Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Arkadaşlar,
Aracımın fren sisteminde modifikasyon yapıp, arka ve ön frenleri ayrı ayrı kontrol etmek istiyorum. Sebebi ise ön defransiyel içine limited slip kilit koymak yerine, boşta kalan dönen tekere fren basmak aynı şey, hatta daha güçlü olur.
Frene basıp ön tarafta boşa dönen tekeri durdurmak için aynı anda
1- Arkaya giden fren hattının kesilmesi gerekir / Burası basit ve bir selenoid ile çözülür.
2- ön fren hortumu flexsi hortum bölümü başlanğıcında, kalipere girmeden önce birer selenoid ile kontrol edilebilir
3-Bu sistemi açtığınızda basit bir tasarımla, arka otomatik devredışı kalır ve frene basarken , elinizdeki iki adet bas bırak tuşu ile sağ sol fren butonlarına tıklayarak, dönen lastiği bloke edip, ön tarafta yükte olan lastiğin dönmesini sağlayabilirsiniz
İhtiyaç:
3 Adet Seleoid mini hidrolik kesici
2 Adet mini basbırak buton
1 Adet On/Off buton, sistem açma/kapama ve arka fren sis. kesme için
3Adet röle 5-10Amper
1 Adet sigorta kutusu
Soru şu, buna benzer bir çalışma yapan, gören,duyan, fikri olan varmı..
Aracımın fren sisteminde modifikasyon yapıp, arka ve ön frenleri ayrı ayrı kontrol etmek istiyorum. Sebebi ise ön defransiyel içine limited slip kilit koymak yerine, boşta kalan dönen tekere fren basmak aynı şey, hatta daha güçlü olur.
Frene basıp ön tarafta boşa dönen tekeri durdurmak için aynı anda
1- Arkaya giden fren hattının kesilmesi gerekir / Burası basit ve bir selenoid ile çözülür.
2- ön fren hortumu flexsi hortum bölümü başlanğıcında, kalipere girmeden önce birer selenoid ile kontrol edilebilir
3-Bu sistemi açtığınızda basit bir tasarımla, arka otomatik devredışı kalır ve frene basarken , elinizdeki iki adet bas bırak tuşu ile sağ sol fren butonlarına tıklayarak, dönen lastiği bloke edip, ön tarafta yükte olan lastiğin dönmesini sağlayabilirsiniz
İhtiyaç:
3 Adet Seleoid mini hidrolik kesici
2 Adet mini basbırak buton
1 Adet On/Off buton, sistem açma/kapama ve arka fren sis. kesme için
3Adet röle 5-10Amper
1 Adet sigorta kutusu
Soru şu, buna benzer bir çalışma yapan, gören,duyan, fikri olan varmı..
Site Admin
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Yeni nesil modern pek çok light 4x4 araçtaki diff lock bu sistemle çalışıyor diye biliyorum örnek Volkswagen Transporter. Yanılıyor muyum? Yani senin yapmak istediğin şeyi bu arabalarda beyin yapıyor
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Benim araçta ABS sensörleri var esasnda bunlardan gelen sinyalleri alıp basit bir yazılımla bu selonoidleri kontrol etmek mümkün, bir hidrolik pompa ve gelen sinyale göre bunu kontorol ama bu bir dünya telferruat demek, bu sebeple işin biraz teknik ve manual kontrolle yapılabilirliğini araştırıyorum
Site Admin
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
transporter mi amarok mu?
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
TransporterTARDUK yazdı:transporter mi amarok mu?
4x4 yazdığıma bakma Transporter'da (önde) böyle bir diff lock var(mış)
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
oflu aştın sen aştın
disco 3 deki track control system (TCS) yi de yaparsın bundan sonra...
freni 4 teker için ayrı kullanmayı başarırsan- çekişi de aynı mantığı tersten uygular yaparsın muhakkak :=)
takip....
disco 3 deki track control system (TCS) yi de yaparsın bundan sonra...
freni 4 teker için ayrı kullanmayı başarırsan- çekişi de aynı mantığı tersten uygular yaparsın muhakkak :=)
takip....
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Haci basit bir hirolik motor, selenoid sistem tasarımı ve yazılımlar çok mümkün ama fabrika gibi imkanlarım yokki, bir arge labaraturarım olsa .....muga korum sıfırdan yaparım o ayrı, şimdilik basit müdahaleler ile mevcut fren sistemini manual kilit görevinde kullanma ön çalışmaları bunlar, muhtemelen yaz başında bu işe başlayacam, hidrolik mini selenoidlerin diş çapları ve modelleri nedir, arabada ne var, birbirlerine uyarmı vs sabir kesici ve manual uygulama için detaylara bakıyorum..
Diş geçişlerinde fazla kes biç olmazzsa sevinecem, yoksa elektrik tesisatı ve işin uygulaması oyuncak tarafında kalır, bakıyoruz..
Diş geçişlerinde fazla kes biç olmazzsa sevinecem, yoksa elektrik tesisatı ve işin uygulaması oyuncak tarafında kalır, bakıyoruz..
Site Admin
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Ben bu uygulamayı ve sonucu merakla bekliyor olacağım.
Keza RUS lardan hala yeni kasa için arka kilit haberi alamadım.
Olmazsa Hakan Abi halledecek işte rahatım
Keza RUS lardan hala yeni kasa için arka kilit haberi alamadım.
Olmazsa Hakan Abi halledecek işte rahatım
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
kardeş benim çılgın procem ön ızgara içine elektrik motorlu- bir adet müşür ile hararet 87 dereceye gelince otomatik çalışan -açılan- daha alt derecelerde kapalı duran bir koruma yapmaktı ,radyatör ve motor bloğunu kışın ön rüzgardan koruyup harareti istenen seviyelerde tutabilmek için.. şu wc-banyo havalandırma camlarına takılan menfez denen şey gibi sıralı kanatlardan oluşan,fakat sen baya baya "kanal" yapmışsın benim fikrim sönük kaldı :)takip
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
ABS fren durumunda her bir tekerleğin devir sayısındaki değişikliği bir kontrol ünitesi aracılığı ile denetleyen bir sistemdir. Dönüş sayısının ani düşmesi (örneğin kaygan zeminde fren yapma durumunda) ve tekerleğin kilitlenmesi durumunda kontrol ünitesi otomatik olarak fren basıncını düşürür.
Tekerlek tekrar hızlanınca fren basıncını tekrar yükselterek tekerlek frenlenir. Bu aşama saniyede birçok kez gerçekleşir. Sağ ve sol tarafın ayrı zeminlerde olması halinde bile (örneğin sağ tekerlekler ıslak sol tekerlekler kuru zeminde) herhangi bir kilitlenme veya kayma söz konusu değildir. Bu sayede direksiyona hakimiyet tam, fren mesafesi oldukça kısadır.
Buradan yola çıkarsak araç üzerinde zaten mevcut, bu durumda arka fren hidrolik hattı bir adet selenoid ile kesildiğinde, frene basınca sadece ön iki tekerlek kilitlenecektir. ABS ise dönmeyen tekerlele değil hızla dönmeye çalışan lastiği diğerinin hızı ile eşitlemek için basıncı verecek eşitlenme durumu olursa kesecektir.
Bu durumda batmak üzere olan araçta dönmemeye istekli lastikler diğer lastik frenlendiği için mecburen dönecektir. Yani abs devreye girip her iki tekerlek hızı eşitlenen kadar frenlemeyi dağıtacaktır ki buda bizim istediğimiz şey.
Acaba bu senaryo tutarmı ?? Oğuz abi nedersin.. ABS fren taktiği durmak üzere veya durmuş bir lastiğe işlermi, frene basında o lastigin basıncını kesebilirmiyiz, veya bu sistem ... Km altında çalışmaz gibi bir bilgi varmı ??
Ww için 7 Km ve üzerinde ABS sisteminin devreye girebileceği bilgisini okudum, doğrulugunu bilmiyorum.
Tekerlek tekrar hızlanınca fren basıncını tekrar yükselterek tekerlek frenlenir. Bu aşama saniyede birçok kez gerçekleşir. Sağ ve sol tarafın ayrı zeminlerde olması halinde bile (örneğin sağ tekerlekler ıslak sol tekerlekler kuru zeminde) herhangi bir kilitlenme veya kayma söz konusu değildir. Bu sayede direksiyona hakimiyet tam, fren mesafesi oldukça kısadır.
Buradan yola çıkarsak araç üzerinde zaten mevcut, bu durumda arka fren hidrolik hattı bir adet selenoid ile kesildiğinde, frene basınca sadece ön iki tekerlek kilitlenecektir. ABS ise dönmeyen tekerlele değil hızla dönmeye çalışan lastiği diğerinin hızı ile eşitlemek için basıncı verecek eşitlenme durumu olursa kesecektir.
Bu durumda batmak üzere olan araçta dönmemeye istekli lastikler diğer lastik frenlendiği için mecburen dönecektir. Yani abs devreye girip her iki tekerlek hızı eşitlenen kadar frenlemeyi dağıtacaktır ki buda bizim istediğimiz şey.
Acaba bu senaryo tutarmı ?? Oğuz abi nedersin.. ABS fren taktiği durmak üzere veya durmuş bir lastiğe işlermi, frene basında o lastigin basıncını kesebilirmiyiz, veya bu sistem ... Km altında çalışmaz gibi bir bilgi varmı ??
Ww için 7 Km ve üzerinde ABS sisteminin devreye girebileceği bilgisini okudum, doğrulugunu bilmiyorum.
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Bak şimdi ayar oldum işte.. bide bana zihni sinir derler..
fikir güzel ama uygun parcayı bulmak akıllı işi degil.. tam bizlik proce..
fren merkezlerine giden hidrolik basıncı oldukca yüksek tahminim..araya koyacagımız selonoid kapalıyken bile içini ters cevirebilecek kuvvettedir diyom..
sadece fren işi yapana sormalı 4leventte var mesela frene basınca merkeze kac bar basınc gider.. o bile bilmez.. kim bilir.. bar saatii bir tane 10 barlık alıp uygun şekilde baglayıp frene basmalı görülen bar mesela 5 bar ise işe 8 barlık selonoid aramaktan başlanabilinir..
evvela zemin ütüdü , sonra temel...,sonra da su basmanı ..ev kolay..
unutmuşum not.. iş bitince abs sisteminin fişini cekmece.. iptalingen vaziyetine getirmece..
fikir güzel ama uygun parcayı bulmak akıllı işi degil.. tam bizlik proce..
fren merkezlerine giden hidrolik basıncı oldukca yüksek tahminim..araya koyacagımız selonoid kapalıyken bile içini ters cevirebilecek kuvvettedir diyom..
sadece fren işi yapana sormalı 4leventte var mesela frene basınca merkeze kac bar basınc gider.. o bile bilmez.. kim bilir.. bar saatii bir tane 10 barlık alıp uygun şekilde baglayıp frene basmalı görülen bar mesela 5 bar ise işe 8 barlık selonoid aramaktan başlanabilinir..
evvela zemin ütüdü , sonra temel...,sonra da su basmanı ..ev kolay..
unutmuşum not.. iş bitince abs sisteminin fişini cekmece.. iptalingen vaziyetine getirmece..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Arabalarda Fren hidrolik basıncı ön kaliperde 1200/1400 PSI, arka disk/balata sistemlerinde 600/1200PSI arasında olduğunu yazıyor, aşağıdaki fotoğraf ise, porsche aracın ön fren diskine takılı basınç saatini gösteriyor.
produces 1,200 to 1,400 psi in the front and 600 to 1,200 psi at the rear.
Read more: http://www.europeancarweb.com/features/ ... z2Ny0OvZko" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.europeancarweb.com/features/ ... to_01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
produces 1,200 to 1,400 psi in the front and 600 to 1,200 psi at the rear.
Read more: http://www.europeancarweb.com/features/ ... z2Ny0OvZko" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.europeancarweb.com/features/ ... to_01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Burada ise fren basıncı, frenleme mesafesindeki ilişkiyi gösteren bir çizim var..
1-Fren basıncı artarsa durma mesafesi daha kısa ama dengede ve kontrolde kayıp olma ihtimali olan bir durum
2-Fran basıncı dengeli ve sürekli olursa, durma mesafesi uzama ihtimali ve daha fazla kontrol var.
Frenleme anındaki ihtiyaç ve yusuf durumuna göre karar verilmesi gerekli bir durum, ama frene basıp kazıklatmak yerine aracı kontrol etmeye çalışmak daha mantıklı herzaman.
1-Fren basıncı artarsa durma mesafesi daha kısa ama dengede ve kontrolde kayıp olma ihtimali olan bir durum
2-Fran basıncı dengeli ve sürekli olursa, durma mesafesi uzama ihtimali ve daha fazla kontrol var.
Frenleme anındaki ihtiyaç ve yusuf durumuna göre karar verilmesi gerekli bir durum, ama frene basıp kazıklatmak yerine aracı kontrol etmeye çalışmak daha mantıklı herzaman.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Gelelim bizim konuya, Oguz abi bu araştırmadan çıkan, hidrolik sistemine bir madik atacaksak sağlam birşeyler koymak 1500 PSI kaldıracak bir ürün şeçmek lazım gibime geldi nedersin..Fikri olan varsa yazarsanız memnun olurum..
PSI / Bar Converter
Input PSI and click BAR Button
PSI 1500 BAR 103,42
waa 103 Bar çok ciddi bir miktar
PSI / Bar Converter
Input PSI and click BAR Button
PSI 1500 BAR 103,42
waa 103 Bar çok ciddi bir miktar
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Fikir güzel de. Benim merak ettiğim bu uygulamaların kaça çıkacağı ve olası bir sorunda abs beyni değişmesi fln gerekirse toplamda kaç olacağı..
E bunları düşünürsek 2000-2500 TL ye ARB havalı ön kilit takmak daha mantıklı olmaz mı acep?
E bunları düşünürsek 2000-2500 TL ye ARB havalı ön kilit takmak daha mantıklı olmaz mı acep?
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
ABS freni yıllardır sevmem zaten kullanmamda kırk yılda bir ...ota yarayacak, ha bozulmaz, bozulursada kendi sorun karışmam öyle durur
Site Admin
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Offroadpassion yazdı:ABS freni yıllardır sevmem zaten kullanmamda kırk yılda bir ...ota yarayacak, ha bozulmaz, bozulursada kendi sorun karışmam öyle durur
Kendi bilir yani
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
1 gün sonrada olsa benim ceton düştü..
yapacagımız sistemi kullanacak insanoğlunun 3 bacaklı olması gerek.. bir ayak frende digerleri debriyaj ve gazda olmalı.. = 3ayak.. sag ayak topuklada olma ihtimali var tabii. ama bir kac pompa gerekirse karıştırılır..
aracta 4 swiç buton olacak dönen tekeri frenlememiz için ters taraftakine sinyal yollamak lazım..
bu selonoid lerin normal olanı kapalı konumda sinyal gelince cekip içinden hava yada yag gecmesini saglarlar..buda hareket halinde hepsi çekmiş olarak yolda gider olmalı bir tanesi yolda cıvıtırsa olmıyacak kaza bela sarar..başa.. uzun yol gidecegimizi düşünüp 8-10 saat devrede kalması bobinlerin ısınması olayı sakat..
ters işlem yapan selenoid bulmalı..varmı ki.. varsa olur.. boşta yag içinden gececek.. sinyal verince tıkayıp yag gecişi engelleyecek..
bu tip selenoidler sanayii makinalarında 12-24-36-220 AC. voltajla tetiklenecek şekilde üretilirler bize 12 DC voltajlı olandan lazım..
Hakiki Zihni Sinir iş başında ... beyin çimnastine başladı.. benim koçamana göre kilit işi yok olunca.. kendi kilidini kendin yap procesi sardı beni..
ben mesajı yazıncaya kadar bazı şeyler çözülmüş..tahmin ettiğim gibi bar fena yüksek ..karaköyde mert hidrolik var işi sırf bu zarzavatlar orda tanıdıgı olan.. onlardan bulursak buluruz selenoidleri..
yapacagımız sistemi kullanacak insanoğlunun 3 bacaklı olması gerek.. bir ayak frende digerleri debriyaj ve gazda olmalı.. = 3ayak.. sag ayak topuklada olma ihtimali var tabii. ama bir kac pompa gerekirse karıştırılır..
aracta 4 swiç buton olacak dönen tekeri frenlememiz için ters taraftakine sinyal yollamak lazım..
bu selonoid lerin normal olanı kapalı konumda sinyal gelince cekip içinden hava yada yag gecmesini saglarlar..buda hareket halinde hepsi çekmiş olarak yolda gider olmalı bir tanesi yolda cıvıtırsa olmıyacak kaza bela sarar..başa.. uzun yol gidecegimizi düşünüp 8-10 saat devrede kalması bobinlerin ısınması olayı sakat..
ters işlem yapan selenoid bulmalı..varmı ki.. varsa olur.. boşta yag içinden gececek.. sinyal verince tıkayıp yag gecişi engelleyecek..
bu tip selenoidler sanayii makinalarında 12-24-36-220 AC. voltajla tetiklenecek şekilde üretilirler bize 12 DC voltajlı olandan lazım..
Hakiki Zihni Sinir iş başında ... beyin çimnastine başladı.. benim koçamana göre kilit işi yok olunca.. kendi kilidini kendin yap procesi sardı beni..
ben mesajı yazıncaya kadar bazı şeyler çözülmüş..tahmin ettiğim gibi bar fena yüksek ..karaköyde mert hidrolik var işi sırf bu zarzavatlar orda tanıdıgı olan.. onlardan bulursak buluruz selenoidleri..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Oğuz Abi selam,
aşağıdaki linkte arb'nin suzuki için havalı kilitler var. xl7 için olanları da var aralarında.
her ürünü açıp açıklamasını okuyunca uygun olanu bulabilirsiniz.
http://www.tarotostore.com/Suzuki,LA_17 ... bels=179-2" onclick="window.open(this.href);return false;
bu link verme işinden her seferinde çekiniyorum ben ama belki birinin işine yarar.
Bu arada fiyatlar artmış 2900 civari + kompresör alınması lazım ama şuanda kampanya varmış klit alana kompresör hediye diyor ana sayfasında..
aşağıdaki linkte arb'nin suzuki için havalı kilitler var. xl7 için olanları da var aralarında.
her ürünü açıp açıklamasını okuyunca uygun olanu bulabilirsiniz.
http://www.tarotostore.com/Suzuki,LA_17 ... bels=179-2" onclick="window.open(this.href);return false;
bu link verme işinden her seferinde çekiniyorum ben ama belki birinin işine yarar.
Bu arada fiyatlar artmış 2900 civari + kompresör alınması lazım ama şuanda kampanya varmış klit alana kompresör hediye diyor ana sayfasında..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
ben dünya capında her yere baktım olmama ihtimali yüksek..içine giren aks frezeleri uymaya bilirmiş 2de uygun ak gerekecek ..bu muhabbet bana temiz bi 5000 üstü yazar.. ayrıca yarın satmaya kalksam 5 kuruş üste koymuyor..şahsi masraflardan sayılıyor..
şu an 5bin bana bi numara büyük diyom.. Arman 'dan bi haber bekliyorum nasrettin hoça hesabı ya tutarsa..
şu an 5bin bana bi numara büyük diyom.. Arman 'dan bi haber bekliyorum nasrettin hoça hesabı ya tutarsa..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Oğuz abime cevaplar:
yapacagımız sistemi kullanacak insanoğlunun 3 bacaklı olması gerek.. bir ayak frende digerleri debriyaj ve gazda olmalı.. = 3ayak.. sag ayak topuklada olma ihtimali var tabii. ama bir kac pompa gerekirse karıştırılır..
Oğuz abi olmadığımızı söyleyenmi var yoksa
aracta 4 swiç buton olacak dönen tekeri frenlememiz için ters taraftakine sinyal yollamak lazım..
Araçta bir On Off anahtar ve bir selonid olacak (Son plan/değişebilir)
bu selonoid lerin normal olanı kapalı konumda sinyal gelince cekip içinden hava yada yag gecmesini saglarlar..buda hareket halinde hepsi çekmiş olarak yolda gider olmalı bir tanesi yolda cıvıtırsa olmıyacak kaza bela sarar..başa.. uzun yol gidecegimizi düşünüp 8-10 saat devrede kalması bobinlerin ısınması olayı sakat..
Selenoid (1 adet) normalde açık ve hidrolik akışı serbest enerjisiz durumda, sadece açıldığında devreyi kesecek. (plan)
ters işlem yapan selenoid bulmalı..varmı ki.. varsa olur.. boşta yag içinden gececek.. sinyal verince tıkayıp yag gecişi engelleyecek..
Bu ihtimale bakıcam, olması lazım
bu tip selenoidler sanayii makinalarında 12-24-36-220 AC. voltajla tetiklenecek şekilde üretilirler bize 12 DC voltajlı olandan lazım..
Voltaj araştırması yapmadım ?
Hakiki Zihni Sinir iş başında ... beyin çimnastine başladı.. benim koçamana göre kilit işi yok olunca.. kendi kilidini kendin yap procesi sardı beni..
Bende sök tak kilit ara yerinde boşta dönen tekere frenleme ile kilit görevini yaptırmak niyetindeyim, aynışey
ben mesajı yazıncaya kadar bazı şeyler çözülmüş..tahmin ettiğim gibi bar fena yüksek ..karaköyde mert hidrolik var işi sırf bu zarzavatlar orda tanıdıgı olan.. onlardan bulursak buluruz selenoidleri..
Arayan diyorum sayın abim
yapacagımız sistemi kullanacak insanoğlunun 3 bacaklı olması gerek.. bir ayak frende digerleri debriyaj ve gazda olmalı.. = 3ayak.. sag ayak topuklada olma ihtimali var tabii. ama bir kac pompa gerekirse karıştırılır..
Oğuz abi olmadığımızı söyleyenmi var yoksa
aracta 4 swiç buton olacak dönen tekeri frenlememiz için ters taraftakine sinyal yollamak lazım..
Araçta bir On Off anahtar ve bir selonid olacak (Son plan/değişebilir)
bu selonoid lerin normal olanı kapalı konumda sinyal gelince cekip içinden hava yada yag gecmesini saglarlar..buda hareket halinde hepsi çekmiş olarak yolda gider olmalı bir tanesi yolda cıvıtırsa olmıyacak kaza bela sarar..başa.. uzun yol gidecegimizi düşünüp 8-10 saat devrede kalması bobinlerin ısınması olayı sakat..
Selenoid (1 adet) normalde açık ve hidrolik akışı serbest enerjisiz durumda, sadece açıldığında devreyi kesecek. (plan)
ters işlem yapan selenoid bulmalı..varmı ki.. varsa olur.. boşta yag içinden gececek.. sinyal verince tıkayıp yag gecişi engelleyecek..
Bu ihtimale bakıcam, olması lazım
bu tip selenoidler sanayii makinalarında 12-24-36-220 AC. voltajla tetiklenecek şekilde üretilirler bize 12 DC voltajlı olandan lazım..
Voltaj araştırması yapmadım ?
Hakiki Zihni Sinir iş başında ... beyin çimnastine başladı.. benim koçamana göre kilit işi yok olunca.. kendi kilidini kendin yap procesi sardı beni..
Bende sök tak kilit ara yerinde boşta dönen tekere frenleme ile kilit görevini yaptırmak niyetindeyim, aynışey
ben mesajı yazıncaya kadar bazı şeyler çözülmüş..tahmin ettiğim gibi bar fena yüksek ..karaköyde mert hidrolik var işi sırf bu zarzavatlar orda tanıdıgı olan.. onlardan bulursak buluruz selenoidleri..
Arayan diyorum sayın abim
Site Admin
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
Ben bu son yazışma sonrası baya ümitlendim.
Demedi demeyin aracı satmazsam sırf bu proje olur ve bende yapar ve/veya yaptırabilirim diye satmam
Demedi demeyin aracı satmazsam sırf bu proje olur ve bende yapar ve/veya yaptırabilirim diye satmam
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
http://www.mert.com/Default.asp?P=0&L=1&K=0&K1=33" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hydrocontrol-inc.com/en/sect ... pplication" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yuken.co.uk/en_cata_full.html#I" onclick="window.open(this.href);return false;
teknoloji biz bilmeyeli çag atlamış voltajla degil kart la kumanda oluyor bizi aşar ..ohm olarak vermiş anfi gerekiyormuş anladığım..
alayıda 350 bar koçaman barlı nasıl bulacaz..
http://www.northman.com/page04.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j ... 1176,d.ZWU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spx.com/en/stone/pd-dc-60sfc ... ower-down/" onclick="window.open(this.href);return false;
ben havlu attım siz devam edin fena yabancı dil gerekiyor teknik terimleri çakabilmek iş..
http://www.hydrocontrol-inc.com/en/sect ... pplication" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yuken.co.uk/en_cata_full.html#I" onclick="window.open(this.href);return false;
teknoloji biz bilmeyeli çag atlamış voltajla degil kart la kumanda oluyor bizi aşar ..ohm olarak vermiş anfi gerekiyormuş anladığım..
alayıda 350 bar koçaman barlı nasıl bulacaz..
http://www.northman.com/page04.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j ... 1176,d.ZWU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spx.com/en/stone/pd-dc-60sfc ... ower-down/" onclick="window.open(this.href);return false;
ben havlu attım siz devam edin fena yabancı dil gerekiyor teknik terimleri çakabilmek iş..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
hocaya böyle fırsat vermeyin kardeşim :9 affetmezOffroadpassion yazdı:Oğuz abime cevaplar:
yapacagımız sistemi kullanacak insanoğlunun 3 bacaklı olması gerek..
el cavvab-ül oflu :
"dedik sana dimi getir diye, arabistanda vardı üç bajaklılar
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara Fren Modifikasyonu / Manual Kontrol
son atışımı da yaptım o da karavana....
Konu aracınız için ARB maalesef kilit üretmemiştir. RD79 üretimden kalkmış yerine RD209 üretilmiş olup bu kilit 1993-2000 arası araçlara hitap etmektedir. Yardımcı olamadığımız için özür dileriz.
fazla detaylı bi mesaj attım 2 günde cevaplayabildiler sag olsunlar..
Mehmet abimize sormuştum oda %100 ve lsd olmadığını belirtmişti..
ülen benim koçamanın piknik arabası oldugunu tüm dünya biliyomuş.. bi ben bilmiyomuşum tamam artık bende saglam ögrendim.
Tam saha pres gole gitcem başka yolum kalmadı.. bu 3 bacaklı sistem ' e yogunlaşmalı..
eskiye reset cektim yenisini yumurtlıyacam pansiyoncu Abii
esp,asr ,,vs her önüne gelen ayrı bi isim takmış ,,pahalı ve spor aracarda abs nin fazla gelişmişleri var bu uzun müddet fren yaptırıp istediği tekere aracı devrilmemesini saglıyor..
abs ezbere calışan.. saniyede bilmem kaç kere tekerlere tut bırak işi yaptıran sistem..okuyucu sensörleri bile dikkate aldığını şüphem var .. ani pedala basınca ayak tabanına tepkisinden öyle anlaşılıyor..
abs sisteminin fişini çekince arac abs olmadan normal frenini yapıyor.. no problem..
mesela mercedes,bmw,vs üstünde esp,asr sistemi olan bir abs sistemini cıkmacıdan kapsak kuçaklayıp gelsek.. bizim suzinin abs 'sini söküp köşeye koysak.. geleni taksak üstündeki selonoidleri kullansak nasssıı olur..
Konu aracınız için ARB maalesef kilit üretmemiştir. RD79 üretimden kalkmış yerine RD209 üretilmiş olup bu kilit 1993-2000 arası araçlara hitap etmektedir. Yardımcı olamadığımız için özür dileriz.
fazla detaylı bi mesaj attım 2 günde cevaplayabildiler sag olsunlar..
Mehmet abimize sormuştum oda %100 ve lsd olmadığını belirtmişti..
ülen benim koçamanın piknik arabası oldugunu tüm dünya biliyomuş.. bi ben bilmiyomuşum tamam artık bende saglam ögrendim.
Tam saha pres gole gitcem başka yolum kalmadı.. bu 3 bacaklı sistem ' e yogunlaşmalı..
eskiye reset cektim yenisini yumurtlıyacam pansiyoncu Abii
esp,asr ,,vs her önüne gelen ayrı bi isim takmış ,,pahalı ve spor aracarda abs nin fazla gelişmişleri var bu uzun müddet fren yaptırıp istediği tekere aracı devrilmemesini saglıyor..
abs ezbere calışan.. saniyede bilmem kaç kere tekerlere tut bırak işi yaptıran sistem..okuyucu sensörleri bile dikkate aldığını şüphem var .. ani pedala basınca ayak tabanına tepkisinden öyle anlaşılıyor..
abs sisteminin fişini çekince arac abs olmadan normal frenini yapıyor.. no problem..
mesela mercedes,bmw,vs üstünde esp,asr sistemi olan bir abs sistemini cıkmacıdan kapsak kuçaklayıp gelsek.. bizim suzinin abs 'sini söküp köşeye koysak.. geleni taksak üstündeki selonoidleri kullansak nasssıı olur..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir