Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- merek46
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 19 Eyl 2014 23:41
- Konum: DÜZCE-Akçakoca-Koçar Köyü
Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Bir 93 skoda favorit otomobilim vardı, az yakardı, cefakardı, parçası ucuzdu, ustalığı yetenek gerektirmezdi. Yani arabamdan gayet memnundum. Lakin köyümün yolları biraz zorlu olduğu için, 4 X 4 e ihtiyacım vardı.
Bu siteyi araştırdım, ardından birkaç kullanıcıyla görüştüm, Daihatsu mu, Suzuki mi yoksa Lada mı? diye düşünüp dururken yaptığım araştırmalar sonucunda SUZUKInin en doğru karar olduğunu anladım.
Sakaryada bir Vitara Sidekicki yerinde görmeye gittim. Giderken yanımda bir de usta getirdim. Usta yağ kapağını hatta radyatörü bile açmadan "motor iyi" dedi. Biz de güvendik. Motor dışında kaportanın (özellikle de altının) bazı sorunları vardı. Ve bir de iç aksam (pandizotlar, dübeller, incik boncuk yani) eksikleri vardı.
Biz bunları hallederiz diye düşündük ve aracı satın aldık.
Aracı Akçakocaya getirdikten sonra komple kaporta bakımına soktuk, tanıdığımız bir kaportacıya özel yaptırdık. Nasıl Özel? Aracın şasesine destek sacları koydurduk, kupa takozlarının olduğu bölümler çok yük karşılayacağı için oraları 2 mm sacla değiştirdik. Marşpiyelleri (tam rakamı hatırlayamıyorum) orjinalin daha kalını sacdan büktürüp yeniden yaptırdık. Yani aracın kaportası tank gibi oldu diyebilirim. Yanlız kaportacımız iç döşemeyi kapatırken becerememiş, yamuk yumuk, kalerüfer kanalları kısmen tıkanık, dübelleri koymamış, yerine basmış akıllı vidayı..vs. Kapı ayarlarını becerememiş, kapılar için geçenlerde gittim, "araba biraz yürüsün, iyice çöksün ayarları o zaman yapalım" dedi, 2-2,5 ay oldu hala kapı ayarı için çağıracak bakalım
Boyacımız, eskiden beri tanıdığımız, hatta bir zamanlar komşumdu. aracın altına içten ve dıştan pütür attı. Boyayıda gayet başarılı bir şekilde yapmış. Ellerine sağlık.
Birkaç gün önce, arac hiç zorlanmadığı bir yerde (rampa inerken) harareti artırdı. Hemen stop etmeden durup kaputu açtım ve radyatörde ciddi miktarda eksiltme olduğunu gördüm. Suyu tamamlayıp harareti düşürdüm. Köye kadar (3-4 km) hararet yapmadan geldim ama eksozdan bembeyaz su buharı ata ata. Köyde bir daha baktım ki, koyduğum suyu da hemen hemen bitirmiş. Yani resmen su yakıyoduk
Belli ki; silindir kapak contası, mefta...
Ama ben bu araca hararet yaptırmadım, sıkıştırmadım, nasıl oldu da conta yandı. Birazcık araştırma sonucu, küçük miktarlarda conta yanıklarının radyatör tıkayıcılarla idare edilebildiğini öğrendim.
Bana "motor iyi" diyen ustaya getirdim bu sefer "kader kısmet, nereden bilecen satıcının böyle uyanık olacağını " dedi :D Masraf ne olur soruma ise "contayı al, ben ustalık 400 TL alırım" şeklinde, sevimli bir cevap aldım.
(Not: Bu usta 15 yıldık bi hukukumuz olan, tüm araçlarımı Akçakoca içerisinde getirdiğim tek ustaydı.)
Ve işte o hazin durum; Akçakoca sanayisinde kendimi "sürü içerisinde annesini kaybeden ve kimse tarafından istenmeyen fil yavruları" gibi hissettim. Aman Allah ım bu ne acı bir durumdu. 15 yıllık ustamız, bu aracı bize aldırmış ve şimdi "kader kısmet" diyordu...
Çaresiz kalan Kerem (Ben) yeni bir arayış içerisinde internete girdi ve Sakaryadaki Meşhur Suzukici Şemsettin Ustanın telefonunu buldu. Şemsettin ustayla yaptığım görüşmede Akçakocadan geleceğimi söyledim. Kendisi bana gelmeme gerek olmadığını Akçakoca sanayisine yeni gelen Ömer diye bir arkadaşının Suzukiden anladığını söyledi ve telefonunu verdi.
Ömer ustayı aradım, durumu anlattım.
-Ben ustalık olarak 300 TL alırım, parçayı istersen sen al ama kötü parçayı takmam, gerekirse o işi yapmam, o parayı kazanmam ama kötü parçayı takıp, 2 ay sonra arkamdan söz söyletmem. Şeklinde cevap aldım.
27 yaşındayım ve ilk defa itibarı için, rahat rahat kazanılacak paraya hayır diyen bir ustayla karşılaştım. Bu durum daha adamı görmeden bende bi güven oluşturdu.
Ertesi gün gidip arabayı söktürdüm, gerekli parçaları ömer ustanın kendisine sipariş ettirdim. Parçalar geldi ve çalışmaya başladı.
Böyle tamir tadilat işleri bana keyif verir, bu yüzden işimi gücümü bıırakıp ustanın başında dikildim. Meğer bizim yıllardır Akçakocada gördüklerimiz ustalık değilmiş. Her parça nizami bir şekilde benzinle yıkandı, silindi, yerine koyulup ölçüldü, yani provası yapıldı, dişleri bozulmuş veya zayiflamış civatalar yerine yenileri veya daha iyileri takıldı, hiçbir somun pulsuz koyulmadı...vs.
Usta işi tamaladı ve motorumuz tek marşta çalışır hale geldi.
Ama gel gelelim Ömer usta bizi göndermez, radyatörün civataları arasında boşluk varmış, bu böyle olmaz diye bir süre de onunla uğraştı. Ben memleket standartlarına alışkın olduğum için, iş bitti zannediyorum. Yok dedi, bitmedi. Triger kayışını kapatan plastik kapak kıılmış, kırılmasının sebebi pulsuz civatalar diyerek onları tek tek söküp pul koydu. Ve yine bitmedi dedi. Araca LPG takılınca hava filtresinden gelen boğaz biraz yükseliyor ya, işte o boğaz kaputa vurup kaputu çizmiş. gaz mikserini söküp attırdı ve hava filtresinin döküm boğazını deldirip hortumları oradan bağlattı. 92 model araç bildiği orjinaline yaklaşmaya başladı. Radyatörün arkasındaki plastik kapağın bir kulağı kırılmış, oraya bile ayak yaptı ve taktı. Bu yaptığı işlemler için hiçbir ekstra ücret almadı ve hatta pul, somun, yapıştırıcı, sıvı conta...vs. şeyleri bile kendisi bulup edinip kullandı.
Sonuç;
-Neden bu kadar uzun uzun anlattım?
Bu kadar uzun anlattım ki; belki Akçakoca bölgesinde birinin işine yarar. Bu kadar uzun anlattım ki; Sanayideki herhangi bi usta okur da, ders alır, ibret alır, feyz alır veya örnek alır. Bu kadar uzun anlattım ki; insanlar "ustalık" adı verilen işin nasıl yapılacağını öğrensinler.
-Reklam mı yapıyorum?
Evet reklam yapıyorum. Eğer birebir yaşadıklarını anlatmak reklam ise, evet.
-Alt tarafı bir araba tamiri olayı, ne kadar gözünde büyütmüşsün?
Bence o kadar basit değil. ustaya güvenmek bence çok önemli. Ben arabama canımı, hatta çoluk çocuğumun canını emanet ediyorum. Dolayısıyla o arabanın yürür aksamını da ustaya emanet ediyorum. Gözlerinizi kapatıp bir düşünün önemli yerlerdeki sadece bir civata neleri sağlıyor. Bu konuda çok pimpirikliyimdir. Eğer ustanın bir tek pul eksik koyduğunu görürsem o gece beni uyku tutmaz. Ustaya derim "bak burada bir pul kaldı, bunun yeri neresi" o da bana "yawww o önemli bişey değil" derdi. Kan beynime sıçrardı ama olay çıkarsaaaaam, işi hepten savsaklayacak. Çook olmuştur yaptırdığım işi eve gelince kendim söküp yeniden yaptığım.
Kaporta, boya motor bakımları yapılan 92 Vitara Sidekickimin en çok içime sinen ve emin olduğum motor bakımıdır.
Emeği geçen herkese teşekkür ederim.
Çok fazla resim çekmedim ama elimdekileri ilk fırsatta yükleyeceğim.
Bu siteyi araştırdım, ardından birkaç kullanıcıyla görüştüm, Daihatsu mu, Suzuki mi yoksa Lada mı? diye düşünüp dururken yaptığım araştırmalar sonucunda SUZUKInin en doğru karar olduğunu anladım.
Sakaryada bir Vitara Sidekicki yerinde görmeye gittim. Giderken yanımda bir de usta getirdim. Usta yağ kapağını hatta radyatörü bile açmadan "motor iyi" dedi. Biz de güvendik. Motor dışında kaportanın (özellikle de altının) bazı sorunları vardı. Ve bir de iç aksam (pandizotlar, dübeller, incik boncuk yani) eksikleri vardı.
Biz bunları hallederiz diye düşündük ve aracı satın aldık.
Aracı Akçakocaya getirdikten sonra komple kaporta bakımına soktuk, tanıdığımız bir kaportacıya özel yaptırdık. Nasıl Özel? Aracın şasesine destek sacları koydurduk, kupa takozlarının olduğu bölümler çok yük karşılayacağı için oraları 2 mm sacla değiştirdik. Marşpiyelleri (tam rakamı hatırlayamıyorum) orjinalin daha kalını sacdan büktürüp yeniden yaptırdık. Yani aracın kaportası tank gibi oldu diyebilirim. Yanlız kaportacımız iç döşemeyi kapatırken becerememiş, yamuk yumuk, kalerüfer kanalları kısmen tıkanık, dübelleri koymamış, yerine basmış akıllı vidayı..vs. Kapı ayarlarını becerememiş, kapılar için geçenlerde gittim, "araba biraz yürüsün, iyice çöksün ayarları o zaman yapalım" dedi, 2-2,5 ay oldu hala kapı ayarı için çağıracak bakalım
Boyacımız, eskiden beri tanıdığımız, hatta bir zamanlar komşumdu. aracın altına içten ve dıştan pütür attı. Boyayıda gayet başarılı bir şekilde yapmış. Ellerine sağlık.
Birkaç gün önce, arac hiç zorlanmadığı bir yerde (rampa inerken) harareti artırdı. Hemen stop etmeden durup kaputu açtım ve radyatörde ciddi miktarda eksiltme olduğunu gördüm. Suyu tamamlayıp harareti düşürdüm. Köye kadar (3-4 km) hararet yapmadan geldim ama eksozdan bembeyaz su buharı ata ata. Köyde bir daha baktım ki, koyduğum suyu da hemen hemen bitirmiş. Yani resmen su yakıyoduk
Belli ki; silindir kapak contası, mefta...
Ama ben bu araca hararet yaptırmadım, sıkıştırmadım, nasıl oldu da conta yandı. Birazcık araştırma sonucu, küçük miktarlarda conta yanıklarının radyatör tıkayıcılarla idare edilebildiğini öğrendim.
Bana "motor iyi" diyen ustaya getirdim bu sefer "kader kısmet, nereden bilecen satıcının böyle uyanık olacağını " dedi :D Masraf ne olur soruma ise "contayı al, ben ustalık 400 TL alırım" şeklinde, sevimli bir cevap aldım.
(Not: Bu usta 15 yıldık bi hukukumuz olan, tüm araçlarımı Akçakoca içerisinde getirdiğim tek ustaydı.)
Ve işte o hazin durum; Akçakoca sanayisinde kendimi "sürü içerisinde annesini kaybeden ve kimse tarafından istenmeyen fil yavruları" gibi hissettim. Aman Allah ım bu ne acı bir durumdu. 15 yıllık ustamız, bu aracı bize aldırmış ve şimdi "kader kısmet" diyordu...
Çaresiz kalan Kerem (Ben) yeni bir arayış içerisinde internete girdi ve Sakaryadaki Meşhur Suzukici Şemsettin Ustanın telefonunu buldu. Şemsettin ustayla yaptığım görüşmede Akçakocadan geleceğimi söyledim. Kendisi bana gelmeme gerek olmadığını Akçakoca sanayisine yeni gelen Ömer diye bir arkadaşının Suzukiden anladığını söyledi ve telefonunu verdi.
Ömer ustayı aradım, durumu anlattım.
-Ben ustalık olarak 300 TL alırım, parçayı istersen sen al ama kötü parçayı takmam, gerekirse o işi yapmam, o parayı kazanmam ama kötü parçayı takıp, 2 ay sonra arkamdan söz söyletmem. Şeklinde cevap aldım.
27 yaşındayım ve ilk defa itibarı için, rahat rahat kazanılacak paraya hayır diyen bir ustayla karşılaştım. Bu durum daha adamı görmeden bende bi güven oluşturdu.
Ertesi gün gidip arabayı söktürdüm, gerekli parçaları ömer ustanın kendisine sipariş ettirdim. Parçalar geldi ve çalışmaya başladı.
Böyle tamir tadilat işleri bana keyif verir, bu yüzden işimi gücümü bıırakıp ustanın başında dikildim. Meğer bizim yıllardır Akçakocada gördüklerimiz ustalık değilmiş. Her parça nizami bir şekilde benzinle yıkandı, silindi, yerine koyulup ölçüldü, yani provası yapıldı, dişleri bozulmuş veya zayiflamış civatalar yerine yenileri veya daha iyileri takıldı, hiçbir somun pulsuz koyulmadı...vs.
Usta işi tamaladı ve motorumuz tek marşta çalışır hale geldi.
Ama gel gelelim Ömer usta bizi göndermez, radyatörün civataları arasında boşluk varmış, bu böyle olmaz diye bir süre de onunla uğraştı. Ben memleket standartlarına alışkın olduğum için, iş bitti zannediyorum. Yok dedi, bitmedi. Triger kayışını kapatan plastik kapak kıılmış, kırılmasının sebebi pulsuz civatalar diyerek onları tek tek söküp pul koydu. Ve yine bitmedi dedi. Araca LPG takılınca hava filtresinden gelen boğaz biraz yükseliyor ya, işte o boğaz kaputa vurup kaputu çizmiş. gaz mikserini söküp attırdı ve hava filtresinin döküm boğazını deldirip hortumları oradan bağlattı. 92 model araç bildiği orjinaline yaklaşmaya başladı. Radyatörün arkasındaki plastik kapağın bir kulağı kırılmış, oraya bile ayak yaptı ve taktı. Bu yaptığı işlemler için hiçbir ekstra ücret almadı ve hatta pul, somun, yapıştırıcı, sıvı conta...vs. şeyleri bile kendisi bulup edinip kullandı.
Sonuç;
-Neden bu kadar uzun uzun anlattım?
Bu kadar uzun anlattım ki; belki Akçakoca bölgesinde birinin işine yarar. Bu kadar uzun anlattım ki; Sanayideki herhangi bi usta okur da, ders alır, ibret alır, feyz alır veya örnek alır. Bu kadar uzun anlattım ki; insanlar "ustalık" adı verilen işin nasıl yapılacağını öğrensinler.
-Reklam mı yapıyorum?
Evet reklam yapıyorum. Eğer birebir yaşadıklarını anlatmak reklam ise, evet.
-Alt tarafı bir araba tamiri olayı, ne kadar gözünde büyütmüşsün?
Bence o kadar basit değil. ustaya güvenmek bence çok önemli. Ben arabama canımı, hatta çoluk çocuğumun canını emanet ediyorum. Dolayısıyla o arabanın yürür aksamını da ustaya emanet ediyorum. Gözlerinizi kapatıp bir düşünün önemli yerlerdeki sadece bir civata neleri sağlıyor. Bu konuda çok pimpirikliyimdir. Eğer ustanın bir tek pul eksik koyduğunu görürsem o gece beni uyku tutmaz. Ustaya derim "bak burada bir pul kaldı, bunun yeri neresi" o da bana "yawww o önemli bişey değil" derdi. Kan beynime sıçrardı ama olay çıkarsaaaaam, işi hepten savsaklayacak. Çook olmuştur yaptırdığım işi eve gelince kendim söküp yeniden yaptığım.
Kaporta, boya motor bakımları yapılan 92 Vitara Sidekickimin en çok içime sinen ve emin olduğum motor bakımıdır.
Emeği geçen herkese teşekkür ederim.
Çok fazla resim çekmedim ama elimdekileri ilk fırsatta yükleyeceğim.
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Öncelikle geçmiş olsun uzun yıllar keyifle binmek dileklerimle hayırlı olsun
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Waybe Kerem biografi gibi yazmışsın, Başlığı değiştirmen lazım bence Kerem'in Sanayide Acı Yılları, Kader Kısmetin Bukadarı filan gibi Önce geçmiş olsun..yazının tamamını okudum..anladımki bu tür saçmalıklar Türkiyem'in her yerinde var. Şuda bir gerçekki elalemin eskisini alıp adam edip binilecek kıvama getirmek yerine o parayı üzerine ekleyip gayet normal bir araç almak mümkün. Yani ucuz etin yahnisi olayı, yavan olmayanı nadirdir.
Ustanın Motor işine kısmet demesi ise iyi usta olamadığının göstergesi, ha kapak contasının birşeylerle tıkalı olup olmadığını sökmeden anlayamaz, ama kötü motordanda anlamadığı açık..işi yolun uzun, kolay gelsin..senden baya bir yapım temizlik modifikasyon hikayesi çıkacak belli oldu. (iyi usta anlara) kolay gelsin diyorum.
Ustanın Motor işine kısmet demesi ise iyi usta olamadığının göstergesi, ha kapak contasının birşeylerle tıkalı olup olmadığını sökmeden anlayamaz, ama kötü motordanda anlamadığı açık..işi yolun uzun, kolay gelsin..senden baya bir yapım temizlik modifikasyon hikayesi çıkacak belli oldu. (iyi usta anlara) kolay gelsin diyorum.
Site Admin
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Kerem öncelikler geçmiş olsun der, aracının hayırlı ve güle güle kullanmanı dilerim.
evet usta cok önemli, bütün ustaların bunu okuması gerek, bence o ustayı kaybetme..
evet usta cok önemli, bütün ustaların bunu okuması gerek, bence o ustayı kaybetme..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Kerem geçmiş olsun..
senden cok hikaye cıkacak belli.. bidakine fotolu isteriz..
conta degişimi esnsında...........:
kapak carpılmış yada catlamış olma ihtimallerine karşın rektefiyeciye gitmeliydi..kontrol amaclı.. + kapak için sinekkaydı bi traş iyi olurdu..(kapak taşlama)...
siboblar ve yuvaları hararetten ne şekildi.. kayıd larda boşluk varmıydı.. 20 küsür yaşındaki aracın sibob lastikleri 0 gibim miydi .. yani yag kacırmaz mı.. hararetten kavrulmuşkene demi..
blok catlagı veya egriligi rektefiyeci tarafından mastırla ölçülmeliydi..
mademki kıl mışsın iyiçe kıllandırayım didim..
yakın zamanda 1 yıl gibim tekrar kapak acarsan + masraflar edersen bil ki ben haklıyım..
bişi olmazsa da boş ver.. gez keyfine bak didim..
haa bu araba niye hararet yapmış.. da bunlar başa gelmiş.. bulundumu..
+ olarakdan radyatör şişlenmeli yada degişmeliydi vaziyete göre..pervane fan termiği kontrol edilmeli sıcakkene kacırıyormu..
termostat servisten orj. alınıp takılmalıydı.. devirdaim kontrol edilmeliydi..
kırmızı olmayan antifiriz koydunuzmu..1 kutu mavi yada yeşil renkli..
senden cok hikaye cıkacak belli.. bidakine fotolu isteriz..
conta degişimi esnsında...........:
kapak carpılmış yada catlamış olma ihtimallerine karşın rektefiyeciye gitmeliydi..kontrol amaclı.. + kapak için sinekkaydı bi traş iyi olurdu..(kapak taşlama)...
siboblar ve yuvaları hararetten ne şekildi.. kayıd larda boşluk varmıydı.. 20 küsür yaşındaki aracın sibob lastikleri 0 gibim miydi .. yani yag kacırmaz mı.. hararetten kavrulmuşkene demi..
blok catlagı veya egriligi rektefiyeci tarafından mastırla ölçülmeliydi..
mademki kıl mışsın iyiçe kıllandırayım didim..
yakın zamanda 1 yıl gibim tekrar kapak acarsan + masraflar edersen bil ki ben haklıyım..
bişi olmazsa da boş ver.. gez keyfine bak didim..
haa bu araba niye hararet yapmış.. da bunlar başa gelmiş.. bulundumu..
+ olarakdan radyatör şişlenmeli yada degişmeliydi vaziyete göre..pervane fan termiği kontrol edilmeli sıcakkene kacırıyormu..
termostat servisten orj. alınıp takılmalıydı.. devirdaim kontrol edilmeliydi..
kırmızı olmayan antifiriz koydunuzmu..1 kutu mavi yada yeşil renkli..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- rec off
- Çavuş
- Mesajlar: 438
- Kayıt: 07 Oca 2013 04:50
- Konum: Başakşehir / İstanbul
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
aracın hayırlı olsun kerem kardeşim.
umarım güzel günlerde kullanırsın, tabi oğuz abi bunalıma sokmazsa seni
umarım güzel günlerde kullanırsın, tabi oğuz abi bunalıma sokmazsa seni
Akın Öksüz / 1983
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
Başakşehir / İstanbul
Medya
2008 L200 At
2011 Swift At
- merek46
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 19 Eyl 2014 23:41
- Konum: DÜZCE-Akçakoca-Koçar Köyü
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
abiler herkese teşekkür ederim. Kaza, bela, arıza hiçbirimize uğramaz inşallah.
offroadpassion abi ben eski arabam 93 skoda favoriti de, ölü aldım, baktım büyüttüm, besledim, adam ettim. artık vitaraya terfi ettim
bu biraz daha zorlu, hem de detaylı skoda ne kolaydı, kaputun altına mangal bile koyduğum olmuştu. Akçakoca da küçük yer, ustalarımızın potansiyeli belli, çoğu anadol-murat ustası. bu konular biraz problem çıkaracak ama, acelem yok, sakin sakin, yavaş yavaş halledecez bunu da.
özdemirbrs abim çok haklısın, zaten Ömer ustaya da dedim, "usta ben senin başına belayım artık, göndersen de gitmem, kapıda yatarım walla"
oğuz1134 abi, aslında detaylı anlatmam gerekirse dediklerinin birçoğunu yaptım, kapağı motor yenilemecide çatlak ve bükük testine soktum. testi geçtikten sonra sildirdim. ustam piston gömleğin ve sibop lastiklerinin daha bayağı bi gideri var dedi radyatör şişletme veya termostat kontrolü yapmadım, hararetiyle meşhur skodayla büyüdüğüm için, gözümü hararetten ayırmıyorum. yani büyük konuşmak olmasın da, benim elimde kolay kolay hararete maruz kalmaz. fan termiğinde boşluk vardı usta onu halletmiş, nasıl halletti anlamadım, o sırada ben silindir kapağı sildiriyodum. henüz antifiriz koymadım, daha 3-4 gün oldu çıkalı. ustayla birlikte normal suyla biraz yıkansın, sonra boşaltır atifreezli koyarız dedik.
rec off abicim çok teşekkür ederim. oğuz abi haklı aslında. ama itiraf etmeliyim ki, usta motoru kapatırken yanında olmasaydım, oğuz abinin dedikleri 3 günlük uykumu çalardı.
offroadpassion abi ben eski arabam 93 skoda favoriti de, ölü aldım, baktım büyüttüm, besledim, adam ettim. artık vitaraya terfi ettim
bu biraz daha zorlu, hem de detaylı skoda ne kolaydı, kaputun altına mangal bile koyduğum olmuştu. Akçakoca da küçük yer, ustalarımızın potansiyeli belli, çoğu anadol-murat ustası. bu konular biraz problem çıkaracak ama, acelem yok, sakin sakin, yavaş yavaş halledecez bunu da.
özdemirbrs abim çok haklısın, zaten Ömer ustaya da dedim, "usta ben senin başına belayım artık, göndersen de gitmem, kapıda yatarım walla"
oğuz1134 abi, aslında detaylı anlatmam gerekirse dediklerinin birçoğunu yaptım, kapağı motor yenilemecide çatlak ve bükük testine soktum. testi geçtikten sonra sildirdim. ustam piston gömleğin ve sibop lastiklerinin daha bayağı bi gideri var dedi radyatör şişletme veya termostat kontrolü yapmadım, hararetiyle meşhur skodayla büyüdüğüm için, gözümü hararetten ayırmıyorum. yani büyük konuşmak olmasın da, benim elimde kolay kolay hararete maruz kalmaz. fan termiğinde boşluk vardı usta onu halletmiş, nasıl halletti anlamadım, o sırada ben silindir kapağı sildiriyodum. henüz antifiriz koymadım, daha 3-4 gün oldu çıkalı. ustayla birlikte normal suyla biraz yıkansın, sonra boşaltır atifreezli koyarız dedik.
rec off abicim çok teşekkür ederim. oğuz abi haklı aslında. ama itiraf etmeliyim ki, usta motoru kapatırken yanında olmasaydım, oğuz abinin dedikleri 3 günlük uykumu çalardı.
- merek46
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 19 Eyl 2014 23:41
- Konum: DÜZCE-Akçakoca-Koçar Köyü
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
[/url]
[/url]
[/url]
[/url]
[/url]
[/url]
[/url]
[/url]
[/url]
- suzikiofroad
- Çavuş
- Mesajlar: 255
- Kayıt: 01 Ara 2014 23:53
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
allah bir daha böyle şeylerle karşılaştırmasın inşallah.aracını kazasız belasız arızasız kulanmak nasip etsin
ERTUĞRUL ER BURSA SUZİKİ OFROAD
1998 SUZİKİ 3 K
2007 RENAULT MEGAN SW
17/09/1960
AKLI BOŞ İNSANDAN HİKAYE DİNLERSİN
AKLI BAŞINDA İNSANDAN HAYATI ÖĞRENİRSİN
1998 SUZİKİ 3 K
2007 RENAULT MEGAN SW
17/09/1960
AKLI BOŞ İNSANDAN HİKAYE DİNLERSİN
AKLI BAŞINDA İNSANDAN HAYATI ÖĞRENİRSİN
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
geçmiş olsun, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- merek46
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 19 Eyl 2014 23:41
- Konum: DÜZCE-Akçakoca-Koçar Köyü
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
herkse teşekkür ederim. Allah kimsenin contasına zaval vermesin.
hepimizin kötü ustalardan uzak olması dileklerimle...
hepimizin kötü ustalardan uzak olması dileklerimle...
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Kerem kardeşim jlx in hararet göstergesine pek güvenme genelde hararet yapıp conta yaktığında yerinden oynar ayrı bir hararet saati taktırman çok faydalı olur sitemizde daha önce çok konuşulan paylaşılan bir konudur kolay gelsin keyfin daim olsun
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
+ 1e.deren yazdı:Kerem kardeşim jlx in hararet göstergesine pek güvenme genelde hararet yapıp conta yaktığında yerinden oynar ayrı bir hararet saati taktırman çok faydalı olur sitemizde daha önce çok konuşulan paylaşılan bir konudur kolay gelsin keyfin daim olsun
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Oguz abi bu tarihi bir mesaj oldu benim icin biliyorsun genelde cok ciddi konular hakkında yazarimoguz1134 yazdı:+ 1e.deren yazdı:Kerem kardeşim jlx in hararet göstergesine pek güvenme genelde hararet yapıp conta yaktığında yerinden oynar ayrı bir hararet saati taktırman çok faydalı olur sitemizde daha önce çok konuşulan paylaşılan bir konudur kolay gelsin keyfin daim olsun
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Hımm..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
bilmezzmiyizzz sırff teknikk konulara yazıyonnn...
bi senn, bi bennn...
yakında atacaklar bizi siteden, o zamanda sen le ben ÖZ SUZUKİ 4X4 TÜRKİYE formunu açarızz..
bi senn, bi bennn...
yakında atacaklar bizi siteden, o zamanda sen le ben ÖZ SUZUKİ 4X4 TÜRKİYE formunu açarızz..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
hastasıyız dedeeeeeeozdemirbrs yazdı:bilmezzmiyizzz sırff teknikk konulara yazıyonnn...
bi senn, bi bennn...
yakında atacaklar bizi siteden, o zamanda sen le ben ÖZ SUZUKİ 4X4 TÜRKİYE formunu açarızz..
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- merek46
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 19 Eyl 2014 23:41
- Konum: DÜZCE-Akçakoca-Koçar Köyü
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
teşekkür ederim abi. bilgilendirdiğin iyi oldu. Düzce sanaysine yolum düşünce universal hararet saati edineceğim...e.deren yazdı:Kerem kardeşim jlx in hararet göstergesine pek güvenme genelde hararet yapıp conta yaktığında yerinden oynar ayrı bir hararet saati taktırman çok faydalı olur sitemizde daha önce çok konuşulan paylaşılan bir konudur kolay gelsin keyfin daim olsun
-
- Er
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Kas 2014 11:32
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Kerem aracin hayrli olsun, Allah bundan baska dert keder vermesin diyelim bende ereglideyim, senle ve suzukici ustanla tanismak icin gelirim bir gun, yakinimizda suzukici boyle ustalarin olmasi iyi paylasim icin tesekkurler...merek46 yazdı:teşekkür ederim abi. bilgilendirdiğin iyi oldu. Düzce sanaysine yolum düşünce universal hararet saati edineceğim...e.deren yazdı:Kerem kardeşim jlx in hararet göstergesine pek güvenme genelde hararet yapıp conta yaktığında yerinden oynar ayrı bir hararet saati taktırman çok faydalı olur sitemizde daha önce çok konuşulan paylaşılan bir konudur kolay gelsin keyfin daim olsun
Fatih MALHATUN
2004 GV 5K,
2004 GV 5K,
- veteriner37
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 880
- Kayıt: 24 Kas 2013 00:47
- Konum: Daday Veteriner Kliniği Kastamonu-Daday
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
kazasız belasız zevkli sürüşler dilerim..cıvalı fan termiğini tek vidayla iptal etmiş olabilir ustanız..koca motorlu jeepler gibi vuuu ses yapsada fan termostadı yeri geldiğinde kaçırmalı diye düşünüyorum nacizane
İsa Bilgin
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday
- merek46
- Er
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 19 Eyl 2014 23:41
- Konum: DÜZCE-Akçakoca-Koçar Köyü
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
conqueror yazdı:Kerem aracin hayrli olsun, Allah bundan baska dert keder vermesin diyelim bende ereglideyim, senle ve suzukici ustanla tanismak icin gelirim bir gun, yakinimizda suzukici boyle ustalarin olmasi iyi paylasim icin tesekkurler...merek46 yazdı:teşekkür ederim abi. bilgilendirdiğin iyi oldu. Düzce sanaysine yolum düşünce universal hararet saati edineceğim...e.deren yazdı:Kerem kardeşim jlx in hararet göstergesine pek güvenme genelde hararet yapıp conta yaktığında yerinden oynar ayrı bir hararet saati taktırman çok faydalı olur sitemizde daha önce çok konuşulan paylaşılan bir konudur kolay gelsin keyfin daim olsun
Her zaman beklerim. Akçakoca sanayisi küçük yer zaten, rahatlıkla Ömer ustayı bulabilirsin
dediğiniz çok doğru, fan gerektiğinde kaçırmalı ki, derin ve kirli sularda kanat kırmasın...veteriner37 yazdı:kazasız belasız zevkli sürüşler dilerim..cıvalı fan termiğini tek vidayla iptal etmiş olabilir ustanız..koca motorlu jeepler gibi vuuu ses yapsada fan termostadı yeri geldiğinde kaçırmalı diye düşünüyorum nacizane
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
sadece derin ve kirli sularda salmasi yetmez. motor sogukken salmali ki ideal calisma sicakligina ulasabilsin motor, ayrica surekli donen pervane devirdaimede yuk bindirir ve zaman icinde sorun cikartir.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
-
- Onbaşı
- Mesajlar: 231
- Kayıt: 16 Tem 2013 01:08
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
Kerem Abi geçmiş olsun. Akçakoca'ya her gelişimde aklıma takılan Bu arabaya burda bişey olursa kime gideriz sorusuna çözüm bulduk sayende.
- veteriner37
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 880
- Kayıt: 24 Kas 2013 00:47
- Konum: Daday Veteriner Kliniği Kastamonu-Daday
- İletişim:
Re: Sıradan bir 92 VITARA SIDEKICK'in hikayesidir.
merek46 yazdı:conqueror yazdı:Kerem aracin hayrli olsun, Allah bundan baska dert keder vermesin diyelim bende ereglideyim, senle ve suzukici ustanla tanismak icin gelirim bir gun, yakinimizda suzukici boyle ustalarin olmasi iyi paylasim icin tesekkurler...merek46 yazdı:teşekkür ederim abi. bilgilendirdiğin iyi oldu. Düzce sanaysine yolum düşünce universal hararet saati edineceğim...e.deren yazdı:Kerem kardeşim jlx in hararet göstergesine pek güvenme genelde hararet yapıp conta yaktığında yerinden oynar ayrı bir hararet saati taktırman çok faydalı olur sitemizde daha önce çok konuşulan paylaşılan bir konudur kolay gelsin keyfin daim olsun
Her zaman beklerim. Akçakoca sanayisi küçük yer zaten, rahatlıkla Ömer ustayı bulabilirsin
Arazi testi yaptınızmı contadan sonra.?veteriner37 yazdı:kazasız belasız zevkli sürüşler dilerim..cıvalı fan termiğini tek vidayla iptal etmiş olabilir ustanız..koca motorlu jeepler gibi vuuu ses yapsada fan termostadı yeri geldiğinde kaçırmalı diye düşünüyorum nacizane
dediğiniz çok doğru, fan gerektiğinde kaçırmalı ki, derin ve kirli sularda kanat kırmasın...
İsa Bilgin
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday
AB rh (+),yaş:43
93 jlx 5K/otomatik(Artik ağir arazici)&2007Mitsubishi Outlander V6 XL
Kastamonu_Daday
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir