SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Güle güle kullan, 10mm delik egr için yetiyor bazen 3-5 ayda bir düşük EGR sirkülasyınu hatası geliyor he canım hee diyip yolda siliyorum.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 04 Kas 2014 16:15
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
teşekkürler . egr yi taktıktan yaklaşık 20 km sonra arıza lambası söndü ve daha yanmadı . umarım bu bilgilerle bir çok kişi yararlanır . saygılar
-
- Er
- Mesajlar: 63
- Kayıt: 26 Eyl 2018 15:37
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Merhabalar egr lambası aldıgımdan beri benim aractada yanıyordu,kör tıpayla kapalı su an güngören-bagcılar sanayi sitesinde 500 tl ye beyinden sildirdim araçta ODB var yaklasık 20 gün oldu yakmadı..isteyene numarasını paylasabilirim
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Egr beyinden sildirirken ufakda bir chip tuning yaptırdınmı enjetörleri birazdaha açıp 140 hp 340 nm yapılabiliyor.
Site Admin
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 154
- Kayıt: 14 Oca 2014 21:59
- Konum: Trabzon
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
P0400-2 ile tanıştım hafta içi günde 12 km kısa mesafe kullandığım için silsemde yeniden çıkıyor.Kızdırma bujisi değişirken birbirini rahatsız edecekler herhalde onuda temizlettireceğim duruma göre revizyonlu saç takacağım.
Trabzon Merkez
2004 Grand Vitara 1.6 3k
2006 Grand Vitara XL7 2.0Hdi(05.02.2020-Halen)
Ölümü unutmadan hayata devam
Instagram:@gezgorgezz
2004 Grand Vitara 1.6 3k
2006 Grand Vitara XL7 2.0Hdi(05.02.2020-Halen)
Ölümü unutmadan hayata devam
Instagram:@gezgorgezz
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
ECU(Beyin), motor devri, motor yükü, motor sıcaklıklığı, emilen havanın miktarı basıncı gibi değerleri kullanarak, emme manifolduna ne kadar egzoz gazı gönderileceğine (egr oranına) karar verir ve bu miktarı egr valfini kullanarak ayarlar. Yönlendirilen egzoz gazı çok fazla veya çok az olduğunda, yani egr oranı bozulduğunda hafızaya P0400 P0401 veya P0402 arıza kodlarından biri ya da birkaçı kaydedilir.
P0400 Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Akış Arızası
P0401 Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Yetersiz Akış
P0402 Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Fazla Akış
Salih senin EGR muhtemelen açık kalmış sürekli eksoz gazını manifolda basıyor buda p0402 verdiriyor. 2 tane M6 cıvatası var 10 Lokma ile sök temizle yerine tak, sil arızayı bir daha gelmez.
P0400 Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Akış Arızası
P0401 Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Yetersiz Akış
P0402 Egzoz Gazı Yeniden Çevrimi (EGR) Fazla Akış
Salih senin EGR muhtemelen açık kalmış sürekli eksoz gazını manifolda basıyor buda p0402 verdiriyor. 2 tane M6 cıvatası var 10 Lokma ile sök temizle yerine tak, sil arızayı bir daha gelmez.
Site Admin
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 154
- Kayıt: 14 Oca 2014 21:59
- Konum: Trabzon
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Egr P0400-1-2 gibi hatalar alınırsa ilk başta sistemde P0069 hatası varsa halledilmeli.Bu hata Egr hatalarını tetiklemektedir.Kolay gelsin
Trabzon Merkez
2004 Grand Vitara 1.6 3k
2006 Grand Vitara XL7 2.0Hdi(05.02.2020-Halen)
Ölümü unutmadan hayata devam
Instagram:@gezgorgezz
2004 Grand Vitara 1.6 3k
2006 Grand Vitara XL7 2.0Hdi(05.02.2020-Halen)
Ölümü unutmadan hayata devam
Instagram:@gezgorgezz
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Selam
Benim egr valfi paslanıp yapışmış, durumunu görmek için sökmem lazım, Mevcut kelepçeler sök taka gelmiyor Buna uygun kelepçeyi nerden bulabilirim, Bir tane pejo 307 kelepçesi aldım, yaklaşık 7~8 mm büyük geldi.
Benim egr valfi paslanıp yapışmış, durumunu görmek için sökmem lazım, Mevcut kelepçeler sök taka gelmiyor Buna uygun kelepçeyi nerden bulabilirim, Bir tane pejo 307 kelepçesi aldım, yaklaşık 7~8 mm büyük geldi.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Nasıl bir kelepçe fotoğraf koyarsanız fikir yürütebiliriz belki..hatırlayamadım.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
iki tane kelepçe var, bi tane bulsam yeter diğerini sökmem.
egr nin durumu iyi değilse bi flanş keser geçici olarak kapatırım.
yurt dışında kıyamet Türkiye'de yok. aslında kale marka ürünler var citroen pejo için ama yönleri ters
egr nin durumu iyi değilse bi flanş keser geçici olarak kapatırım.
yurt dışında kıyamet Türkiye'de yok. aslında kale marka ürünler var citroen pejo için ama yönleri ters
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Üstad bir iki Citroen peugeot parçacısına bak yoksa da canını sıkma.
iki adet M5 (Metrik 5 somun al) kelepçeyi sök, uçlarını kesip sarı kaynağı ile iyice doldurarak M5 somunları kaynattır (Her iki tarafada), sonra bir somunu 6mm matkapla del, M5 vidayı tak hafifçe sık aynı işi görecektir.
iki adet M5 (Metrik 5 somun al) kelepçeyi sök, uçlarını kesip sarı kaynağı ile iyice doldurarak M5 somunları kaynattır (Her iki tarafada), sonra bir somunu 6mm matkapla del, M5 vidayı tak hafifçe sık aynı işi görecektir.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
EGR'yi toplarken alttaki contasının içi 26mm delikli yani baya fazla...Burada sayfanın en başında ilk mesajlarda anlatmıştım.. baştan sona bu konuyu okuyun mutlaka yapın.
EGR beyinden komple iptal edilip silinmiş ise kör conta koyun tüm eksoz gazı turboya gider araç baya canlanır..
EGR beyinden iptal edilmemiş ise (Orjinal yazılım ise) EGR altındaki contayı 10mm delik bırakarak yeniden yapın...araç yine canlanacaktır.
K&N hava filtresi mutlaka koyun, Çamurluk içi snorkelini kullanmıyorsanız iptal edin..bu üç işlemde %15 yakıt düşer çekiş bariz artar..yazılım yokssa öneririm.. ön aks kafalarına HUB kilidi koyun her depoda +50 km ilave yol yaparınız, benim araç 7.4-7.8lt /100km şehir içi rakamlara geldi.
EGR beyinden komple iptal edilip silinmiş ise kör conta koyun tüm eksoz gazı turboya gider araç baya canlanır..
EGR beyinden iptal edilmemiş ise (Orjinal yazılım ise) EGR altındaki contayı 10mm delik bırakarak yeniden yapın...araç yine canlanacaktır.
K&N hava filtresi mutlaka koyun, Çamurluk içi snorkelini kullanmıyorsanız iptal edin..bu üç işlemde %15 yakıt düşer çekiş bariz artar..yazılım yokssa öneririm.. ön aks kafalarına HUB kilidi koyun her depoda +50 km ilave yol yaparınız, benim araç 7.4-7.8lt /100km şehir içi rakamlara geldi.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
üstad öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
yazılım işini sordum, 10 yaşın üstü yüksek km (280.000) araçlara yapmıyoruz, önermiyoruz dediler.
benim araç manuel 4x2 4x4 4x4L , zaten 4x2 kullanıyorum, 4x4 nadiren kaldığım yerden çıkacak kadar kullanıyorum, hub takmanın ne gibi faydası olur
şnorkeli sökmüştüm rölantide horultu yapıyordu, geri takıp filtre kabının altına 15~20 tane 8 mm delik açtım, ama horultu gene var, çözemedim. 1000~2000 devir arasında horlama sesi var 2000 deviri geçince kesiliyor, muhtemelen spiral hava hortumu rezonansa gelip ses yapıyor.
avrupada parçası bol ama bizde malesef sıkıntı. silecek frezesi bile yok piyasada. aldık kullanıcaz.
yazılım işini sordum, 10 yaşın üstü yüksek km (280.000) araçlara yapmıyoruz, önermiyoruz dediler.
benim araç manuel 4x2 4x4 4x4L , zaten 4x2 kullanıyorum, 4x4 nadiren kaldığım yerden çıkacak kadar kullanıyorum, hub takmanın ne gibi faydası olur
şnorkeli sökmüştüm rölantide horultu yapıyordu, geri takıp filtre kabının altına 15~20 tane 8 mm delik açtım, ama horultu gene var, çözemedim. 1000~2000 devir arasında horlama sesi var 2000 deviri geçince kesiliyor, muhtemelen spiral hava hortumu rezonansa gelip ses yapıyor.
avrupada parçası bol ama bizde malesef sıkıntı. silecek frezesi bile yok piyasada. aldık kullanıcaz.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Üstad rica ederim bilgi paylaştıkça güzel. Yazılımı benim yaptığım gibi soft yaptırın hatta RAMS tuning Emre var onun birçok bayisi var benim yazılım attırın olmadı...Sotf çok abartı değil ama araba güzel canlanıyor toparlıyor.. Siz yaptırın dinleyin beni.. Yeriniz nerede hangi ildesiniz.
Snorkel bağlantısını kesin çıkartın homurdama kaput açık olduğu için geliyor ve sorun yok, hareket edince kesiliyor ve hiç duyulmuyor %10 gibi çok ciddi yakıt tasarrufu getiriyor, siyah duman azalıyor.
Ön hub meselesi şu, siz 4x2 bile gitseniz, ön akslar janta göbekten sabit şekilde bağlı..HUB olunca akslar dönmüyor, ön lastikler daha rahat dönüyor, araç daha rahat akıyor ve bu size bir depoda +50km civarı tasarruf sağlıyor...600km yapıyorsanız yani %8,3 yakıt tasarrufu demek.. bu iki kalem bile ciddi yakıt tasarrufu sağlar.
1000-2000 arası homurdama içinde Turbo wastegate kontrolü konu başlığını okuyun orada anlattı waste gate açık kaldığında yapar hemde çekişten düşer araba.
Snorkel bağlantısını kesin çıkartın homurdama kaput açık olduğu için geliyor ve sorun yok, hareket edince kesiliyor ve hiç duyulmuyor %10 gibi çok ciddi yakıt tasarrufu getiriyor, siyah duman azalıyor.
Ön hub meselesi şu, siz 4x2 bile gitseniz, ön akslar janta göbekten sabit şekilde bağlı..HUB olunca akslar dönmüyor, ön lastikler daha rahat dönüyor, araç daha rahat akıyor ve bu size bir depoda +50km civarı tasarruf sağlıyor...600km yapıyorsanız yani %8,3 yakıt tasarrufu demek.. bu iki kalem bile ciddi yakıt tasarrufu sağlar.
1000-2000 arası homurdama içinde Turbo wastegate kontrolü konu başlığını okuyun orada anlattı waste gate açık kaldığında yapar hemde çekişten düşer araba.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
üstad selam
Zonguldak Ereğli'deyim
Şnorkel sökmeme gerek kalmadı, filtre kutusunun altına baya delik açtım, pişman oldum ama olan oldu, yeterince hava giriyor.
Hub dediğiniz kolay bulunur mu, kullanması pratik mi, 4x4 geçişi içerden arazi vitesini 4x4 e alınca oluyormu ve 4x2 ye geçince ayrılıyormu, başka işleme gerek kalıyor mu.
wastegate i kontrol ettim, tık tık kapanıyor, horultu sesi hava filtre kutusundan geliyor, benim gibi takıntısı olmayan duymaz bile.
soğuk havada soğuk motor rampada zor kalkıyor, onun haricinde memnunum.
son olarak ilginiz için teşekkür ederim.
Zonguldak Ereğli'deyim
Şnorkel sökmeme gerek kalmadı, filtre kutusunun altına baya delik açtım, pişman oldum ama olan oldu, yeterince hava giriyor.
Hub dediğiniz kolay bulunur mu, kullanması pratik mi, 4x4 geçişi içerden arazi vitesini 4x4 e alınca oluyormu ve 4x2 ye geçince ayrılıyormu, başka işleme gerek kalıyor mu.
wastegate i kontrol ettim, tık tık kapanıyor, horultu sesi hava filtre kutusundan geliyor, benim gibi takıntısı olmayan duymaz bile.
soğuk havada soğuk motor rampada zor kalkıyor, onun haricinde memnunum.
son olarak ilginiz için teşekkür ederim.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Devamını bugün 4x4ün için ne yaptın başlığı altından yazalım..konu malum EGR modifikasyonu..çok karışmasın.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
selam, hayırlı bayramlar
hazır tatilken egr yi sökeyim dedim, soğutucuyu da söküp beraber çıkardım, egr ne hikmetse temizdi, azıcık kurum vardı, soğutucu kurumluydu. temizleme spreyi olmadığından mazotla yıkadım. üstteki selenodie giden vakum borusunu emince valf çalışıyor. açma kapama iyi. tam takacakken valfin çıkış tarafından üfleyim dedim, hava kaçırıyor, egzoz tarafından üfledim gene aynı.
Araba rampada kalkmıyordu, siyah duman da cabası, 3 mm saçtan yerine göre parça kestim, deliksiz, montajı tamamladım, kelepçeler uğraştırıyor. şimdi arabanın rölantide gürültüsü vardı gitti, durduğu yerde devir değişmiyordu ama horrr diye 10 saniyede bir ses çıkarıyordu o da gitti, hızlanması da arttı.
Almanya'dan egr sipariş ettim, hiç takmasam mı diyorum. arıza ışığına da alıştık mı tamam.
hazır tatilken egr yi sökeyim dedim, soğutucuyu da söküp beraber çıkardım, egr ne hikmetse temizdi, azıcık kurum vardı, soğutucu kurumluydu. temizleme spreyi olmadığından mazotla yıkadım. üstteki selenodie giden vakum borusunu emince valf çalışıyor. açma kapama iyi. tam takacakken valfin çıkış tarafından üfleyim dedim, hava kaçırıyor, egzoz tarafından üfledim gene aynı.
Araba rampada kalkmıyordu, siyah duman da cabası, 3 mm saçtan yerine göre parça kestim, deliksiz, montajı tamamladım, kelepçeler uğraştırıyor. şimdi arabanın rölantide gürültüsü vardı gitti, durduğu yerde devir değişmiyordu ama horrr diye 10 saniyede bir ses çıkarıyordu o da gitti, hızlanması da arttı.
Almanya'dan egr sipariş ettim, hiç takmasam mı diyorum. arıza ışığına da alıştık mı tamam.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
EGR'yi Kapatınca ne oldu: Egr borusunun iç çapı 26mm baya geniş oradan geçen ciddi oranda eksoz gazını direk olarak Turboya gitmesini sağaldınız dolayısı ile Turbo basıncı çok daha çabuk elde ediliyor, bu size güç olarak kullanım rahatlığı olarak geri döner..Türkiye'de onbinlerce araba bu şekilde emin olun. He ne olur araç eksoz muayenesinden emisyondan kalırsa o kör tapayı çıkartın kısa süreliğine muayeneyi geçersiniz genelde çıkarmasanızsa geçer..kenarda dursun bu bilgi. Yeni EGR vs hiç takmayın.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 05 Mar 2021 13:47
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Egr valfiniz full açık konumda takılmış..söküp temizletin, takarken altına kör conta koyun ortasına 10luk matkapla delik açın. telefon yazarsanız arar yardımcı olurum.
Site Admin
- fxresearchmaster
- Er
- Mesajlar: 72
- Kayıt: 28 May 2020 15:10
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
üstat EGR kapatma sonrası arabanın alt devirlerde daha istekli olması ve hakkını veren bir performansa ulaşması için turbo pal büyütme diye bir uygulama yapıyorlar. Bu konuya ilişkin Suzuki'de bir uygulama yapılmış mı, bir de bu konuya ilişkin yaklaşımınız nedir?
2008 Suzuki Grand Vitara 1.9 DDİS
2009 Suzuki Grand Vitara 1.9 DDİS
2009 Suzuki Grand Vitara 1.9 DDİS
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
selam
naçizane fikrimi söyleyeyim, bunlar uzun hesaplamalar sonucu yapılmış motorlar, bir parçanın ölçüsü ile oynamak birçok şeyi etkiler, egr euro normları için kondu ise bunun dışında. ancak egr nin motor sıcaklığını düşürme görevini yaptığını düşünürseniz onunla da oynamayın derim. mesela ben egr yi körledim.
şimdi rampada kalkmaktan korkmuyorum, çekiş süper, yalnııız, yerinden oynamayan hararet ibresi başkaldırmaya başladı. Allahtan aracı fazla zorlamıyorum. rampa aşağı yüksek viteste gaz basmadan motor soğuyor, yüksek devirlere çıkmıyorum. bunları yaparsanız sorun yok ama zorlarsanız hararetten motoru elinize alırsınız.
egr let çok sağlam mekanik olarak bozulmuyor ama aşındığı için egsoz gazı kaçırıyor. temizleyip en azından üfleyerek kontrol edin. ben de sağlammış deyip tam takarken bi üfleyim dedim, ooo kaçırıyor, onun için şimdilik körledim, almanyadan istedim, oralarda 30 40 ero. serviste 3000 istediler.
naçizane fikrimi söyleyeyim, bunlar uzun hesaplamalar sonucu yapılmış motorlar, bir parçanın ölçüsü ile oynamak birçok şeyi etkiler, egr euro normları için kondu ise bunun dışında. ancak egr nin motor sıcaklığını düşürme görevini yaptığını düşünürseniz onunla da oynamayın derim. mesela ben egr yi körledim.
şimdi rampada kalkmaktan korkmuyorum, çekiş süper, yalnııız, yerinden oynamayan hararet ibresi başkaldırmaya başladı. Allahtan aracı fazla zorlamıyorum. rampa aşağı yüksek viteste gaz basmadan motor soğuyor, yüksek devirlere çıkmıyorum. bunları yaparsanız sorun yok ama zorlarsanız hararetten motoru elinize alırsınız.
egr let çok sağlam mekanik olarak bozulmuyor ama aşındığı için egsoz gazı kaçırıyor. temizleyip en azından üfleyerek kontrol edin. ben de sağlammış deyip tam takarken bi üfleyim dedim, ooo kaçırıyor, onun için şimdilik körledim, almanyadan istedim, oralarda 30 40 ero. serviste 3000 istediler.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
1. Konu:
Turbo pallerini büyütmeye oynamaya gerek yok, ben orjinal Turbosunu kullanıyorum deli gibi gidiyor araç, Araca yeterli hava geldiğinde(Hava filtre kutu revizyonu-KN filtre), yazılımla biraz toparlandığında (Chip tuning), EGR iptal edildiğinde aracın gidişi çok ciddi düzeliyor yakıt inanılmaz düşüyor ben şehir içi 7.4-7.8 Max8.0/LT100km gidiyorum. Bir depo ile 800km çok rahat gidiyorum.
2.Konu:
"""ancak egr nin motor sıcaklığını düşürme görevini yaptığını düşünürseniz"" demişsiniz, böyle bir durum malesef yok..EGR tam tersi Eksoz mafoltundan gelen 400-600 derece arası çok ciddi ısınmış Eksoz gazını 26 mm boru yardımıyla emişe geri basar Soğutayı bırakın emiş manifold ısısını arttırır performans düşürür, patlama sırasında silindir içi verimi düşürür EGR (Exhaust Gas Recirculation) yani eksoz gazının yeniden sisteme dahil edilmesi görevi vardır Azotoksit (NOx) emisyonunun düşürülmesi için EURO normları için kullanılır.
Soğutmayı bırakın içinden geçen eksoz gazı emiş manifoltunu ısıtır, bu sebeple ara borusunda soğutucusu vardır..oradan geçirilen 80-85C derece motor soğutma suyu ile içinden geçen eksoz gazı bir miktar daha soğutulmaya çalışılır vs vs..uzar gider konu.
Turbo pallerini büyütmeye oynamaya gerek yok, ben orjinal Turbosunu kullanıyorum deli gibi gidiyor araç, Araca yeterli hava geldiğinde(Hava filtre kutu revizyonu-KN filtre), yazılımla biraz toparlandığında (Chip tuning), EGR iptal edildiğinde aracın gidişi çok ciddi düzeliyor yakıt inanılmaz düşüyor ben şehir içi 7.4-7.8 Max8.0/LT100km gidiyorum. Bir depo ile 800km çok rahat gidiyorum.
2.Konu:
"""ancak egr nin motor sıcaklığını düşürme görevini yaptığını düşünürseniz"" demişsiniz, böyle bir durum malesef yok..EGR tam tersi Eksoz mafoltundan gelen 400-600 derece arası çok ciddi ısınmış Eksoz gazını 26 mm boru yardımıyla emişe geri basar Soğutayı bırakın emiş manifold ısısını arttırır performans düşürür, patlama sırasında silindir içi verimi düşürür EGR (Exhaust Gas Recirculation) yani eksoz gazının yeniden sisteme dahil edilmesi görevi vardır Azotoksit (NOx) emisyonunun düşürülmesi için EURO normları için kullanılır.
Soğutmayı bırakın içinden geçen eksoz gazı emiş manifoltunu ısıtır, bu sebeple ara borusunda soğutucusu vardır..oradan geçirilen 80-85C derece motor soğutma suyu ile içinden geçen eksoz gazı bir miktar daha soğutulmaya çalışılır vs vs..uzar gider konu.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
selamlar,
egr valfini 3 ay önce 3 mm saçtan kestiğim parça ile kapatmıştım. Araba bi canlanmıştı, kalkışları düzelmişti. Lakin 1 ay önce Antalyaya gidip döndüm, sonra Ankara'ya gittim. Antalyada motordan su gelmişti, o esnada klimada çalıştığı için klima suyu zannedip önemsemedim. 2 hafta önce Ankara'ya giderken Bolu tüneli girişinde aşırı basınçtan su borusu patlamış.
Side yolunda akan su da bu hortumdan geliyormuş meğer. Motor egr gazı ile yeterli soğutmayı yapamamış. Artısı arıza ışığı yanar iken motor yakıt hava durumunu tam ayarlayamadığından aşırı hava beslemesinden dolayı egr tarafına doğru hava ve de havanın içinde yağ basmış. Biraz turbodan, biraz da karter havalandırmadan gelen yağ tabii.
Egr valfi her ne kadar sağlam gibi gözükse de içini yıkamak için benzin döktüğümde akıtıyor, yani sürekli sıcak hava geçtiğinden aşınmış. dolayısı ile sürekli egzoz gazını emme manifolduna gönderiyor. bu da motorun gücünü emiyor. bu sefer 1 cm delikli saç taktım ama yine de randıman vermiyor. gaz kaçışı olduğundan. en doğrusu yeni egr valfi takmak. çıkma falan kesinlikle olmaz, çalışır gibi duruyor ama kaçırıyor.
Türkiyede yok, olan da 3 bin küsür lira. ebay da sürüsüne bereket. 30 - 40 dolar veya euro. yurtdışından siparişe de korkuyo insan, genellikle litvanyadan satışta. Şimdilik çaresiz bekliyorum.
egr valfini 3 ay önce 3 mm saçtan kestiğim parça ile kapatmıştım. Araba bi canlanmıştı, kalkışları düzelmişti. Lakin 1 ay önce Antalyaya gidip döndüm, sonra Ankara'ya gittim. Antalyada motordan su gelmişti, o esnada klimada çalıştığı için klima suyu zannedip önemsemedim. 2 hafta önce Ankara'ya giderken Bolu tüneli girişinde aşırı basınçtan su borusu patlamış.
Side yolunda akan su da bu hortumdan geliyormuş meğer. Motor egr gazı ile yeterli soğutmayı yapamamış. Artısı arıza ışığı yanar iken motor yakıt hava durumunu tam ayarlayamadığından aşırı hava beslemesinden dolayı egr tarafına doğru hava ve de havanın içinde yağ basmış. Biraz turbodan, biraz da karter havalandırmadan gelen yağ tabii.
Egr valfi her ne kadar sağlam gibi gözükse de içini yıkamak için benzin döktüğümde akıtıyor, yani sürekli sıcak hava geçtiğinden aşınmış. dolayısı ile sürekli egzoz gazını emme manifolduna gönderiyor. bu da motorun gücünü emiyor. bu sefer 1 cm delikli saç taktım ama yine de randıman vermiyor. gaz kaçışı olduğundan. en doğrusu yeni egr valfi takmak. çıkma falan kesinlikle olmaz, çalışır gibi duruyor ama kaçırıyor.
Türkiyede yok, olan da 3 bin küsür lira. ebay da sürüsüne bereket. 30 - 40 dolar veya euro. yurtdışından siparişe de korkuyo insan, genellikle litvanyadan satışta. Şimdilik çaresiz bekliyorum.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI / EGR MODİFİKASYONU
Egr valfi benzin geçisini durdurmak için yapılmış bir şey değil zaten aşırı ince ve akışkan benzin bu valften kolayca geçecektir..düşünün suyun geçmediği kaçak kontrolünde benzin geçmişti benimde hayellerim yıkılmıştır (başka bir konu)..özetle egr valfi üzerinde max 1bar olacak şekilde hava tavancası ile kontrol yapın hafif kaçak vs olursada önemsemeyin okadar hassar bir durum yok orada..ha ila ben sağlam egr koyacağım derseniz benim arabamdaki 20 bin km önce takılmış ve devre dışı bıraktım, fiyatı uygun bir şekilde onu size yollarım..
Hava kompresörünün 2.kademe çıkışı boyacılarda 3-3.5 bara ayarlıdır, rica edin 1 bara ayarlayın EGR nin ağız kısmına aparatla verin kaçağı izleyin hafif kaçağı dikkate almayın..kolay gelsin.
Hava kompresörünün 2.kademe çıkışı boyacılarda 3-3.5 bara ayarlıdır, rica edin 1 bara ayarlayın EGR nin ağız kısmına aparatla verin kaçağı izleyin hafif kaçağı dikkate almayın..kolay gelsin.
Site Admin
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir