Çiğ Düşen Yol ve Islak Asfalt

TIRE SYSTEMS AND TECHNICAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
sasukecan
Er
Mesajlar: 14
Kayıt: 11 Ara 2013 10:28

Çiğ Düşen Yol ve Islak Asfalt

Mesaj: # 190415Okunmamış mesaj sasukecan
14 Oca 2014 12:29

Selam arkadaşlar,
Ankara'da olanlar beni daha iyi anlayacaktır sanırım; Ankara'da bu sene kar yok, ama yaklaşık 1,5 aydır akşam 8'den sonra yoğun sis ve asfalta düşen çiğ sonrası ıslak zemin yüzünden çok zor durumda kalıyorum. Akşamları ortalama hava sıcaklığı -2 , ortalama nem de %20 civarı. Aracım bildiğiniz üzere XL 2.7. Sizlerin kullandığı, ıslak zeminde tek geçeceğiniz bir marka model var mı? Ayrıca sadece ben mi kayıyorum onu da anlayamadım , 4L için araç manuelinde "slippery roads(kaygan yol) 35mph nin altı için kullanılır" diyor. Yeni lastik alıp 4x4 mü kullanmak lazım?
Can Bektaş 29,Ankara

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Çiğ Düşen Yol ve Islak Asfalt

Mesaj: # 190526Okunmamış mesaj othar
15 Oca 2014 01:49

Asiri kaygan asfalt zeminde, karli yollarda ve buzlu zeminde en fazla 4H (High) modunda kullanmak uygundur. 4L (Low) modu; Arazi, kum, yogun karli ve camurlu zeminler icindir ve vites oranlarini dusurerek torku yukseltir, asfaltta tavsiye edilmez. (sizin aractaki arazi vitesi sistemini bilmiyorum bu sebeple genel bir aciklama yaptim)

Lastik olarak standart bir binek/4x4/suv kis lastigi isinizi fazlasiyla asfaltta, anlattiginiz kosullarda gorecektir. Benim $ahsi tercihim Goodyear`in kis lastigi gurubundan ultragrip serisinden uygun olanidir. Fakat onlar bile anlattiginiz kosullarda kayma yapabiliyor, kar ve buz ustunde ise inanilmaza yakin bir performanslari var. Ek olarak verdiginiz derecelere en uygun lastikler, hamur yapilarindan dolayi kis lastikleridir.

Bunun yaninda araziyede girim, hafif offroad yapicam derseniz genel tercih olarak BF Goodrich AT KO serisi lastik uygun olacaktir ama asfalt performansi, kis lastiklerine gore daha az olacaktir. (Bu lastik te kis lastigi sinifi icerisinde kabul edilir)

Yok ben camura da giricem vs. ama anlattigim kosullarda da kaymasin diyorsaniz. Ikinci bir set jant alip ustune MT lastik takip, araziye cikacaginiz zaman kullanir, asfalttada yukaridaki sartlara uygun olan kis lastikligi takili jant setini kullanirsiniz derim.

Kisaca lastik araziye dogru ne kadar kabiliyet kazanirsa, asfaltta olan performansindan da o kadar kaybeder.

Ek olarak uzerinde M-S ibaresi olmayan veya kis lastigi statusunde olmayan tum lastikler +7 dereceden sonra hamur ozelliklerini kaybederler (sertlesirler) ve kuru asfaltta bile kayma yapabilirler. Bu sebeple +7 derecenin altindaki sicakliklarda saglikli bir surus icin kesinlikle, kis lastigi veya araziyede uygun olan ve uzerinde M-S ibaresi veya Dag figuru icerisinde kar tanesi sekli bulunan lastikler tercih edilmelidir.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Çiğ Düşen Yol ve Islak Asfalt

Mesaj: # 190527Okunmamış mesaj othar
15 Oca 2014 01:49

Asiri kaygan asfalt zeminde, karli yollarda ve buzlu zeminde en fazla 4H (High) modunda kullanmak uygundur. 4L (Low) modu; Arazi, kum, yogun karli ve camurlu zeminler icindir ve vites oranlarini dusurerek torku yukseltir, asfaltta tavsiye edilmez. (sizin aractaki arazi vitesi sistemini bilmiyorum bu sebeple genel bir aciklama yaptim)

Lastik olarak standart bir binek/4x4/suv kis lastigi isinizi fazlasiyla asfaltta, anlattiginiz kosullarda gorecektir. Benim $ahsi tercihim Goodyear`in kis lastigi gurubundan ultragrip serisinden uygun olanidir. Fakat onlar bile anlattiginiz kosullarda kayma yapabiliyor, kar ve buz ustunde ise inanilmaza yakin bir performanslari var. Ek olarak verdiginiz derecelere en uygun lastikler, hamur yapilarindan dolayi kis lastikleridir.

Bunun yaninda araziyede girim, hafif offroad yapicam derseniz genel tercih olarak BF Goodrich AT KO serisi lastik uygun olacaktir ama asfalt performansi, kis lastiklerine gore daha az olacaktir. (Bu lastik te kis lastigi sinifi icerisinde kabul edilir)

Yok ben camura da giricem vs. ama anlattigim kosullarda da kaymasin diyorsaniz. Ikinci bir set jant alip ustune MT lastik takip, araziye cikacaginiz zaman kullanir, asfalttada yukaridaki sartlara uygun olan kis lastikligi takili jant setini kullanirsiniz derim.

Kisaca lastik araziye dogru ne kadar kabiliyet kazanirsa, asfaltta olan performansindan da o kadar kaybeder.

Ek olarak uzerinde M-S ibaresi olmayan veya kis lastigi statusunde olmayan tum lastikler +7 dereceden sonra hamur ozelliklerini kaybederler (sertlesirler) ve kuru asfaltta bile kayma yapabilirler. Bu sebeple +7 derecenin altindaki sicakliklarda saglikli bir surus icin kesinlikle, kis lastigi veya araziyede uygun olan ve uzerinde M-S ibaresi veya Dag figuru icerisinde kar tanesi sekli bulunan lastikler tercih edilmelidir.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
red_storm85
Onbaşı
Mesajlar: 112
Kayıt: 28 Ağu 2013 00:47
Konum: ANKARA/merkez
İletişim:

Re: Çiğ Düşen Yol ve Islak Asfalt

Mesaj: # 190529Okunmamış mesaj red_storm85
15 Oca 2014 02:35

valla ben 2 çekerde gidiyorum çok zevkli oluyor. morgulus bmw gibi her viraja veriyorum yanıı morgulus morgulus
HÜSEYİN AYDOĞAN / 29 / ANKARA
SUZUKİ VİTARA 1996 3 KAPI 1.6 JLX VE 1985 SAMURAİ SJ 410
Yolun olmadı yerde biz.İzin olamadıgı yerde şeklimiz var..:-)

Kullanıcı avatarı
sasukecan
Er
Mesajlar: 14
Kayıt: 11 Ara 2013 10:28

Re: Çiğ Düşen Yol ve Islak Asfalt

Mesaj: # 190531Okunmamış mesaj sasukecan
15 Oca 2014 08:51

Fedaral kış lastiği kullanıyorum ama hiç memnun değilim, bu sabah dahil, inanılmaz kayıyorum. Lastik basınçlarını kaç psı kullanıyorsunuz?
Can Bektaş 29,Ankara

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Çiğ Düşen Yol ve Islak Asfalt

Mesaj: # 190570Okunmamış mesaj othar
15 Oca 2014 11:52

Bende suanda KL71 var MT olarak gecen bir lastik yani camur lastigi, kisin 28 psi ilkbahar yaz zamanida 24-26 arasi degistiriyorum. Federalin tam lastik ismini yazabilirmisiniz yada desen icin resmi var mi? Ayrica lastik ebadinida yazabilirmisiniz? Ona gore daha net bir psi degeri verebiliriz. Standar lastik boyunda ise ureticinin tavsiye ettigi basinc degerleri kis lastikleri icin de ideal olacaktir.

Kis lastikleri icin dusuk psi degerleri kilcal kanallarinin kapanmasina neden olur bu sebeple is gormez lastik. Kisin tam degerinde hava vermek idealdir, ayrica haftada bir havalari kontrol etmek sagliklisidir. Soguk havalarda lastik icindeki hava miktari genlesmenin tersi(unuttum adini simdi) oldugundan azalabilir. Yazin ise sicaktan dolayi genlesir ve lastik belli bir miktar sisebilir.

Butun bunlara ek olarak lastigin dis kalinligi, yasi ve asinma sekli de yol tutusundaki performansini etkileyen faktorlerdir.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
TARDUK
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1481
Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
İletişim:

Re: Çiğ Düşen Yol ve Islak Asfalt

Mesaj: # 190603Okunmamış mesaj TARDUK
15 Oca 2014 14:55

kıyaslamayı kış lastiği-normal lastik olarak yapıyorsanız, kış lastiği hafif çamurlu/tozlu(ilk yağmur yağdığı anı düşünün) yolda
normal lastiğin buzda kaydığı gibi kayıyor

Kullanıcı avatarı
sasukecan
Er
Mesajlar: 14
Kayıt: 11 Ara 2013 10:28

Re: Çiğ Düşen Yol ve Islak Asfalt

Mesaj: # 190965Okunmamış mesaj sasukecan
18 Oca 2014 09:28

Yaz lastiklerini geri takıcam bu gidişle
Can Bektaş 29,Ankara

Cevapla

“LASTİK SİSTEMLERİ VE TEKNİK KONULAR” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir