Suzuki Grand Vitara 2008/Check Engine Arıza Lambası Sorunum
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- peaceseller
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 31 Oca 2012 15:50
- Konum: Ankara
- İletişim:
Suzuki Grand Vitara 2008/Check Engine Arıza Lambası Sorunum
Merhaba arkadaşlar,
Suzuki Grand Vitara Aracımda (2008 GV 2.0 LPG) birkaç aydır ara ara arıza lambası yanıyor, sürekli söndürüyorum ya da söndürtüyorum. Her seferinde 4 silindirde de ateşleme hatası veriyor. Arıza lambası soğuk sabahlarda ilk çalıştırmada hemen yanıyor. Yani araç hareket halindeyken hiç yanmadı. Araçta hiçbir değişiklik hissetmiyorum, vuruntu, silkeleme vs vs hiçbir fark olmuyor. Beni rahatsız eden sadece arıza lambasının yanması ve dolayısıyla cruise ün çalışmaması.
Bununla ilgili yetkili serviste 1 gün boyunca bakıldı. İncelemeler sonunda bazı benzin hataları da aldıklarını, ayarlar yaptıklarını ve EGR valfini temizlediklerini söylediler. Tekrar yanarsa da oksijen sensörüne bir aparat yapacaklarını söylediler, 400 tl dediler. 2 gün sonra tekrar yandı. Ben aracıma neden bir sürü para verip ne idüğü belirsiz bir aparat yaptırayım diye düşünüp yaptırmadım, çünkü problemin kök sebebini anlamam gerekiyor.
Başka bir ustaya götürdüm bobinler arızalıdır dedi, 600 tl dedi, o da saçma geldi, burayı da geçtim. Bir LPG ustasına götürdüm "servis haklı, oksijen sensörü tembelleşiyor, ondandır" dedi. Ben yine bu açıklamalardan tatmin olmadım.
En sonunda Ankara'da tavsiye edilen bir LPG ustasına götürdüm. 1 saate yakın baktı, cihaza bağladı, detaylı inceledi, cihazda yakıt karışımı ile ilgili +%16.4 diye bir değer okuyordu, bunun 0 a yakın olması lazım, aracın fakir karışımla çalışıyor dedi, MAP sensörünü temizlemeyi denedi ama değerde değişiklik olmadı.
Araç ilk çalışmada benzindeyken bu hatayı verdiğinden LPG ile ilgili değil benzin sistemi ile ilgili olduğunu ve iyi bir Suzuki ustasının bakması, ilk çalıştırmada yakıt basıncını vs kontrol etmesini söyledi. Bunun üzerine ben oradan ayrılacakken bir şey daha denedi. LPG enjektörlerinin manifolda bağlantı noktalarına balata spreyi sıktı, o anda cihazdaki değer +%16 lardan -%20 lere doğru düştü sonra tekrar eski değerine geldi.
Manifolddan bağlantı yerlerinden hava aldığını, contaların değiştirilmesi ve manifold deliklerinde hasar varsa onarılması gerektiğini, problemin bu şekilde çözüleceğini söyledi. Bunu da 250 tl civarına yapabileceğini söyledi.Benzer durum yaşayan ve fikri olan varsa paylaşabilirse memnun olurum. Zira kime inanacağımı şaşırdım. Bir de Ankara'da iyi Suzuki ustası söyleyebilir misiniz? Servislere de güvenemez oldum.
Suzuki Grand Vitara Aracımda (2008 GV 2.0 LPG) birkaç aydır ara ara arıza lambası yanıyor, sürekli söndürüyorum ya da söndürtüyorum. Her seferinde 4 silindirde de ateşleme hatası veriyor. Arıza lambası soğuk sabahlarda ilk çalıştırmada hemen yanıyor. Yani araç hareket halindeyken hiç yanmadı. Araçta hiçbir değişiklik hissetmiyorum, vuruntu, silkeleme vs vs hiçbir fark olmuyor. Beni rahatsız eden sadece arıza lambasının yanması ve dolayısıyla cruise ün çalışmaması.
Bununla ilgili yetkili serviste 1 gün boyunca bakıldı. İncelemeler sonunda bazı benzin hataları da aldıklarını, ayarlar yaptıklarını ve EGR valfini temizlediklerini söylediler. Tekrar yanarsa da oksijen sensörüne bir aparat yapacaklarını söylediler, 400 tl dediler. 2 gün sonra tekrar yandı. Ben aracıma neden bir sürü para verip ne idüğü belirsiz bir aparat yaptırayım diye düşünüp yaptırmadım, çünkü problemin kök sebebini anlamam gerekiyor.
Başka bir ustaya götürdüm bobinler arızalıdır dedi, 600 tl dedi, o da saçma geldi, burayı da geçtim. Bir LPG ustasına götürdüm "servis haklı, oksijen sensörü tembelleşiyor, ondandır" dedi. Ben yine bu açıklamalardan tatmin olmadım.
En sonunda Ankara'da tavsiye edilen bir LPG ustasına götürdüm. 1 saate yakın baktı, cihaza bağladı, detaylı inceledi, cihazda yakıt karışımı ile ilgili +%16.4 diye bir değer okuyordu, bunun 0 a yakın olması lazım, aracın fakir karışımla çalışıyor dedi, MAP sensörünü temizlemeyi denedi ama değerde değişiklik olmadı.
Araç ilk çalışmada benzindeyken bu hatayı verdiğinden LPG ile ilgili değil benzin sistemi ile ilgili olduğunu ve iyi bir Suzuki ustasının bakması, ilk çalıştırmada yakıt basıncını vs kontrol etmesini söyledi. Bunun üzerine ben oradan ayrılacakken bir şey daha denedi. LPG enjektörlerinin manifolda bağlantı noktalarına balata spreyi sıktı, o anda cihazdaki değer +%16 lardan -%20 lere doğru düştü sonra tekrar eski değerine geldi.
Manifolddan bağlantı yerlerinden hava aldığını, contaların değiştirilmesi ve manifold deliklerinde hasar varsa onarılması gerektiğini, problemin bu şekilde çözüleceğini söyledi. Bunu da 250 tl civarına yapabileceğini söyledi.Benzer durum yaşayan ve fikri olan varsa paylaşabilirse memnun olurum. Zira kime inanacağımı şaşırdım. Bir de Ankara'da iyi Suzuki ustası söyleyebilir misiniz? Servislere de güvenemez oldum.
Alperen Ercan (A Rh+) / Yaş:30
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
- kaanka
- MODERATOR
- Mesajlar: 3617
- Kayıt: 24 Eyl 2010 19:09
- Konum: Amasya
- İletişim:
Re: Çözülemeyen arıza lambası
Dostum inan benim araçta 2 yıldır aynı olay var önceleri sening ibi götürmediğim usta ve servis kalmamıştı bi b... çıkmadı uğrştık durduk sıkıntıyı çözen de olmadı artık bununla yaşamayı öğrendim bendeki sensör 2 gün yanıyorsa bir hafta yanmıyor idare edip gidiyoruz...
Ben çözüm bulamadım bulursan benide bilgilendirisen sevinirim...
Ben çözüm bulamadım bulursan benide bilgilendirisen sevinirim...
Alper Kaan Ka...
Yaş / 41
Mitsubishi L200
Yaş / 41
Mitsubishi L200
- peaceseller
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 31 Oca 2012 15:50
- Konum: Ankara
- İletişim:
Re: Çözülemeyen arıza lambası
Teşekkürler, çözebilirsem bilgilendiririm tabi. Bu arada forumda aynı hata kodlarıyla ilgili aşağıdaki başlığı buldum. Sonuçta onda subaplarda taşlama yapılarak çözülmüş ama benim sorunum da subaplarda mıdır bilmiyorum. Birilerine boş yere para kaptırmadan çözebilsem bari.
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... =80&t=3147
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... =80&t=3147
Alperen Ercan (A Rh+) / Yaş:30
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Çözülemeyen arıza lambası
Alperen Merhaba,
Öncelikle aracındaki kodu yazarsan tam olarak hangi silindir ateşlemede bu hatanın olduğunu ve muhtemel çözümünü söyleyebiliriz...
P300 serisi silindir ateşlemelerinde bir hata olduğunu gösteren seri diye aklımda kalmış.
En son çiftalan buluşmasında eski aracım (ömer de şuan, Çaylak 61) da aynı kodu okumuş ve Oğuz Abinin yönlendirmesi ile sorunu çözmüştük.
Şöyleki muhtemelen ustanın söktüğü enjektörlerin içerisinde yaylar bulunuyordur.
O yaylardan hata koduna göre hangisi ise temassızlık olabileceği şeklinde yorum getirdi ve yayı bir çengel ve/veya kanca yardımı ile dikkatlice biraz uzattık, esnetip daha rahat temas etmesini sağladık..
Sorun çözüldü...
Umarım seninkide aynı hatadır ve sorunun çözülür.
Dediğim gibi koda göre hangisiyse söküp yayın tekrar temas etmesi için ateşlemeye esnettik oldu...
Öncelikle aracındaki kodu yazarsan tam olarak hangi silindir ateşlemede bu hatanın olduğunu ve muhtemel çözümünü söyleyebiliriz...
P300 serisi silindir ateşlemelerinde bir hata olduğunu gösteren seri diye aklımda kalmış.
En son çiftalan buluşmasında eski aracım (ömer de şuan, Çaylak 61) da aynı kodu okumuş ve Oğuz Abinin yönlendirmesi ile sorunu çözmüştük.
Şöyleki muhtemelen ustanın söktüğü enjektörlerin içerisinde yaylar bulunuyordur.
O yaylardan hata koduna göre hangisi ise temassızlık olabileceği şeklinde yorum getirdi ve yayı bir çengel ve/veya kanca yardımı ile dikkatlice biraz uzattık, esnetip daha rahat temas etmesini sağladık..
Sorun çözüldü...
Umarım seninkide aynı hatadır ve sorunun çözülür.
Dediğim gibi koda göre hangisiyse söküp yayın tekrar temas etmesi için ateşlemeye esnettik oldu...
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Çözülemeyen arıza lambası
Üstad geçmiş olsun...
""Bunun üzerine ben oradan ayrılacakken bir şey daha denedi. LPG enjektörlerinin manifolda bağlantı noktalarına balata spreyi sıktı, o anda cihazdaki değer +%16 lardan -%20 lere doğru düştü sonra tekrar eski değerine geldi. Manifolddan bağlantı yerlerinden hava aldığını, contaların değiştirilmesi ve manifold deliklerinde hasar varsa onarılması gerektiğini, problemin bu şekilde çözüleceğini söyledi. """
Yukarıda yazdıklarından sanki LPG giriş noktalarından hava alıyor gibi..arıza başka bir şeyden de çıksa bu olmamalı..bunu ayrı bir kalem olarak yaptırman lazım.. LPG sistemin yeni ise bu montaj hatasıdır, 2 yıl için garantisi var düzeltmek zorundalar, yapmazlarsa ilgili yerin valiliğine gidip Tüketici Hakları Hakem Heyetine dilekçe ve canına okurlar..
Oksijen sensörü Tembelleşmiş diyen ustadan uzakdur, böyle saçma bir yaklaşım yok, araçların başına ne geliyorsa bu gerizekalılardan kaynaklanıyor, tembelleşme nedemek arkadaş, bilimsel veri ölçüm cihazı çıktısı, sıfırı hangi durumda ne değeri okuyor, mevcut olan ne okuyor ortaya koy...Tembelleşme,, bir çakacaksınn..tembelleşecek..
LPG sistemlerini bazıları Suzuki ile uymuyor, ne yapsalar çözüm bulunmuyor ve böyle saçma arızalar arasında dolanıp delirme aşasına geliyor insanlar, bende G.vitara 2004 vardır Atiker sis. vardır Chack engine en fazla 3 saat söndü en sonunda küfürü basıp kabullendim, Alperde zira öyle.. Allah kolaylık versin işin zor...
""Bunun üzerine ben oradan ayrılacakken bir şey daha denedi. LPG enjektörlerinin manifolda bağlantı noktalarına balata spreyi sıktı, o anda cihazdaki değer +%16 lardan -%20 lere doğru düştü sonra tekrar eski değerine geldi. Manifolddan bağlantı yerlerinden hava aldığını, contaların değiştirilmesi ve manifold deliklerinde hasar varsa onarılması gerektiğini, problemin bu şekilde çözüleceğini söyledi. """
Yukarıda yazdıklarından sanki LPG giriş noktalarından hava alıyor gibi..arıza başka bir şeyden de çıksa bu olmamalı..bunu ayrı bir kalem olarak yaptırman lazım.. LPG sistemin yeni ise bu montaj hatasıdır, 2 yıl için garantisi var düzeltmek zorundalar, yapmazlarsa ilgili yerin valiliğine gidip Tüketici Hakları Hakem Heyetine dilekçe ve canına okurlar..
Oksijen sensörü Tembelleşmiş diyen ustadan uzakdur, böyle saçma bir yaklaşım yok, araçların başına ne geliyorsa bu gerizekalılardan kaynaklanıyor, tembelleşme nedemek arkadaş, bilimsel veri ölçüm cihazı çıktısı, sıfırı hangi durumda ne değeri okuyor, mevcut olan ne okuyor ortaya koy...Tembelleşme,, bir çakacaksınn..tembelleşecek..
LPG sistemlerini bazıları Suzuki ile uymuyor, ne yapsalar çözüm bulunmuyor ve böyle saçma arızalar arasında dolanıp delirme aşasına geliyor insanlar, bende G.vitara 2004 vardır Atiker sis. vardır Chack engine en fazla 3 saat söndü en sonunda küfürü basıp kabullendim, Alperde zira öyle.. Allah kolaylık versin işin zor...
Site Admin
- peaceseller
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 31 Oca 2012 15:50
- Konum: Ankara
- İletişim:
Re: Çözülemeyen arıza lambası
Deniz bu haftasonu başka bir yetkili serviste daha baktıracağım.Orada kodları tam olarak öğreneyim.Dediklerini de servisle konuşurken söyleyeyim bakalım.
Bu arada dediğiniz gibi arıza lambası ile LPG giriş noktalarından hava alma olayı birbiriyle bağlantılı olmayabilir. İki ayrı sorun söz konusu olabilir. Oksijen sensörünün tembelleştiğini söyleyen LPG ciyi zaten ciddiye almadım ama yetkili servisin işin içinden çıkamayıp oksijen sensörünü 400 tl ye bir parça ile uzatarak problemini kaynağını bulmak yerine sensörü aldatmaya yönelmesine ne demeli? LPG sistemi aracı aldığımda vardı,zaten alalı da 2 yılı geçti.
Bu arada ben Suzuki Aksiyon dan Murat Usta yı aradım,forumda kendisinden övgüyle bahsedildiği için. Bunları anlattım, o da subaplarda ayarlama gerekebileceğini,LPG li Suzukilerde 40000 km de bir bunun gerektiğini,hatanın bundan kaynaklanabiieceğini söyledi. Serviste buna da bakmalarını isteyeceğim.
Bu arada dediğiniz gibi arıza lambası ile LPG giriş noktalarından hava alma olayı birbiriyle bağlantılı olmayabilir. İki ayrı sorun söz konusu olabilir. Oksijen sensörünün tembelleştiğini söyleyen LPG ciyi zaten ciddiye almadım ama yetkili servisin işin içinden çıkamayıp oksijen sensörünü 400 tl ye bir parça ile uzatarak problemini kaynağını bulmak yerine sensörü aldatmaya yönelmesine ne demeli? LPG sistemi aracı aldığımda vardı,zaten alalı da 2 yılı geçti.
Bu arada ben Suzuki Aksiyon dan Murat Usta yı aradım,forumda kendisinden övgüyle bahsedildiği için. Bunları anlattım, o da subaplarda ayarlama gerekebileceğini,LPG li Suzukilerde 40000 km de bir bunun gerektiğini,hatanın bundan kaynaklanabiieceğini söyledi. Serviste buna da bakmalarını isteyeceğim.
Alperen Ercan (A Rh+) / Yaş:30
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
- caylak_61
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1451
- Kayıt: 22 Nis 2013 21:45
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Çözülemeyen arıza lambası
merhabalar
tıpkıının aynısı kaynımda vardı:)
derkmenin(deniz'in ki kendisin kardeşimden ayırmam) dediği işlemler yapıldıktan sonra bir iki kez daha aynı sorunu yapınca,suzuki yetkili servisinin tavsiyesi üzerine brc yetkili servisi mucip otogaza gittim.
mucip otogaz önce hata veren silindirdeki bobini değiştirdi ( ki bu bobin aynı zamanda ateşlemeyi sağlayanda bobin) ateşlemeyi de hata veren bobinden alıp başka bir bobine verdi sonra tekrar yol testi ile ayar yapıp aracı verdi sorun tamamıyle ortadan kalktı...
özete birlikte lpg elektrik tesisatı ile ilgili bir sorun yaşıyor olabilirsiniz. aracınız şayet benzinde olması gereken gibi çalışıyorsa iyi bir lpg ci ye durumu izah edin sorununuz tamamiyle çözülür diye düşünüyorum
unutmadan oksijen sensörüne yapılan aparat sensörü tamamiyle yanıltmak amaçlı yapılan bir uygulama yani basitçe söylersek araya somun atıyorlar benden de 100 lira talep etmiştiler o da çare olmadı:) oksijen sensörüylen oynamayın bence
sormak istediğim birkaç şey daha var;
aracınız rampa çıkış sonrası gaz kestiğinizde stop ediyor mu? ya da ani gaz kesmelerinde stop etme durumu varmı? bunu ne sıklıkla yapıyor
motorunuz normal mi çalışıyor, benzinli bir araç kullanıyorsunuz kabinde dizel araç vari bir vibrasyon hissediyor musunuz?
benzinde ya da gaz da araç rolantide çalışırken devir saati ufak ufak aşağı yukarı anlamsız şekilde inip kalkıyor mu?
rampa çıkarken araç bayılıyor mu sürekli vites düşürmek zorunda mı kalıyorsunuz yani rampaya 3bin devirle girip devir düşmeden tamamlıyor musunuz? yoksa vites düşürüp daha yüksek devirlerde mi çıkıyorsunuz.
eğer söylediklerimden bir ya da birkaçı varsa ben saydıklarımın tamamını yaşadım:) çok illet birşey sübap ayarı yaptırmanızın zamanı geliyor demektir. ateşlemeyle ya da arıza lambasıyla ilgili müdehalelerin tamamının sübap ayarı sonrası belirginleştiğini ve belirtiğim şekilde giderildiğini tekrar hatırlatmak isterim...
iyi geceler dilerim.
tıpkıının aynısı kaynımda vardı:)
derkmenin(deniz'in ki kendisin kardeşimden ayırmam) dediği işlemler yapıldıktan sonra bir iki kez daha aynı sorunu yapınca,suzuki yetkili servisinin tavsiyesi üzerine brc yetkili servisi mucip otogaza gittim.
mucip otogaz önce hata veren silindirdeki bobini değiştirdi ( ki bu bobin aynı zamanda ateşlemeyi sağlayanda bobin) ateşlemeyi de hata veren bobinden alıp başka bir bobine verdi sonra tekrar yol testi ile ayar yapıp aracı verdi sorun tamamıyle ortadan kalktı...
özete birlikte lpg elektrik tesisatı ile ilgili bir sorun yaşıyor olabilirsiniz. aracınız şayet benzinde olması gereken gibi çalışıyorsa iyi bir lpg ci ye durumu izah edin sorununuz tamamiyle çözülür diye düşünüyorum
unutmadan oksijen sensörüne yapılan aparat sensörü tamamiyle yanıltmak amaçlı yapılan bir uygulama yani basitçe söylersek araya somun atıyorlar benden de 100 lira talep etmiştiler o da çare olmadı:) oksijen sensörüylen oynamayın bence
sormak istediğim birkaç şey daha var;
aracınız rampa çıkış sonrası gaz kestiğinizde stop ediyor mu? ya da ani gaz kesmelerinde stop etme durumu varmı? bunu ne sıklıkla yapıyor
motorunuz normal mi çalışıyor, benzinli bir araç kullanıyorsunuz kabinde dizel araç vari bir vibrasyon hissediyor musunuz?
benzinde ya da gaz da araç rolantide çalışırken devir saati ufak ufak aşağı yukarı anlamsız şekilde inip kalkıyor mu?
rampa çıkarken araç bayılıyor mu sürekli vites düşürmek zorunda mı kalıyorsunuz yani rampaya 3bin devirle girip devir düşmeden tamamlıyor musunuz? yoksa vites düşürüp daha yüksek devirlerde mi çıkıyorsunuz.
eğer söylediklerimden bir ya da birkaçı varsa ben saydıklarımın tamamını yaşadım:) çok illet birşey sübap ayarı yaptırmanızın zamanı geliyor demektir. ateşlemeyle ya da arıza lambasıyla ilgili müdehalelerin tamamının sübap ayarı sonrası belirginleştiğini ve belirtiğim şekilde giderildiğini tekrar hatırlatmak isterim...
iyi geceler dilerim.
Ömer Can Ertuğrul / 30 yaş / Üsküdar
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
- peaceseller
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 31 Oca 2012 15:50
- Konum: Ankara
- İletişim:
Re: Çözülemeyen arıza lambası
Ömer Bey, zaten yazdığım gibi "sensörüme dokunma" deyip geçtim. Stop etme durumu hiç olmadı. Ama ilk defa geçen gün çok hafif bir rampayı geçtikten sonra gazdan kendiliğinden benzine geçti. Arıza lambası olayı aylardır ara ara olan bir durum ama böyle bir sorunu ilk defa 2 gün önce yaşadım.
Rölantide iken de devir göstergesi çok hafif aşağı yukarı yapabiliyor. Motor çalışmasında hiçbir sıkıntı yok, vuruntu,titreme,gürültü hissetmedim. Rampada şunu hissetmeye başladım, evimin olduğu sitenin önündeki yol rampa, site çıkışında trafiği kontrol edip rampaya çıkmaya başlıyorum. 1 de hızlanıyorum 2 ye alıyorum ama 2 de araba toparlayamıyor bazen, özellikle soğuk havada.
Evet dediklerinizden bazılarını yaşıyorum bu durumda. Şimdi ben şimdiye kadar götürdüğüm yerlerde söylenenleri, yapılanları, sizlerin bu başlıkta yazdıklarınızı hepsini bir araya toplayıp bir sayfaya yazıp yarın sabah başka bir yetkili servise başvuracağım. Bunların hepsini tek tek sorup baktıracağım.
Masraf çıkacak gibi olursa da satıp 1.6 bir sedana geçerim, vergi ve yakıt masrafından da kurtulurum artık bu bahaneyle ne yapayım. Gelişmeleri buradan paylaşırım. Ne kadar çok paylaşırsak o kadar az kazık yeriz.
Rölantide iken de devir göstergesi çok hafif aşağı yukarı yapabiliyor. Motor çalışmasında hiçbir sıkıntı yok, vuruntu,titreme,gürültü hissetmedim. Rampada şunu hissetmeye başladım, evimin olduğu sitenin önündeki yol rampa, site çıkışında trafiği kontrol edip rampaya çıkmaya başlıyorum. 1 de hızlanıyorum 2 ye alıyorum ama 2 de araba toparlayamıyor bazen, özellikle soğuk havada.
Evet dediklerinizden bazılarını yaşıyorum bu durumda. Şimdi ben şimdiye kadar götürdüğüm yerlerde söylenenleri, yapılanları, sizlerin bu başlıkta yazdıklarınızı hepsini bir araya toplayıp bir sayfaya yazıp yarın sabah başka bir yetkili servise başvuracağım. Bunların hepsini tek tek sorup baktıracağım.
Masraf çıkacak gibi olursa da satıp 1.6 bir sedana geçerim, vergi ve yakıt masrafından da kurtulurum artık bu bahaneyle ne yapayım. Gelişmeleri buradan paylaşırım. Ne kadar çok paylaşırsak o kadar az kazık yeriz.
Alperen Ercan (A Rh+) / Yaş:30
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
- peaceseller
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 31 Oca 2012 15:50
- Konum: Ankara
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2008/Check Engine Arıza Lambası Soru
Bugün başka bir Suzuki Servisi'ne gidip durumu anlattım.Direk bana subap ayarını sordular.Ben hiç yaptırmadığımı söyledim.Bu modellerde LPG olduğunda 20000 km de bir subap ayarı yapılması gerektiğini,bu ateşleme hatalarının bundan kaynaklandığını söylediler. Araç 77000 e gelmiş durumda. Forumda da aynı yönde fikirler olunca artık yaptırayım dedim.Subaplardan 12 tanesinin şimlerini değiştirdiler.400 tl ye mal oldu,rakam bana çok fazla geldi ama artık yorulduğumdan yaptırayım dedim. Çekişte iyileşme hissettim,yakıt tüketimine de bakacağım.Umarım lamba da tekrar yanmaz.
Ayrıca bujilerin de ömrünü doldurduğunu söylediler.Daha önce 45000 de değişmişti.40000 ilk ngk iridyum buji olduğundan değişmesi gerekiyormuş.250 tl dediler fakat değiştirmedim.Bujilerin ömrü bu kadar kısa mı oluyor?
Ayrıca bujilerin de ömrünü doldurduğunu söylediler.Daha önce 45000 de değişmişti.40000 ilk ngk iridyum buji olduğundan değişmesi gerekiyormuş.250 tl dediler fakat değiştirmedim.Bujilerin ömrü bu kadar kısa mı oluyor?
Alperen Ercan (A Rh+) / Yaş:30
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
- caylak_61
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1451
- Kayıt: 22 Nis 2013 21:45
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2008/Check Engine Arıza Lambası Soru
çekiş düzelir yakıt ilk etapta biraz fazla gelebilir ama düşer ödemiş olduğunuz ücret normal ben de aynı ücreti ödedim
aracınızı satmayı da düşünmeyin gayet keyiflidir:)) yüzünüz de tıpkı aşağıdaki gibi gülücükler açtırır
aracınızı satmayı da düşünmeyin gayet keyiflidir:)) yüzünüz de tıpkı aşağıdaki gibi gülücükler açtırır
Ömer Can Ertuğrul / 30 yaş / Üsküdar
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
- peaceseller
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 31 Oca 2012 15:50
- Konum: Ankara
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2008/Check Engine Arıza Lambası Soru
Ömer bey teşekkürler. Son LPG zamları zaten moral bozmuşken böyle sürprizler iyice tuz biber olup,sat kurtul dedirtiyor işte ama binek araçlar bu araçtan sonra gerçekten tat vermiyor. Neyse şu an bir sıkıntı yok,araçta titreşim de azaldı,daha rahat kalkıyor ve hızlanıyor.
Bu arada NGK iridium bujilere servis 250 diyor,bujilerin vakti gelmiş. Aşağıdaki adreste 180 tl ye geliyor:
http://www.ozenticaret.com.tr/asp/produ ... -Buji-7685
Bu araca uygun Bosch Platinum Iridium takımı ise 60 tl.Bundan kullanan var mı, kendim alıp taksam diyorum.Ömrü NGK ile aynı mıdır?
http://www.ozenticaret.com.tr/asp/produ ... idium-Buji
Bilen duyan yardımcı olabilirse sevinirim.
Bu arada NGK iridium bujilere servis 250 diyor,bujilerin vakti gelmiş. Aşağıdaki adreste 180 tl ye geliyor:
http://www.ozenticaret.com.tr/asp/produ ... -Buji-7685
Bu araca uygun Bosch Platinum Iridium takımı ise 60 tl.Bundan kullanan var mı, kendim alıp taksam diyorum.Ömrü NGK ile aynı mıdır?
http://www.ozenticaret.com.tr/asp/produ ... idium-Buji
Bilen duyan yardımcı olabilirse sevinirim.
Alperen Ercan (A Rh+) / Yaş:30
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
- caylak_61
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1451
- Kayıt: 22 Nis 2013 21:45
- Konum: İstanbul
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara 2008/Check Engine Arıza Lambası Soru
bujilere de 250 tl ödedim , ngk iridium bujiler takılı yine bir 40.000 götürür sizi bosh kullanan var mı bilemiyorum:(
Ömer Can Ertuğrul / 30 yaş / Üsküdar
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
Suzukisini satan Bilge ))
Megane 3 SportTourer 1.5dCi Privillege EDC
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir