Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Suzuki Vitara da termik fan iptali ,yerine elektirikli fan uygulaması + olarak motorda olan biteni gözlemlemek için muhtelif göstergelerin adaptasyonu..
Suzuki Vitara V6 2.0 1995 mod. aracıma yapmayı planladıgım işler..><
>>motor radyatörü'mü 2 sene öncesi şişletip temizlettim kullanıyordum..ama ..bu aralar catladı !..inceden su kacagı var ..!
bu şişleme işi sorunu ortadan kaldırmayan geciçi işler sınıfındadır tavsiye etmem arkadaşlarıma..
lehim ile sökülüp takılan bakır radyatörlerin dışında bu iş aliminyum radyatörlere uygun degildir bilgilerinize...
>>kalorifer radyatörü'mü 2 sene öncesi dışarıdan makinaya baglatıp söktürmeden üstünde temizletmiştim..bu aralar..inceden tıkandı yine..!
makina ile kal. radyatör temizliğide sorunu ortadan kaldırmayan geciçi işler sınıfındadır tavsiye etmem arkadaşlarıma..
>>aracıma yaptıgım cıvalı hararet göstergelerinden bir türlü randıman alamadım ..taiwan malı 1 sene çin malı 4 ayda mefta oldu ..!..fakat calıştığındada en güvenli saat tir derim en ufak inişi çıkışı anında gösteriyor kendi göstergesi caponla yapışmış gibi sabit duruyor yerinden kıpırdamıyor..ve tamamen mekanik olup elektirikle v.s. hiç ilgisi yok motor stop etmişkende o harareti soğuyacagı zamana kadar göstermeye devam ediyor..
>>şu an yolda kalıçak bozulacak endişem yok evellallah yolda bırakmaz beni..
>>Yurdum malı made in Corum ..yetsan marka tamamı bakırdan mamül.kalorifer radyatörü' mü + motor radyatörü' mü aldım köşeye koydum...
(orjinali pastik+ aliminyum.dur) yan sanatii taiwan olanlar petek olarak ince dir ve litre bazında az su alıyor lar benim tespitlerim.
>> vitara 'ların tümü karterden en üst kapaga kadar aliminyum dan üretilmişlerdir ..bu nedenle sıcakla arası pek yok tur..
>>vitara 'ların kadranda bulunan hararet saati ''adeta ..dekor..'' nitelindedir hareket halinde inip çıktıgını gören olmamıştır ibresine bakıp..
Ve..bu ibre oynadıgında harareti yüksek gösterdiginde ..iş işten gecmiş.. motor kapak contası yanmış demektir..
Genelde.. hararet yapan arac..lar, saga cekilir,motor stop edilir,kontak açık bırakılır ki fan calışsın amacı ile,, kaput acılır,,radyatöre üstten serinletmek amacı ile su dökülür..
>> vitara'da durum farklıdır ..motor stop edilmez..edilirse motora baglı fan durur..fan devrini artırmak amacı ile hararet yapan motoru devirli calıştırmak gerekli işin bu kısmı benim pek aklıma yatmıyor..
>>önemli not:kalorifer radyatörünü yeni aldığınızda içinden giriş+çıkış uclarına konan o ring ler cıkmıyor..ısıya mukavim olandan 2 adet almanız gereklidir eskilerini kullanmak bir zaman sonra su kacağına sebebiyet verebilir,ve tekrar torpido sökmek zorunda kalabilirsiniz..
elim degmişken bazı işleride hep beraber halledeyim dedim..
Fan Motorunu Elektirikliye cevirmek..cıvalı tip olan orjinalini emekliye ayırmak..
fan motoru davlumbazı --yada kafesini..ismi her neyse..cıkmacıdan aldım dacia marka araca ait hangi modeli bilmiyorum..?
fan motorum ford connect araca ait oldugunu cıkmacı söyledi ben de tam ne oldugunu bilmiyorum.? ikisine 80 tl verdim..!
radyatörden cıkan motora soguk suyu yolladıgı hortum üzerine hortumu kesip araya borudan yaptırdıgım üzerinde tek müşir olan parcayı takmayı planlıyorum.
82 derecede fan motorumu devreye alıp 68 dereceye inin 'ceye kadar devrede tutacaktır.motor cıkışındada 82 derecelik orjinal suzuki termostatı vardır.
elektirik tesisatımı proto tip olarak yaptım sisteme 5 mm caplı kablo ile kutup başından elektirik taşıyacam,40 A. sigortadan gecirip 2 adet 40 A.paralel baglı röle ile tetiklenmesini saglayacağım.,,sıcaklarda kablo başlarının sıcaktan etkilenmesi ve aşırı amper ceken fan motoruna yeterli gelir diye düşündüm.,,röle den fan motoruna gidecek olanlarıda 4 mm kablo düşündüm..
sisteme extradan 2 özellik ekledim..içeriden ufak bir düğme şiviç le fan motorunu direkt devreye alabilecegim..diğeri ise kabin kısmına ekleyeceğim fan motoru ile birlikte ufak bir ikaz lambası ile ..motorun ne kadar calışıp ne kadar dinlendiğini gözlem altında tutacagım...
motordan cıkıp radyatör'e giden hortumada hortumu kesip araya borudan yaptırdıgım üzerinde 2 müşir olan parcayı takmayı planlıyorum cıvalı ısı göstergesi algılıyıcı uçu ve bir radyatör müşiri
bu müşir ile 92 derecede acıp 87 dereceye gelinceye kadar..ufak bir ikaz lambası nı yakarak motorda hararet yüksek ikazı veren bir kabin içine lamba koyacagım ..şu an zaten var bu lamba bende dikiz aynası önündeki lambaların alt kısmında kırmızı ufak led olarak faliyette.
30 Ekim 2009 tarihinde ilk yaptıgım uygulama nın linki>>>>>>
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... f=21&t=275
elimde gösterge saati enflasyonu oldu..
1-) raid vakum saati ..>>cok fazla kıpraşıyor takibi zor..!..buna bakıp az yakıt tüketimi saglıyacaktım ..? ben beceremedim .sökmeye niyetim var.
2-)ölçüsan voltmetre >>şarz durumunu ve akünün durumunu gösteryor.6 adet tavan spotum var 2 adedinde 100W ampul var acınca hepsini ceyranı yuttuğunu gözlemliyorum,yüksek amperli müzik.teşkilatım var yüklenincede aynı şeyler oluyor +olarak akünün bittigini ve şarz edip etmediğni gözlemlemek güzel oluyor..
3-)ölçüsan cıvalı ısı göstergesi motor harareti için.
4-)ölçüsan yag basınc göstergesi motor daki yag basıncını soguk sıcakken görebilme+ motor yag basıncı düşünce yagın bittigini görebilme..V6 larda sibob ayarı ,trigerii germe işleri vs hep hidrolik basıncile oluyor.
5-vdo yag ısı göstergesi motor harareti için..
>>>>>>>5 göstergem oldu birden bire caddeci bebe lere döncem hepsini takmıyım vdo yag ısı göstergesi 'ne 2. bir ısı müşiri alıyım bir siviçle sellektör yapıp aynı saatle su ve yag ısı sını tek saatten göriyim diyorum.nasıl olur..?..cıvalıyı ve vakum saati ni iptal edip .
motor termostatını degiştirip 88 derece takıp yüksek hararette calıştırsam cekişi ve yakması az olur diye düşünüyorum fikirlerinizi bekliyorum.
işin mutfagından fotolar cekip aktarıyorum sizlerden gelen öneriler doğrultusunda degişiklikler yapıp işin uygulamasına geciçem ..
ilk yaptıgım uygulamadan resimler.
tavan spot lambalarımın siviçleri.
yanan turuncu ışık hararet yaptı lambasıdır cıvalı fan yanındaki radyatör müşirinden tetiklenmelidir..
şivicleri sonradan bunlarla degiştirdim.
yeni içatlarım tasarım aşamasıda
fan motorumu devreye alıçak radyatör müşiri
yerli üretim adam gibi hararet göstergesi cıvalı tip
cıvalının müşirinin takılacagı & hararet yaptı ikaz lambası için radyatör müşiri yuvasının bulundugu parca
fan matoru&radytörden görüntüler
3lü gösterge portu & ısı&basınc müşirleri>>>
bu şekil kafama yatmadı fan motoru radyatörden 1,5 cm yukarıda idi onu şimdi radyatöre 3mm mesafeye getirdim ki emiş işini iyi yapsın diye fan davlumbazını nın sagını solunu iyice traşladım insaat ve araştırmalarım devam ediyor..
prof Zihni Sinir & Mucit.Macit 'ten yardım istedim biz Vitaradan anlamayız dediler beni kovaladılar elinize düştüm siz sayın Vitaracı 'lar bana biraz akıl fikir...
biraz uzun bir mesaj'mı oldumu ne ..bakmaya ve okumaya tahammül gösteren arkadaşlarıma .teşekkür ettim.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Oğuz bey ağzım açık kalarak iki kez okudum , süpersiniz tek kelimeyle ne diyeyim başka , aklımdam zaman zaman geçirip ama bilgi ve teknik donanım olmayışından dolayı fikir baloncuklarında kalan her şeyi yapmışsınız ,
içinden çıkamadıklarınızı da çözüp yine bize aktaracağınıdan adım gibi eminim çalışmalarınızda başarılar. ( hamsi toplantımıza da müsaiteniz bekleriz )
içinden çıkamadıklarınızı da çözüp yine bize aktaracağınıdan adım gibi eminim çalışmalarınızda başarılar. ( hamsi toplantımıza da müsaiteniz bekleriz )
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Oğuz bey yazıları hızlı hızlı okuyup, fotoğraflara göz gezdirince sizin MacGyver gibi birisi olduğunuzu düşünmeye başladım
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Konu ile arge calışmalarım devam ediyor..
kendi capımda labaratuar kurdum gösterge testleri yaptım resimler anlatırım.
>to be cointed..mi derler>>bu hikaye biraz daha devam edecek..
kendi capımda labaratuar kurdum gösterge testleri yaptım resimler anlatırım.
>to be cointed..mi derler>>bu hikaye biraz daha devam edecek..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Oğuz abiye Oğuz Larusse mi desem Oğuz Brittanica mı
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Muçitlik bir şeyi keşfetmek yeni bir şeyler yaratmak hoş ve güzel
ama beraberinde bir takım riskleride göze almak gerekiyor.
kapak contası yanmış ,,pistonları gömleklerine kaynamış >>bir motoru olan aracın sahibi olmak >> pek de hoşuma gitmez sanırım ,,yaptıgım iş tutarsa mükemmel olacak .. olmazsa en az hasarla eski ve orjinale dönmek te var tabii..>>ihtimallerin içinde.. son durak beceremez isem olacagı o derim..
bu işin bildiğim kadarı ile raconu 20-30 saniye fan motorunun devrede kalıp sogutma işini tamamlayıp 1 dakika ve üzeri dinlenip çalışmaması gerekiyor..
egerki bu süreleri tutturamaz isem müşirlerin dereceleri ile oynayıp çeşitli derecelerdekileri takarak dogruyu buluncaya kadar tırmalamam gerekiyor..
dogru neticeye ulaşmak için temmuz ve agustos sıcaklarını beklemem gerek hava sıcaklıgı 40 derece olmalı 'ki ne yaptıgımı nerede olduğumu göriyim..
bir düşümçemde termostatı 88 derecelik le degiştirip ,,82 ligi cıkarmak yüksek hararetle calıştırıp motordan max verim almayı planlıyorum 2. aşamada.. kapaktan cıkıp radyatörün içine gelen suyu devamlı kontrol altında tutup 90 dereceleri gecirtmemem gerekecek .
elimde 2 adet hararet saati var biri ölçüsan marka cıvalı tip mekanik,,diğeri vdo marka yag hararet saati elektirikli müşirden ikaz sistemli ,,bir adet yag için harareti ölçme amaclı 150 derecelik müşiride var + olarak bir de 120 derecelik alıp motor harareti için alıp 2 müşir tek hararet saatini hem motor harareti hemde yag harareti görme amaclı planlar yaptım..1/0/2 konumlu enversör şalter şiviç aradım bulamadım >>otomobil işinde bu yok sanırım .bende bir şiviç + röle ile işi yapmayı kafamda planladım şalteri de temin ettim hurdalarım arasından gerekli röleden de çıktı işim kolay dedim.
kafamda bir ufak şimsek çaktı şunları test ediyim dedim.tencerede kaynayan suyun ısısı 100 derecedir 2 göstergeninde müşirlerini kaynar suda teste aldım vdo olan 97-98 gösterdi >>ölçüsan marka cıvalı 100 gösterdi ..
birde etki tepki ölçüp biçeyim dedim>>müsirleri üzerine 1 cay bardagı soguk su döktüm cıvalı olan yarım saniyeden az bir zamanda gösterdi>>vdo olan'ı elektirikli olan 3-5 saniye gecikmeli gösterdi..müşirden aldığı sinyali degerlendirip düşünüp taşınıp göstermeye başlaması biraz zaman alıyordu ..>>bende vdo 'yu kullanmadan emekli etmek zorunda kaldım.bide göstergeyi güzel bir alıçı gözüyle inçeledim bana 80-90-100 derecelerin oldugu bölgeyi ayrıntılı ve hassas göstermesi gerekiyordu baktım ki bun da bu özellik yok sadece motor yag harareti ni göstermesi için imal edilmş bir gösterge..
gösterge poduna bir takım ikaz lambaları ekledim onlarıda detaylarını anlatırım..
ama beraberinde bir takım riskleride göze almak gerekiyor.
kapak contası yanmış ,,pistonları gömleklerine kaynamış >>bir motoru olan aracın sahibi olmak >> pek de hoşuma gitmez sanırım ,,yaptıgım iş tutarsa mükemmel olacak .. olmazsa en az hasarla eski ve orjinale dönmek te var tabii..>>ihtimallerin içinde.. son durak beceremez isem olacagı o derim..
bu işin bildiğim kadarı ile raconu 20-30 saniye fan motorunun devrede kalıp sogutma işini tamamlayıp 1 dakika ve üzeri dinlenip çalışmaması gerekiyor..
egerki bu süreleri tutturamaz isem müşirlerin dereceleri ile oynayıp çeşitli derecelerdekileri takarak dogruyu buluncaya kadar tırmalamam gerekiyor..
dogru neticeye ulaşmak için temmuz ve agustos sıcaklarını beklemem gerek hava sıcaklıgı 40 derece olmalı 'ki ne yaptıgımı nerede olduğumu göriyim..
bir düşümçemde termostatı 88 derecelik le degiştirip ,,82 ligi cıkarmak yüksek hararetle calıştırıp motordan max verim almayı planlıyorum 2. aşamada.. kapaktan cıkıp radyatörün içine gelen suyu devamlı kontrol altında tutup 90 dereceleri gecirtmemem gerekecek .
elimde 2 adet hararet saati var biri ölçüsan marka cıvalı tip mekanik,,diğeri vdo marka yag hararet saati elektirikli müşirden ikaz sistemli ,,bir adet yag için harareti ölçme amaclı 150 derecelik müşiride var + olarak bir de 120 derecelik alıp motor harareti için alıp 2 müşir tek hararet saatini hem motor harareti hemde yag harareti görme amaclı planlar yaptım..1/0/2 konumlu enversör şalter şiviç aradım bulamadım >>otomobil işinde bu yok sanırım .bende bir şiviç + röle ile işi yapmayı kafamda planladım şalteri de temin ettim hurdalarım arasından gerekli röleden de çıktı işim kolay dedim.
kafamda bir ufak şimsek çaktı şunları test ediyim dedim.tencerede kaynayan suyun ısısı 100 derecedir 2 göstergeninde müşirlerini kaynar suda teste aldım vdo olan 97-98 gösterdi >>ölçüsan marka cıvalı 100 gösterdi ..
birde etki tepki ölçüp biçeyim dedim>>müsirleri üzerine 1 cay bardagı soguk su döktüm cıvalı olan yarım saniyeden az bir zamanda gösterdi>>vdo olan'ı elektirikli olan 3-5 saniye gecikmeli gösterdi..müşirden aldığı sinyali degerlendirip düşünüp taşınıp göstermeye başlaması biraz zaman alıyordu ..>>bende vdo 'yu kullanmadan emekli etmek zorunda kaldım.bide göstergeyi güzel bir alıçı gözüyle inçeledim bana 80-90-100 derecelerin oldugu bölgeyi ayrıntılı ve hassas göstermesi gerekiyordu baktım ki bun da bu özellik yok sadece motor yag harareti ni göstermesi için imal edilmş bir gösterge..
gösterge poduna bir takım ikaz lambaları ekledim onlarıda detaylarını anlatırım..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- zafer
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1701
- Kayıt: 07 Ara 2010 01:56
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
oguz bey merhaba
güzel çalışma yapıyorsunuz.ve
>>vitara 'ların kadranda bulunan hararet saati ''adeta ..dekor..'' nitelindedir hareket halinde inip çıktıgını gören olmamıştır ibresine bakıp..
sözünüze katılıyorum. bu konuyla ilğili olarak bir başlık açmayı düşünüyordum.
başıma geldiği için biliyorum. (gerçi benimki biraz farklı oldu.sürekli aracımın günlük kontrellerini yaparım.engeç 2 veya 3 günde bir su-yağ gibi vb. gibi.aracın su eksilttiğini 1 hafta kadar takip edip yağ sızıntılarını da gördüğümde hemen servise gittim.bana kapagın çatlak olduğunu aracın hararet yaptığı ve susuz kaldığını söylediler ki??
hararet saati asla yükselmemişti ve su min seviyesinin 1-2 cm kadar altına inmişti.kontrol sonucunda tespit edilen
çatlağın yeri de buji deliğinin tam kenarında idi.erken müdaheleden dolayı motorada su girmemişti.)
size şöyle bir sorum olacak.
1-hararet çubuğunun niye haraket etmediği ile ilgili bir bilğiniz varmı? yada hanği derecelerde harareti gösteriyor.
2-egerki bu süreleri tutturamaz isem müşirlerin dereceleri ile oynayıp çeşitli derecelerdekileri takarak dogruyu buluncaya kadar tırmalamam gerekiyor.. demişsiniz. tambilgim olmadığı için soruyorum.müşirlerin göstergelerle ve motorla uygun değerlerde olması gerekmezmi?
size kolay gelsin konuyu takip edeceğim.
güzel çalışma yapıyorsunuz.ve
>>vitara 'ların kadranda bulunan hararet saati ''adeta ..dekor..'' nitelindedir hareket halinde inip çıktıgını gören olmamıştır ibresine bakıp..
sözünüze katılıyorum. bu konuyla ilğili olarak bir başlık açmayı düşünüyordum.
başıma geldiği için biliyorum. (gerçi benimki biraz farklı oldu.sürekli aracımın günlük kontrellerini yaparım.engeç 2 veya 3 günde bir su-yağ gibi vb. gibi.aracın su eksilttiğini 1 hafta kadar takip edip yağ sızıntılarını da gördüğümde hemen servise gittim.bana kapagın çatlak olduğunu aracın hararet yaptığı ve susuz kaldığını söylediler ki??
hararet saati asla yükselmemişti ve su min seviyesinin 1-2 cm kadar altına inmişti.kontrol sonucunda tespit edilen
çatlağın yeri de buji deliğinin tam kenarında idi.erken müdaheleden dolayı motorada su girmemişti.)
size şöyle bir sorum olacak.
1-hararet çubuğunun niye haraket etmediği ile ilgili bir bilğiniz varmı? yada hanği derecelerde harareti gösteriyor.
2-egerki bu süreleri tutturamaz isem müşirlerin dereceleri ile oynayıp çeşitli derecelerdekileri takarak dogruyu buluncaya kadar tırmalamam gerekiyor.. demişsiniz. tambilgim olmadığı için soruyorum.müşirlerin göstergelerle ve motorla uygun değerlerde olması gerekmezmi?
size kolay gelsin konuyu takip edeceğim.
H.Zafer Teker - A Rh (+) yaş: 47 küsur
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
1-hararet çubuğunun niye haraket etmediği ile ilgili bir bilğiniz varmı? yada hanği derecelerde harareti gösteriyor.
her otomobilde hararet yükselince ibreside yukarı doğru hareketlenir..
Vitara hariç ,,fabrikasyon bir hata da olabilir..o konuda kesin yorum yapamam.benim v6 da bu konuda aynı şekil..
vitaraların tümü'nün hararet göstergeleri saglıklı degildir diye net olarak söyleyebilirim.
yada bu göstergenin müşirini kapakta bulup sökmeli yenisi ile degiştirip denemeli ya uc kısmında kireclenme var temizlenmeli derim.
2-egerki bu süreleri tutturamaz elimdeki fan motoru hurdadan cıkma devrini ,watını ,pervane debisini vs bilmiyorum.>ford connect oldugu söylendi ama ne olduguda önemli degil benim için.
motorun radyatör ile beraber kac tl su aldıgı bilgisi+devirdaim in ne kadar basıncla ve debi ile bu suyu döndürdüğü bilgisi vs elimde olsa hesap kitapla bulunur elbet ama bende o kadar kuvvetli aritmetikle ugraşacak kafa yok derim.
bana en uygunu deneme yanılma yöntemi işi sıkı tutup ciddiye alıp en saglıklı calışacak şekle getirmeye calışıyorum bir tek motor bölmesine kamera koymadıgım kaldı gerekiyorsada koyacam sinek konsa motora haberim olmalı derim.
her otomobilde hararet yükselince ibreside yukarı doğru hareketlenir..
Vitara hariç ,,fabrikasyon bir hata da olabilir..o konuda kesin yorum yapamam.benim v6 da bu konuda aynı şekil..
vitaraların tümü'nün hararet göstergeleri saglıklı degildir diye net olarak söyleyebilirim.
yada bu göstergenin müşirini kapakta bulup sökmeli yenisi ile degiştirip denemeli ya uc kısmında kireclenme var temizlenmeli derim.
2-egerki bu süreleri tutturamaz elimdeki fan motoru hurdadan cıkma devrini ,watını ,pervane debisini vs bilmiyorum.>ford connect oldugu söylendi ama ne olduguda önemli degil benim için.
motorun radyatör ile beraber kac tl su aldıgı bilgisi+devirdaim in ne kadar basıncla ve debi ile bu suyu döndürdüğü bilgisi vs elimde olsa hesap kitapla bulunur elbet ama bende o kadar kuvvetli aritmetikle ugraşacak kafa yok derim.
bana en uygunu deneme yanılma yöntemi işi sıkı tutup ciddiye alıp en saglıklı calışacak şekle getirmeye calışıyorum bir tek motor bölmesine kamera koymadıgım kaldı gerekiyorsada koyacam sinek konsa motora haberim olmalı derim.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
''( hamsi toplantımıza da müsaiteniz bekleriz ) ''
bu aralar fazla dertliyim..benim 5 yaşındaki oğlum bu sene kreşe başladı yaklaşık 3 aydır devam ediyor 3 ay içinde nezle, grip,soguk algınlıgı'nın her türlüsüne yakalandı 1 hafta düzgün olamadı hiç bir haftayı boş geçmiyor eksik olmasın.
hastahanenin doktorun her türlüsüne götürdüm sonuç ilginç okulda mikroplarla tanışıyormuş.. bagışıklık sistemi güçlenip bunlarla başa cıkmayı ögrenmesi gerekiyormuş.
ayrıyetten co pilotumda hamile modunda şubat 15-20 gibi bir oğlum daha olucak allah kısmet ederse ..
genelde cuma ve cumartesi günlerini gece 12 den sonra hastahanelerde nöbetci pratisyen doktorlarla gecirmeyi adet haline getirdim.
faliyetlerden biraz uzak kalıçam gönlüm sizinle
bu aralar fazla dertliyim..benim 5 yaşındaki oğlum bu sene kreşe başladı yaklaşık 3 aydır devam ediyor 3 ay içinde nezle, grip,soguk algınlıgı'nın her türlüsüne yakalandı 1 hafta düzgün olamadı hiç bir haftayı boş geçmiyor eksik olmasın.
hastahanenin doktorun her türlüsüne götürdüm sonuç ilginç okulda mikroplarla tanışıyormuş.. bagışıklık sistemi güçlenip bunlarla başa cıkmayı ögrenmesi gerekiyormuş.
ayrıyetten co pilotumda hamile modunda şubat 15-20 gibi bir oğlum daha olucak allah kısmet ederse ..
genelde cuma ve cumartesi günlerini gece 12 den sonra hastahanelerde nöbetci pratisyen doktorlarla gecirmeyi adet haline getirdim.
faliyetlerden biraz uzak kalıçam gönlüm sizinle
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Oğuz kardeş öncelikle delikanlı için geçmiş olsun, yeni gelecek delikanlı içinde şimdiden gözünüz aydın diyelim, Allah tamamına erdirsin, sağlıklı mutlu ömürler nasip etsin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Sağolun teşekkür ederim.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Oğuz abi geçmiş olsun bende ilk okul ortamlarına girdiğimde devamlı hasta olurdum sonrasında yüzmeye başladım ve o gün bugün bağışıklık maksimum seviyede hiç ağır hastalık geçirdiğimi bilmem. Zamanla gerekli bağışıklığı çocuk kazanır ve buna ek olarak mümkünse zamanı geldiğinde herhangi bir spor dalına başlaması (özellikle yüzme) çok iyi olur.oguz1134 yazdı:''( hamsi toplantımıza da müsaiteniz bekleriz ) ''
bu aralar fazla dertliyim..benim 5 yaşındaki oğlum bu sene kreşe başladı yaklaşık 3 aydır devam ediyor 3 ay içinde nezle, grip,soguk algınlıgı'nın her türlüsüne yakalandı 1 hafta düzgün olamadı hiç bir haftayı boş geçmiyor eksik olmasın.
hastahanenin doktorun her türlüsüne götürdüm sonuç ilginç okulda mikroplarla tanışıyormuş.. bagışıklık sistemi güçlenip bunlarla başa cıkmayı ögrenmesi gerekiyormuş.
ayrıyetten co pilotumda hamile modunda şubat 15-20 gibi bir oğlum daha olucak allah kısmet ederse ..
genelde cuma ve cumartesi günlerini gece 12 den sonra hastahanelerde nöbetci pratisyen doktorlarla gecirmeyi adet haline getirdim.
faliyetlerden biraz uzak kalıçam gönlüm sizinle
Yen gelecek aile ferdi içinde allah uzun ömürler versin analı babalı büyüsün inşallah
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- zafer
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1701
- Kayıt: 07 Ara 2010 01:56
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
oguz bey
öncelikle oğlunuz için geçmiş olsun.benimkide 1 ay yuvaya gitti.2 ay hasta gezdi.
doğacak çocuğunuz için de allah uzun ömür versin,analı babalı büyüsün inşallah.
şimdiden tebrik ederim.
öncelikle oğlunuz için geçmiş olsun.benimkide 1 ay yuvaya gitti.2 ay hasta gezdi.
doğacak çocuğunuz için de allah uzun ömür versin,analı babalı büyüsün inşallah.
şimdiden tebrik ederim.
H.Zafer Teker - A Rh (+) yaş: 47 küsur
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Sağolun , varolun, cümleten teşekkür ederim ,
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Oğuz Abi ufaklığa çok geçmiş olsun. Yeni gelecek yeğene de Allah uzun ömürler versin.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Oğuz abi tek kelime ise mükemmel bir çalışma, böyle bir iş için ciddi araştırma zaman ve uygulama aşamasında emek gerektiriyor. Bu anlamda tüm suzukici dostlar için örnek bir çalışma, eline emeğine sağlık.
Ufaklık için geçmiş olsun, Yeni ufaklıkda sorunsuz gelir inşallah görüşmek üzere.
Ufaklık için geçmiş olsun, Yeni ufaklıkda sorunsuz gelir inşallah görüşmek üzere.
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Yaptıgım testlerden görüntüler ..gösterge pord'unun son durumu ..radyatör & fan 'ın son hali>>>
iso 9001 belgeli labaratuarımda tek kişilik dew kadromla yaptıgım mütevazi test ler.
100 derecede kaynayan paslı tenceredeki steril suyun görünümü
mavi beyaz kabloların oldugu müşir vdo elektirikli gösterge müşirine ait ,diğer siyah kaucuk olanı cıvalı tip ölçüsan ısı göstergesinin müşiri'dir.
elektirikli vdo 97-98 derece gibi gösteriyor. aynı karede cıvalı 101 derece gösteiyor fotografcı gözüylede kadrajlamam pek de iyi degil sanırım.
gösterge altlarına montajladığım ikaz lambalarının ne işlere yaradıgını izah ediyim.
kırmızı ikaz lambası yag bitti basınc yok lambası >>kontagı actıgınızda yanan yag lambası yag müşirinden - tetiklenir ben orjinal müşiri cıkarıp yerine yag basınc müsirini takıcam wk ucu - tetik olarak benim ikazı orjinal paneldeki yag lambasını yakacak yaglama olmadıgı taktirde..
>>g ucu ise - tetik olarak yag basıncını gösterecek.
votl metre akü ve şarz durumunu gösteriyor şarzda iken 13,5-14 volt cıvarına geliyor
ikaz lambası orjinalde hella marka ve kırmızı renkli ben biraz oynadım mavi yapmaya calıştım olmamış pempe olmuş maviye dönünceye kadar üstünde oynayacagım..
ne iş yapar dersek fan motoruna paralel fan her çalıştığında bu lamba da yanıcak ne zaman nekadar calışacagını gözlemliyecem.
aşırı hararet durumunda göstergegeden gözleyip şu en sag arkadaki şiviç ilede fanı direk devreye alıçam.
hararet 92 derece üstüne cıkınca buraya koyduğum radyatör isi müşirinden gelen sinyal ile aracın hararet yaptı lambası yanacak..işte bu çok arabada yok ..bende olucak.
gösterge içinde + gösterge altında yanıcak >>hararetyaptı lambası..
eski yaptıgım hararet yaptı lambam gündüz fark edilemeyecek kadar kibardı bu iş şaka kaldırmıyacak >>onuda iptal etmiyecem kullanacam aracım egerki günün birinde hararet yaparsa >>fener alayı gibi olucak..
yaptığım gösterge panelinin normal son görünümü..
radyatörümün son durumu resimlerde görünen 4 köşe 6 köşe parcalar özel tasarlanıp imal edilmemiş olup hurdalıgımda elimin yakaladığını taktım ölçüye uygun hale getirip fan 'ı radyatöre 3 mm mesafeye kadar yaklaştırıp ,,adeta yapıştırdım >>amacım daha iyi bir emiş elde etmekti ilk yaptıgımı bozdum ..son şekli bu.
Vitara radyatörüne bundan ancak 1 inc daha büyük fan takılabilir kumpastan görünüyor.
bu iş şimdilik bitti araca montajı kaldı..
iso 9001 belgeli labaratuarımda tek kişilik dew kadromla yaptıgım mütevazi test ler.
100 derecede kaynayan paslı tenceredeki steril suyun görünümü
mavi beyaz kabloların oldugu müşir vdo elektirikli gösterge müşirine ait ,diğer siyah kaucuk olanı cıvalı tip ölçüsan ısı göstergesinin müşiri'dir.
elektirikli vdo 97-98 derece gibi gösteriyor. aynı karede cıvalı 101 derece gösteiyor fotografcı gözüylede kadrajlamam pek de iyi degil sanırım.
gösterge altlarına montajladığım ikaz lambalarının ne işlere yaradıgını izah ediyim.
kırmızı ikaz lambası yag bitti basınc yok lambası >>kontagı actıgınızda yanan yag lambası yag müşirinden - tetiklenir ben orjinal müşiri cıkarıp yerine yag basınc müsirini takıcam wk ucu - tetik olarak benim ikazı orjinal paneldeki yag lambasını yakacak yaglama olmadıgı taktirde..
>>g ucu ise - tetik olarak yag basıncını gösterecek.
votl metre akü ve şarz durumunu gösteriyor şarzda iken 13,5-14 volt cıvarına geliyor
ikaz lambası orjinalde hella marka ve kırmızı renkli ben biraz oynadım mavi yapmaya calıştım olmamış pempe olmuş maviye dönünceye kadar üstünde oynayacagım..
ne iş yapar dersek fan motoruna paralel fan her çalıştığında bu lamba da yanıcak ne zaman nekadar calışacagını gözlemliyecem.
aşırı hararet durumunda göstergegeden gözleyip şu en sag arkadaki şiviç ilede fanı direk devreye alıçam.
hararet 92 derece üstüne cıkınca buraya koyduğum radyatör isi müşirinden gelen sinyal ile aracın hararet yaptı lambası yanacak..işte bu çok arabada yok ..bende olucak.
gösterge içinde + gösterge altında yanıcak >>hararetyaptı lambası..
eski yaptıgım hararet yaptı lambam gündüz fark edilemeyecek kadar kibardı bu iş şaka kaldırmıyacak >>onuda iptal etmiyecem kullanacam aracım egerki günün birinde hararet yaparsa >>fener alayı gibi olucak..
yaptığım gösterge panelinin normal son görünümü..
radyatörümün son durumu resimlerde görünen 4 köşe 6 köşe parcalar özel tasarlanıp imal edilmemiş olup hurdalıgımda elimin yakaladığını taktım ölçüye uygun hale getirip fan 'ı radyatöre 3 mm mesafeye kadar yaklaştırıp ,,adeta yapıştırdım >>amacım daha iyi bir emiş elde etmekti ilk yaptıgımı bozdum ..son şekli bu.
Vitara radyatörüne bundan ancak 1 inc daha büyük fan takılabilir kumpastan görünüyor.
bu iş şimdilik bitti araca montajı kaldı..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Orgeneral
- Mesajlar: 11515
- Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Valla Oğuz bey ağzım açık öyle okuyorum resimlere bakıyorum bravo doğrusu
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
masllah oguz abım mak gayver gıbı elıne ıkı ıp bır tel ver sana ucak yapsın bılgılendırmelerını buyuk bır ılgıyle takıp edıyorum
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
bende Oğuz abi gibi anlasam bu işlerden neler yapıcamda..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
yaptığım garip açayip bir yıgın uygulama var..
bunların hiç birini yapım aşamasında resimlemek aklıma gelmedi
bunuda hararetten muzdarip vitara sahiplerine yol gösterir iyi olur düşüncesiyle burada yayınladım
malzemeli aldıgım dükkana her 2-3 günde bir gidip usta bana 3 tana şundan 5 tane bundan ver deyip duruyordum ..
yaptıgım işler kafamda şekillendikce degişikliğe ugrayıp yeni malzemeler gerekiyordu
adamlar dayanamadı ve sordular ..abiii sen ne iş yapıyon..pek oto elektirikçiye benzemiyon ..onlar bu işlerle bu kadar ugraşmaz .
normal olmayıp biraz ayarsız olduğumu biliyordum zaten ..
şimdilerde bunu her kes anlamaya başladı nedendir bilmem..
tüv zamanım geldi şimdilerde o işe yogunlaştım ..montaj işini biraz askıya aldım..
bunların hiç birini yapım aşamasında resimlemek aklıma gelmedi
bunuda hararetten muzdarip vitara sahiplerine yol gösterir iyi olur düşüncesiyle burada yayınladım
malzemeli aldıgım dükkana her 2-3 günde bir gidip usta bana 3 tana şundan 5 tane bundan ver deyip duruyordum ..
yaptıgım işler kafamda şekillendikce degişikliğe ugrayıp yeni malzemeler gerekiyordu
adamlar dayanamadı ve sordular ..abiii sen ne iş yapıyon..pek oto elektirikçiye benzemiyon ..onlar bu işlerle bu kadar ugraşmaz .
normal olmayıp biraz ayarsız olduğumu biliyordum zaten ..
şimdilerde bunu her kes anlamaya başladı nedendir bilmem..
tüv zamanım geldi şimdilerde o işe yogunlaştım ..montaj işini biraz askıya aldım..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Hararet gösterge projenizin fizibiliteleri bitip seri imalata geçeceğiniz günü bekliyoruz Oğuz bey
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Her genc mucidin başına gelebilecek talihsiz olaylar başıma geldi..
fan projesi biraz kötü yola düştü..
sebeb mucidin pinti olup imalatta 2. el parca kullanması..fan motorunu hurdacıdan almıştım pervanede hafif bir salgı vardı koşarken belli olmaz diye düşünmüştüm. ama salgı yüksek devirlerde vibrasyona sebebveriyor
şimdi 0 yeni motor peşine düşüçem .
rolantide 25 saniye calışıp 3 dakika dinlenme süresi elde ettim sonuç mükemmel ötesi..
bu soguk havada önden gelen hava motora yeterli serinligi veriyor..fan yolda hiç çalışmıyor..
sıkışık trafikte 1 dakika dinlenip 25 saniye çalışıyor..
şimdilik kroke durumdayım ayılınca izlenimlerimi aktarırım .
fan projesi biraz kötü yola düştü..
sebeb mucidin pinti olup imalatta 2. el parca kullanması..fan motorunu hurdacıdan almıştım pervanede hafif bir salgı vardı koşarken belli olmaz diye düşünmüştüm. ama salgı yüksek devirlerde vibrasyona sebebveriyor
şimdi 0 yeni motor peşine düşüçem .
rolantide 25 saniye calışıp 3 dakika dinlenme süresi elde ettim sonuç mükemmel ötesi..
bu soguk havada önden gelen hava motora yeterli serinligi veriyor..fan yolda hiç çalışmıyor..
sıkışık trafikte 1 dakika dinlenip 25 saniye çalışıyor..
şimdilik kroke durumdayım ayılınca izlenimlerimi aktarırım .
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
Oğuz abi senin, iso 9001 belgeli labaratuarında ve tek kişilik dew kadronla yaptıgın mütevazi test ler sonucunda ve Road Test verileri ışıgında bir çok Suzukici bu uyuglamayı yapacaktır. Sonuçlarını merakla bekliyoruz. Fan'ın sogutma kapasitesinden memnun kaldın diyebiliriz. dimi.
Site Admin
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara'da Elektrikli Fan Adaptasyonu
oguz1134 yazdı:Her genc mucidin başına gelebilecek talihsiz olaylar başıma geldi..
fan projesi biraz kötü yola düştü..
sebeb mucidin pinti olup imalatta 2. el parca kullanması..fan motorunu hurdacıdan almıştım pervanede hafif bir salgı vardı koşarken belli olmaz diye düşünmüştüm. ama salgı yüksek devirlerde vibrasyona sebebveriyor
şimdi 0 yeni motor peşine düşüçem .
rolantide 25 saniye calışıp 3 dakika dinlenme süresi elde ettim sonuç mükemmel ötesi..
bu soguk havada önden gelen hava motora yeterli serinligi veriyor..fan yolda hiç çalışmıyor..
sıkışık trafikte 1 dakika dinlenip 25 saniye çalışıyor..
şimdilik kroke durumdayım ayılınca izlenimlerimi aktarırım .
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir