Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

TAMAMLANMIŞ FOTOĞRAFLI ANLATIMLI YAPIM HİKAYELERİ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 32488Okunmamış mesaj oguz1134
11 Oca 2011 22:27

Arkadaşlar bu muçitlik işlerim kabus olmaya başladı .. morgulus

40 amper sigorta fana dayanmıyor atıyor daha büyüğünü takmak için yuva yok .. :?:

kullandıgım tofaş fan müşiri bir tuttu pir tuttu kaynadı röleleri bırakmadı devamlı devrede kalan tesisatı accık kavurdu :| yuhh

motoru degiştirdim..fanı acan müşiri yazlık reno taktım .şimdilik iyi.. morgulus

röle işinde yardıma ihtiyacım var.. :arrow: piyasada 40A kalmadı .. morgulus

v6 motorda yağ müşirini sökmek imknsız gibi bir sey üst te eksoz manifoldu sagında kilima kom. solunda motor kulagı anahtar calışmıyor söksem bile müşiri benim basınc müşiri oraya kesin sıgmaz motor kulağını traşlamam gerekicek :roll:
velhasıl evdeki hesap vitarayı tutmadı motor yag basıncı ve ısı sını ölçmek mümkün olmayacak.. :( :roll:
gösterge panelini 2 liye cevirip kullanacam mecburen ..

sigorta konusunda fikri olan varmıdır.. :?:
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 34256Okunmamış mesaj oguz1134
19 Oca 2011 00:13

renault yazlık müşir ve başka bir ford transit dizel 2500 ün fan motorunu kullandım en son

:idea: sonuc mükemmel havalar bu ara 7-8-9 derecelerde seyir ediyor bulunduğum yerde ev iş arası 18 km boyunca motor hiç devreye girmiyor evin önünde yer bulamayıp ta bir iki turlarsam anca calışıyor. :roll:

26 saniye calışma 2 dakika 10 saniye dinlenme süresi elde ettim rolantide oldugu yerde >>seyir halinde ise önden gelen rüzgar yetiyor calışmıyor bile ..

tavsiye ederim ..her arkadaşıma ..1,6 ile radyatörlerimiz aynı benim motor büyük olduğu halde randıman süper.. :) morgulus

1.6 jlx de fan hiç calışmaz sanırım .. morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 34258Okunmamış mesaj yuzen_adam
19 Oca 2011 00:26

Oğuz abi Çok güzel bir çalışma Ellerine sağlık. bu uygulama sonucunda yani fan bağlantısını kranktan ayırdıktan sonra aracın çekişinde ve yakıt tüketiminde olumlu bir gelişme oldumu. Benim araçtaki termik arızasından dolayı fan direk bağlanmış oldukça ses yapan ve güç çalan bir sistem olarak gibi geliyor bana. 1.3 motorda bu sistemin yakıt tüketimine ve çekişine oldukça etkisi olur kanısındayım...
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 34707Okunmamış mesaj ABDULLAH
20 Oca 2011 12:10

Oğuz Abi mükemmel çalışma, ilgi ile takip ediyorum. Merak ettiğim hususlar motor;
hararet göstergesindeki alt çizgiye kaç km'de geliyor?
maksimum sıcaklığa kaç km'de geliyor?
Benzinden lpg'ye geçiş km mutlaka kısalmıştır, önceden kaç km'de geçiyordu şimdi kaç km'de geçiyor?
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 34900Okunmamış mesaj oguz1134
20 Oca 2011 22:41

v6 tının muhteşem kükreyen aslan misali sesi ...gitti..oldu kedi .. morgulus

cok efendi,kibar ve sessiz bir motorum oldu.alayı kuru gürültü tamamı fan dan geliyormuş.. morgulus

kranka bindirdiği yükün tekerlere yansıması şu an göze batacak anlayacagım bir miktar degil sanırsam.136 ps olan motoruma 1-3 ps den fazla kazandıracagını tahmin etmiyorum ;) :roll: ..10-20 ps gibi olsaydı anlardım .. :?: :idea: o kadarda olmayacagını tahmin ediyordum .. :)

motorda erken ısınma var kış şartlarında mükemmel derim tek kelime .. ;) :)

yazın ne olur .. :?: o şimdilik belli degil .. :!: kaputtan buhar fışkırtan aracım olsun istemem tabii. morgulus ..

3 senedir v6 tım var 2 senedir 2. hararet saatim olmadan sokaga cıkmam..(şapkasız cıkmam hesabı) kendi göstergesi sanki başka acarın benim motorla pek ilgisi yok . morgulus ..cıvalı iyi bir saat taktım ölçüsan yerli alman vdo firmasının patenti ile yapılıyor ve oldukça kaliteli takaçak arkadaşlarıma tavsiye ederim. :)

motorun bitiminde 82 derecelik termostat var :!: :?: ondan cıkan su sıcaklığı kontrolum altında 90-92 derece cıvarında normal şartlarda egerki 92 derece üstüne cıkarsa hararet yaptı ikaz lambalarım yanacak henüz yanmadı mesela. şimdilik aracın orjinal sistemlerine dokunmayacam iyi yi yakaladım..

ama demek değilki rahat duracam daha parmak atmıyacam. :?: . morgulus

82 termostat ta cıkan su 90 derece ..8 derece fazlası .. :arrow: ben 88 termostat takıp 96 derece suyun dolaşımını saglayıp 92 de fanı devreye alıp 87 de duran bir sistem yapacam...şu an fan 82-68 calışıyor bana göre soğuk su yolluyor ;) bu japonun yaptığı ..pek dışına şimdilik taşmak istemedim ;)

:arrow: amacım motoru hararet yaptırmadan sıcak çalıştırmak ve max verim.. :arrow: güç + tasarrufu saglamak..

ev iş arası 17 km hiç devreye fan girmiyor girse lambası beni ikaz edecek ..devir daimin güçlü olması radyatörün yeni + bakır olması motora giden su 82 derece bile degil ki fan calışmıyor.. :?: :idea: yuhh buda 0 devirli elektirikli fanın marifeti ..önden gelen rüzgar yetip fazla bile geliyor ..cıvalı fan olsa o nun da devri ile motor buz gibi suyla karşılaşıyordu demek tek kelime.. ;) fazla yakan v6 tı ..olay bu bence..

eski tip filimli fotograf makinalarınadaki deklanşör gibi bir şey mi içat edip radyatör önüne takıyım... yuhh morgulus

92-97-100-105 derecelik fan müşirleride mevcut arac üretiçileri kullanıyorlar çeşitli markalarda var..voskvagen pejo gibi markalar daha sıcak calışıyor mesela..

benim v6 tının motorunu kavurmadan morgulus utanma bu işleri becerebilekmiyim acaba.. :?:

26 saniye calışıp 2 dakika 5-10 saniye bekleyen bir sistem oldu ..bunun da normali 20-30 saniye calışan yaklaşık 1 dakika dinleneni makbul ..dinlenme süresinin uzunluğu calışma süresinin 30 saniye altı makbul bildiklerime göre..
devirdaimin debisi basıncı ,radyatörün haçmi kapasitesi ve müşirlerin derecelerinin ne oldugunla ilğili karmaşık bir alay hesap gerektiren otomobil mühendislerince yapılması gerekewn işler... tüm bunlar ..
bu yaştan sonra hesapla kitapla ugraşıçak halim yok.. morgulus deneme yanılma yönteminle bir kac ceşit degişik dereceli müşirlerle cöziçem..

fan motorum cok güçlü şu an ölçemedim ama fazlaca bir amper cekiyor 40 A sigorta calıştırmıyor 60 A sigorta kullandım kablo kalınlıklarım 4-5 mm fanı beslediklerim onuda bi ölçüp biçip bir şekle sokmam lazım.

ileriki zamanlarda keyfim yerinde olursa parmaklamaya devam ...derim.. morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 34912Okunmamış mesaj 4L
21 Oca 2011 00:11

Dizelde hararet saatinden başka iki uyarı ışığı daha var. İlki radyatör suyu eksik uyarı ışığı (dikdörtgen , üst çizgisi dalgalı) ikincisi de motor suyu sıcaklık ışığı (civalı derecelere benzeyen ışık) antifirizi değişirken merak ettim ne oluyor diye , marşa bastım önce su eksik lambası yandı, sonra ibre yükselmeye başladı kırmızıya gelmeden de su sıcaklık ikazı lambasını yaktı. Bu hoşuma gitmişti.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
camouflage
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1882
Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
Konum: Bolu
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 34979Okunmamış mesaj camouflage
21 Oca 2011 09:20

Bu HDI ler bi başka zaten canım :)
Bende aracımda 82 olan termostatı, devir daim pompasını değiştirirken 87 ile değiştirmiştim.
İlhami ÖZDEMİR
BOLU Resim
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
Resim

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 35241Okunmamış mesaj oguz1134
21 Oca 2011 23:06

bir karışıklık olmuş tam istediğimi anlatamamışım. :roll:

yolda giderken önden gelen rüzgar sogutuyor ve ibre 80 derece....+ fan hiç devreye girmiyor. :idea:

trafik ,durkakvs,rolantide yerinde dururken 92 derece..

90 kusur harareti saat te okursam fan devreye giriyor. :?:

bir vitaranın cıvalı fanını söküp bagaja atsak bu mevsimde fansız olarak trafige girmeden uzun yolda rahatca gidecek ..işte bu noktayı çözemedim ..

trafikte sehir içinde hemen 12-15 derece yükseltiyor ..80 den 92 ye geliyor. :roll:

bu konuda fikri olan varmı.. :?:
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 35446Okunmamış mesaj Offroadpassion
24 Oca 2011 12:56

Oğuz abi yadıkları ve değerler çok normal herhangi bir durum yok, durunca ısının 90 civarlarına gelmesi ve fanın devreye girmesi, harket halinde açmaması, hepsi normal.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
sahin05
Uzman Çavuş
Mesajlar: 535
Kayıt: 21 Oca 2010 20:44
Konum: Amasya
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 42376Okunmamış mesaj sahin05
03 Mar 2011 10:33

oguz1134 yazdı:bir karışıklık olmuş tam istediğimi anlatamamışım. :roll:

yolda giderken önden gelen rüzgar sogutuyor ve ibre 80 derece....+ fan hiç devreye girmiyor. :idea:

trafik ,durkakvs,rolantide yerinde dururken 92 derece..

90 kusur harareti saat te okursam fan devreye giriyor. :?:

bir vitaranın cıvalı fanını söküp bagaja atsak bu mevsimde fansız olarak trafige girmeden uzun yolda rahatca gidecek ..işte bu noktayı çözemedim ..

trafikte sehir içinde hemen 12-15 derece yükseltiyor ..80 den 92 ye geliyor. :roll:

bu konuda fikri olan varmı.. :?:
oguz bey bence dijital sıcaklık kontrol rölesi kullanın ve röle fanı 12v bir kontaktörün bobinini besleyerek (kontaktörün normalde açık kontaklarından birini kullanarak) devreye alsın fanın açma kapama sıcaklığınıda daima kontrol edersiniz hatta anında değiştirebilirsiniz 50tl röle 10tl de ptc si ben aldım ama henüz monte edemedim benim amacım sadece su sıcaklığını görmek ama sizinki gibi bir procem olsa kesinlikle dijital kullanırdım.
http://www.efesotomasyon.com/html/enda/ ... TM742.html

Kullanıcı avatarı
sahin05
Uzman Çavuş
Mesajlar: 535
Kayıt: 21 Oca 2010 20:44
Konum: Amasya
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 42378Okunmamış mesaj sahin05
03 Mar 2011 10:41

ayrıca motor suyu ve radyatör suyu sıcaklıklarını ayrı ayrı anında dijital ekrandan görerek herhangi birine göre komut verdirebilirsiniz 2 ayrı pt100 kullanarak.
endüstride yaygın olarak kullanılır ve çok hassaslardır küçük ve kibar ekranları vardır PI tipi denetleyicisiyle salınımada müsade edebilirsiniz.ayrıca hariçten bir ışık veya alarm tertibatınada ihtiyaç duymazsınız yinede yapmak isterseniz kontaktörün diğer kontaklarını kullanarak sesli ikazda verdirebilirsiniz.
http://cgi.ebay.ie/AKO-14112-Panel-Moun ... _585wt_881

pt100 tipi sıcaklık algılayıcı (sensörü) basit bir t ekle hortumlara bağlayabilirsiniz.

http://www.genclerelektronik.com/index. ... termokupl/

http://www.hw-group.com/products/sensor ... 00_en.html

buda 12v anahtarlama elemanı dijital termostatla buna komut verip fanı enerjilendirebilirsiniz
http://320volt.com/role-elektromanyetik ... -hakkinda/

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 45575Okunmamış mesaj oguz1134
21 Mar 2011 01:25

sahin05 fikirlerin için teşekkürler. ben genede eski kafalıyım bildiğimden şaşmam ..zaten yaptıgımda ortada.

senelerce alman malı matbaa makineleri ile ugraşırım meslek içabı bazen elektirikçi bazande elektronikçi olup kendi sorunlarımla başa cıkabilecek kadar kendimi yetiştirmişimdir ama ..aslen çakmam ..oda ayrı ..endüstriyel elektirik dizaynında tetikleme ve kontrol paneli vs gibi kumandalarda 12-24 volt elektirik kullanılır..zorunlu olarak 220 v ac kullanılması gereken yerlerde de 220v girip 220v cıkan özel trafolar kullanılr ..buradaki amac kullanıcı 220 v ile muhatap olup carpılmasın ..dır..ve kullanılan kablo kesitleri ince dir ..sebebi sadece kontaktörü tetiklemektir amacları..

arac elektirigi 12 v diye bilsekse 13.2 dir akü tam saglam ise + şarz devreye girince 13,5-14 v aralıgına kadar cıkar ..+ amper yüksektir herzaman için kalın kabloya ve amperli rölelere ,amperli sigortalara,ihtiyac hasıl olur ..

bahsettiginiz röleler kaput içinde ısı ve neme maruz kalınca randıman vermez görüşündeyim. bu tip bir çalışma düşünülecek ise kabin içinde konumlandırılıp sonra kaput içine lazımlı yerlere kablo ile dagıtılmalı derim..

bir anım var bu şeffaf tip röle sanayii makinasında ucları gecirmiyor tekliyordu şeffaf plastigi cıkarıp anti kontak denen fıs fıs tan sıktım bolca ..gerci üstünde ingilizce catlar patlar vs yazıyordu bende hepsinde yazıyor boş ver dedim..sonrasında calıştırıp fıs fıs fayda etmişmi yoksam zımparamı istiyor diye bir kontrol edeyim dedim..o zımbırtı tinerden betermiş bir alev aldı ağzım acık kaldı saniyesinde abc tozlu yangın tüpü ile söndürdüm ..ama sonrasında onuda temizleyip calışır hale getirmesi beni bitirmişti.. morgulus
sanayii elektiriği ve elektroniği ni sevemedim gitti ..
oto elektirigi carpmıyor bari..akü nün kutup başlarını kısa devre yaptırmaz isen otoda tehlike yok ..


>> bakır radyatör+ kırmızı antifiriz bu ikili benim aracta beni delirtecek yardıma ihtiyacım var :roll:
motoru indirdim ..sebeb sonuç ilişkisi ..muhabbeti ve hesaplarına daldım..

markasını hatırlamadıgım vw nin orjinal kırmızı antifirizi ve liki moil gibi bir adı olan kaliteli antifirizler kullandım ..yeni nesil aliminyum motor lar için özellikle bunlar tavsiye ediliyor..

>>bizim eski nesil aliminyum vitaralar zaman içinde kendini pik dökümmü zannediyor.. yuhh anlamış degilim..

kırmızı antifiriz matkap gibi delmekten başka bi işe yaramıyor.. morgulus

>>cigerlerimiz havayı alınca şiş tiği gibi radyatöründe ısıyı alınca şişip genişlemesi gerekiyor...plastik kazanlı alanları tabiii.. ;)

:arrow: bakır kazanlı radyatör ısınıca şişme özelliği yok ..aşırı basınctan her gün zayıf bulduğu bir hortuma hasar verip su sızmalarına sebeb veriyor..

önümde yol ayrımı 2 yol var 1. si radyatör kapagını 0.9 bar olanını cıkarıp daha düşük basınclı olanını takıp misal 0.5 gibi genleşme olunca kapak acılsın yedek depoya su yollasın lazım oluncada tekrar geri çeksin..
2. yol ise aliminyum gövde plastik kazanlı bir radyatör alıp bakır olanı emekli edeyim..

:arrow: fikirlerinizi bekliyorum.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
sahin05
Uzman Çavuş
Mesajlar: 535
Kayıt: 21 Oca 2010 20:44
Konum: Amasya
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 45637Okunmamış mesaj sahin05
21 Mar 2011 19:17

usta bahsettiğim bağlantıda kaput içinde kalan hiçbirşey yok sadece sıcaklığı algılayan pt 100 ü sogutma suyu yolunun bloğa en yakın yerine (ben kalorifer radyatörü girişini düşünmüştüm ama olmadı ulaşamadık oraya) yerleştirmen yeterli oluyor pt 100 ü ben suyun radyatöre girdiği yere bağladım böylece termostatın açıp açmadığınıda görebiliyordum fakat düzgün ek yapamadığımdan su sızdırınca çıkardım.Ayrıca şarjdan dolayı gerilim artışı sorun yaratmıyor benim araçda 1 hafta takılı kaldı termostat bu sürede 5000 devirlere felan çıktığım oldu
ama senin proce kesinlikle daha daha fantastik

(sanırım bu konuda daha öncede yazışmıştık sizinle)radyatör konusundada çorum yapımı yetsan lar var baktınızmı bilmiyorum ama bizim buralarda özellikle tarım traktörlerinde yaygın bir şekilde kullanılıyor hatta sıfır alınan bir traktöre takıldığını bile gördüm bizim traktörde de takılı buralarda süper radyatör diyor köylü dayılarım ağır şartlarda çok iyi iş görüyor temmuz ağustos o sıcaklarda tozun toprağın sapın samanın içinde sorunsuz soğutma yapıyor fiyatlarıda uygun sanırım ist. bayileride vardı fiyatları konusunda bilgim yok
umarım sorununuz en kısa sürede çözüme ulaşır.

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 46401Okunmamış mesaj 4L
24 Mar 2011 14:29

benim kalörifer radyatörü de yetsan, güzel ve sorunsuz, ebat çeşitliliiği de var
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
sahin05
Uzman Çavuş
Mesajlar: 535
Kayıt: 21 Oca 2010 20:44
Konum: Amasya
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 51209Okunmamış mesaj sahin05
13 Nis 2011 23:51

bu arada bakır radyatör de basıncı sönümlececek plastik düzenek olmadığından hortumlar daha fazla basınca maruz kalırmış ve çok sağlam olmaları gerekirmiş

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 51308Okunmamış mesaj 4L
14 Nis 2011 10:39

güzel detay
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
hakanbusa
Çavuş
Mesajlar: 407
Kayıt: 28 Ara 2010 09:35
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 51312Okunmamış mesaj hakanbusa
14 Nis 2011 11:03

Araya girip, bir şey sorup çıkacağım. Klima fan'ına muşur bağlanıp ta sıcaklık yükseldiği zaman devreye giren bir sistem yapılsaydı daha ekonomik ve orj. bozulmamış olmaz mıydı.? Sadece sesli düşünürken sorayım istedim. Benim böyle bir projem var.
Yaratılanı severim, YARATAN'dan ötürü

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 51540Okunmamış mesaj oguz1134
15 Nis 2011 00:26

''Klima fan'ına '' güvenemedim sessiz ama güçsüz.bence ..sadece takviye olsun amacı ile konmuş..

birde tüm japon aracları - tetik elektirik sistemine sahiptir >>egerki o fanı devreye alıcaksanız röle ile - yollamanız gerekli..
bazı japonlara exnon far takılıyor silecek motoru yanıyor sonrasında..gibi ilginç şeyler ortaya cıkabiliyor.. :roll:
benim amacım 82<>68 derecelerde suyu radyatörde tutmak..
orjinalinde 82<>..? ..soguklarda önden gelen rüzgar+ devamlı emen fan ile cok düşük sıçaklıklara inmesi motor bu suyu tekrar ısıtmaya calışmasını engellemek .ti..
:arrow: soguk çalışan motor accık fazla yakar.. ;)
yazın hararet yapmayan.. kışın soguk çalışmayan ilginç bir sstemim oldu ..biraz uydur kaydır oldu ..anadan dogma degil.. sonradan olma ..>>en tehlikelisi..kontrolum altında calışmasına devam ediyor..


''bu arada bakır radyatör de basıncı sönümlececek plastik düzenek olmadığından hortumlar daha fazla basınca maruz kalırmış ve çok sağlam olmaları gerekirmiş ''

16 yaşındaki hortumlarım bakır radyatörün zülmüne dayanamadı.. :roll: patlamayanı kalmadı desem yalan olmaz nerede ise ..
tüm hortumları yeniledm motoru yaparken ..alttan radyatörden motora giden kalın hortumu özel bir şey aldım ..ince ve kaliteli gerektiginde balon gibi şişip durumu idare edecek şekle getirdim.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 51661Okunmamış mesaj yuzen_adam
16 Nis 2011 00:24

Klima fanının aracın su radyatörünü soğumasına pek bir faydası olacağını sanmıyorum. Benim aracımda klima fanı bozuktu. Gittim volkswagen marka bir aracın fanını uydurdum klima fanının yerine. çok çok güçlü bir fan hatta ilk çalıştırdığımda klimanın sigortasını attırdı daha sonrasında röle ile klima sisteminin üzerindeki yükü alıp ayrı hat çektim. Öyle güçlü bir üflemesi varki klimanın performansı çok yükseklere çıktı ama o üfleme klima radyatörünü geçtikten sonra tamamen dağılıyor. Böyle güçlü bir fanın bile ilk radyatörden sonraki etkisi bu kadar az olduktan sonra o 4 küçücük kanatlı orjinal klima fanının ufacık bile bir etkisinin olacağını sanmıyorum..
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 51707Okunmamış mesaj oguz1134
16 Nis 2011 11:29

:arrow: 0.9 bar 'dan daha düşük radyatör kapagı yok..en azından yetsan 'a göre.. :) yüksek basınc ile calışmaya mahkum.. :roll:
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
sahin05
Uzman Çavuş
Mesajlar: 535
Kayıt: 21 Oca 2010 20:44
Konum: Amasya
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 52207Okunmamış mesaj sahin05
18 Nis 2011 22:05

yuzen_adam yazdı:Klima fanının aracın su radyatörünü soğumasına pek bir faydası olacağını sanmıyorum. Benim aracımda klima fanı bozuktu. Gittim volkswagen marka bir aracın fanını uydurdum klima fanının yerine. çok çok güçlü bir fan hatta ilk çalıştırdığımda klimanın sigortasını attırdı daha sonrasında röle ile klima sisteminin üzerindeki yükü alıp ayrı hat çektim. Öyle güçlü bir üflemesi varki klimanın performansı çok yükseklere çıktı ama o üfleme klima radyatörünü geçtikten sonra tamamen dağılıyor. Böyle güçlü bir fanın bile ilk radyatörden sonraki etkisi bu kadar az olduktan sonra o 4 küçücük kanatlı orjinal klima fanının ufacık bile bir etkisinin olacağını sanmıyorum..
bende dijital termometre takılıyken denedim özellikle sıcağa alıp klimayıda açtığınızda hararette bariz bir düşme oluyor bilginize zor durumda kalırsanız klimanızı açmasanızda kaloriferinizi en sıcağa alıp fan ayarını tam açın bu arada klimayıda açarsanız akstradan ferahlama söz konusu

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 57809Okunmamış mesaj oguz1134
12 May 2011 21:12

'''26 saniye calışıp 2 dakika 5-10 saniye bekleyen bir sistem oldu ..bunun da normali 20-30 saniye calışan yaklaşık 1 dakika dinleneni makbul ..dinlenme süresinin uzunluğu calışma süresinin 30 saniye altı makbul bildiklerime göre..'''

:arrow: 20/01/2011 bu tarihte böyle demişim. burası benim içinde not defteri oldu.. morgulus

hava 18 derece yaz başındayız sistemde hafif cıvıtma var.. :?: aşırı sıcaklarda 40 derecelerde elektirikli fan hikayesi yalan olacak .. :roll:

:arrow: 35 saniye motor devrede kalıp 40-50 saniye dinleniyor bu süre az 82 termostat 82 yazlık müşir, güçlü fan motoru var ..verdigi üfleme sogutuyor tekrar ısınması an meselesi ...piyasada 82 derece altı fan müşiri yok ..82-68

:idea: :arrow: bakır kazanlı radyatörüm su hacmi olarak yetersiz geliyor.. :roll: 8-)

bana bir kac radyatörcü söyledi dikkate almadım onların iç hacmi ufaktır dışarıdan büyük görünür demişleri olmaz dediler vs..herkes elindeki malı satmaya calışıp ,başkalarının sattıklarına tukaka diyen bir toplumda yaşadıgımzdan ilgilenmemiştim..

:arrow: bakır radyatör kullanamayı düşünen vitaracı dostlarıma cıvalı fanı kitleyip direk yapmalarını öneriririm..

ya orjinal aliminyum olanı büyük paralara alıcam ..yada orjinalden daha + hacimli özel aliminyum radyatörü el yapımı yaptırıcam .

:arrow: fan işi tam ayar tutmadı gı için kimseye tavsıye etmem.. ;) 8-)

tam oturunca bilgi veririm..şu an arge çalışmalarına devam ediyorum..

bu arada motorumu indirip 0 ladım uzun soluklu gezilerimde güvenebilecegim şekle gelmedi.. :( :roll:
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 61018Okunmamış mesaj Offroadpassion
27 May 2011 15:36

Oğuz abi senin konu başlıgını uzun zamandır takip ediyorum, çok ciddi emek ve zaman harcadın, bir şeyi yeniden yapmak veya sistemi değiştirmek çok ciddi arge ve zaman demek, test denemelerini keyifle okuyoruz, paylaşım ve değerli yazıların için teşekkür ederim. Eline, emeğine sağlık. :)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 61032Okunmamış mesaj oguz1134
27 May 2011 18:28

yaptıgım iş benim istediğim kalitede olmadı ..havalar ısının ca cıvıttı >>mecburen yeni projelere devam etme zorunlulugum doğdu..
0 motor yaptım zarar görmesi hiç hoş olmaz benim açımdan..

:arrow: geniş kazanlı tamamı aliminyumdan (%50+daha geniş hacimli)eski kasa bir mercedes radyatörünü bozup benimkine uyarladık..
aceleye geldi, benim yaptıgım uygulamalar istediğim gibi üstüne aktaramadık ..fan pervanesi 1,5 cm kadar radyatör ile arası acık kaldı ..o mesafeyi 3 mm cıvarına indirip tekrar deneyecem o ara resimler bilgi veririm..

şu anki dert ettiğim konu fan 60 saniye calışıyor..70 saniye kadar dinleniyor ...
:arrow: işin aslı 30 saniyeden az calışıp ..1 dakikadan fazla durup dinlenmesi gerekiyor. ..
pervane uzak kaldı belki ondan radyatör içinden havayı çekemiyor diye hesap ediyorum.
>>radyatörde hacim büyüdü fan yetersiz geliyor..desek daha büyük fan yerine olmaz..
>>hararet 90 üzeri ne hiç çıkmıyor eskisinden iyi ve + tarafı o oldu ..
>>benim vinc tam radyatör önünde..gelen havanın yarısını kesiyor sanırım..su ve camur degmesin hesabı oraya montaj ettirmiştim ..
>>yolda giderken problem yok nadiren calışıyor..rolantide beklerken sıkışık trafikte filan şimdilik az sorunlu halde..
:arrow: 10numara olursa olay budur deyip aktarırım ..şimdilik öyle degil malesef .. utanma
yaz geldi havalar ısındı vitaracılar ilk iş radyatörlerinizde kıştan kalma camur var ise temizletin ..derim ..
2. bir hararet saati mutlaka koyun durumu gözlem altında tutun ..
hoşçakalın,sevgiyle vede Suzuki ile kalın derim.. morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu

Mesaj: # 71105Okunmamış mesaj oguz1134
10 Tem 2011 02:22

:arrow: 0<>.........>>>58...>> saniye motor calıştı
:arrow: 0,58.........>>>92...>> saniye motor dinlenmede kaldı
:arrow: 2,30.........>>>55...>> saniye motor calıştı
:arrow: 3,25.........>>>83...>> saniye motor dinlenmede kaldı
:arrow: 4,48.........>>>50...>> saniye motor calıştı
:arrow: 5,38.........>>>84...>> saniye motor dinlenmede kaldı
:arrow: 7,02.........>>>52...>> saniye motor calıştı
:arrow: 7,54.........>>>81...>> saniye motor dinlenmede kaldı
:arrow: 9,15.........>>>49...>> saniye motor calıştı
:arrow: 10,04.......>>> saniye motor durdu sayım işlemi tamam dedim..

suzukide enteresan bir durum var.. :!: gözlemlerimi anlatayım :roll: 82 lik orjinal termostat var aracta radyatörler termostat yeni ..devirdaim yeni..krlf.radyatörü yeni..antıfiriz var mavi**...kırmızı olanı lastıkleri ,hortumları,oringleri tahrıp etti sevmedim.. ;) içinde su dolaşan tüm hortumlar yeni..+ motor ..yeni...
:arrow: yani acaba.. :?: şurdanmı burdanmı ..muhabbeti yok bende anlayacağınız..0 acabalı bir durumda.. :!:

>>hava sıcaklıgı +10 derecelerde benim 2. hararet göstergem 80 derecenin üzerine bir çakılıyor ..orda kalıyor..uzun yolda fan hiç çalışmıyor..sıkışık trafikte 90'na gelince fan acıyor..

>>hava sıcaklıgı +20 derecelerde benim 2. hararet göstergem 90 derecenin üzerine bir çakılıyor ..orda kalıyor..uzun yolda fan hiç çalışmıyor..sıkışık trafikte 90'na gelince fan acıyor..

>>hava sıcaklıgı +30 derecelerde benim 2. hararet göstergem 95 derecenin üzerine bir geliyor.. ..orda kalıyor..uzun yolda fan hiç çalışmıyor..sıkışık trafikte 95'.e gelince fan acıyor..ibre 100 derecenin ucuna kadar kafayı yasladıgıda oluyor..arazide düşük hızda kullanımda.. ;)

:arrow: anlatmak istediğim +<> - 20 derece bir oynama söz konusu yaz ve kış ayları ile aradaki fark ..buna ragmen kendi gösterge tablosundaki kıpırdamadan görevini yapıyor.. morgulus

>>bir kertenkele fıkrası var o aklıma geldi..kertenkele,kertilen kele,>>kertemeyen kele.. morgulus morgulus

benim aracta 72 a akü var..+ olarak 150 A dinamo mevcut..yinede bu koyduğum fan çalıştıgında rolanti düşüyor..cok kuvvetli bir motor kullandım..cap olarak 2-3 cm daha büyük caplısı olabılır ancak yerine fan kanat sayısı yüksek amperli motor fl da araştırıp uygulanbilir ben burda noktayı koydum fazlasını boş ver bu bana yeter dedim..2500 dizel transit fanı..

>>fanı radyatöre 3 mm cıvarı yaklaştırdım dışarıda bagladım test ettim..arayınca bir gazete kagıdı bulunmuyor bende paspas kullandım radyatöre yaslayıp kapatınca fan böğürmeye başlıyor.. morgulus bırakınca kendine gelip rahatlıyor..radyatör önünden güzel emiş yapıyor..

:arrow: aynı müşir..aynı termostat..20 derece oynama tespit ettim..mevsimine göre..

>>Vitaracılar..napın yapın 2. saati hararet için bir yer bulup takın ..bari durumunuzu görürsünüz derim.. ;)
>>kimler yapmalı derseniz..yazın kilima kullanmayı sevenler,,sıkışık trafikte kullananlar..yüksek rakımlarda ,arazide,sıcak havada düşük süratte kullananlar.. :roll:
uzun yola kullanan kişler için önemli degil önden gelen hava cok şeyi degiştiriyor.. 8-)

şu an geniş kazan'lı radyatör + elektirikli fan + 30 derece üstü sıcaklık..hiç bir şart ta 100 derece üstüne cıkmıyor..bu iş tamamdır derim.. :) :)

:arrow: arızalı yada gec acabilen termostat,,yan sanayii termostat,,içi kireclenmiş radyatör..yan sanayii küçük kazanlı radyatör..kanatları aşınmış devirdaim..dlik radyatör..delik hortum..arızalı radyatör kapagı..antifiriz içermeyen paslı su..ihtiyarlıktan görevini tam yapamayan termik fan..>>>>>aracınızda bu acabalardan bazıları var ise şu yaşadıgımız sıcak günlerde dikkatli olun derim ..2. saati bida düşünün derim.. morgulus

ben neden bu işe girdim..bende hararet saatı hep vardı problem yaşamadım ..ugultulu çalışan termik fan iptal olunca krank' tan yük kalktı + az bi beygir geldi..kışın gereksizce dönüp soguk radyatörü dahada sogutmadan istedigim ısıda tutup randımanlı calışan az yakan cok kacan bir motor oldu..
bunlar işin bilimsel palavra kısmı ..mühim olan ben ne hissettim o önemli hiç bi şey desem yalan olmaz .. ;)
olmuştur mutlakaki ama hissedilir bir fark yok..
ugultusuz ve sessiz calışan asla hararet yapmayacak bir motora sahip oldum ..kısaca... :) :P morgulus

:arrow: 1661 tıklanma sayısı şu an kadar..demekki :!: tüm suziçiler bu hararet muhabbetinden tırsıyor.. morgulus actıgım konu faydalı olduysa sizlere bir fikir veriyse ne mutlu bana.. 8-)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Cevapla

“SUZUKI MODİFİKASYON VE YAPIM HİKAYELERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir