AT LASTİKLER
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- DERKAN
- Er
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 25 Oca 2010 21:40
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
- serkan şen
- Onbaşı
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 03 Şub 2010 14:02
- Konum: Hendek/Sakarya
- İletişim:
Benim de hafta da yaklaşık 400 km asfalt yolum var,hafta sonlarıda malum arazi..AT lastiklerde yaklaşık 30-40cm karda problem yaşamadım,tek sıkıntı çamur,hafifde idare ediliyor ama derinde eller yukarı oluyor..
Ben bir cennette yaşıyorum...
Neresi mi? Canım Ülkem;Türkiyem
Suzuki G.Vitara 1.6 3K(2004)
Sakarya
Neresi mi? Canım Ülkem;Türkiyem
Suzuki G.Vitara 1.6 3K(2004)
Sakarya
-
- Orgeneral
- Mesajlar: 11515
- Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
- İletişim:
- serkan şen
- Onbaşı
- Mesajlar: 162
- Kayıt: 03 Şub 2010 14:02
- Konum: Hendek/Sakarya
- İletişim:
Abi ağır çamur değil belki ama arada ciddi geziler çıkıyor,mahrum kalıyorum.Yedekte bir takım mt fikri kulağa hoş gelmiyor değil ama bir türlü buna sıra gelmiyor...fatih1966 yazdı:Serkan dediğin haftada 400km. yol yapıyorsan yazık olur mt lere.Çok ağır çamura girmiyorsan problem yok.Ama eğer ben ağır çamurada girmek istiyorum dersen 1 tk.jant ve 1 tk.da mt lastik al kenarda dursun hafta sonu bir yere gidersen takarsın.
Ben bir cennette yaşıyorum...
Neresi mi? Canım Ülkem;Türkiyem
Suzuki G.Vitara 1.6 3K(2004)
Sakarya
Neresi mi? Canım Ülkem;Türkiyem
Suzuki G.Vitara 1.6 3K(2004)
Sakarya
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
İşte bizi hep ikilemde bırakan nokta, arazide iyi olmak istiyorsak, MT bile birçok yerde yetersiz veya hemen dolyor, At ise daha ilk çamurda sıvanp kalıyor. Asfalta dönüncede At ohh dedirtirken MT ses yapıp Offf dedirtiyor.. yani her iki yerde iyi olayım diye bir şey yok..
Bunu biraz daha sessiz olan MT'lerden seçerek yapabilirsiniz, bunlarda Maxxis Mudder ve Bridgestone Dueler MT 'dir, her iki bölümdede otralamanın üzerinde iş çıkarırılar.
Bunu biraz daha sessiz olan MT'lerden seçerek yapabilirsiniz, bunlarda Maxxis Mudder ve Bridgestone Dueler MT 'dir, her iki bölümdede otralamanın üzerinde iş çıkarırılar.
Site Admin
-
- Orgeneral
- Mesajlar: 11515
- Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
- İletişim:
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Cooper ST kullanıyorum. Kilit olmadan önce karda, kumda hafif çamurda, uzun yolda , arazide deneme şansım oldu. Oldukça taminkar. Cooper bu lastiğe at demiyor. Arazi lastiği diyor. Asvalt dayanımı fazla demekle geçiştiriyor. Bence AT bir lastik. Ses olayı yok. Asvalt kullanımı güzel. Islak zeminde fren mesafesi , tutunması oldukça iyi.
Bf ile St arasında kalmıştım, çamura daha yatkın gördüm desenini ve st aldım. Geçen gezide ağır çamurda iyi iş gördü. Gerçi orda kilitinde katkısı var. Standart jeeplerin çıkamadığı çamur tepeye tek hamlede çıktı.
Bf ile St arasında kalmıştım, çamura daha yatkın gördüm desenini ve st aldım. Geçen gezide ağır çamurda iyi iş gördü. Gerçi orda kilitinde katkısı var. Standart jeeplerin çıkamadığı çamur tepeye tek hamlede çıktı.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Neticede olay tamamen fizik kurallarıyla alakalı olduğu için yüzeydeki kılcal kanallar kesin işe yarayacaktır. Yanlız hamurun farklılığı bu durumda dezavantaj, yıpranması daha kolay olur sanırım.yuzen_adam yazdı:Acaba mt lastiklere kılcal yağmur kanalları açılsa verim alınabilir mi??
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- CDM-SUBARU
- Onbaşı
- Mesajlar: 109
- Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
- Konum: İSTANBUL / MALTEPE
- İletişim:
Mustafa hocam nasılsınmsmt yazdı:Cooper ST kullanıyorum. Kilit olmadan önce karda, kumda hafif çamurda, uzun yolda , arazide deneme şansım oldu. Oldukça taminkar. Cooper bu lastiğe at demiyor. Arazi lastiği diyor. Asvalt dayanımı fazla demekle geçiştiriyor. Bence AT bir lastik. Ses olayı yok. Asvalt kullanımı güzel. Islak zeminde fren mesafesi , tutunması oldukça iyi.
Bf ile St arasında kalmıştım, çamura daha yatkın gördüm desenini ve st aldım. Geçen gezide ağır çamurda iyi iş gördü. Gerçi orda kilitinde katkısı var. Standart jeeplerin çıkamadığı çamur tepeye tek hamlede çıktı.
Mustafa hocam,ST kesinlikle bir A/T lastik değil,farklı özellikleri olan arazi lastiği.
Haa ama şunu anlarım,asfalttaki performansı benim için tatminkar tanımlamasını anlarım.
Başka yerdede konuşduk biliyosun,ST ile STT nin gerek asfalt ve gerekse ses düzeyleri aynı
- CDM-SUBARU
- Onbaşı
- Mesajlar: 109
- Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
- Konum: İSTANBUL / MALTEPE
- İletişim:
Yüzeyde açılacak kılcal yağmur kanallarının açılması fikri ise;yuzen_adam yazdı:Acaba mt lastiklere kılcal yağmur kanalları açılsa verim alınabilir mi??
Bu biraz karışık,ana görevi arazi olan lastikte,bildik su tahliye kanalı, MT karakterinden ödün vermek zorunda bırakabilir.
Bloklarda açılacak kılcal kanallar ise,bir işe yaramaz.Yaramıyacağı gibi,blokların dayanımınıda olumsuz etkileme olasılığı var.
Suyun yaklaşık %70-80 nini bildiğimiz,çevresel kanallar sağlar çünkü.
Haa,ama ilerde,farklı hamur teknolojileri ve buna bağlı olarak,farklı desenlerle bu işi çözerlermi bilmem,inşallah
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Erkan Ustam hoş geldin, orada biliglendik sağolasın, ama benim son fikirlerim pek değişmedi.CDM-SUBARU yazdı:Mustafa hocam nasılsınmsmt yazdı:Cooper ST kullanıyorum. Kilit olmadan önce karda, kumda hafif çamurda, uzun yolda , arazide deneme şansım oldu. Oldukça taminkar. Cooper bu lastiğe at demiyor. Arazi lastiği diyor. Asvalt dayanımı fazla demekle geçiştiriyor. Bence AT bir lastik. Ses olayı yok. Asvalt kullanımı güzel. Islak zeminde fren mesafesi , tutunması oldukça iyi.
Bf ile St arasında kalmıştım, çamura daha yatkın gördüm desenini ve st aldım. Geçen gezide ağır çamurda iyi iş gördü. Gerçi orda kilitinde katkısı var. Standart jeeplerin çıkamadığı çamur tepeye tek hamlede çıktı.
Mustafa hocam,ST kesinlikle bir A/T lastik değil,farklı özellikleri olan arazi lastiği.
Haa ama şunu anlarım,asfalttaki performansı benim için tatminkar tanımlamasını anlarım.
Başka yerdede konuşduk biliyosun,ST ile STT nin gerek asfalt ve gerekse ses düzeyleri aynı
Evet copper amerika sayfasındaki değerleri kontrol ettim. Aynı görünüyor yanlız cooper bu st lastik için üç farklı lastiğin özelliklerini kullandık diyor. Onlardan biride at ve her türlü amaç için suv lastiği diyor. O yüzden o matris biraz kafa karıştırıcı. ATR nin değerleri daha iyi ve nerdeyse offroad değerleri aynı. Ben edindiğim tecrüberlerden diyebilirimki st oldukça tatminkar. Ha ilerde ne yaparım aracım biraz daha donanımlı olur o zaman bir mt alırım. Yol önemli bence 20km çamur için gidiş geliş en az 100-150 km asvalt yol yapıyoruz.
Birde şunu diyebilirim ki benim ki gibi araçlarda abs esr vs gibi yardımcı donanımlar yok. Yolda (arazide şartlar değişiyor) pilotajınız ve lastiklerinizle başbaşasınız ve işin içinde hızda var. Hatalarınızı araç özellikleri tolere ediyor bundan sonrasında lastiğin yere teması, verdiği tepki önem kazanıyor. Araç kendisi yardımcı fonksiyonları ile yardımcı olamaz ise lastiğe çok iş düşüyor. Kontrolü bi binek araca göre daha zor olan ve dikkat isteyen araçlar kullanıyoruz. Birde yapısına müdehale ediyoruz. Oyüzden bu işlerde alışmak için at lastikle işe başlamak yada st gibi kırma bir arazi lastiği almak en iyisi.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- CDM-SUBARU
- Onbaşı
- Mesajlar: 109
- Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
- Konum: İSTANBUL / MALTEPE
- İletişim:
Mustafa hocam,zaten amaç fikirleri değiştirmek değil,bilgi aktarımımsmt yazdı:Erkan Ustam hoş geldin, orada biliglendik sağolasın, ama benim son fikirlerim pek değişmedi.CDM-SUBARU yazdı:Mustafa hocam nasılsınmsmt yazdı:Cooper ST kullanıyorum. Kilit olmadan önce karda, kumda hafif çamurda, uzun yolda , arazide deneme şansım oldu. Oldukça taminkar. Cooper bu lastiğe at demiyor. Arazi lastiği diyor. Asvalt dayanımı fazla demekle geçiştiriyor. Bence AT bir lastik. Ses olayı yok. Asvalt kullanımı güzel. Islak zeminde fren mesafesi , tutunması oldukça iyi.
Bf ile St arasında kalmıştım, çamura daha yatkın gördüm desenini ve st aldım. Geçen gezide ağır çamurda iyi iş gördü. Gerçi orda kilitinde katkısı var. Standart jeeplerin çıkamadığı çamur tepeye tek hamlede çıktı.
Mustafa hocam,ST kesinlikle bir A/T lastik değil,farklı özellikleri olan arazi lastiği.
Haa ama şunu anlarım,asfalttaki performansı benim için tatminkar tanımlamasını anlarım.
Başka yerdede konuşduk biliyosun,ST ile STT nin gerek asfalt ve gerekse ses düzeyleri aynı
Evet copper amerika sayfasındaki değerleri kontrol ettim. Aynı görünüyor yanlız cooper bu st lastik için üç farklı lastiğin özelliklerini kullandık diyor. Onlardan biride at ve her türlü amaç için suv lastiği diyor. O yüzden o matris biraz kafa karıştırıcı. ATR nin değerleri daha iyi ve nerdeyse offroad değerleri aynı. Ben edindiğim tecrüberlerden diyebilirimki st oldukça tatminkar. Ha ilerde ne yaparım aracım biraz daha donanımlı olur o zaman bir mt alırım. Yol önemli bence 20km çamur için gidiş geliş en az 100-150 km asvalt yol yapıyoruz.
Birde şunu diyebilirim ki benim ki gibi araçlarda abs esr vs gibi yardımcı donanımlar yok. Yolda (arazide şartlar değişiyor) pilotajınız ve lastiklerinizle başbaşasınız ve işin içinde hızda var. Hatalarınızı araç özellikleri tolere ediyor bundan sonrasında lastiğin yere teması, verdiği tepki önem kazanıyor. Araç kendisi yardımcı fonksiyonları ile yardımcı olamaz ise lastiğe çok iş düşüyor. Kontrolü bi binek araca göre daha zor olan ve dikkat isteyen araçlar kullanıyoruz. Birde yapısına müdehale ediyoruz. Oyüzden bu işlerde alışmak için at lastikle işe başlamak yada st gibi kırma bir arazi lastiği almak en iyisi.
Özellikten kastı şu,hamur,yani üç farklı modelin;
Kiminin hamurundan biraz,kiminin karkasından biraz,kiminin sırt yapısından biraz şeklinde.
Zaten AT nin hamurunu olduğu gibi alsa,ST nin karakteri gözönüne alındığında farklı sorunlar çıkar.
Aslında tam aksine,matris kafa karıştırıce değil,aksine kafaların karışmasını engellemek için.
Orda net net,bu lastiğin farklı disiplinlerdeki durumunu net net ortaya koyuyor.
Zaten hatırlarsan,başka yerlde konuştuğumuz bu lastiğin tatminkar olup olmaması değildi,zaten ben bu işlere girmiyorum.
Orda bu iki modelin farklılığı üzerine konuşmuşduk.
tatminkar olman gayet doğal
" ...Yol önemli bence 20km çamur için gidiş geliş en az 100-150 km asvalt yol yapıyoruz..." bu cümle çok önemli işte.Kullanıcıya göre değikenli bir konu bu.Ama dediğim gibi ST ile STT nin asfalt verileri aynı,yanılmıyorsam konuda buydu
AT ile işe başlamak fikrini saygıyla karşılıyorum.
Ama işte ST modeli AT değil,yada kırma (bu kelimeye bittim ama ) değil
-
- Er
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 03 Şub 2010 19:11
- Konum: KARTAL
- İletişim:
şimdi at yazılmış olan bir lastik var çamurda hafif çamurda iş yapıyor dogru benim aracın üstünde at/r lastik var ve iyi bir iş çıkarmıyor ama karda mükemmel iş yapıyor şimdi sormak istediğim at/r wrangler ile at wrangler arasında ne fark var
CİDDİ İSEN SONUNA KADAR VARIM..DALGA İSEN ÇOK GÜZEL SÖRF YAPARIM..!! ROLLİNG TEHLİKELİ DEĞİLDİR BİR MARİFETTİR...!
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Aslında Erkan Ustamız bu konuda daha bilgili ama benim araştırmalarında gördümki AT ibaresini her firma farklı kullanıyor._EdiZ__ yazdı:şimdi at yazılmış olan bir lastik var çamurda hafif çamurda iş yapıyor dogru benim aracın üstünde at/r lastik var ve iyi bir iş çıkarmıyor ama karda mükemmel iş yapıyor şimdi sormak istediğim at/r wrangler ile at wrangler arasında ne fark var
Oyüzden firmanın verdiği kodlardan daha çok firmanın teknik verilerine bakmak gerekli. Firmanın vadettiği özellikler üzerinden gitmek daha doğru.
Wrangler AT kullandım, karda fena görünmesede yol biraz sertleşirse durdunmu kalkamıyordum. Ve biraz sert lastikler. Islak zeminde benim araç durmuyordu. O yüzden kazada yaptım. TAbi bunlarda pilotajın, hızın, lastiğin ve hava şartlarının çok etkisi var. Aynı şartlarda st ile daha rahatım ve kendimi daha güvende hissediyorum.
Bizim anladığımız manada hem asvalt dayanımı fazla olsun sesi az olsun yol verileri iyi olsun diyerek baktığımızda BF at lastikler oldukça tatminkar. Bflerin tek eskik yönü çamur kabiliyetinin eksik olması bana göre. Ben biraz daha arazi değerleri iyi olsun diye cooper st aldım. %50 yol %50 asvalt için güzel bi lastik.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
-
- Er
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 03 Şub 2010 19:11
- Konum: KARTAL
- İletişim:
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Aslında cevap yukarda var._EdiZ__ yazdı:aslında sorumun tam karşılıgını almış değilim bf goodrich at biliyorum güzel iş yapıyor ama goodyear at-at/r neden onun kadar iş yapmıyor ?
Firmalar ne kadar lastiklerine at deselerde performans değerleri birbirinden farklı. Bunun bilimsel açıklaması ise desen ve hamurlarının farklılıklarında.
Goodyear özelinde soruyorsanız buna cevap verecek firmanın kendisi veya bu konuda uzman biri olur. Buda çok zor. Örneğin beni tatmin etmiyor. Çünkü ben kendi firmamın teknik laboratuvar çıktılarını standartların istediği kadar paylaşırım. Onlarda öyle yapıyor.
Burda yada benzer sitelerde geçerli akçe tecrübe.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- CDM-SUBARU
- Onbaşı
- Mesajlar: 109
- Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
- Konum: İSTANBUL / MALTEPE
- İletişim:
Teknik olarak farklılıklarına girmeden;_EdiZ__ yazdı:şimdi at yazılmış olan bir lastik var çamurda hafif çamurda iş yapıyor dogru benim aracın üstünde at/r lastik var ve iyi bir iş çıkarmıyor ama karda mükemmel iş yapıyor şimdi sormak istediğim at/r wrangler ile at wrangler arasında ne fark var
farklı iki model,ve yanılmıyorsam ,wrangler at üretilmiyor artık.
Sadece wrangler atr üretiliyor.
Tabi yanılmıyorsam,bakmak lazım,öyle hatırlıyorum ben
- CDM-SUBARU
- Onbaşı
- Mesajlar: 109
- Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
- Konum: İSTANBUL / MALTEPE
- İletişim:
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
CDM-SUBARU yazdı:Ben bunu anlamadımmsmt yazdı:...%50 yol %50 asvalt için güzel bi lastik...
%50 ye %50 kısmını anlamadım
Erkan ustam varya süpersin.
%50 arazi %50 yol demek istemiştim. Daha önceki konuşmamızda st için %50 %50 diye konuşmuştuk, yanlışmı hatırlıyorum. Yanlışsa arkadaşları yanıltmayayım.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- CDM-SUBARU
- Onbaşı
- Mesajlar: 109
- Kayıt: 28 Oca 2010 21:08
- Konum: İSTANBUL / MALTEPE
- İletişim:
msmt yazdı:CDM-SUBARU yazdı:Ben bunu anlamadımmsmt yazdı:...%50 yol %50 asvalt için güzel bi lastik...
%50 ye %50 kısmını anlamadım
Erkan ustam varya süpersin.
%50 arazi %50 yol demek istemiştim. Daha önceki konuşmamızda st için %50 %50 diye konuşmuştuk, yanlışmı hatırlıyorum. Yanlışsa arkadaşları yanıltmayayım.
Hah evet,şimdi oldu
Evet,%50 %50 tanımlaması bu model için yanlış bir tanımlama
Hani hatırlarsan konuşmuşduk,aslında arazi lastiği felan diye
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Hafta sonu yarışlarda rescue görevlisiydim, çok iş düşmedi gerçi ama yarış sonunda araçların geçtiği 1-2 kapı dışında tüm kapılardan geçtim. Hemde hoplaya zıplaya, ST ler süper. Yarışçılar kadar olmasada tekerlerimin yerden kesildiği oldu. Yarışlardaki araçlarda traktör lastikleri olduğunu ve 3 kez aşılan etabın ne kadar bozulduğunu tahmin edersiniz, ona rağmen tehlike arzetmeyen tüm kapıları geçtim. Dağ etabının ise tüm kapılarını dolaştım. Zaten yarışlardan bir gün önce kapıları benim araçla test etmiştik.
Erkan Ustam haklısın yol ve kış değerlerinin iyi olmasının yanında ST bi arazi lastiği.
Erkan Ustam haklısın yol ve kış değerlerinin iyi olmasının yanında ST bi arazi lastiği.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- mithatcan
- Çavuş
- Mesajlar: 300
- Kayıt: 26 Oca 2010 22:31
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir