Rock Buggy Proje
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Rock Buggy Proje
merhabalar, konu daha fikir aşamasında olduğundan dolayı yapım hikayelerine değilde buraya açtım.
İki seneden beri sürekli uzaktan takip ettiğim bi konu "buggy" . ne yapmaya bir türlü karar veremedim normal profil şaseden düşündüm hız yapabilsin diye piranha buggy madlandbuggy tarzı şeyler ama nedense çok ısınamadım. böyle birşey yapıcaksam hızdan çok uçmak isterim atlayıp zıplamak geçilmeyecek kayaların üzerinden geçmek vs
daha sonra Amerika'da daha çok üretilmekte olan rock buggy tarzı yapımlar gördüm beni tatmin etti videolar ama sorun türkiyede bu tarzda bir üretim yok Antalya'da biri uğraşıyor ama oda bukadar ileri çapta değil sonra İstanbul'da şaban usta var oda as250 den yapmış sanırım çok güzel bir çalışma ama motor daha büyük birşeyi hakediyor bu proje.
karar veremediğim yer ise bi araç bulup onu parçalayıpmı yapsam mesela cj5, samuraı dodge vs gibi veya sıfırdan şaseyedemi kendim girsem. her nekadar bi araç alsamda alt yapı komple değişecek motor değişecek mesela özellikle istediğim arka tekerlerede hareket vermek sabit değil dönebilmeli. ama bu nasıl sağlanacak yakında bi buggy yokki gidip altına üstüne bakalım resimlerden anladığım kadarıyla hidrolik sistem yapmışlar.
bu projenin ucu çok açık sonuçta buggy bütün farklı parçaların bir araya getirerek en iyiyi üretmek anlamına geliyor bence.
mesela bi projede gördüm fren diskini şafta koymuşlardı direk şaftan durduruyordu. hangi şanzıman hangi difrensiyel kullanılmalı. benm düşüncem defender difransyelleri mesela çok iyi diye biliyorum?
herkesin düşüncelerini almak istiyorum bu projeye bilgi olarak çok hazır değilim bugün yarın başlayacağım bir proje değil ilk önce bütün meteryalleri toplayıp çizimleri bitirip öyle başlamayı düşünüyorum.
herkese düşünceleri için şimdiden teşekkür ediyorum
bikaç örnek
ve en sonundaki favorim Tim Cameron
İki seneden beri sürekli uzaktan takip ettiğim bi konu "buggy" . ne yapmaya bir türlü karar veremedim normal profil şaseden düşündüm hız yapabilsin diye piranha buggy madlandbuggy tarzı şeyler ama nedense çok ısınamadım. böyle birşey yapıcaksam hızdan çok uçmak isterim atlayıp zıplamak geçilmeyecek kayaların üzerinden geçmek vs
daha sonra Amerika'da daha çok üretilmekte olan rock buggy tarzı yapımlar gördüm beni tatmin etti videolar ama sorun türkiyede bu tarzda bir üretim yok Antalya'da biri uğraşıyor ama oda bukadar ileri çapta değil sonra İstanbul'da şaban usta var oda as250 den yapmış sanırım çok güzel bir çalışma ama motor daha büyük birşeyi hakediyor bu proje.
karar veremediğim yer ise bi araç bulup onu parçalayıpmı yapsam mesela cj5, samuraı dodge vs gibi veya sıfırdan şaseyedemi kendim girsem. her nekadar bi araç alsamda alt yapı komple değişecek motor değişecek mesela özellikle istediğim arka tekerlerede hareket vermek sabit değil dönebilmeli. ama bu nasıl sağlanacak yakında bi buggy yokki gidip altına üstüne bakalım resimlerden anladığım kadarıyla hidrolik sistem yapmışlar.
bu projenin ucu çok açık sonuçta buggy bütün farklı parçaların bir araya getirerek en iyiyi üretmek anlamına geliyor bence.
mesela bi projede gördüm fren diskini şafta koymuşlardı direk şaftan durduruyordu. hangi şanzıman hangi difrensiyel kullanılmalı. benm düşüncem defender difransyelleri mesela çok iyi diye biliyorum?
herkesin düşüncelerini almak istiyorum bu projeye bilgi olarak çok hazır değilim bugün yarın başlayacağım bir proje değil ilk önce bütün meteryalleri toplayıp çizimleri bitirip öyle başlamayı düşünüyorum.
herkese düşünceleri için şimdiden teşekkür ediyorum
bikaç örnek
ve en sonundaki favorim Tim Cameron
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 11 Eyl 2014 19:16
- Konum: Bartın
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Ilk başta rc benzinli model bir buggy alıp gözlemleyin inceleyin derim bence fikir olarak yardimci olacağını düşünüyorum.simdiden allah kolaylik versin.
2005 GRAND VİTARA 3K OTOMATİK
OPEL COMBO
TRAXXAS T-MAXX
haya'T' ile haya'L' arasındaki tek fark "TL"
18.12.1987 BARTIN/KIRTEPE
OPEL COMBO
TRAXXAS T-MAXX
haya'T' ile haya'L' arasındaki tek fark "TL"
18.12.1987 BARTIN/KIRTEPE
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Cemal konu çok uzun iki satır yazsak olmaz, ayrıca benimde çok tecrübem yok..hafta başı yoğunum, biraz yazılıp çizilsin ara ara yorum girerim. Ancak olmayan bir şeyi sıfırdan yapmak, arge aşamaları, kırılma dökülme, uyumsuz, şanzuman defransiyel ayna mahruti lastik çapları motor devirleri..bu iş hem tecrübe hemde ciddi arge ister..işin zor..birde arka taraf içinde hareketli aks demişsin oda kolay değil..Türkiyede yapan bir kaç usta görmüştüm..ama kimm nerede dersen.. Bence bir prototip çiz planla..lastik çaplarını belirle, motor gücü, artikülasyon detaylarını kaba taslak yap ortaya koy..istersen onun üzerine birşeyler söylemeye çalışalım..kolay gelsin, baya zor iş..
Site Admin
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
çok konuşmak bilgi toplamak yapıp kırmak yeniden yapmak gerektiren bir proje, hafta sonu biraz bilgi topladım daha önceden üniv okurken bikaç proje çizmiştim onları buldum.
-motor olarak gönül ister 600 700 beygirlik canavarlar almak ama türkiyede bulmak çok zor bulsan parça derdi daha bir sıkıntı. eskiden bunun daha küçüğü için çizdiğim bir projede subaru wrx 2,5 350 beygirlik motoru not düşmüşüm güzel bir seçenek ve kendine uyumlu direk 4x4 şanzımanıda var.
-lastikler bu motora bence 35" ideal amerikadakiler 42-44 kullanıyor ama bu motor çekermi onu pek bi fikrim yok.
-difransiyel izmitte bir hurdacıda çıkma yığınla defender dif var 2 tane hareketli ön dif alıp kullanmayı planlıyorum. ama yerden yükselklik açmak için acaba diyorum dif dişlilerden sonra keseyim mafsalla tekere ulaştırayım orayıda süspansiyonla yükselteyim?
-gelelim en zor kısım arka hareket iki tekeri gergi çubuğuyla(normal gergi çubuğunda daha kalın ve sağlam olmalı) birbirine sabitleyip direk ortadan gergi üzerine hidrolik sistem yapmayı düşünüyorum bunuda yönetmek için bir kol yapılır ama düşüncem tırmanırken bunu sağ yoda sol yaptın diyelim bunu düzeltmek için arkaya bakma fırsatın olmayacak.büyük bir handikap. Okuldayken bir pres projesinde şöyle bir sistem görmüştüm sağa yada sola pres yapması için düğmeye basman yeterliydi ama düğmeyi bıraktığında direk referansa dönüyordu. bu projeyi hocalarımdan istedi inşallah bulabilirler yoksa oturup bununla uğraşıcam
-şase zaten çelik çekme borudan direk istediğin şekili verip yapılacak en kolay kısmı gibi ölçüyüde lastikler arası uzunluk gibi bunları cj5 şasesini örnek almak istiyorum daha önce bir abimizde demişti off road için çok ideal ölçülere sahip diye.
-motor olarak gönül ister 600 700 beygirlik canavarlar almak ama türkiyede bulmak çok zor bulsan parça derdi daha bir sıkıntı. eskiden bunun daha küçüğü için çizdiğim bir projede subaru wrx 2,5 350 beygirlik motoru not düşmüşüm güzel bir seçenek ve kendine uyumlu direk 4x4 şanzımanıda var.
-lastikler bu motora bence 35" ideal amerikadakiler 42-44 kullanıyor ama bu motor çekermi onu pek bi fikrim yok.
-difransiyel izmitte bir hurdacıda çıkma yığınla defender dif var 2 tane hareketli ön dif alıp kullanmayı planlıyorum. ama yerden yükselklik açmak için acaba diyorum dif dişlilerden sonra keseyim mafsalla tekere ulaştırayım orayıda süspansiyonla yükselteyim?
-gelelim en zor kısım arka hareket iki tekeri gergi çubuğuyla(normal gergi çubuğunda daha kalın ve sağlam olmalı) birbirine sabitleyip direk ortadan gergi üzerine hidrolik sistem yapmayı düşünüyorum bunuda yönetmek için bir kol yapılır ama düşüncem tırmanırken bunu sağ yoda sol yaptın diyelim bunu düzeltmek için arkaya bakma fırsatın olmayacak.büyük bir handikap. Okuldayken bir pres projesinde şöyle bir sistem görmüştüm sağa yada sola pres yapması için düğmeye basman yeterliydi ama düğmeyi bıraktığında direk referansa dönüyordu. bu projeyi hocalarımdan istedi inşallah bulabilirler yoksa oturup bununla uğraşıcam
-şase zaten çelik çekme borudan direk istediğin şekili verip yapılacak en kolay kısmı gibi ölçüyüde lastikler arası uzunluk gibi bunları cj5 şasesini örnek almak istiyorum daha önce bir abimizde demişti off road için çok ideal ölçülere sahip diye.
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- cavitpekdemir
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1782
- Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Cemal tehlikeli sularda yüzüyorsun bu akıntı insanı nereye götürür bilinmez benden bu ka
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
bu proje için çok uyarıyorlar girme diye ama bakalım bi hırs yaptım
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Cemal sanırım burada ilklerden söz ediyoruz.
Yanlış bilmiyorsam İsoff Challange ta bir buggy var ve yapan kişi Tahincioğlu.
Hatırladığım kadarı ile ilk defa son yarışta finish görebildi...
Heves kırmak veya olumsuz konuşmak gibi de olabilir fakat bu sektörde yer alan kişinin dahi halen stabil hale getiremediği uygulama bence risk ihtiva ediyor.
Hakan abinin dediklerine katılıyor ve kolay gelsin diyorum.
Yanlış bilmiyorsam İsoff Challange ta bir buggy var ve yapan kişi Tahincioğlu.
Hatırladığım kadarı ile ilk defa son yarışta finish görebildi...
Heves kırmak veya olumsuz konuşmak gibi de olabilir fakat bu sektörde yer alan kişinin dahi halen stabil hale getiremediği uygulama bence risk ihtiva ediyor.
Hakan abinin dediklerine katılıyor ve kolay gelsin diyorum.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Deniz abi dediğin gibi çok sıkıntılı bir proje ve hala ülkemizde oturan bir araç yok konuştuğum kişiler hep sıkıntılarından bahsettiler heleki benim istediğim şekilde kimse yanaşmıyor bile bakalım hayırlısı kafamda deli sorular dönüyor
bu yaz sonuna kadar işler iyi giderse bütçemi toplarsam eğer yazın bitişinde projeye başlamayı planlıyorum ama bütün parçaları topladıktan sonra başlamayı düşünüyorum yarıda durup malzeme aramak çok heves kırıyor.
çizimleri ilerleyen günlerde ekleyeceğim daha birşeye benzemiyor ben bile bakınca bu neresi diyorum
bu yaz sonuna kadar işler iyi giderse bütçemi toplarsam eğer yazın bitişinde projeye başlamayı planlıyorum ama bütün parçaları topladıktan sonra başlamayı düşünüyorum yarıda durup malzeme aramak çok heves kırıyor.
çizimleri ilerleyen günlerde ekleyeceğim daha birşeye benzemiyor ben bile bakınca bu neresi diyorum
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- cenknalbantoglu
- Asteğmen
- Mesajlar: 2428
- Kayıt: 04 May 2014 23:30
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Bu kadar kapsamlı olmasa bile kaplunbağ kasasın şasesi ile bunu yapan bir abimizi tanıyorum.aracını ve marifetlerini bir defa gördüm 2 çeker olmasına rağmen arazide deli gibi gidiyordu.ona yetişmekte bayağı zorlanmıştım
Cenk Nalbantoglu
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
Yaş 46
0 rh-
2006 Grand Vitara 2.0 ile başladık
5.9 ZJ ile yola devam
L200 Blizzard
İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Cemal şöyle bir önerim olur...fotoğraftaki gibi bir Rock Buggy imalatı ciddi zor.. Ancak daha basit ve hemen yapılabilecek ve tecrübe verecek çalışma örneğim önerim şu olur..
Bir JLX 3 kapı ilk modellerden alıp şasini kullanıp süspansiyonu geliştirip (Göbekten süspansiyon, uzun tandır kolları, sabt ön aks gibi) bunun buggye çevrilmiş örnekleri var...bunu başarırsan ki yaparsın...bu sana ciddi fikir ve tecrübe sağlar..derim..sen nedersin...JLX'ten buggy çevrimleri var bir ara ben bile düşünmüştüm..oynamalık..
Bir JLX 3 kapı ilk modellerden alıp şasini kullanıp süspansiyonu geliştirip (Göbekten süspansiyon, uzun tandır kolları, sabt ön aks gibi) bunun buggye çevrilmiş örnekleri var...bunu başarırsan ki yaparsın...bu sana ciddi fikir ve tecrübe sağlar..derim..sen nedersin...JLX'ten buggy çevrimleri var bir ara ben bile düşünmüştüm..oynamalık..
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
sanırım dediğin gibi Hakan abi bi araçtan bozma bi buggy yapıp hem nerede ne eksik kalıyor ne yapılsa daha iyi olur görmek lazım. büyük motorlu araçlara çok daha bilgi ve tecrübeyle başlamak daha hayırlı gibi yarı yolda kalmamak için. şimdi ucuz yollu vitara yada samurai arayışına geçmek lazım
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Prototip olmadan asıl imalata geçilmez haci abiiii whuuu İlker'm Teknik destek verelim Cemal kardeşe
Site Admin
- oruga
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 922
- Kayıt: 19 Haz 2014 12:41
- İletişim:
Re: Rock Buggy Proje
Bu proje icin bi heyet toplayalim bence:)
Cemal ÖZKAN (oruga) / 1988 / Gebze / Arh+
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
ES ES 'li
2006 Grand Vitara DEV GRAND
traxxas summit 6x6
2016 Kral LX200
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir