Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Evet aklima ilginc ama aslinda yarislarda kullanilan bir fikir geldi.. Genel anlamda yorumlarinizi ve asagidaki sorularin varsa cevaplarini bekliyorum.. Yok yok daha kafam yerinde duruyor yemedim ama yakindir
Yok yarismicam hala trafikte kullanicam
1. Fiberden kaput ve camurluk muayenede problem cikarir mi?
2. Yarislarda kullaniyorlarsa vardir bir hikmeti, toplamda/parca basina kac kilo fark eder sizce?
3. Yine yarislarda kullaniliyorsa bunlari yapan yer yada haziri var midir?
4. Kaca maal olur?
5. Sadece fiberden camurluk olur ama kaputa ek destek gerekabilir aliminyumdan
6. Maliyet-performans (hafiflik=HP=Serilik=Dusuk agirlik merkezi..) iliskisi goz onune alindiginda deger mi?
7. Bu kombinasyona bagaj kapagi/kapisini da eklemek ne kadar mantikli olur? yada yapilabilir mi? (trafikte kullanmaya uygun olarak)
8. Bagajida yaparsak stepne icin yapilacak demir aparat (tampona yada direk saseye bagli) kilo farkini kapatir mi?
9. Bu parcalari kalip alarak urettigimizde parca basina ne kadar zaman alir? (kac gun arabasiz kalacam )
10. Burayi da siz doldurun.......
Yok yarismicam hala trafikte kullanicam
1. Fiberden kaput ve camurluk muayenede problem cikarir mi?
2. Yarislarda kullaniyorlarsa vardir bir hikmeti, toplamda/parca basina kac kilo fark eder sizce?
3. Yine yarislarda kullaniliyorsa bunlari yapan yer yada haziri var midir?
4. Kaca maal olur?
5. Sadece fiberden camurluk olur ama kaputa ek destek gerekabilir aliminyumdan
6. Maliyet-performans (hafiflik=HP=Serilik=Dusuk agirlik merkezi..) iliskisi goz onune alindiginda deger mi?
7. Bu kombinasyona bagaj kapagi/kapisini da eklemek ne kadar mantikli olur? yada yapilabilir mi? (trafikte kullanmaya uygun olarak)
8. Bagajida yaparsak stepne icin yapilacak demir aparat (tampona yada direk saseye bagli) kilo farkini kapatir mi?
9. Bu parcalari kalip alarak urettigimizde parca basina ne kadar zaman alir? (kac gun arabasiz kalacam )
10. Burayi da siz doldurun.......
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Ustteki msji duzenliyemiyorum, o yuzden buraya yazim..
Bu arada onemli bir nokta. Fiber kaputlar cok saglam olmadigindan kilit olarak kaput pimi kullanmak gerekir.. (bkz gorseler)
Bu linklerde fiberden kaput nasil yapiliyor gosteriyor. Ben ek modifiye dusunmuyorum.. simdilik
http://www.powernationtv.com/two-minute ... ood-part-1
http://www.powernationtv.com/two-minute ... ood-part-2
Not: Linkteki kaputun orjinalden kilo farki sadece 17kg gibi cikti.. Daha destekleri ve baglanti noktalari yok birde normalden 2 kat daha az fiber kullanildi..
Bu arada onemli bir nokta. Fiber kaputlar cok saglam olmadigindan kilit olarak kaput pimi kullanmak gerekir.. (bkz gorseler)
Bu linklerde fiberden kaput nasil yapiliyor gosteriyor. Ben ek modifiye dusunmuyorum.. simdilik
http://www.powernationtv.com/two-minute ... ood-part-1
http://www.powernationtv.com/two-minute ... ood-part-2
Not: Linkteki kaputun orjinalden kilo farki sadece 17kg gibi cikti.. Daha destekleri ve baglanti noktalari yok birde normalden 2 kat daha az fiber kullanildi..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
yaklaşık 8 sene evveldi kadosan Yusuf abinin orda geyik yapıyorduk..o yarış komiseridir parkur + güvenlik vs
Özcan usta nın bahsi gectiydi o zamanlar aroma yarış takımı vardı 2-3 tane belkide daha fazla 3 kapı grand la neyim yarışıyordular..o kupayı tamamını fiberden yapmış aroma takımının kileri diye kulagımda kaldıydı..
Özcan usta nın bahsi gectiydi o zamanlar aroma yarış takımı vardı 2-3 tane belkide daha fazla 3 kapı grand la neyim yarışıyordular..o kupayı tamamını fiberden yapmış aroma takımının kileri diye kulagımda kaldıydı..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- prodrive
- Er
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 24 Kas 2013 23:45
- Konum: Lüleburgaz (39,5)
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
fiber parçalar maalesef muyeneden geçmiyor,
ama yarış aracı olarak bir kulube üye iseniz sadece hafif hasarlı olarak muayeneden geçiyor.
ama yarış aracı olarak bir kulube üye iseniz sadece hafif hasarlı olarak muayeneden geçiyor.
İbrahim KURT - 1985 Lüleburgaz - A Rh+
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
SUZUKİ Grand Vitara 2.5 V6 - c180 amg- Aprilla Capanorde 1000
- setnogrom
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 666
- Kayıt: 26 May 2014 13:02
- Konum: Alibeyköy-İST
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
othar yazdı:Evet aklima ilginc ama aslinda yarislarda kullanilan bir fikir geldi.. Genel anlamda yorumlarinizi ve asagidaki sorularin varsa cevaplarini bekliyorum.. Yok yok daha kafam yerinde duruyor yemedim ama yakindir
Yok yarismicam hala trafikte kullanicam
1. Fiberden kaput ve camurluk muayenede problem cikarir mi?
Tamamen muayene yapan kişinin bilgisine dayalı bir mevzu ama normalde geçmemesi lazım sadece standartları olup tüv onaylı parçalarla muayene geçer.
2. Yarislarda kullaniyorlarsa vardir bir hikmeti, toplamda/parca basina kac kilo fark eder sizce?
Daha önceden araç hafifletme işlerini bolca araştırdım.Hafifletme amacı çok önemli,araçta ne açıdan eksiklikler yaşadığını bilmek lazım.
Araç hafifletmek genelde güçlü araçlarda yapılır yüksek hp ve hızlarda aynı araç aynı benzin yükü ve ama ufak kg farkları 3 4 boy fark yaratabiliyor.Lakin bunun hesaplı yapılması lazım.
Aerodinamik ve yere basma gücünde negatif etkisi gibi.
Mesela kaput 20 kg yarı yarıya farkeder.Ama fiberglas değilde karbon fiberle yapılması lazım.Resimdeki pimlerde kaputun açılmasını engeller yüksek hızda bir anda ön cama kaput yapışabiliyor.
3. Yine yarislarda kullaniliyorsa bunlari yapan yer yada haziri var midir?
Yurtdışında yapılıyor özellikle Almanya ve Amerika'da lakin bunları Türkiye'de yapıyorlar.
4. Kaca maal olur?
Karbonfiber bir kaputun maliyeti normal kaputun 4 5 katı fiyata çıkar ama ben kendim yapabilirim derseniz büyük el emeği zaman ve kaput fiyatına işi yapabilirsin.
5. Sadece fiberden camurluk olur ama kaputa ek destek gerekabilir aliminyumdan
Kaputun sağlam olması şart buda şu şekilde yaparsın.Karbon fiber lif,reçine zaten şart birde çelik teller vardır örgü şeklinde onları kullanarak ara kat uygulanır direnç artar.Kaput olayı diğer parçalarda çok daha mühim.
6. Maliyet-performans (hafiflik=HP=Serilik=Dusuk agirlik merkezi..) iliskisi goz onune alindiginda deger mi?
Arazi aracı için bence önce sağlamlık gerekir.Dolayısıyla arazide fiber parçanın kırılması çok kolay olur.Emekler çabuk heba olur.Performans ağırlık eksileceği için farkeder ama o parayı aracın motor aksamına yatırıp performans almak daha doğru olur.
7. Bu kombinasyona bagaj kapagi/kapisini da eklemek ne kadar mantikli olur? yada yapilabilir mi? (trafikte kullanmaya uygun olarak)
8. Bagajida yaparsak stepne icin yapilacak demir aparat (tampona yada direk saseye bagli) kilo farkini kapatir mi?
9. Bu parcalari kalip alarak urettigimizde parca basina ne kadar zaman alir? (kac gun arabasiz kalacam )
10. Burayi da siz doldurun.......
Genel yazayım bu şıklara:)
Bi kere kalıp çıkartmak başlı başına büyük iş bunun için kalıp çıkartmaya yarayan malzemeler var.Bu söylediklerin ciddi radikal işler öyle 2 3 haftaya bitmez:)
İşi bilen yapan yer ve işçilik önemli, aracıda ona bırakacaksın en iyi ihtimal 1 ay.
Othar arazi için değmez bence.
Toplam söktüğün parça 100 kg'sa sana karbon fiber malzeme yarı yarıya çok rahat farkeder.
Karbon fiber iyi uygulanırsa dayanıklıklık olarak muhteşem ama uygulamadaki malzeme seçimi,uygulama şekli,süresi doğru yapılmazsa sonuç hüsran olur.Çatlama,kırılma,kopma yada soyulma seklinde çok fazla sorun baş gösterir.
Araç hafifletmenin başka yolları var.Doğru inç jant ve doğru lastik aynı zamanda mümkünse saç jant sana lastik başına 5 kg kazandırabilir.Sonuçta stepne dahil 25 kg yapar.
1.9 tdi 180hp tdi spor ibiza'mda sırf jant ve lastik değiştirerek stepne dahil 45 kg aracı hafifletebiliyordum ama para ve getiriyi göz önüne aldığımdan ötürü yapmadım.
Bunların dışında arka koltuk sökmek,torpido sökmek,iç döşeme,klima sökmek gibi farklı seçeneklerde var.
Araçtaki koltukları söküp yarış koltuğu takabilirsin koltuk başına 15 16 kg kadar fark çıkabiliyor.Koltuğu tartmak lazım aradaki farka değermi bakmak lazım:)Gerekirse kızak sistemini değiştirebilirsin.
Bunları ülkemizde yapan çok kişi var hatta ankara'da bir arkadaşımda golf gti var araç 410hp+nos ve içi bomboş bildiğin teneke karbon kaputta var.Hatta son olarak hava yastıklarınıda sökmüştü diye hatırlıyorum.Sırf roll yapmak için bunlar.
Yarış vb düşüncen yoksa hiç uğraşılacak işler değil.Parasal açıdan da ciddi ücretlere mal olur.
Çok yazdım
xx
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
1. Fiberden kaput ve camurluk muayenede problem cikarir mi?
Muayenede problem çıkmaz çünki bunlar kontrol edilmiyor, öyle olsa anadol muayneden geçemezdi, ferrari muayneden geçemezdi,ayrıca Renault Meganda ön çamurluklar Plastik.
2. Yarislarda kullaniyorlarsa vardir bir hikmeti, toplamda/parca basina kac kilo fark eder sizce?
Ö kaput Grand Vitarada 17 Kg gibi, Fiber olsa 8 Kg Gibi olur (Tahmin) Esas yükü tutan kapılar her biri 35-40 Kg ayyvan gibin JLX de daha hafif ama 30 Kg aşağı değildir. Arka kapı +stepne için 70Kg demişlerdi, Benim stepne 32 Kg kapı+cam düşün..
3. Yine yarislarda kullaniliyorsa bunlari yapan yer yada haziri var midir?
Becce yapıyordu diye duymuştum..yada yapanı biliyordur, yarışlarda komple kupa bile koyan var.
4. Kaca maal olur?
5. Sadece fiberden camurluk olur ama kaputa ek destek gerekabilir aliminyumdan
Aynen.Kaput esnemeleri için kılıçlamasına(Dikine) aluminyum profil gerekir.Hatta basit bir aluminyum şasi üzeri fiber iyi olur.
6. Maliyet-performans (hafiflik=HP=Serilik=Dusuk agirlik merkezi..) iliskisi goz onune alindiginda deger mi?
Araca komple gireceksen ve uzun yıllar kullanacaksan+kendin yapacaksan değer.
7. Bu kombinasyona bagaj kapagi/kapisini da eklemek ne kadar mantikli olur? yada yapilabilir mi? (trafikte kullanmaya uygun olarak)
Eklemessen olmaz
8. Bagajida yaparsak stepne icin yapilacak demir aparat (tampona yada direk saseye bagli) kilo farkini kapatir mi?
Fiber bağaj kapısı stepne taşımaz, demir aparat + stepe geri gelecekse 5-10 Kg arası tasarruf olur, o işçilige değermi?
9. Bu parcalari kalip alarak urettigimizde parca basina ne kadar zaman alir? (kac gun arabasiz kalacam )
Her bir parça için kalıp alıp sonra bu kalıplara yeniden fiber dökümü olacak. Hiç ara vermeden ve uygun atölyede yaparsan 3-4 gün kalıplar biter. 2-3 gün dökümler
macun zımpara 1 Hafta + boya kurutma vernik vs vs..1 Hafta da onlar sürer.
10. Burayi da siz doldurun.......
Atölye:Tüm bunların yapımı için bir atölye gerekli, polyester fena koku ve kafa yapar,
Kalıp:kalıp almak tecrübe ister, iyice wax ve üzeri polyester ister, kalıplarında üzerine şasi kurman gerekir 150x150 ön kaput kalıbu fena esner, altına ahşap veya metal karkas ister hiç esnemeyecek.
Döküm:Sonra bu kalıpları wax yapıp (yapışmaz ince katman) içine fiber ve elyaf ile kaput çamurluk dökeceksin, içlerine aluninyum destekler yerleştirip donnduracaksın, sağlam yapacaksın...
Temizlik Kalıptan çıkan parçaları zımpara motoru ile temizleyeceksin,
Macunlama: Kalıptan çıkan tüm fiber parçaları, kaba polyester macun ile sıyıracaksın, zımpara temizlik, yeniden macun, zımpara temizlik, son kat yoklama macunu, zımpara . (fena toz pislik olacak)
Boyama: Temizlik ve kurutma sonrası astarkat, yoklama macunu, astar kat ve asıl kat boya uyugulaması.
Montaj Parçaların yerinde montajı..
Muayenede problem çıkmaz çünki bunlar kontrol edilmiyor, öyle olsa anadol muayneden geçemezdi, ferrari muayneden geçemezdi,ayrıca Renault Meganda ön çamurluklar Plastik.
2. Yarislarda kullaniyorlarsa vardir bir hikmeti, toplamda/parca basina kac kilo fark eder sizce?
Ö kaput Grand Vitarada 17 Kg gibi, Fiber olsa 8 Kg Gibi olur (Tahmin) Esas yükü tutan kapılar her biri 35-40 Kg ayyvan gibin JLX de daha hafif ama 30 Kg aşağı değildir. Arka kapı +stepne için 70Kg demişlerdi, Benim stepne 32 Kg kapı+cam düşün..
3. Yine yarislarda kullaniliyorsa bunlari yapan yer yada haziri var midir?
Becce yapıyordu diye duymuştum..yada yapanı biliyordur, yarışlarda komple kupa bile koyan var.
4. Kaca maal olur?
5. Sadece fiberden camurluk olur ama kaputa ek destek gerekabilir aliminyumdan
Aynen.Kaput esnemeleri için kılıçlamasına(Dikine) aluminyum profil gerekir.Hatta basit bir aluminyum şasi üzeri fiber iyi olur.
6. Maliyet-performans (hafiflik=HP=Serilik=Dusuk agirlik merkezi..) iliskisi goz onune alindiginda deger mi?
Araca komple gireceksen ve uzun yıllar kullanacaksan+kendin yapacaksan değer.
7. Bu kombinasyona bagaj kapagi/kapisini da eklemek ne kadar mantikli olur? yada yapilabilir mi? (trafikte kullanmaya uygun olarak)
Eklemessen olmaz
8. Bagajida yaparsak stepne icin yapilacak demir aparat (tampona yada direk saseye bagli) kilo farkini kapatir mi?
Fiber bağaj kapısı stepne taşımaz, demir aparat + stepe geri gelecekse 5-10 Kg arası tasarruf olur, o işçilige değermi?
9. Bu parcalari kalip alarak urettigimizde parca basina ne kadar zaman alir? (kac gun arabasiz kalacam )
Her bir parça için kalıp alıp sonra bu kalıplara yeniden fiber dökümü olacak. Hiç ara vermeden ve uygun atölyede yaparsan 3-4 gün kalıplar biter. 2-3 gün dökümler
macun zımpara 1 Hafta + boya kurutma vernik vs vs..1 Hafta da onlar sürer.
10. Burayi da siz doldurun.......
Atölye:Tüm bunların yapımı için bir atölye gerekli, polyester fena koku ve kafa yapar,
Kalıp:kalıp almak tecrübe ister, iyice wax ve üzeri polyester ister, kalıplarında üzerine şasi kurman gerekir 150x150 ön kaput kalıbu fena esner, altına ahşap veya metal karkas ister hiç esnemeyecek.
Döküm:Sonra bu kalıpları wax yapıp (yapışmaz ince katman) içine fiber ve elyaf ile kaput çamurluk dökeceksin, içlerine aluninyum destekler yerleştirip donnduracaksın, sağlam yapacaksın...
Temizlik Kalıptan çıkan parçaları zımpara motoru ile temizleyeceksin,
Macunlama: Kalıptan çıkan tüm fiber parçaları, kaba polyester macun ile sıyıracaksın, zımpara temizlik, yeniden macun, zımpara temizlik, son kat yoklama macunu, zımpara . (fena toz pislik olacak)
Boyama: Temizlik ve kurutma sonrası astarkat, yoklama macunu, astar kat ve asıl kat boya uyugulaması.
Montaj Parçaların yerinde montajı..
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Othar'im tüm bu işlemleri bizzat yaptığımdan detaylı yazdım, pis iştir, mutlaka atölye gerektirir.
Site Admin
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Fiber işi zahmetlidir Othar.. Hiç girme... Artı olarak araçta rollcage falan olmadan hiç bu işlere girme. Fiber sağlam olur ama bu işi iyi yapanın elinden çıkarsa. Yoksa birkaç sene içerisinde yamulur, bozulur, su çeker, bildiğin saman olur.
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Hepinize değerli bilgilerinden dolayı teşekkür ederim.
Engin jant işi ne yazıkki bizim jlxlerde hatta suzilerde biraz problemli, ek olarak alt kısımdan kilo kaybetmek yüksek araçta çok mantıklı gelmiyor bana, ağırlık merkezi sebebiyle..
Benimki aracın asfalt performansını (yol tutuş + serilik) artırma çabasıda denebilir ek olarak çamurda hafif olmak işe yarıyor.. yani sadece offroad amaçlı değil bu düşünce.
Oğuz abi full kupa bana gelmez, bu benim tek aracım. Trafikte vs. kullanıyorum o sebeple fazla konfordan vazgeçemem şimdilik.
Hakan abi yapım süreci ile ilgili bilgim var ki zaten ben bulaşmam ne öle bir atölyem var nede zamanım ama videoda boya ve macun işin hizli çözmeye yarayan malzemeler kullanılıordu, kalıba dökülen fiber, çıkarıldığında boyalı gibi çıkmıştı.. etrafı dışında.. hazırı varsa düşünürüm.. Kapıları bende düşündüm aslında olabilir fakat cam tesisatını (otomatik) sökmedikten sona çok fark etmez gibi geliyor, pleksiglass vs kullanmak lazım ki o da bana uymaz, trafikte kullandığım için..
Koray, sadece ağırlık atmayı planladığımdan yani kaput çamurluk ve belkide bagaj kapağı.. Bu sebeple roll cage e gerek olacağını düşünmemiştim.. Bu arada senle de konuşmayı planlıyordum bu konuyu, cevap verdiğin için teşekkürler.
Peki fiber zor meşakatli ve düzgün yapılmadığında uzun zamanlı diil.. Plastik yapsak? senin dodikler gibi
Bu arada ben çok extrem bi durum olmadıkça bu aracı satmayı düşünmüyorum... Hem çok seviyorum (hanım duymasın ) hem de motor yeni yapıldı şanzıman yeni değişti, alt takim yeni sayılır (becce kit) bi tek difransiyeller ve akslar orjinal, ki difransiyelerde ayna mahrutiler değişti, arkada kilit var, kısaca arka diff de nerdeyse yeni...
Engin jant işi ne yazıkki bizim jlxlerde hatta suzilerde biraz problemli, ek olarak alt kısımdan kilo kaybetmek yüksek araçta çok mantıklı gelmiyor bana, ağırlık merkezi sebebiyle..
Benimki aracın asfalt performansını (yol tutuş + serilik) artırma çabasıda denebilir ek olarak çamurda hafif olmak işe yarıyor.. yani sadece offroad amaçlı değil bu düşünce.
Oğuz abi full kupa bana gelmez, bu benim tek aracım. Trafikte vs. kullanıyorum o sebeple fazla konfordan vazgeçemem şimdilik.
Hakan abi yapım süreci ile ilgili bilgim var ki zaten ben bulaşmam ne öle bir atölyem var nede zamanım ama videoda boya ve macun işin hizli çözmeye yarayan malzemeler kullanılıordu, kalıba dökülen fiber, çıkarıldığında boyalı gibi çıkmıştı.. etrafı dışında.. hazırı varsa düşünürüm.. Kapıları bende düşündüm aslında olabilir fakat cam tesisatını (otomatik) sökmedikten sona çok fark etmez gibi geliyor, pleksiglass vs kullanmak lazım ki o da bana uymaz, trafikte kullandığım için..
Koray, sadece ağırlık atmayı planladığımdan yani kaput çamurluk ve belkide bagaj kapağı.. Bu sebeple roll cage e gerek olacağını düşünmemiştim.. Bu arada senle de konuşmayı planlıyordum bu konuyu, cevap verdiğin için teşekkürler.
Peki fiber zor meşakatli ve düzgün yapılmadığında uzun zamanlı diil.. Plastik yapsak? senin dodikler gibi
Bu arada ben çok extrem bi durum olmadıkça bu aracı satmayı düşünmüyorum... Hem çok seviyorum (hanım duymasın ) hem de motor yeni yapıldı şanzıman yeni değişti, alt takim yeni sayılır (becce kit) bi tek difransiyeller ve akslar orjinal, ki difransiyelerde ayna mahrutiler değişti, arkada kilit var, kısaca arka diff de nerdeyse yeni...
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Rollcage işini hififletmek amaçlı yapılacak olan fiberin dayanımı aracın kendi sacından daha az olacaktır diye söyledim(işçilik, kullanılan malzeme, vb... işler için işi bilen bir fiberci bulman lazım) Özellikle normal fiberglass elyaf ve reçine kullanımında.
Eğer paraya kıyıp karbon elyaf veya kevlar kullanıp bu elyafa uygun reçineler ve imalat teknikleri kullanırsan kuş gibi bir vitaran olabilir. Karda yürür iz bırakmaz hesabı
Plastik için büyüüüüüüükkk kalıp paraları lazım Sırf kaput için iki tane vitara parası lazım
Eğer paraya kıyıp karbon elyaf veya kevlar kullanıp bu elyafa uygun reçineler ve imalat teknikleri kullanırsan kuş gibi bir vitaran olabilir. Karda yürür iz bırakmaz hesabı
Plastik için büyüüüüüüükkk kalıp paraları lazım Sırf kaput için iki tane vitara parası lazım
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Koray plastik kalıpları fenaaa pahalı dimi
Site Admin
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
İmalat tekniğine göre değişiyor abi. Ama en hesaplısı bile fiber kalıbın onlarca katı... + çalışacak makina + diye gidiyor
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Bu aralar vitaralar pahali eski fiyat mı yeni fiyat mı bide ) işin şakası tabi..
Sanırım şimdilik bu işi rafa kaldıracam.. Ama olurda bu işi düşünen olursa diye söyliim, ilerde kaporta parçalarında sıkıntı yaşanmaya başlanıcak, malum araçlar 15 senelik olmaya başladı.. şimdiden yatırım yapıp belli parçaları plastik veya muadili bir şekilde üretime başlamak karlı olabilir gibi.. CarbonFiber de olur.. Kalıp için aracımın parçalarını bağışlayabilirim. (karşılığında malzeme maliyetine yeni parçaları alırım)
Hadi biriniz yapında bende kaput, kapı, çamurluk vs. alayim
Bu arada rollcage bende istiyorum tabi arazide kafamda rahat olur ama oda ekstra ağırlık yapar, carbonfiberden imal edilemez mi??
Sanırım şimdilik bu işi rafa kaldıracam.. Ama olurda bu işi düşünen olursa diye söyliim, ilerde kaporta parçalarında sıkıntı yaşanmaya başlanıcak, malum araçlar 15 senelik olmaya başladı.. şimdiden yatırım yapıp belli parçaları plastik veya muadili bir şekilde üretime başlamak karlı olabilir gibi.. CarbonFiber de olur.. Kalıp için aracımın parçalarını bağışlayabilirim. (karşılığında malzeme maliyetine yeni parçaları alırım)
Hadi biriniz yapında bende kaput, kapı, çamurluk vs. alayim
Bu arada rollcage bende istiyorum tabi arazide kafamda rahat olur ama oda ekstra ağırlık yapar, carbonfiberden imal edilemez mi??
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Othar ım, garajda yapılacak olsa yardım etmek isterdim fakat Mehmet abi de görmüştüm, hem çok zahmetli hem de sağlam değil demişti. Ayrıca Murat usta da aynı şekilde ifade etmişti.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Othar rollcage i bambudan yap hem hafif hem sağlam
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Sağlamlık çok önemlimi düşünüyorum sonuçta bu kaput ve çamurluk işi.. yani zaten aracın şasesi var, allah korusun kaza anında bu parçaların kırılması, yamulup gücü içeri veya farklı yerlere yansıtmasından daha iyidir gibi geliyor, sonuçta kaput yada çamurluk kazada beni korumayacaktır diye düşünüyorum..
Ama şimdilik dediğin gibi zahmetinden dolayı sadece hayal aşamasında..
İlkerim valla bambu iyi fikir ama bende böçek tiki var, o yüzden bambu sakat olur gibi
Ama şimdilik dediğin gibi zahmetinden dolayı sadece hayal aşamasında..
İlkerim valla bambu iyi fikir ama bende böçek tiki var, o yüzden bambu sakat olur gibi
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Rus malı gaz kılıklı bi arac..
aaa bu suzuki imiş.. bunu muçidi capon görse bu degil der..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-a ... 3843/detay
ne verelim abime bu olurmu..
aaa bu suzuki imiş.. bunu muçidi capon görse bu degil der..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-a ... 3843/detay
ne verelim abime bu olurmu..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Bu bizim Ali Günpayın aracı, bu araçlar birçok Rallide yarıştı, 1.2.3. gibi dereceleri var sağlamdır, altı suzuki, süspansiyon vs baya extrem.. tabi görüntü yaratık gibinn o ayrı..
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Hakan abi goruntu sorun diil ben severim bocekleri de bu arac sol onden kazali bi resimde fari yok, sona takmislar tekrar
Bu olur olmasina Oguz abim de trafikte biraz sesli olur gibim.. Bide hatun tatil dedimi bununla gidilmez sanirsam kopeklerimize yer yok arkada
Bu olur olmasina Oguz abim de trafikte biraz sesli olur gibim.. Bide hatun tatil dedimi bununla gidilmez sanirsam kopeklerimize yer yok arkada
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
özcan ustaya bi sorsan yarışçıdan kalma,cıkma kapı baca bişi olabilir istediğin bişi.. vs
olursa hazır alır cuk takarsın..
olursa hazır alır cuk takarsın..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Oguz Abim o zaman Ozcan ustanin iletisim bilgileri varsa yada yer tarifi alabilirmiyim senden?
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
Sen sahibinden temiz boyasız kazasız RALLİ filanmı aracımı arıyorsunothar yazdı:Hakan abi goruntu sorun diil ben severim bocekleri de bu arac sol onden kazali bi resimde fari yok, sona takmislar tekrar Bu olur olmasina Oguz abim de trafikte biraz sesli olur gibim.. Bide hatun tatil dedimi bununla gidilmez sanirsam kopeklerimize yer yok arkada
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
yaw alt tarafı kaputu ve çamurlukları değişmek istedik konu ralliye geldi
piyango vs. çıkarsa o zaman kazasız boyasız bakarım o ayrı tabe
Ama yok ben kendi aracımı çok seviyorum (nazar değdirecem sonunda..) Bu sebeplede daha efektif ve kullanılabilir olsun istiyorum kısacası..
Bide ilerde öne vinç koyduğumda (29 şubata göz diktim ) o ağırlı kompanse etsin diye ağır atma niyetindeyim..
2. araç alana kadar araç içinden başka ağırlık çıkartamam..
He sepeti de sökmeyi düşünüyorum bu arada.. Zaten sisler sorun oluomus .. ilerde kaputa 20" led bi tane ve 2 tanede tampona ek yaparım biter.. Arkayada geriye bağlı led koyucam ucuz yollu çalışma lambası niyetine, içeride bi tane daha kuvetli bağlarım aşşağa bakan kapıyı açınca yanar işte.. Seyahat olursa da sepeti takarım yerine
piyango vs. çıkarsa o zaman kazasız boyasız bakarım o ayrı tabe
Ama yok ben kendi aracımı çok seviyorum (nazar değdirecem sonunda..) Bu sebeplede daha efektif ve kullanılabilir olsun istiyorum kısacası..
Bide ilerde öne vinç koyduğumda (29 şubata göz diktim ) o ağırlı kompanse etsin diye ağır atma niyetindeyim..
2. araç alana kadar araç içinden başka ağırlık çıkartamam..
He sepeti de sökmeyi düşünüyorum bu arada.. Zaten sisler sorun oluomus .. ilerde kaputa 20" led bi tane ve 2 tanede tampona ek yaparım biter.. Arkayada geriye bağlı led koyucam ucuz yollu çalışma lambası niyetine, içeride bi tane daha kuvetli bağlarım aşşağa bakan kapıyı açınca yanar işte.. Seyahat olursa da sepeti takarım yerine
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
modako sanayi sitesinin bi kapısının karşı sokagı imiş..hiç gitmedim bilmiyorum..
anadolu yakası ofroytçularının bilecegi bi durum..
anadolu yakası ofroytçularının bilecegi bi durum..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Fikrim Geldi!! - Fiberglass Kaput, Camurluk..
hmm ok o zaman anneye ugradığım bi gün gidilecek o zaman teşekkürler.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir