 14:57
- Konum: Tolga Bayraktar İstanbul-Rize
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Aydınlattığınız için teşekkürler. Evet ben 15" olayını jant olarak algıladım. . Şimdi yeniden hesap kitap yapmaya başlayacağım. Aslında derdim samuya 30" yada 31" lastik takmak. İnsanlar yürüsün diye 410 şanzımanı koyuyorlar ama bana pek mantıklı gelmiyor. Arkadaş da 410 şanzuman var 31" lastik var ve araç 80 km'yi geçmiyor ve hep tam gaz gidiyor. İki kez conta yaktı sürekli yüksek devir yüksek devir nereye kadar. Hem motora yazık hemde benzine diye düşünüyorum. Bende yurt dışından 4.16:1, 4.9:1, 5.14:1, 6.5:1 gibi değişik oranlarda satılan dişli seti araştırıyorum işin gerçegi. Fakat benim ikinci merakım ayrı bir konu olabilir belki bilmiyorum. Arazi vitesi boşta iken (6.5:1 dişli seti taktım diyelim) araç 100-110-120 bassa ve 90 ile rahat rahat gitsem. Low range yapınca da traktör gibi gidebilir mi işte onu çok merak ediyorum.
Tolga BAYRAKTAR (42) O rh (+)
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
- tolga1453
- Çavuş
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 31 May 2011 14:57
- Konum: Tolga Bayraktar İstanbul-Rize
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Ben bir hesap yaptım yanlış ise lütfen düzeltin çok makbule geçer.
30" = 76,2 cm dediler okey. 2 x 3.14 x 38.1= 239.27 / 2,39 ( bu arada 239,27 nasıl 2,39 oldu anlamış değilim matematik olsa gerek ))) burası da okey
İşlem başladı bismillah;
Misal dedik 3000 devir dk. Böl samunun son dişli orana 0.8= 3750 dönüş
3.750 böl 3.909 'e sanırım 3.9 olacak (samunun kitabında mahruti oranı 3.909 diyor)= 961 çıktı , onu da böl lastik çapına
961/2,39= 23 küsür çarp 60 dakikaya = 138 çıktı. Benim güzel abilerim. Eğer bu hesap doğruysa 30" lastikle orjinal şanzuman ve ayna mahruti dişlisi ise bu samu sanıl 138 yapar anlamış değilim. Birde bu hesap üzerinden arazi şanzumanını 6.5:1 yaparsam ki ozaman mahruti yerine bu oranı yazmamız gerek sanırım bilmiyorum.......
4000 dk devir / 0.80 son dişli=5.000
5.000 / 6.5 low range= 769
769x2,39= 1837 ..........18 x 60=108 km yapıyor ki gayet başarılı olacak o zaman
30" = 76,2 cm dediler okey. 2 x 3.14 x 38.1= 239.27 / 2,39 ( bu arada 239,27 nasıl 2,39 oldu anlamış değilim matematik olsa gerek ))) burası da okey
İşlem başladı bismillah;
Misal dedik 3000 devir dk. Böl samunun son dişli orana 0.8= 3750 dönüş
3.750 böl 3.909 'e sanırım 3.9 olacak (samunun kitabında mahruti oranı 3.909 diyor)= 961 çıktı , onu da böl lastik çapına
961/2,39= 23 küsür çarp 60 dakikaya = 138 çıktı. Benim güzel abilerim. Eğer bu hesap doğruysa 30" lastikle orjinal şanzuman ve ayna mahruti dişlisi ise bu samu sanıl 138 yapar anlamış değilim. Birde bu hesap üzerinden arazi şanzumanını 6.5:1 yaparsam ki ozaman mahruti yerine bu oranı yazmamız gerek sanırım bilmiyorum.......
4000 dk devir / 0.80 son dişli=5.000
5.000 / 6.5 low range= 769
769x2,39= 1837 ..........18 x 60=108 km yapıyor ki gayet başarılı olacak o zaman
Tolga BAYRAKTAR (42) O rh (+)
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
hesabınız lastik çapından sonra karışmış
çok fena karışmış hem de,
hoşgörünüze sığınarak düzelteyim,
4000 devir/dakika 4.vitestesiniz ve samunuzun 4.vites oranı 0.8 : 1 diyelim
4000x0,8=3200
motorunuzun çevirdiği 4000 devir şanzımanda düştü 3200'e
durmak yok, şafttan doğru yola devam, geldik arka dife-son dişli oranınız yahut aynalı mahmut oranınız 3,73 : 1
yani şanzımandan gelen devir 3200 / 3,73 = 857 devire düşerek son dişli oranınız kadar düştü
şu an 4. viteste 4000 rpm seyir halindesiniz ve tekerleğiniz dakikada 857 devir dönüyor
1 dakikada kat edeceğiniz yolu yukarıda bahsettiğiniz 30" lastik ile hesaplarsak
(lastiğinizin çevresi 239,27 cm'dir 239 yazan yuvarlamış sadece 2,7 mm kadar )
ki bu 2,7 milimetre, saatteki hızınızı ihmal edilebilecek kadar az etkileyecği için yuvarlanması normaldir
(merak eden varsa dakikada 2,7 mm--- saatte 2,7 x60= 162 mm yani 0, 00162 km/h eksik hesap yapmanıza sebep olur)
devam edelim dağıtmadan,
857 tur x 239 cm = 205.040 cm yol teper bir dakikada, bunu hemen saate çevirelim
205.040 x 60 = 12.302.412 cm yol teper, km olarak 123, 02412 km demektir
YANİ ŞU AN TEM OTOYOLUNDA 4000 DEVİR 4.VİTES 30" LASTİKLE 123 KM HIZLA İLERLİYORSUNuz
(virgülden sonrasını ihmal ettim yine farkındaysan, ki itiraf etmeliyim bunu yukarıdaki her işlemde yaptım
o son dişli tarafından düzeltilmiş tur sayısı 857 küsür senin anlayacağın
lastikten sildik küsürat, son dişli düzeltmesinden sildik küsurat,
sen şuna 123 değil de 124 basıyorum de gitsin çok ince düşünme derim
zira- lastiğine basacağın biraz fazla hava ile çapın artması, eksik hava ile çapın azalması vs vs türlü sebeplerden bu küsürat habire değişir gider hepsini üst üste koysan da saatte 1 km etmez yukarıda hesapladım, lastik çevresinden 2,7 mm yuvarlamış olmamız saatte 16,2 cm fark etti
salla gitsin
hızınız 123 km/h
arazi şanzımanı low konumunda iken var olan 6,5/1 oranı ise tamamen yanlış kullanmanız sonucu 4L konumunda 108 km/h hız yapma hevesi hasıl olmuş zira, tam tersi
o şanzımanın işi devir sayısını o oranda belirtildiği kadar DAHA düşürerek, motorun ürettiği gücü maksimum tork-düşük tur sayısı şeklinde tekerleklere iletmektir, BÖYLECE MOTORUNDAN FIŞKIRAN BEYGİRLERİ 6,5 KAT AZALMIŞ TUR SAYISI SAYESİNDE ÇAMURLA SAVAŞAN TEKERLEKLERİNİN ÖNÜNE SERMİŞ OLUR VE BATTIĞIN YERDEN ÇIKARSIN DERİM
YALNIZ 6,5 /1 ORANINDAN EMİN DEĞİLİM-SENİN VERDİĞİN BİLGİYE GÖRE KONUŞUYORUM
YUKARIDAKİ HESABIMDAN ÇOK EMİN OLMAKLA BERABER- ARAZİ ŞANZIMANININ HESABINI SADECE TAHMİNİM ÜZERİNE YAPACAĞIM (gerçi 4L deyken 4.vitese kadar yükselip 4000 devir çevirmek
4000 devir , şanzımanda 3200'e , arazi şanzımanında 3200 / 6,5= 492 ye, son dişli olan arka difte de 492/ 3,73= 131 devire (tur sayısına) düşer 857 yerine 131 ile aynı hesabı yaparsan hızın da 18,9 kM/H olur sadece
son kısımda yanlışım olabilir; otoban kısmına güvenebilirsiniz
(samuya 30" lastikle 4.viteste 4000 devir çevirtebilirseniz tabi )
saygılarımla...
çok fena karışmış hem de,
hoşgörünüze sığınarak düzelteyim,
4000 devir/dakika 4.vitestesiniz ve samunuzun 4.vites oranı 0.8 : 1 diyelim
4000x0,8=3200
motorunuzun çevirdiği 4000 devir şanzımanda düştü 3200'e
durmak yok, şafttan doğru yola devam, geldik arka dife-son dişli oranınız yahut aynalı mahmut oranınız 3,73 : 1
yani şanzımandan gelen devir 3200 / 3,73 = 857 devire düşerek son dişli oranınız kadar düştü
şu an 4. viteste 4000 rpm seyir halindesiniz ve tekerleğiniz dakikada 857 devir dönüyor
1 dakikada kat edeceğiniz yolu yukarıda bahsettiğiniz 30" lastik ile hesaplarsak
(lastiğinizin çevresi 239,27 cm'dir 239 yazan yuvarlamış sadece 2,7 mm kadar )
ki bu 2,7 milimetre, saatteki hızınızı ihmal edilebilecek kadar az etkileyecği için yuvarlanması normaldir
(merak eden varsa dakikada 2,7 mm--- saatte 2,7 x60= 162 mm yani 0, 00162 km/h eksik hesap yapmanıza sebep olur)
devam edelim dağıtmadan,
857 tur x 239 cm = 205.040 cm yol teper bir dakikada, bunu hemen saate çevirelim
205.040 x 60 = 12.302.412 cm yol teper, km olarak 123, 02412 km demektir
YANİ ŞU AN TEM OTOYOLUNDA 4000 DEVİR 4.VİTES 30" LASTİKLE 123 KM HIZLA İLERLİYORSUNuz
(virgülden sonrasını ihmal ettim yine farkındaysan, ki itiraf etmeliyim bunu yukarıdaki her işlemde yaptım
o son dişli tarafından düzeltilmiş tur sayısı 857 küsür senin anlayacağın
lastikten sildik küsürat, son dişli düzeltmesinden sildik küsurat,
sen şuna 123 değil de 124 basıyorum de gitsin çok ince düşünme derim
zira- lastiğine basacağın biraz fazla hava ile çapın artması, eksik hava ile çapın azalması vs vs türlü sebeplerden bu küsürat habire değişir gider hepsini üst üste koysan da saatte 1 km etmez yukarıda hesapladım, lastik çevresinden 2,7 mm yuvarlamış olmamız saatte 16,2 cm fark etti
salla gitsin
hızınız 123 km/h
arazi şanzımanı low konumunda iken var olan 6,5/1 oranı ise tamamen yanlış kullanmanız sonucu 4L konumunda 108 km/h hız yapma hevesi hasıl olmuş zira, tam tersi
o şanzımanın işi devir sayısını o oranda belirtildiği kadar DAHA düşürerek, motorun ürettiği gücü maksimum tork-düşük tur sayısı şeklinde tekerleklere iletmektir, BÖYLECE MOTORUNDAN FIŞKIRAN BEYGİRLERİ 6,5 KAT AZALMIŞ TUR SAYISI SAYESİNDE ÇAMURLA SAVAŞAN TEKERLEKLERİNİN ÖNÜNE SERMİŞ OLUR VE BATTIĞIN YERDEN ÇIKARSIN DERİM
YALNIZ 6,5 /1 ORANINDAN EMİN DEĞİLİM-SENİN VERDİĞİN BİLGİYE GÖRE KONUŞUYORUM
YUKARIDAKİ HESABIMDAN ÇOK EMİN OLMAKLA BERABER- ARAZİ ŞANZIMANININ HESABINI SADECE TAHMİNİM ÜZERİNE YAPACAĞIM (gerçi 4L deyken 4.vitese kadar yükselip 4000 devir çevirmek
4000 devir , şanzımanda 3200'e , arazi şanzımanında 3200 / 6,5= 492 ye, son dişli olan arka difte de 492/ 3,73= 131 devire (tur sayısına) düşer 857 yerine 131 ile aynı hesabı yaparsan hızın da 18,9 kM/H olur sadece
son kısımda yanlışım olabilir; otoban kısmına güvenebilirsiniz
(samuya 30" lastikle 4.viteste 4000 devir çevirtebilirseniz tabi )
saygılarımla...
En son reis67 tarafından 20 Mar 2013 03:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
hesabınız tam olarak kırmızı yaptığım yerde karışmış, zira lastik tur sayısını lastik çevresiyle çarpmak yerine bölmüşsünüz, bu hatayı takiben bulduğunuz değeri km cinsinden düşünmüş ve 60 dakikayla çarpmışsınız, son hata olarak da 60 yerine 6 ile çarpmışsınız,tolga1453 yazdı:Ben bir hesap yaptım yanlış ise lütfen düzeltin çok makbule geçer.
30" = 76,2 cm dediler okey. 2 x 3.14 x 38.1= 239.27 / 2,39 ( bu arada 239,27 nasıl 2,39 oldu anlamış değilim matematik olsa gerek ))) burası da okey
İşlem başladı bismillah;
Misal dedik 3000 devir dk. Böl samunun son dişli orana 0.8= 3750 dönüş
3.750 böl 3.909 'e sanırım 3.9 olacak (samunun kitabında mahruti oranı 3.909 diyor)= 961 çıktı , onu da böl lastik çapına
961/2,39= 23 küsür çarp 60 dakikaya = 138 çıktı. Benim güzel abilerim. Eğer bu hesap doğruysa 30" lastikle orjinal şanzuman ve ayna mahruti dişlisi ise bu samu sanıl 138 yapar anlamış değilim. Birde bu hesap üzerinden arazi şanzumanını 6.5:1 yaparsam ki ozaman mahruti yerine bu oranı yazmamız gerek sanırım bilmiyorum.......
4000 dk devir / 0.80 son dişli=5.000
5.000 / 6.5 low range= 769
769x2,39= 1837 ..........18 x 60=108 km yapıyor ki gayet başarılı olacak o zaman
OTOYOLDA TİPO KIVAMINDA SEYİR YAPMA FİKRİ DE BURADAN HASIL OLMUŞ TAMAMEN..
OLMASI GEREKEN HESABI BİR ÖNCEKİ MESAJIMDA İNCELEYEBİLİRSİNİZ
SAYGILARIMLA..
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Hoca senin bölüm neydi
şaka bir yana çok basit ve anlaşılabilir anlatım için, emeğin için teşekkür ederiz.
şaka bir yana çok basit ve anlaşılabilir anlatım için, emeğin için teşekkür ederiz.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
dokuz eylül ün. biyoloji bölümündenDERKMEN yazdı:Hoca senin bölüm neydi
şaka bir yana çok basit ve anlaşılabilir anlatım için, emeğin için teşekkür ederiz.
merak üniversitesinin de çeşitli bölümlerinden mezunum diyebiliriz
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- tolga1453
- Çavuş
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 31 May 2011 14:57
- Konum: Tolga Bayraktar İstanbul-Rize
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Reis67 üşenmeyip uzun uzun yazıp açıklama yaptığınız için çok teşekkür ederim. Benim son bir sorum daha olacak arazi şanzımanımızın oranları ne olursa olsun boşta N konumda iken normal şanzımandan bağımsız kalıp, normal şanzuman oranına göre hızlanabilirmiyiz. Yoksa boşta dahi olsa şaft bağlantısı ve dişlilerden dolayı sürtünme olacağından son hızımız düşecek mi. Bir arkadaşım arazi şanzıman dişlilerini düşürürsen hızında, boşta olmasına ragmen düşer diyor. Bir diger arkadaşım ise arazi şanzıman oranını düşürsen ve boşta olur ise hızın düşmez, her ne kadar ana şanzımandan tahrik alsa bile boşta yük binmeden döneceği için sorun olmaz dedi. Sizin bilginiz var mı bu konuda teşekkürler
Tolga BAYRAKTAR (42) O rh (+)
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
- tolga1453
- Çavuş
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 31 May 2011 14:57
- Konum: Tolga Bayraktar İstanbul-Rize
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Bir de konuyu açan admin şöyle başlamış
5. viteste 3000 d/dk ile seyreden aracın 3000 / 0.8 = 3750 d/dk şanzımandaki devridir. Bu devir ise tekerleklere giderken ayna mahruti oranları sebebi ile daha da düşecek ve tekerlekler dakikada , 3750 / 5.12 = 732.42 kez donecek.
Yani deviri dişliye bölmüş siz çarptınız hangisi doğru acep
5. viteste 3000 d/dk ile seyreden aracın 3000 / 0.8 = 3750 d/dk şanzımandaki devridir. Bu devir ise tekerleklere giderken ayna mahruti oranları sebebi ile daha da düşecek ve tekerlekler dakikada , 3750 / 5.12 = 732.42 kez donecek.
Yani deviri dişliye bölmüş siz çarptınız hangisi doğru acep
Tolga BAYRAKTAR (42) O rh (+)
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
geldim geldimtolga1453 yazdı:Bir de konuyu açan admin şöyle başlamış
5. viteste 3000 d/dk ile seyreden aracın 3000 / 0.8 = 3750 d/dk şanzımandaki devridir. Bu devir ise tekerleklere giderken ayna mahruti oranları sebebi ile daha da düşecek ve tekerlekler dakikada , 3750 / 5.12 = 732.42 kez donecek.
Yani deviri dişliye bölmüş siz çarptınız hangisi doğru acep
çarpmayı bölme olarak kullanabilirsiniz-tersini de yapabilirsiniz nasıl mı
motor devrini 0,8 ile çarparken aslında yüzde seksenini hesapladım ben
yani şanzımanda 4. vites oranınız 0,8 ise bu şu anlama gelir--- 4.viteste motorda üretilen dönüş sayısını % 80 e düşürür şanzıman
yani 4000 bölü 100 çarpı 80 = 3200 kısa yoldan hesabı ise 4000 çarpı 0,8 dir
bugüne dek tanıdığım tüm esnaflar örneğin 100 liralık bir mala hesap makinesi ile kdv eklerken şunu yapar
100 çarpı 18 yüzde artı eşittir
bu çarpılan sayılar hariç 4 tane tuşlama demektir
aynı hesap bende 100 çarpı 1,18 şeklinde tek tuşla yapılır
kdvli fiyatı yaan bir malın kdv siz fiyatını sorduğunuzda ise pek çoğu ya o hesabı yapamaz- başkasına çağırır
bende aynı hesap fiyat bölü 1,18 şeklinde yapılır
özetle hesap aynı sonuç aynı, bir sayıyı 5 e bölmek yerine 0,2 ile çarpmak tercih meselesi sadece
SORUNA GELİNCE DOSTUM;
konu açan adminin de benim de hesaplarımız doğru,,
aslında bunu en pratik şöyle düşünebilirsin
aynalı mahmut oranları biliyorsun ki 5,12 gibi ondalık sayı ile veya aynayla mahmutun diş sayılarıyla ifade edilir 41 / 8 gibi
buurdaki 41 aynanın 8 ise mahmutun diş sayısıdır neye yarar
şaftın etkisiyle bir tur dönünce 8 diş çeken mahruti, o turu atarken karşısındaki ayna dişlisinden sadece 8 tanesini çevirecektir
aynanın geri kalan 33 dişini de çevirip tekere bir tam tur attırabilmek için o zavallı mahmut tam 5,12 tur dönmek zorundadır
işte bu yüzden şanzımanda vites oranı ile düzelttiğimiz motor devrini ( senin hesapta 4000 devir idi motor )
(4. vites oranı ile çarparak güncelliyoruz ve 4000x0.80 3200 devir sayısını elde ediyoruzsana yaptığım hesapta)
(son olarak ŞANZIMANDAN ÇIKAN bu 3200 deviri ya da bir başka deyişle ŞAFT DÖNME SAYISINI 5,12 ye bölerek
tekerin dönüş sayısını hesaplıyoruz..
sen kabaca bunu şöyle düşün ; 41/ 8 oranlı bir arka dif, şanzımandan gelen 4100 deviri 800 devire düşürür
ya da şaftın her 41 dönüşüne karşılık tekerleğin 8 tur döner (TEKNİK İZAHIN DIŞINDA PRATİK İZAHI BUDUR OLAYIN,GERÇİ MATEMATİKSEL OLARAK AYNI ANLAMA DA GELİR YANİ)
arazi şanzımanı da sormuşsun ama,
önce bilen biri oranı söylesin bize, senin 6,5/1 bana çok abartı geldi ( olabilir de tabi-bilmiyorum )
yanlız- arazi şanzımanı boşta terimini doğru kullanalım, boşta olursa araba yürümez zira,bu durumda hız hesabı da çok kolaylaşır 0 km/h ( saatte sıfır kilometre hız)
yani A noktasındaki araç bir saat sonra yine A noktasında olur
sizin kastınız "araç 2-H konumunda iken" galiba, bu durumda arazi vitesinize boşta değil- 2H konumunda denir
oran gelsin bakalım hesabına, ben ilk mesajda sana 6,5/1 olarak verdiğin orandan hesaplamıştım zaten
yalnız devir sayısı da hzı da çok düşük çıktı, yani o oran benim tahminimce '2,5 / 1 veya 3/1 gibi olmalı tahminimce
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- tolga1453
- Çavuş
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 31 May 2011 14:57
- Konum: Tolga Bayraktar İstanbul-Rize
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Şimdi şöyle broşürden direk yazıyorum ( bazılarını es geçerek)
Suzuki Samurai 1.3 1988-1995
64 hp 5.500 rpm max
Tires. 205/70/15
Transmission
5. 0.795
4. 1.000
3. 1.423
2. 1.947
1. 3.652
Transfer case
HI 1.409
LOW 2.268
Ayna mahruti bunu başka yerde buldum
3.909
Burdan hesap ne çıkar sizce
Bu arada http://www.lowrangeoffroad.com" onclick="window.open(this.href);return false; sitesinde araca özel (4.16:1),(4.9:1),(5.14:1),(6.4:1) ve (6.5:1) özel şanzuman dişlisi yapmışlar. http://www.lowrangeoffroad.com/index.ph ... gears.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mevcut lastik ve arazi şanzıman oranı ile misal 120 km yapan araç 30" lastik ile 4.16:1 arazi oranı ile hızı (arazi şanzumanı 2H konumunda iken) max hızı ne olur. Benim araştrırmam şu şekilde; 30" lastigi mevcut şanzıman çeviremiyor. Yani kısaca derdim şudur ki; insanlar 30" lastiği çevirsin diye aynı aracın 410 şanzumanının koyuyor ve araç yürüyor ama hız 120 lerden 80 lere düşüyor. Benim amacım sistemi bozmadan sadece low dişlilerini deştirip 2H konumunda en azından 110 yapabilmek. Sizede biraz iş çıkardım affedin:)))
Suzuki Samurai 1.3 1988-1995
64 hp 5.500 rpm max
Tires. 205/70/15
Transmission
5. 0.795
4. 1.000
3. 1.423
2. 1.947
1. 3.652
Transfer case
HI 1.409
LOW 2.268
Ayna mahruti bunu başka yerde buldum
3.909
Burdan hesap ne çıkar sizce
Bu arada http://www.lowrangeoffroad.com" onclick="window.open(this.href);return false; sitesinde araca özel (4.16:1),(4.9:1),(5.14:1),(6.4:1) ve (6.5:1) özel şanzuman dişlisi yapmışlar. http://www.lowrangeoffroad.com/index.ph ... gears.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mevcut lastik ve arazi şanzıman oranı ile misal 120 km yapan araç 30" lastik ile 4.16:1 arazi oranı ile hızı (arazi şanzumanı 2H konumunda iken) max hızı ne olur. Benim araştrırmam şu şekilde; 30" lastigi mevcut şanzıman çeviremiyor. Yani kısaca derdim şudur ki; insanlar 30" lastiği çevirsin diye aynı aracın 410 şanzumanının koyuyor ve araç yürüyor ama hız 120 lerden 80 lere düşüyor. Benim amacım sistemi bozmadan sadece low dişlilerini deştirip 2H konumunda en azından 110 yapabilmek. Sizede biraz iş çıkardım affedin:)))
Tolga BAYRAKTAR (42) O rh (+)
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
- tolga1453
- Çavuş
- Mesajlar: 371
- Kayıt: 31 May 2011 14:57
- Konum: Tolga Bayraktar İstanbul-Rize
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Cevabınızı sabırla bekliyorum ))
Tolga BAYRAKTAR (42) O rh (+)
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
Suzuki Samurai 1.3 93 Model
Grand Vitara 2.0 2004 Otomatik
Memleket:Rize-Fındıklı Doyduğu Yer: İstanbul-Halkalı
http://www.nosoni.com
Nosoni Doğa Sporları Malzeme ve Ekipmanları
- MudMonster
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1495
- Kayıt: 17 Ara 2012 00:07
- Konum: Ağrı
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Kafa basmadı bu oranlara tek çözüm Arman
Selçuk TAVŞAN A Rh(+)
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Deneyimimi paylaşayım yaptığınız hesabın sağlaması olabilir. Vitara 1.6 jlx
215*75*15 lastikle GPS %5-6 gibi eksik gösteriyordu hızı, lastikler aynı ayna mahruti 5.72 ile değişti aradaki fark iki farklı GPS uygulaması ile baktım %10-12 gibi. Göstergede görünen hızdan daha düşük.
215*75*15 lastikle GPS %5-6 gibi eksik gösteriyordu hızı, lastikler aynı ayna mahruti 5.72 ile değişti aradaki fark iki farklı GPS uygulaması ile baktım %10-12 gibi. Göstergede görünen hızdan daha düşük.
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
-
- Er
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 10 Tem 2011 15:25
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Evet site ölmediyse yıllar sonra TOLGA1453 ün sorusunun cevabını arıyorum. Yani sadece LOW dişlisini değiştirerek arazi kabiliyetini arttırmak. Bu mümkün müdür? Ayrıca nasıl oluyor da samular 4,10 oran ile 31 inç cevirebilirken vitaralar 5,72 ye geçiyor. Arazi aracı kullanan olarak hiçbir zaman son hız veya hızımın ne olduğuna takılmadım. Tork bizim için daha önemli. Ama bu kadar az farklar varken sadece low un dişli oranını değiştirsek olur mu? varsın son hız 90 olsun. Zaten cezalar ağır.
- motominik
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 03 Kas 2013 20:55
- Konum: Adapazarı/SAKARYA
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
bu site ölmez dostum buna emin ol.bu site ansiklopedi gibi tozlu raflarda yerinde duracak ve ihtiyacı olan herkese kılavuz olacak.kaldıki sizin bile ihtiyacınız olmuş ve bu siteye ulaşabilmişsiniz.turkergen yazdı:Evet site ölmediyse yıllar sonra TOLGA1453 ün sorusunun cevabını arıyorum. Yani sadece LOW dişlisini değiştirerek arazi kabiliyetini arttırmak. Bu mümkün müdür? Ayrıca nasıl oluyor da samular 4,10 oran ile 31 inç cevirebilirken vitaralar 5,72 ye geçiyor. Arazi aracı kullanan olarak hiçbir zaman son hız veya hızımın ne olduğuna takılmadım. Tork bizim için daha önemli. Ama bu kadar az farklar varken sadece low un dişli oranını değiştirsek olur mu? varsın son hız 90 olsun. Zaten cezalar ağır.
TA2MNK
ORMANİZE BİRLİK0532 730 08 27
2005 T5 GRANDPORTER
TA2MNK
ORMANİZE BİRLİK0532 730 08 27
2005 T5 GRANDPORTER
TA2MNK
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Herkese selam, artık forumlar eskisi gibi degil bu kesin, eskiden sabaha kadar sohpet ederdik artık ne öyle bir forum var nede forum takipçisi. Ben 2008 yılında bu siteyi kurarken tüm Türkiyedeki Suzukicilere rehber, hatta bir ansiklopedi olsun istedim, hemen hemen de basardik hepberaber, binlerce kullanici binlerce sorun ve çözumleri var,elbette eksikler var...yıllardir binlerce kisi bu siteyi okudu ogrendi is kuranlar bile oldu..şimdi bi site ölmüş diye yazinca onca emek onca bilgi ve karsiliksiz yuzlerce yardimvs üzuluyor insan. Bence ben aradigimi bulamadim ama elinze emeginize saglik deseydiniz sevinirdim. Selamlar Hakan
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
TA2MNK tesekkurler dostum.. Bu arada baslıgı 10804 farklı kişi okumuş 45 de cevap yazılmış..
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 21 Oca 2019 22:23
- Konum: Nazilli
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Merhabaturkergen yazdı:Evet site ölmediyse yıllar sonra TOLGA1453 ün sorusunun cevabını arıyorum. Yani sadece LOW dişlisini değiştirerek arazi kabiliyetini arttırmak. Bu mümkün müdür? Ayrıca nasıl oluyor da samular 4,10 oran ile 31 inç cevirebilirken vitaralar 5,72 ye geçiyor. Arazi aracı kullanan olarak hiçbir zaman son hız veya hızımın ne olduğuna takılmadım. Tork bizim için daha önemli. Ama bu kadar az farklar varken sadece low un dişli oranını değiştirsek olur mu? varsın son hız 90 olsun. Zaten cezalar ağır.
Sanırım sorunuzun cevabını bulamadınız. Ben de aynı şeyi istiyorum yani 4 L ye alınca traktör gibi çok ağır gitsin istiyorum. Ama sadece 4 L de.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Ayna Mahruti Oranları ve Hız Hesaplama
Üstad ben Şöyle istiyorum vs diye bir dünya yok malesef. Fabrikada ne şanzuman yapıldıysa o... ha öbürtürlü başka araçların şanzumanlarını denersin..ama deneme yamulma zaman kayıpları vs vs finalde genellikle sinir bozucu ve istenmeyen şeyler ortaya çıkar...çok ciddi para ve emek harcarsın.. en güzeli yapılı 3 -5 araç dene gönlüne yatanı al derim..
Site Admin
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir