2005 grand vitara 3k at vites sorunu

SUZUKİ MOTOR HAKKINDA SORU VE PAYLAŞIMLAR

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
aytuncoz
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 10 Haz 2014 18:15

2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212433Okunmamış mesaj aytuncoz
21 Tem 2014 20:51

Herkeze merhaba Aracımda olan şey sorunmu değilmi bilmiyorum ama bir bilene danışmak istedim aracım AT şanzıman seri bir araba olmasını beklemiyorum fakat araba yokuşlarda çok bayılma yapıyor geneli bu şekildeymiş zaten fakat OD kullanmadan dip gaz yapmama rağmen bir düşük vitese geçmiyor bunun bir ayarı varmıdır bu konuda yardımcı olursanız sevinirim ve birde yakıtla ilgili bir problemim var aracımda bir hafta öncesine kadar prelli scorpion asfalt lastiği verdı 27lt lpg ile 250 km yol giderken cooper stt lastikler ile 160 km zor görür oldum lastik yakıt sarfiyatına bukadar etki edermi bilmiyorum Aracımın bakımlarını yeni yaptırdım bujiler arabanın buji kodlarına göre bosch 4 tırnak buji ile deiştirdim (4 tırnak buji ne derecede faydalı olabilir) açıkcası bir fikrim yok.

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212446Okunmamış mesaj reis67
22 Tem 2014 00:18

lastiğin sadece türü değişmiş anladığım kadarıyla, ebatı değil..

birkaç inç bile büyütmüş olsanız bu kadar fark oluşmaz yakıtta....

şanzımanın roket teline baktır ya da kendin bak , iş yapmıyor şu an, pedalı köklediğinde mutlaka bir vites aşağı düşer ( sadece 2.vitesle 40 km ve üzeri hızda iken bire düşmez,bir de yüksek hızda mesela 80-90 ve üzeri 4 ten üçe düşer ama tekrar o hızda 3 le giderken diplediğinde 3 ten ikiye düşmez, bennen fazla 70-80 arası giderken 3 ten ikiye düşürebildim.


roket teli kontrolü için,

gaz telini takip edip motorun üzerinde takılı olduğu yere bak, aynı yere alt kısmından bağlı olan da roket telidir- oradan şanzımana doğru gider,

sağ ayağınızın hareketleri hakkında şanzımana bilgi verir ve şanzıman çeşitli çalışma şekilleri geliştirir bu ayak beklentilerine göre

DİP GAZ tabir edilen v bir vites aşağı alan hareket bunlardan sadece biridir , genelde yanlış bilinir roket teli, sadece vites küçültmeye yarar sanırlar bilmeyenler, oysa öyle değil, gaz pedalının ne kadar basıldığı başta olmak üzere pek çok önemli veri alır şanzıman bu tel sayesinde,

mesela şunu deneyin , roket telinizi çalıştırdıktan sonra yani,

rampada yığılmaya başladığında ,pedala biraz yüklenin ( vites küçülttüğü dip gaz denen seviyeye kadar değil, daha az yüklenin, şanzımanın vites değiştirmediği halde çalışma sesinin biraz değiştiğini ve çekişin arttığını hissedeceksiniz-ben bunu çok denedim-defalarca denedim- hatta ilk zamanlar o devir artışını duyduğumda vitesi küçülttü sanıyordum, ta ki bir gün rampada yaklaşık 65 e kadar düşüp halen 4. vitesle ilerlemeye çalışırken pedala biraz dokunduğumda şanzımanın sesi ve aynı anda motor devri artmaya başladığında arabanın 3 e düştüğünü sandım haliyle, o anda şüphe üzerine OD tuşuna bastığımda gerçeği anladım- araba tuşa basmamla birlikte 3 e düştü... sonraları bunu dikkatle takip ettim ve aynı sonucu hep teyit ettim )

özetle o tel çok önemli tam otomatik şanzımanımızda, kopuk veya dış muhafazası içine sıkışmış olabilir- spiral şeklinde olduğu için ,sargısından tel atınca dış muhafazasına sıkışabiliyor bu tel

kontrol için- teli bağlı olduğu kelebekten sök, elinle ileri geri itip çek ( şanzımana doğru ) yaklaşık 5-6 cm ileri geri gidip geliyor olmalı zorlanmadan- hatta tam çektiğinizde şanzımandaki bağlı olduğu kolu tam çektiğini ve tık sesini bile duyabilisiniz sessiz bir ortamda

kontrol edin- ya da ettirin bence en kısa zamanda..
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212447Okunmamış mesaj reis67
22 Tem 2014 00:26

ayrıca telin sağlam ama motor tarafında ( bağlı olduğu kelebekte ) gevşek-bol duruyor da olabilir-büyük ihtimal öyledir hatta

bu durumda gaza sonuna kadar da bassan roket teli tam gerilmediği için vites küçültme-kick down yapmaz :idea:

böyle ise yapman gereken teli hemen bağlantı noktasının 5 cm gerisinde bulunan 2 adet somun ile gerdirmelisin biraz, dip gaz yapınca kick down yapmasını test ederek gerginliği sen ayarlayacaksın deneme yanılma ile

eğer çok gerersen , dip yerine daha yüksek konumda kick down yapar pedal

bu da yolda sık sık ve gereksiz vites küçültmeye- kick down sebep olur, yakıtın ve konforun bozulabilir- sürekli devirli kullanmış olursun

normal ayarı yakaladığını anlamak için yaptığın denemelerde pedalın en dibe yakın kısmında kick down yaptığını görmen gerekiyor
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

aytuncoz
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 10 Haz 2014 18:15

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212453Okunmamış mesaj aytuncoz
22 Tem 2014 09:27

Yorumlarınız için teşekkür ederim en kısa zamanda yorumlarınızdaki kontrolları gerçekleştiricem birde lastik konusunda eski lastiğimin ölçüler 215/65/16 yeni lastik 225/75/16 zaten çok fark etmez diyorsunuz .

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212482Okunmamış mesaj reis67
22 Tem 2014 22:17

aytuncoz yazdı:Yorumlarınız için teşekkür ederim en kısa zamanda yorumlarınızdaki kontrolları gerçekleştiricem birde lastik konusunda eski lastiğimin ölçüler 215/65/16 yeni lastik 225/75/16 zaten çok fark etmez diyorsunuz .
eskisi 27 inch , yenisi ise 29,2 inch

biraz fark eder muhakkak hem çekiş hem de paralel olarak yakıtta ama, 250 km den 160 km ye düşmez bence,

kontrollerinizi yapın önce.
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
e.deren
Albay
Mesajlar: 5439
Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
Konum: İstanbul/Ümraniye
İletişim:

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212483Okunmamış mesaj e.deren
23 Tem 2014 00:53

O ebat otomatik aracta 100/30 a kadar fark eder hava filtre degisimi ve orjinal ngk standart buji kullanimi tavsiye ederim bir de ariza tespite baglatip sensor arizasi kontrolü yaptirin derim
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K

Kullanıcı avatarı
e.deren
Albay
Mesajlar: 5439
Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
Konum: İstanbul/Ümraniye
İletişim:

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212485Okunmamış mesaj e.deren
23 Tem 2014 00:58

Bunlara ek olarak tavan sepeti ve yükseltme eklendi ise + yakit olarak eklenir ve cekis kaybi yasatir sanzuman da sorun varsa o basli basina yakit artisi ve çekiş kaybına sebep olur
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K

aytuncoz
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 10 Haz 2014 18:15

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212507Okunmamış mesaj aytuncoz
23 Tem 2014 14:10

Merhaba aracımın bakımları yeni yapıldı bütün yağlar filtreler değişti üzerinde ngk iridyum buji vardı fakat ben buji belki eskimiştir diye bosch 4 tırnak buji ile deiştirdim bujiden kaynaklı olabilirmi ?

Kullanıcı avatarı
e.deren
Albay
Mesajlar: 5439
Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
Konum: İstanbul/Ümraniye
İletişim:

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212508Okunmamış mesaj e.deren
23 Tem 2014 14:56

aytuncoz yazdı:Merhaba aracımın bakımları yeni yapıldı bütün yağlar filtreler değişti üzerinde ngk iridyum buji vardı fakat ben buji belki eskimiştir diye bosch 4 tırnak buji ile deiştirdim bujiden kaynaklı olabilirmi ?
Olur ama sadece bujiden değil lastikler en önemli sebep ;)
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K

aytuncoz
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 10 Haz 2014 18:15

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212511Okunmamış mesaj aytuncoz
23 Tem 2014 20:00

Bu gün bujileri söküp eski ngk iridium ları takıcam test için stt lastikler bu kadar yakıt farkı yaratıyorsa seçimde hata yaptım sanırım bu kadar fark beklemiyordum forumda arkasaşlar 100 km de 1-2 lt fark eder diyince kandım bu duruma. birde 4x4 olarak kullansam yakıt tavan yapar herhalde lastiği değiştirme şansım yok artık malesef :(( işe arabayla gidip geliyorum isyanlardayım :)

Kullanıcı avatarı
Erem
Er
Mesajlar: 62
Kayıt: 08 Haz 2014 22:19
Konum: Ankara
İletişim:

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212519Okunmamış mesaj Erem
24 Tem 2014 00:21

Merhaba,
Eskisi ile şimdi kullandığınız lastik arasında tahmininizden daha büyük fark var.
http://www.tacomaworld.com/forum/tireca ... -225-75r16 linkini incelediğinizde bu farkları net görebilirsiniz.
Ayrıca 160km gittiğinizi ölçtüğünüz mesafenin de aslında %8 daha az ölçülmüş olduğunu, yani aslında sizin yaklaşık 173km yol yaptığınızı da göz önüne almalısınız.
İki lastik arasındaki çap farkına ilaveten bu linkte göremediğimiz ayrı bir konu da sürtünme katsayılarıdır.
Tüm bunlar bir araya gelince sonuç kaçınılmaz.
Bu arada lastiklerinizi güle güle kullanın.

Selam ve sevgilerimle.
TB2FEE

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212522Okunmamış mesaj reis67
24 Tem 2014 01:22

Erem yazdı:Merhaba,
Eskisi ile şimdi kullandığınız lastik arasında tahmininizden daha büyük fark var.
http://www.tacomaworld.com/forum/tireca ... -225-75r16 linkini incelediğinizde bu farkları net görebilirsiniz.
Ayrıca 160km gittiğinizi ölçtüğünüz mesafenin de aslında %8 daha az ölçülmüş olduğunu, yani aslında sizin yaklaşık 173km yol yaptığınızı da göz önüne almalısınız.
İki lastik arasındaki çap farkına ilaveten bu linkte göremediğimiz ayrı bir konu da sürtünme katsayılarıdır.
Tüm bunlar bir araya gelince sonuç kaçınılmaz.
Bu arada lastiklerinizi güle güle kullanın.

Selam ve sevgilerimle.
artı birr.... ;)
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

aytuncoz
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 10 Haz 2014 18:15

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212541Okunmamış mesaj aytuncoz
24 Tem 2014 09:16

Çok teşekkür ederim cevaplarınız için verdiğiniz link gerçekten çok başarılı ve işime yaradı yakıt insanın hayatında büyük rol oynuyor malum türkiyede yaşıyoruz kulaktan dolma bilgilerle hareket edince sonu hüsran olbiliyor malesef .

Kullanıcı avatarı
e.deren
Albay
Mesajlar: 5439
Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
Konum: İstanbul/Ümraniye
İletişim:

Re: 2005 grand vitara 3k at vites sorunu

Mesaj: # 212542Okunmamış mesaj e.deren
24 Tem 2014 09:20

225/70 veya 75 16 lastik kullanıp hareket halinde gps kullanırsanız hızınızın hem km saatinde hemde gps üzerinde aynı olduğu görürsünüz yani orijnal ebatta eksik gösteriyor tüm arabalarda olduğu gibi %5-8 km arası ;)
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K

Cevapla

“SUZUKI MOTOR / SUZUKI ENGINE” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir