Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Bilgilendirme için teşekkürler, bilgi her zaman önemlidir.
Site Admin
- tb2ndy
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 562
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:35
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Selamlar,
Bahse konu müşür bir termokupl kuvvetle muhtemel, kontrolünü şöyle yapacaksınız, bir ölçü aletini mV kademesine getirin, alçü aletinin problarını rastgele müşürün 2 ucuna bağlayın sonra çakmakla müşürü ısıtın ekranda bir değişim görüyorsanız ısıya bağlı müşürünüz sağlamdır.
Kolay gelsin
Elgin SAYINALP
Almaty-KAZAKHTAN
Bahse konu müşür bir termokupl kuvvetle muhtemel, kontrolünü şöyle yapacaksınız, bir ölçü aletini mV kademesine getirin, alçü aletinin problarını rastgele müşürün 2 ucuna bağlayın sonra çakmakla müşürü ısıtın ekranda bir değişim görüyorsanız ısıya bağlı müşürünüz sağlamdır.
Kolay gelsin
Elgin SAYINALP
Almaty-KAZAKHTAN
Elgin SAYINALP
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
- tb2ndy
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 562
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:35
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Selamlar,
Bu konuyu okudukdan sonra yapılan açıklamalar konu hakkında beni tekrar düşünmeye ve araştırmaya zorladı acaba bilgi eksikliği olabilir mi? diye, araç klimalarının (ve diğer tüm klimaların sulu chiller hariç) kapalı sistem olduğunu, ve araç (motor) soğutma sistemi ile hiç bir akrabağlığının olmadığını biliyordum.
Dolayısıyla buradaki müşürünün da klima sistemi ile alakalı olmadığını düşünüyorum, zira tam da termostat kabından ölçüm yapıyor bu motor soğutma sıvısı ile alakalı mutlaka ve aynı müşür daha önce kullandığım kliması olmayan Samurai'mde aynı yerdeydi. Kondanser içinde gezen gaz ile soğutma sıvısı farklı ısılarda, ve farklı soğutma aralıklarına ihtiyaç duyarlar, motor soğutma sıvısı ara ara soğutmaya ihtiyaç duyarken klima gazı kompresöre dönmeden önce mutlaka sürekli soğutulmak durumunda.
Benim düşüncem, kafamdaki bugüne kadar bildiğim çalışma sistemi bu şekilde.
Elgin SAYINALP
Almaty-KAZAKHSTAN
Bu konuyu okudukdan sonra yapılan açıklamalar konu hakkında beni tekrar düşünmeye ve araştırmaya zorladı acaba bilgi eksikliği olabilir mi? diye, araç klimalarının (ve diğer tüm klimaların sulu chiller hariç) kapalı sistem olduğunu, ve araç (motor) soğutma sistemi ile hiç bir akrabağlığının olmadığını biliyordum.
Dolayısıyla buradaki müşürünün da klima sistemi ile alakalı olmadığını düşünüyorum, zira tam da termostat kabından ölçüm yapıyor bu motor soğutma sıvısı ile alakalı mutlaka ve aynı müşür daha önce kullandığım kliması olmayan Samurai'mde aynı yerdeydi. Kondanser içinde gezen gaz ile soğutma sıvısı farklı ısılarda, ve farklı soğutma aralıklarına ihtiyaç duyarlar, motor soğutma sıvısı ara ara soğutmaya ihtiyaç duyarken klima gazı kompresöre dönmeden önce mutlaka sürekli soğutulmak durumunda.
Benim düşüncem, kafamdaki bugüne kadar bildiğim çalışma sistemi bu şekilde.
Elgin SAYINALP
Almaty-KAZAKHSTAN
Elgin SAYINALP
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Elgin hocam bilgilerinize aynen katılıyorum, Klima sistemi bağımsız ve kapalı devre bir sistem, aracım Elk. dizaynını genel olarak biliyorum, tahminim ise hararete karşı güvenlik amaçlı ek fan olarak kullanması yönünde...Termik sistemide bir arıza olursa, sıcak havada Termostat bir noktadan sonra sürekli açacak, radyatörde yetersiz olma noktasına gelecek, termik devreye girip sogutamadı, bu durumda o bölgedeki tek soğutma pervanesi klima fanı, bir müşir ile aktif edip radyatörü sogutmak fikri olabilir diye düşünüyorum..
Site Admin
- levent.
- Er
- Mesajlar: 71
- Kayıt: 21 Mar 2015 20:17
- Konum: Ankara - Çankaya
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
sayenizde bir konuyu daha öğrenmiş oldum, benim arabanın klima fanı motor çalıştığı andan itibaren çalışıyor, hemen müşürü kontrol edeyim.
Bilgilerini esirgemeyen herkese çok teşekkürler.
Bilgilerini esirgemeyen herkese çok teşekkürler.
Levent GÜRÜNLÜ - 1984 - 0 Rh (+) - Ankara
Suzuki Vitara 94 JLX 3 K (mazide kaldı)
Suzuki Vitara 94 JLX 3 K (mazide kaldı)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Levent ben tahminimi yazdım, öyle olamayadabilir, ancak, araç çalışınca klima fanı bende devreye girmiyor, klimayı açınca devreye girmesi lazım işi bilen bir elektrikiçiye veya servise kontrol ettir derim.
Site Admin
- tb2ndy
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 562
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:35
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Selamlar herkese tekrar,
Konu üzerinde bir de şu şekilde kafa patlatalım; motordan tahrik alan bir kaç eleman daha var, hidrolik direksiyon pompası (bazı araçlarda elektrikli özellikle VW grubunda) alternatör, özellikle alternatör kullanılan güce doğru orantılı olarak motora fazla yük bindiriyor, bu elemanların her birinde yüke bağlı hararet yapınca fanı aç diye bir müşür mü? var hayır, veya hararete paralel bu elemanların devreden çıkması söz konusu mu? hayır,
Dolayısıyla bu müşür kuvvetle muhtemel sadece motor soğutma suyu ile alakalı diye hala düşünüyorum.
Diğer tarafdan da müşür de canlı uç ve şase var yani daha önce de bahsettiğim gibi termokupl (on/off) şeklinde çalışıyor, şayet bu ECU üzerinden çalışan bir sensör olsaydı kıyaslama metodu ile (işlemci üzerinden) çalışmalıydı o zaman da sensör 3 bacaklı olup NTC veya PTC sınıfında olmalıydı (yani ısıya göre değeri artan veya azalan)
Bugün etrafımda Türkçe konuşacak birileri olmadığı için sanırım biraz fazla BAYGON yaptım affola
Elgin SAYINALP
Almaty-KAZAKHSTAN
Konu üzerinde bir de şu şekilde kafa patlatalım; motordan tahrik alan bir kaç eleman daha var, hidrolik direksiyon pompası (bazı araçlarda elektrikli özellikle VW grubunda) alternatör, özellikle alternatör kullanılan güce doğru orantılı olarak motora fazla yük bindiriyor, bu elemanların her birinde yüke bağlı hararet yapınca fanı aç diye bir müşür mü? var hayır, veya hararete paralel bu elemanların devreden çıkması söz konusu mu? hayır,
Dolayısıyla bu müşür kuvvetle muhtemel sadece motor soğutma suyu ile alakalı diye hala düşünüyorum.
Diğer tarafdan da müşür de canlı uç ve şase var yani daha önce de bahsettiğim gibi termokupl (on/off) şeklinde çalışıyor, şayet bu ECU üzerinden çalışan bir sensör olsaydı kıyaslama metodu ile (işlemci üzerinden) çalışmalıydı o zaman da sensör 3 bacaklı olup NTC veya PTC sınıfında olmalıydı (yani ısıya göre değeri artan veya azalan)
Bugün etrafımda Türkçe konuşacak birileri olmadığı için sanırım biraz fazla BAYGON yaptım affola
Elgin SAYINALP
Almaty-KAZAKHSTAN
Elgin SAYINALP
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
Ataşehir-İstanbul-Türkiye
VATAN SANA CANIM FEDA
NISSAN PATHFINDER R51-2008
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Ben de geçenlerde Aksiyon Suzuki servisi Murat ustadan öğrendim. O müşir motor harareti çok yükseldiğinde aracın soğutma sistemine takviye olsun diye klima fanını devreye sokan bir işlevi varmış.
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Selamlar,
bu müşür tek kablolu olup " açık / kapalı " şeklinde çalışıyor biraz daha açık anlatmaya çalışayım.
aracınızın motoru çalışırken radyatör ile motor arasındaki fan (su pompasına bağlı olan) mekanik olarak motor su sıcaklığına göre belli bir devirde çalışıyor, eğer su sıcaklığı artarsa fan göbeğindeki termik ( viscous fun clutch ) algıladığı ısı artışına göre fanın dönüşünü motor devrine göre kilileyip aracı soğutuyor.
hala daha motor su sıcaklığında yükselme devam ederse şu anda tam derecesini hatırlamıyorum ama 115 veya 120 c derece de işte bu müşür açık konuma geçip ECU 'ya - negatif (şase) elektrik göndererek klima radyatörü önündeki fanın motor suyunu soğutmaya yardımcı olması için devreye sokuyor aynı şekilde klima devrede ise klima kompresorünü yükü azaltmak için devre dışı bırakıyor.
anahtar 2. konumda açıkken (veya araç çalışırken de olabilir tam hatırlamıyorum) bahsedilen müşürün kablosunu çıkarıp şasiye değdirirseniz klima radyatörü önündeki elektrikli fanın çalışmaya başladığını görürsünüz.
Suzuki Vitaralarda harareti önlemek için düşünülmüş ek bir emniyet.
Yıllar önce kendi aracımda hararet problemi varken (conta yanıktı) klima radyatörü önündeki zavallı fanın da harareti önlemek için çalıştığını hatırlarım,
bu müşür tek kablolu olup " açık / kapalı " şeklinde çalışıyor biraz daha açık anlatmaya çalışayım.
aracınızın motoru çalışırken radyatör ile motor arasındaki fan (su pompasına bağlı olan) mekanik olarak motor su sıcaklığına göre belli bir devirde çalışıyor, eğer su sıcaklığı artarsa fan göbeğindeki termik ( viscous fun clutch ) algıladığı ısı artışına göre fanın dönüşünü motor devrine göre kilileyip aracı soğutuyor.
hala daha motor su sıcaklığında yükselme devam ederse şu anda tam derecesini hatırlamıyorum ama 115 veya 120 c derece de işte bu müşür açık konuma geçip ECU 'ya - negatif (şase) elektrik göndererek klima radyatörü önündeki fanın motor suyunu soğutmaya yardımcı olması için devreye sokuyor aynı şekilde klima devrede ise klima kompresorünü yükü azaltmak için devre dışı bırakıyor.
anahtar 2. konumda açıkken (veya araç çalışırken de olabilir tam hatırlamıyorum) bahsedilen müşürün kablosunu çıkarıp şasiye değdirirseniz klima radyatörü önündeki elektrikli fanın çalışmaya başladığını görürsünüz.
Suzuki Vitaralarda harareti önlemek için düşünülmüş ek bir emniyet.
Yıllar önce kendi aracımda hararet problemi varken (conta yanıktı) klima radyatörü önündeki zavallı fanın da harareti önlemek için çalıştığını hatırlarım,
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 21 Haz 2019 16:35
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 - Bu müşür ne bilen var mı ?
Allah Razı olsun hepinizden.
Benim klima fanı sürekli çalışıyordu. Bu sebepten klima da devreye girmiyordu, o kadar elektrikçiye gösterdim çözemedi motor sıcak ondan çalışıyor dediler, motor soğuyunca durur dediler, ama sabah ilk kontağı çevirmede bile çalışıyordu fan (hani motor sıcak diye çalışıyordu? ustalara göre öyle) meğerse hararet müşirinin soketi gevşekmiş müşiri temizleyip soketi sıkınca her şey düzeldi.
Benim klima fanı sürekli çalışıyordu. Bu sebepten klima da devreye girmiyordu, o kadar elektrikçiye gösterdim çözemedi motor sıcak ondan çalışıyor dediler, motor soğuyunca durur dediler, ama sabah ilk kontağı çevirmede bile çalışıyordu fan (hani motor sıcak diye çalışıyordu? ustalara göre öyle) meğerse hararet müşirinin soketi gevşekmiş müşiri temizleyip soketi sıkınca her şey düzeldi.
Mehmet Tapur Yaş / 35
Beylikdüzü / İSTANBUL
1998 Vitara JLX 1,6
Beylikdüzü / İSTANBUL
1998 Vitara JLX 1,6
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Google [Bot] ve 5 misafir