Yakıt Sisteminde Hidrojen
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Yakıt Sisteminde Hidrojen
Alın size bir deli sorusu daha
bir kaç gündür, yakın komşu işyerlerinden bir dostum, daha önce satış sitelerinden birinde ilanı da olan patentli bir hidrojen dönüşüm kiti üzerine yoğunlaşmaya başladı. İşin bayilik gibi yasal süreçleri peşinde şu sıralar. Gel gelelim konuya.
Olayın özü sudaki hidrojeni eloktrolize edip hidrojen ve oksijeni ayrıştırmak ve oksijeni salıp, hidrojen gazını hava debimetresinden sonra sisteme vermek üzerine çalışıyor. hali ile yanma odasına enjekte edilen mazotun yanında hava ile beraber hidrojen gönderiyor . Son derece yanıcı bir gaz olan hidrojen motorin ile birlikte yanıyor ve enerjiye dönüşüyor.
Elinde 2003 A4 audi TDİ ye sistemi monte etmiş. Sistemde radyatör benzeri bir parça, elektroliz kabı ve anot - katot mekanizması ve bir sürü kablo hortum falan var. LPG dönüşüm kiti gibi dağınık değil daha derli toplu. Montaj yapan Abdullah Usta ürüne toz kondurmamasına rağmen , bir kaç eksik daha var diye de ekliyor.
Montaj yapılan Audi A4 TDİ deki sonuç ise duyduğumda gözlerimi pörtletti denen o ki 50 liralık mazot ile 300 kilometreyi devirmiş ve bu arada 20 litre kadarda su içmiş .
Evet çok bilenler , bileyip duyanlar, bilmesem de ağzım iyi laf yapar diyenler, kimya mühendislerimiz, makine mühendislerimiz, öğreten adam ve oğlu... yorumlarımızı burada paylaşalım
bir kaç gündür, yakın komşu işyerlerinden bir dostum, daha önce satış sitelerinden birinde ilanı da olan patentli bir hidrojen dönüşüm kiti üzerine yoğunlaşmaya başladı. İşin bayilik gibi yasal süreçleri peşinde şu sıralar. Gel gelelim konuya.
Olayın özü sudaki hidrojeni eloktrolize edip hidrojen ve oksijeni ayrıştırmak ve oksijeni salıp, hidrojen gazını hava debimetresinden sonra sisteme vermek üzerine çalışıyor. hali ile yanma odasına enjekte edilen mazotun yanında hava ile beraber hidrojen gönderiyor . Son derece yanıcı bir gaz olan hidrojen motorin ile birlikte yanıyor ve enerjiye dönüşüyor.
Elinde 2003 A4 audi TDİ ye sistemi monte etmiş. Sistemde radyatör benzeri bir parça, elektroliz kabı ve anot - katot mekanizması ve bir sürü kablo hortum falan var. LPG dönüşüm kiti gibi dağınık değil daha derli toplu. Montaj yapan Abdullah Usta ürüne toz kondurmamasına rağmen , bir kaç eksik daha var diye de ekliyor.
Montaj yapılan Audi A4 TDİ deki sonuç ise duyduğumda gözlerimi pörtletti denen o ki 50 liralık mazot ile 300 kilometreyi devirmiş ve bu arada 20 litre kadarda su içmiş .
Evet çok bilenler , bileyip duyanlar, bilmesem de ağzım iyi laf yapar diyenler, kimya mühendislerimiz, makine mühendislerimiz, öğreten adam ve oğlu... yorumlarımızı burada paylaşalım
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
Bu arada sistem benzinli ve motorinli araçlara uygulanabiliyormuş ve %50 civarında bir tasarruf yapıyormuş. (mış) lı , (muş) lu konuşmayı hiç sevmem ama bu sefer böyle...
Bir de geçen sene bir arkadaşımız (oğuz abi olabilir, yanılıyor da olabilirim) bunun sahibinden. com daki linkini de sitemize eklemişti
Bir de geçen sene bir arkadaşımız (oğuz abi olabilir, yanılıyor da olabilirim) bunun sahibinden. com daki linkini de sitemize eklemişti
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- kaanka
- MODERATOR
- Mesajlar: 3617
- Kayıt: 24 Eyl 2010 19:09
- Konum: Amasya
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
Abi onu bunu bilmem de maliyet ne olmuş???? Başka araçlara uygulama yapılınca maliyet ne olucakmış bilgi verdimi???
Alper Kaan Ka...
Yaş / 41
Mitsubishi L200
Yaş / 41
Mitsubishi L200
- Fatih
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1804
- Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
- Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
benzine lpg dizele hidrojen
valla ben çok merak ettim
SUZUKI - Way of life!
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
Geçen sanada söylemiştim Tolga adlı bir arkadaşım yarış hakemidir kendisi zamanında suburban a uygulamıştı kendi imalatı olan bir sistemi fakat dizellere takılan lpg sistemi gibi hem mazot hem lpg aynı anda yanıyor bu sistemde de mantık aynı benzini yakarken sudaki hidrojeni ayıran sistem aynı zamanda hem benzin hem hidrojeni yaktırıyor motora.Sonuç olarak tek başına hidrojen motor için yeterli gelmiyor yanında benzinde istiyor buda ortalamaya vurunca % kaç benzin tasarrufu sağlar bilemiyorum
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
hayır yaw ; bu zamanzingo benzine de dizele de takılıyormuşFatih yazdı:
benzine lpg dizele hidrojen
valla ben çok merak ettim
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Fatih
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1804
- Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
- Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
hımm netten araştırıyorum birder
http://obitet.gazi.edu.tr/makale/Makale ... drojen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://obitet.gazi.edu.tr/makale/Makale ... drojen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
SUZUKI - Way of life!
- Fatih
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1804
- Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
- Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
buradaki yazıdan okuduğum kadarı ile yanma ısısı benzine göre çok yüksekmiş enerjisi 2.75 kadar fazla sanırım motor ömrü için olumsuz olur bu durum
SUZUKI - Way of life!
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
saybisinden de bir ara ilanı vardı benzer bir şeyin ama ciddiye almamıştım, lavuk dantelli zigon sehpanın üzerinde sistemin resmini çekip internete koymuştu
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Fatih
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1804
- Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
- Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
- İletişim:
- Fatih
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1804
- Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
- Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
http://www.bilgiustam.com/hidrojen-kull ... kullanimi/" onclick="window.open(this.href);return false;
SUZUKI - Way of life!
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
geçen hafta bir hyundai era işi aldık. Ticari taksi; iş araba taksiden çıkmış komple beyaza boyanacak. Uzatmayayım 2008 model Hyundai ERA benzin-LPG li Fatih ; 427.000 km de ve arabanın sahibi yemin ediyor , bir kez yağ kaçağından kapak açılıp üst kapak contası değişmiş, onun dışında motora anahtar değmemiş. Al sana pratikte bir örnek. LPG nin yanma ısısıda yüksekFatih yazdı:buradaki yazıdan okuduğum kadarı ile yanma ısısı benzine göre çok yüksekmiş enerjisi 2.75 kadar fazla sanırım motor ömrü için olumsuz olur bu durum
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Fatih
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1804
- Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
- Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
Hidrojen yakıtlı motorlarda yanma açısından ortaya çıkan enönemli iki sorun, geri tutuşma ve erken ateşleme olaylarıdır.Yanma odasına gönderilen yakıt hava karışımının silindire
girmeden önce tutuşması sonucunda motorun emme manifoldu
içinde geriye doğru alevin ilerlemesi geri tutuşma olarak
tanımlanmaktadır. Bu olay emme sistemi elamanlarını tahrip
etmekte ve emniyet açısından sorun oluşturmaktadır. Yanma
odasına gönderilen karışımın bujide kıvılcım çakmadan önce
sıcak odaklar tarafından tutuşturularak yanmayı istenilenden
önce başlatması da erken tutuşma olarak tanımlanmaktadır.
Hidrojenin tutuşma enerjisinin düşük olması bu iki sorunu
ortaya çıkarmaktadır [12]. Geri tutuşma hava fazlalık kat
sayısının( ) 2 ila 3 arasında olduğu durumlarda oluşmaktadır.
Hidrojenin yakıt olarak kullanılabilmesi için bu sorunların
ortadan kaldırılması gerekir.
G e r i t u t u ş m a n ı n s e b e p l e r i n d e n b i r i b e n z i n i l e
kıyaslandığında hidrojenin tutuşturulabilmesi için daha
düşük iyonlaşma enerjisine ihtiyaç duymasıdır. Dolayısıylhidrojen yakıtlı motorlarda buji kıvılcımından sonra
ateşleme sisteminde kalan artık enerji miktarı daha fazla
olur. Egzoz zamanı genişleme periyodundan sonra silindir
içi basıncının atmosfer basıncına yakın olduğu durumlarda,
sistemdeki artık enerji bujide kıvılcım oluşmasına sebep
olur. Kıvılcımın oluştuğu nokta çevrimden çevrime farklılık
gösterir. Eğer buji kıvılcımı emme zamanında oluşursa,
diğer bazı etkenlerle birlikte geri tutuşmaya sebep olur.
Artık enerji oluşumunu önlemek için ateşleme sistemi
modifiye edilmelidir [13].
Yüksek yük altında, yanma odasındaki sıcak noktalar
karışımın erken ateşlenmesine sebep olur. Hidrojenin
tutuşma enerjisinin düşük olması nedeniyle; yanma
odasındaki sıcak noktalar, supap bindirmesinde sıcak egzoz
gazları, çok fakir karışımlarda yanma hızlarının düşük
olması nedeni ile yanma süresinin artması sonucu yanan
gazlarla yeni karışımın teması, motor yağından gelen sıcak
partiküller, yanmayı istenilenden önce başlatabilmektedir.
B u ama ç l a y a nma o d a s ı s ı c a k l ı ğ ı n ı n d ü ş ü r ü lme s i
g e r e kme k t e d i r. B u n u n i ç i n ; K a r ı ş ımı n b i r mi k t a r
fakirleştirilmesi, egzoz gazları resirkülasyonu (EGR),
yanma odasına su püskürtülmesi, supap bindirmesi
süresinin azaltılması, giriş havasının sıvı hidrojen kullanımı
sonucu soğutulması gibi çeşitli yöntemler uygulanabilir.
Ancak karışıma EGR uygulanması veya gönderilen
hidrojenin azaltılması sonucu fakirleştirilmesi çevrimden
çevrime olan farklılıkları artıracak ve motorun düzenli
çalışmasını önleyecektir. Ayrıca EGR sonucu ortalama
efektif basınç da düşecektir [15]. Hidrojen yakıtlı motorlarda
hava-yakıt oranı 0,8 olduğunda egzoz gazları içindeki NO
miktarı maksimum olur. NO oluşumunu azaltmak için
hidrojene saf oksijen ilave edilmelidir. Bu durum ise sistemi
daha karmaşık hale getirir ve taşıt ağırlığını arttırır. Bu
sorunun çözümü için kullanılan yöntemlerden biri; taşıt
üzerinde suyu elektroliz ederek, açığa çıkan hidrojen ve
oksijenin basınç altında depo edilmesidir. Aşağıdaki şekilde
böyle bir sistem görülmektedir.
Hidrojen-hava karışımı içindeki su buharı yanma sıcaklığını
azaltacağından maksimum basıncın, dolayısıyla gücün
azalmasına sebep olur. Bunun için karışım içindeki su buharı
bir yoğuşturucudan geçirilerek su deposuna geri döndürülür.
Yanma odası içinde bırakılan su buharı miktarı ayarlanarak
yanma hızı ve vuruntu oluşumu kontrol edilebili
girmeden önce tutuşması sonucunda motorun emme manifoldu
içinde geriye doğru alevin ilerlemesi geri tutuşma olarak
tanımlanmaktadır. Bu olay emme sistemi elamanlarını tahrip
etmekte ve emniyet açısından sorun oluşturmaktadır. Yanma
odasına gönderilen karışımın bujide kıvılcım çakmadan önce
sıcak odaklar tarafından tutuşturularak yanmayı istenilenden
önce başlatması da erken tutuşma olarak tanımlanmaktadır.
Hidrojenin tutuşma enerjisinin düşük olması bu iki sorunu
ortaya çıkarmaktadır [12]. Geri tutuşma hava fazlalık kat
sayısının( ) 2 ila 3 arasında olduğu durumlarda oluşmaktadır.
Hidrojenin yakıt olarak kullanılabilmesi için bu sorunların
ortadan kaldırılması gerekir.
G e r i t u t u ş m a n ı n s e b e p l e r i n d e n b i r i b e n z i n i l e
kıyaslandığında hidrojenin tutuşturulabilmesi için daha
düşük iyonlaşma enerjisine ihtiyaç duymasıdır. Dolayısıylhidrojen yakıtlı motorlarda buji kıvılcımından sonra
ateşleme sisteminde kalan artık enerji miktarı daha fazla
olur. Egzoz zamanı genişleme periyodundan sonra silindir
içi basıncının atmosfer basıncına yakın olduğu durumlarda,
sistemdeki artık enerji bujide kıvılcım oluşmasına sebep
olur. Kıvılcımın oluştuğu nokta çevrimden çevrime farklılık
gösterir. Eğer buji kıvılcımı emme zamanında oluşursa,
diğer bazı etkenlerle birlikte geri tutuşmaya sebep olur.
Artık enerji oluşumunu önlemek için ateşleme sistemi
modifiye edilmelidir [13].
Yüksek yük altında, yanma odasındaki sıcak noktalar
karışımın erken ateşlenmesine sebep olur. Hidrojenin
tutuşma enerjisinin düşük olması nedeniyle; yanma
odasındaki sıcak noktalar, supap bindirmesinde sıcak egzoz
gazları, çok fakir karışımlarda yanma hızlarının düşük
olması nedeni ile yanma süresinin artması sonucu yanan
gazlarla yeni karışımın teması, motor yağından gelen sıcak
partiküller, yanmayı istenilenden önce başlatabilmektedir.
B u ama ç l a y a nma o d a s ı s ı c a k l ı ğ ı n ı n d ü ş ü r ü lme s i
g e r e kme k t e d i r. B u n u n i ç i n ; K a r ı ş ımı n b i r mi k t a r
fakirleştirilmesi, egzoz gazları resirkülasyonu (EGR),
yanma odasına su püskürtülmesi, supap bindirmesi
süresinin azaltılması, giriş havasının sıvı hidrojen kullanımı
sonucu soğutulması gibi çeşitli yöntemler uygulanabilir.
Ancak karışıma EGR uygulanması veya gönderilen
hidrojenin azaltılması sonucu fakirleştirilmesi çevrimden
çevrime olan farklılıkları artıracak ve motorun düzenli
çalışmasını önleyecektir. Ayrıca EGR sonucu ortalama
efektif basınç da düşecektir [15]. Hidrojen yakıtlı motorlarda
hava-yakıt oranı 0,8 olduğunda egzoz gazları içindeki NO
miktarı maksimum olur. NO oluşumunu azaltmak için
hidrojene saf oksijen ilave edilmelidir. Bu durum ise sistemi
daha karmaşık hale getirir ve taşıt ağırlığını arttırır. Bu
sorunun çözümü için kullanılan yöntemlerden biri; taşıt
üzerinde suyu elektroliz ederek, açığa çıkan hidrojen ve
oksijenin basınç altında depo edilmesidir. Aşağıdaki şekilde
böyle bir sistem görülmektedir.
Hidrojen-hava karışımı içindeki su buharı yanma sıcaklığını
azaltacağından maksimum basıncın, dolayısıyla gücün
azalmasına sebep olur. Bunun için karışım içindeki su buharı
bir yoğuşturucudan geçirilerek su deposuna geri döndürülür.
Yanma odası içinde bırakılan su buharı miktarı ayarlanarak
yanma hızı ve vuruntu oluşumu kontrol edilebili
SUZUKI - Way of life!
- Fatih
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1804
- Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
- Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
valla bu paragrafa cevap BMW dan gelmiş adamlar hem hidrojen hem de benzinle çalışan bir 7 serisi üretmişler.... demek ki bu teknoloji 1-2 seneye kalmaz araçlara iner yanlız buradaki aklıma takılan soru yakıt olarak arkaya su deposumu koyacaz yoksa hidrojen deposumu
SUZUKI - Way of life!
- Fatih
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1804
- Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
- Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
SUZUKI - Way of life!
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
yukarıdakiparagraf yeterince aydınlatmış konuyu, sanırım ustanın söz ettiğide böyle bir durum. BU aslında çok yeni bir konu da değil, geçmişi 10 yıdan fazlaya dayanıyor ama gün geçtikçe daha da güncelleşiyor. Ancak erken ateşleme çok ciddi ve tehlikeli bir konu , çünkü hidrojen yazıda da belirtilmiş benzinden bile daha düşük ısıda yanıyor, zaten enerjisinin fazlalığı da buradan. Mutlaka aşılacak bir detaydır. Ama Shell, BP Total izin verirse...BU da işin sosyopolitik yanıFatih yazdı:valla bu paragrafa cevap BMW dan gelmiş adamlar hem hidrojen hem de benzinle çalışan bir 7 serisi üretmişler.... demek ki bu teknoloji 1-2 seneye kalmaz araçlara iner yanlız buradaki aklıma takılan soru yakıt olarak arkaya su deposumu koyacaz yoksa hidrojen deposumu
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Fatih
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1804
- Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
- Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
videodaki arkadaş bir forumda yazıyor ve baya bu konu hakkında yazılar var olay tamamen DIY oradada bahsediliyor eğer marşa basmadan önce içeride hidrojen birikirse üst kapak booom motoru parçalayabiliyormuşsun yani işin içine biraz daha elektronik devreler girmesi lazım valf açma kapama devreleri kontak kapandığında hidrojen kesici devreler falan diye uzuyor muhabbet....
Doğru Babalardan icazet almak lazım......
Doğru Babalardan icazet almak lazım......
SUZUKI - Way of life!
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
bildiğim şu an için hidrojeni üreten zımbırtı aşırı amper ceker durumda ve ihtiyaca yetmez durumda x2 yapılırsa olucak onada elektirik sistemleri yetiştiremiyor..diye biliyorum..
şu an attıgın taş ürküttüğün kurbagaya degmeyecek durumda gerek performans gerek ekonomi acısından..
akülü pilli araba olmaz derdik yavaş yavaş hibrit..kibrit bişiler oluyo dünyada ..
şu an attıgın taş ürküttüğün kurbagaya degmeyecek durumda gerek performans gerek ekonomi acısından..
akülü pilli araba olmaz derdik yavaş yavaş hibrit..kibrit bişiler oluyo dünyada ..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
Beni iş yerinin yanına sık sık bir toyota pirius geliyor. Bir gün merak edip adamın yanına gittim sordum nedir ne değildir bu hibrit diye. Şİrket arabası imiş. Arka koltuğun altında 4 akü beslemeli. 80 km hıza kadarelektrik ile gidiyor, 81 de benzini devreye alıyormuş . Ful akü 4 saat gidiyor, ve yolda benzine geçtiğinde şarja başlıyormuş. Elektrik - benzin geçişi 0 titreşimli, startstop düğmesine bastım, araba çalışmıyor (zannettim) ama gaz verince devir saati oynuyor. Örnek verdi adam; yurt dışından şirket misafirleri gelmiş kongre işi falan depoyu fullemiş kozyatağından 4 defa sabah trafiğinde atatürk havaalanına gitmiş, benzin ibresi hala fulde duruyor. Hibrit güzel birşey.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
Prius 1.8 Hybrid Synergy Drive Premium 55.500 €
listede adı bu şekil fiyatıda uygunmuş her eve lazım. Türkçeye meali 130milyar üstü oluyor sanırsam..
Opel Ampera'bu sadece pilli ve benzinli pil dolduran jenaratörümü ne karışık bişileri varmış rakam azcık daha uygun olucakmış..
listede adı bu şekil fiyatıda uygunmuş her eve lazım. Türkçeye meali 130milyar üstü oluyor sanırsam..
Opel Ampera'bu sadece pilli ve benzinli pil dolduran jenaratörümü ne karışık bişileri varmış rakam azcık daha uygun olucakmış..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Orgeneral
- Mesajlar: 11515
- Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
Ben anlamam pilden benzin veya lpg doldurur giderim bu ne yaa
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
55 yüro... benim araba daha ekonomik o zaman 10 yüro araba, senede 30 bin km yol yapsam 45 depo eder . Bir depo 80 EU desen , senede 3240 EU 10 senede 32.400 EU yine piriıus fiyatına gelmez.. Züğürt tesellisi
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Orgeneral
- Mesajlar: 11515
- Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
- İletişim:
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
Bugün gördüm , Grand otoda Levent abi, Battal ve Ahmet , Kendi grandına hidrojen kiti monte ediyordu , bayağı uyraşıyorlar ilk denemeleri olumlu olmuş . İnşallah güzel, güvenli bir sonuç çıkar ortaya
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- bloodmen
- Teğmen
- Mesajlar: 3002
- Kayıt: 09 Haz 2010 16:19
- Konum: Ümraniye
- İletişim:
Re: Yakıt Sisteminde Hidrojen
Ben de bunu buldum
http://www.voltranhidropower.com/index. ... &FKatAlt=9" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voltranhidropower.com/index. ... &FKatAlt=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir