Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Oğuz Abicim, Sadece tabanı bulma ve komple değiştirme şansı var mı? Bulgaristan'a yarın bile giderim o sorun değil de, derdim kupayı kurtarmak, bunun kupası özel tasarım. Kupaya zarar gelecek diye kaynak yaptırmıyorum, sizin belirttiğiniz gibi ısınırsa bozulur sorunu ki çok doğru söylüyorsunuz. Kaynak yapılan yer pasta gibi düşüyor bir iki sene sonra. Elimle tuttum, gözümle gördüm bahsettiğiniz şeyi.
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Sonunda geçen yaz başladığım sökme ve temizlik işi bu yaz tatilinde sonuçlandı. Öncelikle yandaki çamurluk ve dodiklerin takıldığı kısımlar 2 parça halinde olduğunu anlayınca işim çok kolaylaştı. Ben kaporta üzerinde sökme takma işlemi yapılacağını düşünüyordum. Oysaki askılık kısmı kaportaya bağlanırken alt kısım kaportaya alttan kaynaklanıyormuş. Direk kaportanın görünen üst kısmına olmadığı için içim rahatladı.
Bir yıl boyunca gördüğüm her paslanmayı kazıdım, kendim kestim. Aslında başlayıp bitirmek için sürekli yapsaydım3-4 günde biterdi temizlik. Ama boş vakit buldukça, canım istedikçe yaptığımdan uzun sürdü. Her paslı ya da çürümüş bölümü kendim temizledim iyice. Oğuz abi'nin uyarılarını göz önünde bulundurarak kaportacıya içinde sadece şöför koltuğu olan bom boş araç götürdüm. Hatta kapı içlerini bile söktüm ki bir kazaya kurban gitmesin. Bütün vidalar bir kutu içinde wd-40 lanarak bekledi. Tabanı kaplayan zift tabakası dahil herşeyi söküp metal görünene kadar zımparaladım, fırçaladım.
Bir yıl boyunca gördüğüm her paslanmayı kazıdım, kendim kestim. Aslında başlayıp bitirmek için sürekli yapsaydım3-4 günde biterdi temizlik. Ama boş vakit buldukça, canım istedikçe yaptığımdan uzun sürdü. Her paslı ya da çürümüş bölümü kendim temizledim iyice. Oğuz abi'nin uyarılarını göz önünde bulundurarak kaportacıya içinde sadece şöför koltuğu olan bom boş araç götürdüm. Hatta kapı içlerini bile söktüm ki bir kazaya kurban gitmesin. Bütün vidalar bir kutu içinde wd-40 lanarak bekledi. Tabanı kaplayan zift tabakası dahil herşeyi söküp metal görünene kadar zımparaladım, fırçaladım.
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Ardından soyup soğana çevrilmiş araç kaportacıya gitti kaynakları yapıldı. Sökme takma işlemini özellikle ben yaptım ki bu sayede kaynak olarak yapılan herşeyi kontrol edebildim. Zaten sökerken çoğunlukla kırıyorlar, takarken aceleyle takıyorlar. Ben sakin sakin işi yaptım, kafam rahattı. Kaynaktan geldikten sonra yine zımparalayıp astar attım tabana. Bu iş için ey uygun yer kamplar. Çadır kenarında sıkıldıkça tozudukça atıyorsun kendini denize
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
İyice astarladıktan sonra birkaç gün kurumaya bıraktım. Sonra ıslak zımpara atıp güzelce temizledim tabanı
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Emniyet kemeri, kotuk askı bölümlerini ayrıca güçlendirdim onlara da astar attım
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Ardından Erkin Bey'in forumda yazdığı mesajdan aldığım ilhamla onu takip ederek boya işlemine başladım. İnsan kendi yapınca daha mı güzel oluyor ne ? Çiçek gibi oldu içi.
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Bütün kabloları tekrar bantlayıp koruma altına aldım sonra. Kapı içlerine önce branda ile kapattım sonra kabını taktım.
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Bu arada desteksiz itmeden kapanmayan sağ ön cama aküden direk bağlantı çektirdim. O da canavar gibi açılıp kapanmaya başladı.
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Sonra acil çürüme yapmasın diye sprey pütür alıp altı iyice kapattım. Asıl pütürü de yine forumda okuduğum yere götürüp attıracağım Topkapı da. Geriye halısını sermek kaldı ama önce keçe yerine ıslanınca suyu emmeyecek ve kokmayacak başka bir malzeme arıyorum. Taşyünü yada çatı kaplama malzemelerini araştırıyorum şu sıralar.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Wayy kızgibi olmuş derlerya elinize sağlık, güzel olmuş baya bir emek verilmiş..Keyfile baktım, paylaşım ve emekleri için teşekkürler.
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
kızma komşuna gelir başına dimişler..
vaktiyle Kuzey arkadaşıma kızmıştım böyle çürük çarık arac alınmaz kaportacı boyacı ugraşmaya gelmez adamın aklını alırlar diyem..
gittim çürük çarık bi toyota aldım bu kış ellemem de seneye yaz bi tırtıklarım derkene birden çoştu kaporta köpürmeye başladı..
boya üstüne bi vernik atmışlar o da ayrı bi dert her bi yerden sıyrılıp köpürüyor..
tüplü arabaya binmem mazotlunun tadını aldım diyem buji anahtarını filan hep v6'tıyla yolladıydım.. hemi tüplü hemi de accık çürüğü olan aracla güreşe başlıyçam..
düp deyince 8 yıllıkmış üstündeki simit düp..muayeneden geçmezmiş 800 kaymelerden bahsediyorlar..
beni uyuz etmiyçek..soyup suvana döndermiyçek ..işini adam gibi yapıçak..kaportacı lazım acil..
vaktiyle Kuzey arkadaşıma kızmıştım böyle çürük çarık arac alınmaz kaportacı boyacı ugraşmaya gelmez adamın aklını alırlar diyem..
gittim çürük çarık bi toyota aldım bu kış ellemem de seneye yaz bi tırtıklarım derkene birden çoştu kaporta köpürmeye başladı..
boya üstüne bi vernik atmışlar o da ayrı bi dert her bi yerden sıyrılıp köpürüyor..
tüplü arabaya binmem mazotlunun tadını aldım diyem buji anahtarını filan hep v6'tıyla yolladıydım.. hemi tüplü hemi de accık çürüğü olan aracla güreşe başlıyçam..
düp deyince 8 yıllıkmış üstündeki simit düp..muayeneden geçmezmiş 800 kaymelerden bahsediyorlar..
beni uyuz etmiyçek..soyup suvana döndermiyçek ..işini adam gibi yapıçak..kaportacı lazım acil..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- setnogrom
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 666
- Kayıt: 26 May 2014 13:02
- Konum: Alibeyköy-İST
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Son işlemlerle gerçekten harika olmuş,tekrar elinize sağlık.Aslında toplanmadan komple boyada yaptırabilseniz sıfır araç sahibi olursunuz.
Oğuz abi sanada hayırlı olsun ve kolay gelsin.Kaportacı önerilerini bende takip ediyorum.
xx
Oğuz abi sanada hayırlı olsun ve kolay gelsin.Kaportacı önerilerini bende takip ediyorum.
xx
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Sevgili Oğuz Abicim, bu aracı camiada bilinen tanınan bir arkadaşımızın tavsiyesi ve önerisi ile bir Beyin Cerrahı arkadaşımızdan aldım. Üstelik ucuza da değil ayırdığım bütçenin 2 misline. Yani ucuza falan getirmeye çalışmadım tam tersine bütçemi çok aştım düzgün bir araç alayım diye. Şansızlık mı, bahtsızlık mı bilemiyorum ama art niyet kesinlikle aramıyorum. Bir araç için koskoca beyin cerrahı böyle bir düzen içine girmez abi, girdiyse de helal olsun derim ne diyeyim artıkoguz1134 yazdı:kızma komşuna gelir başına dimişler..
vaktiyle Kuzey arkadaşıma kızmıştım böyle çürük çarık arac alınmaz kaportacı boyacı ugraşmaya gelmez adamın aklını alırlar diyem..
gittim çürük çarık bi toyota aldım bu kış ellemem de seneye yaz bi tırtıklarım derkene birden çoştu kaporta köpürmeye başladı..
boya üstüne bi vernik atmışlar o da ayrı bi dert her bi yerden sıyrılıp köpürüyor..
tüplü arabaya binmem mazotlunun tadını aldım diyem buji anahtarını filan hep v6'tıyla yolladıydım.. hemi tüplü hemi de accık çürüğü olan aracla güreşe başlıyçam..
düp deyince 8 yıllıkmış üstündeki simit düp..muayeneden geçmezmiş 800 kaymelerden bahsediyorlar..
beni uyuz etmiyçek..soyup suvana döndermiyçek ..işini adam gibi yapıçak..kaportacı lazım acil..
Ben bu Vitara'ya 2 yıl önce 21 bin lira verdim. Çeki demiri ruhsata işli değil, vinç bozuk çıktı, kaporta sağlam ama taban çürük... Bunları düşündüğümde çok büyük kazık yemişim... Ama... Araçta orjinal Becce kit var. Ayna mahruti değişimi var. Triger kayışı yeni. 30-9.5 MT lastikler üzerinde... Sırf bunları hesaplasam 11 bin lira ediyor. Yanlışım varsa düzeltin lütfen. Diğer aksesuarları saymıyorum vinç için tampon, tavan sepeti vb. gibi. Üstelik Grand Oto bile şaşırdı, 99 model Santana diyorum inanmadılar tek tek incelediler, böylesi Türkiye de görmedik dediler, ne tam japon ne tam ispanyol ikisinin tam ortasında melez bir araç. Dodiklerden, çamurluklardan, oval tavandan kendini belli ediyor zaten.
Araç üzerinde yok yok ama hepsi bozuk çıktı... CD player'ına kadar herşeyi ben tamir ettim. Çoğunu da forumda paylaştım zaten. En son Grand Oto'ya gittim, solda bilye boşluğu var diye, Poryo dan tutun balatasına, bilyesinden klima beynine kadar değiştirdik. Bilyalar yere saçıldı açtığında ki ben 3 ay önce bilyaları değiştirmiştim. Ben bu araçla 10 gün önce İzmir'den geldim. İşte son fatura alta ekledim..
Ağzım çok yandı ama ne yapayım Oğuz Abi. Benim de nasibim buymuş demek ki.. Yani bana kızma inan amacım sanayicisiyle uğraştırmayan bir araç almaktı. Bahtıma bu çıktı
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
"Ben bu aracı adam edicem" sevdası devam ediyor
En son tabana astar atıp taban boyası atmıştım kendim. Şimdi yeni aldığım taban yalıtım malzemesiyle kaplıyorum. Malzeme çok güzel hemen şekil alıyor, ancak narin yani üzerine mutlaka halı gerekiyor. Yalıtım bitsin halısı hazır zaten.
En son tabana astar atıp taban boyası atmıştım kendim. Şimdi yeni aldığım taban yalıtım malzemesiyle kaplıyorum. Malzeme çok güzel hemen şekil alıyor, ancak narin yani üzerine mutlaka halı gerekiyor. Yalıtım bitsin halısı hazır zaten.
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
[quote="Kuzey"]Bu arada desteksiz itmeden kapanmayan sağ ön cama aküden direk bağlantı çektirdim. O da canavar gibi açılıp kapanmaya başladı.
Bu hiç iyi bir fikir değilmiş. Devreleri karıştırıyor. Grand Oto'da söktük. Ayrıca aracın bazen niye titrediği ya da marş almadığı da ortaya çıktı. Filitreciye hava filtresi taktırırken filitreye bakmak için filtreyi söken çırak filitreyi bulamayınca filitre fişini geri takmayı unutmuş. Tekerleme gibi oldu ama takınca tekleme de düzeldi.
Neyse yine de mutluyum. En azından aksiyon gibi benden balata parası alıp balataları takmayı unutmadı. Üstüne kampana bijonlarını sıkmayı unutup beni ölüme yollamadı...
Ben mi salağım bilmiyorum ki.. Niye benim başıma geliyor bunlar..
Bu hiç iyi bir fikir değilmiş. Devreleri karıştırıyor. Grand Oto'da söktük. Ayrıca aracın bazen niye titrediği ya da marş almadığı da ortaya çıktı. Filitreciye hava filtresi taktırırken filitreye bakmak için filtreyi söken çırak filitreyi bulamayınca filitre fişini geri takmayı unutmuş. Tekerleme gibi oldu ama takınca tekleme de düzeldi.
Neyse yine de mutluyum. En azından aksiyon gibi benden balata parası alıp balataları takmayı unutmadı. Üstüne kampana bijonlarını sıkmayı unutup beni ölüme yollamadı...
Ben mi salağım bilmiyorum ki.. Niye benim başıma geliyor bunlar..
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Teşekkür ederim Engin Bey, kesinlikle haklısınız araç boya istiyorum diye bağırıyor. Ancak onu yaptırmadan önce her gece kaputun üzerine oturup yamultan gençlere bir çözüm bulmam gerekiyor. Ya da araca taş atan, çekiçle vurup arka kapının fiber kısmını kıran çocuklara..setnogrom yazdı:Son işlemlerle gerçekten harika olmuş,tekrar elinize sağlık.Aslında toplanmadan komple boyada yaptırabilseniz sıfır araç sahibi olursunuz.
Oğuz abi sanada hayırlı olsun ve kolay gelsin.Kaportacı önerilerini bende takip ediyorum.
xx
Kaputun üzerine dikenli bir kaplama bakıyorum. Kimse oturamasın diye. Şu sempten taşınana kadar boya yaptırmak istemiyorum bu nedenle..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Kısmetsizlik & Gutup ayusunun önünde kovalanmaca oynamada forumda üstüme tanımam derkene..
bana rakip çıktın .. hatta fark atmışsın. ben şimdik 2 nomero bilem degilim..
bende hiç bi zaman uçuza bi arac alıyım ordan burdan bişiler uydurup toplıyayım muhabbeti hiç yapmadım hayatımda.. Aksiyon konusunda memnun olan cok kişi var forumda ..sana denk gelmesi'de ilğinç..
bende mazotlumla ilk işim düştügünde 5 dakkalık işlere 5-15 gün sonra bakalım muhabbeti oldu..ya yarış zamanı ayaklarına dolandım ,yada çok işleri varkene
örnek vermek gerekirse bir vitaranın şanzımanını oto tamirçisi 1-2 saatte söküp anca takar en hızlı.. bunlar sadece suzi cip yaptıgına elleri cok alışmış 10 dakkada halledebiliyorlar..işi bilen insanla çalışıp 3 lira fazla vermeyide pek önemsemeyenlerdenim amma 3-5 senedir ayagım pek gitmiyor..
haa beni bide her tamirçi sevmez..o da var.. bk büçügü gibi aracın altında üstünde dolanırım.. civatayı acarkene sıkarkene ensesinde olurum nefesimi hisseder..ler genelde.. civatayı koparacakmı yalamamı etçek her bişeyi görürüm arasıra cıkar cart curt ederim..hop kırcan etcen yavvaşş felan diyen..yav şurdan neskayfe alda iç bi dinlen hesabı yaparlar hemen genelde uzaa hesabı.. olmaz beraber sonra içeriz i iş bitsin hele.. derim hep.. nerdeyse bi elimle yardım bilem etsemde beni bi sevemediler gitti..
hayatım boyunca bi aracı alıp 1-2 sene binip sıkılıp satmadım..kimi 100 tl kar görse 3 günde satıyor..her aracıma en az 4 yıl ve üstü binmişliğim vardır..
harcadıgım parayıda bi köşeye asla not bile almam.. hesap işleri hep canımı sıkar..
neticede içinde ben ve ailemin can'ını taşıyorum mantığı ile olaya bakarım..
son yıllarda merdiven tip şaseli + arazi şanzımanı olan araclar üretilmiyor..eldekinin kıymetini bilmeli merakında varsa kafana göre yapıp yıllarca binmeli..dir didim..
bana rakip çıktın .. hatta fark atmışsın. ben şimdik 2 nomero bilem degilim..
bende hiç bi zaman uçuza bi arac alıyım ordan burdan bişiler uydurup toplıyayım muhabbeti hiç yapmadım hayatımda.. Aksiyon konusunda memnun olan cok kişi var forumda ..sana denk gelmesi'de ilğinç..
bende mazotlumla ilk işim düştügünde 5 dakkalık işlere 5-15 gün sonra bakalım muhabbeti oldu..ya yarış zamanı ayaklarına dolandım ,yada çok işleri varkene
örnek vermek gerekirse bir vitaranın şanzımanını oto tamirçisi 1-2 saatte söküp anca takar en hızlı.. bunlar sadece suzi cip yaptıgına elleri cok alışmış 10 dakkada halledebiliyorlar..işi bilen insanla çalışıp 3 lira fazla vermeyide pek önemsemeyenlerdenim amma 3-5 senedir ayagım pek gitmiyor..
haa beni bide her tamirçi sevmez..o da var.. bk büçügü gibi aracın altında üstünde dolanırım.. civatayı acarkene sıkarkene ensesinde olurum nefesimi hisseder..ler genelde.. civatayı koparacakmı yalamamı etçek her bişeyi görürüm arasıra cıkar cart curt ederim..hop kırcan etcen yavvaşş felan diyen..yav şurdan neskayfe alda iç bi dinlen hesabı yaparlar hemen genelde uzaa hesabı.. olmaz beraber sonra içeriz i iş bitsin hele.. derim hep.. nerdeyse bi elimle yardım bilem etsemde beni bi sevemediler gitti..
hayatım boyunca bi aracı alıp 1-2 sene binip sıkılıp satmadım..kimi 100 tl kar görse 3 günde satıyor..her aracıma en az 4 yıl ve üstü binmişliğim vardır..
harcadıgım parayıda bi köşeye asla not bile almam.. hesap işleri hep canımı sıkar..
neticede içinde ben ve ailemin can'ını taşıyorum mantığı ile olaya bakarım..
son yıllarda merdiven tip şaseli + arazi şanzımanı olan araclar üretilmiyor..eldekinin kıymetini bilmeli merakında varsa kafana göre yapıp yıllarca binmeli..dir didim..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Ben de sizin gibi düşünüyorum Oğuz Abi, özellikle aracı sürekli dinlerim giderken en ufak bir seste ya ustayı ararım ya giderim. Yürüyen aksamı asla ihmal etmedim şimdiye kadar. Motoru diğer aksamları o kadar dert etmem en fazla yolda bırakır. Ama yürüyen aksam öyle değil, can taşıyoruz sonuçta.
Aksiyon konusunu 1 yıldır hiç açmamıştım. Ancak Grand Oto da balatayı değiştirmediğini görünce nevrim döndü. Çünkü o balata üzerine 1 saat konuştuk orda. Balataya kaynak yapılmış. Bak dedi can taşıyorsun bunu yapan bırak usta olmayı insan değil , 3 kuruşluk balata kaynakla düzeltilir mi? dedi. Almış aynı balatayı takmış oraya parasını aldığı halde. O kadar laf ettiği, insanlıktan çıkardığı ustadan ne farkı kaldı ?
Neyse 2 yıldır acı bir zevkle aracı düzeltmeye çalışıyorum çok da yol aldım bu konuda. Keşke daha detaylı öğrensem motora da bulaşsam Hani Hakan Bey dese mesela kurs açtık ücret şudur ilk başta ben yazılırım
Aksiyon konusunu 1 yıldır hiç açmamıştım. Ancak Grand Oto da balatayı değiştirmediğini görünce nevrim döndü. Çünkü o balata üzerine 1 saat konuştuk orda. Balataya kaynak yapılmış. Bak dedi can taşıyorsun bunu yapan bırak usta olmayı insan değil , 3 kuruşluk balata kaynakla düzeltilir mi? dedi. Almış aynı balatayı takmış oraya parasını aldığı halde. O kadar laf ettiği, insanlıktan çıkardığı ustadan ne farkı kaldı ?
Neyse 2 yıldır acı bir zevkle aracı düzeltmeye çalışıyorum çok da yol aldım bu konuda. Keşke daha detaylı öğrensem motora da bulaşsam Hani Hakan Bey dese mesela kurs açtık ücret şudur ilk başta ben yazılırım
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Yaw okudum dertlendim bilader bu kadarda şanşsızlık olmazki.. Cidden bir sonraki arabanı almaya bende gelicem beraber bakalım Bugüne kadar çok aldığım arabalara yıllarca bindim. JLX'ime 5.5 yıl Şimdiki Granda ise 3 yıldır piniyorum..Rutin bakım+kötü kullanmam (insanlık dışı kullanmam) kaynakli sorunlar ara ara oluyor ama genelde çok memnun kaldım, kırılmadı, yolda kalmadı, çürük çarık izolasyon, cortlayan bir sürü detay..hiç bu kadar detayla uğraşmadım.. Genelde keyfi detaylar ses sistemi vs LED sepet gibi yok 3,5" süs+kupa kaç inç olsun lastik şumu bumu vs vs ..keyfi detayla uğraştım.
Site Admin
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Eline sağlık...Vala işi kapmışsın...10 numara netice çıkmış ortaya...
İnşallah bundan sonrasında sıfır sıkıntıyla binersin aracına...
İnşallah bundan sonrasında sıfır sıkıntıyla binersin aracına...
e
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Teşekkürler Hakan Bey, inanın bu forum olmasa, fotoğraflı anlatımlar olmasa ne yapardım bilmiyorum. Erkin Bey size de teşekkür ederim, hala sizden aldığım lastikleri kullanıyorum asfalt yolda, sizden gördüm aynısını uygulamaya çalışıyorum.
Bakın şimdi aracın üst döşemesini değiştirmişler önceden. Güzel tamam ama arka camın su borusunu takmayı unutmuş yapan. Döşemeyi takarken torpidonun arkasından bir rulo düştü. Düğüm atılmış ucuna da tıpa konmuş. Bildiğin ince araç su borusu. Düğümü çözdüm tıpayı açtım aha motor su basıyor. Herşey çalışıyor ama takılı değil unutulmuş belli.. Gittim boru aldım daha uzun döşeme altından geçirdim taktım ayarını yaptım. Arka cam da su basıyor artık. Tüv sorun çıkartır arka cama demişti Grand Oto. O da halloldu
Yani Vitara'yı çok severek kullanıyoruz eşim de ben de. Ama garip sorunlarla boğuşuyoruz. Allah'tan ele geliyor bu araç yani neresinde ne var anlayabiliyoruz, basit ve anlaşılır yapılmış. Ama bir şekilde ya çıkartılmış, ya takılmamış. Zırt pırt da soru sormak olmuyor bu nedir şu nedir diye. Forumdaki eski mesajları okumaktan anca bir iki mesaj yazabiliyorum güncel.
Şimdi 3 tane çıkık soket buldum, onları araştırıyorum ne olaki bunlar diye. Bir tanesini buldum Hakan bey yazmış 3 yıl önce çakmak kablosu. Çakmağı da çalıştıracağım inşallah Geriye iki tane kaldı, biri yine ön bölümde erkek yassı bir soket, diğeri sağ emniyet kemerinin orda dişi soket. İkisi de boşta. Forumda çıkacak biryerlerden
Bakın şimdi aracın üst döşemesini değiştirmişler önceden. Güzel tamam ama arka camın su borusunu takmayı unutmuş yapan. Döşemeyi takarken torpidonun arkasından bir rulo düştü. Düğüm atılmış ucuna da tıpa konmuş. Bildiğin ince araç su borusu. Düğümü çözdüm tıpayı açtım aha motor su basıyor. Herşey çalışıyor ama takılı değil unutulmuş belli.. Gittim boru aldım daha uzun döşeme altından geçirdim taktım ayarını yaptım. Arka cam da su basıyor artık. Tüv sorun çıkartır arka cama demişti Grand Oto. O da halloldu
Yani Vitara'yı çok severek kullanıyoruz eşim de ben de. Ama garip sorunlarla boğuşuyoruz. Allah'tan ele geliyor bu araç yani neresinde ne var anlayabiliyoruz, basit ve anlaşılır yapılmış. Ama bir şekilde ya çıkartılmış, ya takılmamış. Zırt pırt da soru sormak olmuyor bu nedir şu nedir diye. Forumdaki eski mesajları okumaktan anca bir iki mesaj yazabiliyorum güncel.
Şimdi 3 tane çıkık soket buldum, onları araştırıyorum ne olaki bunlar diye. Bir tanesini buldum Hakan bey yazmış 3 yıl önce çakmak kablosu. Çakmağı da çalıştıracağım inşallah Geriye iki tane kaldı, biri yine ön bölümde erkek yassı bir soket, diğeri sağ emniyet kemerinin orda dişi soket. İkisi de boşta. Forumda çıkacak biryerlerden
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Hocam fotoğrafların çekip Elektrik bölümde başlık aç elektrik tesisat şeması varsa bakar eklerim, ne olduğunu anlamaya çalışırız.
Site Admin
- Kuzey
- Onbaşı
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 01 Kas 2013 02:41
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Taban Altındaki Çürümeler
Teşekkür ederim Hakan Bey yarın ilk işim o olacak..Offroadpassion yazdı:Hocam fotoğrafların çekip Elektrik bölümde başlık aç elektrik tesisat şeması varsa bakar eklerim, ne olduğunu anlamaya çalışırız.
Bu arada araç bugün TÜV den geçti, yeni balatalar takıldığı için biraz tedirgindim Sadece farlarda hafif kusur var. Şimdi içim çok daha rahat.
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir